Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2019, 11:42   #1
henry1977
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Minoxidil gaan gebruiken

Hoi allen,

Mijn eerste bericht hier.. Sinds een jaar of twee wordt het me echt duidelijk dat ik iets moet doen omdat ik anders binnen rap tempo aan het afstevenen ben op het kaalscheren van mijn hoofd, omdat mijn haar na mijn 40ste opeens rap dunner wordt.

Ik gebruik nu een maand of 9 finasteride en dit lijkt de uitval tot nu toe te stoppen, er is in ieder geval weinig verslechtering te zien, hoewel nog moeilijk te beoordelen.

Nu ben ik ook al een tijd aan het overwegen om minoxidil te gaan gebruiken, omdat elke hergroei die ik kan bewerkstelligen meegenomen is. Ik ben nu op het punt dat mensen die mij oppervlakkig bekijken waarschijnlijk niet eens zien dat ik haarverlies heb, maar onder fel licht, of bij beter kijken is het wel heel duidelijk. Ik zou deze situatie dus graag nog minimaal een jaar of 10 houden, en het allerliefst nog iets meer dekking hebben, dan kan ik er prima mee leven.

Alleen.. Minoxidil is hier niet te verkrijgen. Ik heb wel een busje uit Amerika laten komen, dat gebruik ik op mijn inhammen (als experiment, weinig kans, die heb ik al sinds 20). Hier doe ik op alleen mijn inhammen dus wel een half jaar mee en kan ik per 1 busje bestellen.

Echter.. Als ik Minoxidil ook bovenop mijn hoofd wil gaan gebruiken, dan heb ik dus een flesje (foam, de vloeistof maakt je haar te vet, is al dun genoeg) per maand nodig. Dit kan ik niet in Amerika bestellen, want dat komt waarschijnlijk niet door de douane.

ALS ik wil beginnen met Minoxidil, dan ga ik er (net als met finasteride) vanuit dat ik de rest van mijn leven moet/ga blijven gebruiken. Tot ik misschien een oud mannetje ben dan, en het me niks meer interesseert .

Anywayz, lang verhaal, maar de vraag is dus: hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie Kirkland minoxidil of Rogaine en hoe komen jullie daar dan aan en hoe gaan jullie er vanuit dat dit verkrijgbaar blijft voor jullie in de toekomst?

Ik hoor het graag, want ik zou het graag gaan gebruiken, maar durf het nu niet aan.

Ik begrijp dat dat wat je bij de huisarts kan krijgen 2% is, en die vloeistof wat ik niet wil en ook een stuk duurder. En van Nanoxidil is volgens mij nog weinig bewezen en is ook te duur eigenlijk.

Alvast dank voor de info!
henry1977 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2019, 14:23   #2
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Hoi,

Je kan minoxidil op verschillende plekken bestellen. Zelf kijk ik laatste keren op marktplaats waarbij ik nu afwisseling heb tussen foam en vloeistof. Hiervoor bestelde ik het meestal bij biovea. Daar kan je genoeg krijgen en verschillende merken en mogelijkheden. Suc6
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
minoxidil, verkrijgbaar

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.