Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2021, 14:58   #46
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
2 maanden

Vandaag alweer tijd voor een nieuwe update. De tijd gaat nog steeds heel erg snel voorbij! In tegenstelling tot de verhalen vind ik het trouwens ook helemaal geen moeilijke tijd.
  • Temples helemaal uitgevallen, roodheid is daar weg. Vlashaartjes die ik nog had beginnen wat kleur te krijgen van de Essengen.



  • Vanaf week 6 komen op de inhammen (buiten de enkele haartjes die zijn blijven staan) overal kleine vlashaartjes op de plekken van de uitgevallen getransplanteerde haartjes. Het is alleen met de microscoop te zien en nog niet met het blote oog. De donkere haartjes zijn getransplanteerde haartjes die zijn blijven staan.



  • Tot week 7 zijn nog een paar getransplanteerde haartjes uitgevallen, daarna niets meer.

  • Roodheid op bovengebied is nog wel aanwezig, aan de ene kant iets minder dan aan de andere kant. Je blijft zelf denken dat de roodheid enorm opvalt, maar anderen merken het pas op als ik het aanwijs.

  • Achterop in het donorgebied, rechtsonder de kruin, groeit een groep haartjes in een cirkel van zo'n 5 cm heel irritant recht naar achteren i.p.v. met de haarrichting mee. Alsof het onder stroom staat zeg maar. Is met gel ook lastig plat te krijgen, je kijkt dus recht op de hoofdhuid. Het komt niet van m'n petje en ook niet van het slapen. Herkent iemand dit?



  • De laatste dagen komt steeds meer gevoel terug op de hoofdhuid.

  • De langste haartjes zijn nu 22 mm. De lange zijkanten en het haar achterop heb ik bij het nemen van de foto's voor het eerst weer teruggesnoeid tot 15 mm. Bovenop laat ik 't doorgroeien.

  • Met een kale/korte kop oogde ’t wat beter om een snor/baard van 1 week te laten staan. Voorheen was ik daar niet zo van, maar 't is lekker makkelijk en 't leidt de aandacht van je hoofd af. Aan m'n haar heb ik tot vandaag verder niks gedaan. Nog niemand is dan ook wat van de roodheid of haartransplantatie opgevallen, anders dan ‘Jij hebt echt een boevenkop gekregen’, 'Je hebt een baard!' en ‘Ben je je haar opzij aan het laten groeien?’… De enkele mensen die ik het verteld heb, waren erg geïnteresseerd en begripvol.

  • Verder was ik het niet meer elke dag, maar zoals vanouds weer zo'n 1x per 2 of 3 dagen.

Dat was 'm weer! Ik blijf het mega-interessant vinden, haha... Over een maand de volgende update.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Temple rechts (vooraf).jpg‎ (39,2 KB, 1168x gelezen)
Bestandstype: jpg Temple rechts (maand 2).jpg‎ (36,1 KB, 1191x gelezen)
Bestandstype: jpg Vlashaartjes inham (maand 2).jpg‎ (74,9 KB, 1128x gelezen)
Bestandstype: jpg Gekke plek (maand 2).jpg‎ (31,7 KB, 1176x gelezen)
Bestandstype: jpg Bovenop (maand 2).jpg‎ (70,2 KB, 344x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2021, 15:00   #47
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Onbehandelde kruin na 3 maanden Essengen

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Kruin (3 maanden Essengen).jpg‎ (64,6 KB, 1041x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 14:20   #48
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht



Erg goed die documentatie van je, ga zo door!


Merk je al iets van de Essengen? Ik heb nog geen HT ondergaan, want moet eerst mijn haaruitval stabiliseren. Ik ben zwaar in dubio of ik
Essengen wel/net moet gebruiken, omdat ik behoorlijk angstig ben voor de bijwerkingen.
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 17:51   #49
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dank voor het nauwkeurige bijhouden en de update! Die vroege maanden waarin weinig gebeurt komen langzaam tot een eind, gelukkig... En wat gek van je haar aan de achterkant, ik zou echt niet weten hoe dat kan.

@vortex, disclaimer: ik ben geen dokter. Ik gebruik nu een kleine maand E-6 en merk helemaal niks aan bijwerkingen o.i.d. Dat kan nog komen, maar vooralsnog ben ik optimistisch over het gebruik.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2021, 23:09   #50
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Die gekke plek heb ik net trouwens even opgemeten met een schuifmaat, het haar is in die cirkel daadwerkelijk ruim 1 cm sneller gegroeid in 2 maanden tijd (35 mm lang). Ik gok dat die Essengen op m'n kruin er iets mee te maken heeft. Ik zal het morgenochtend even terugsnoeien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Merk je al iets van de Essengen? Ik heb nog geen HT ondergaan, want moet eerst mijn haaruitval stabiliseren. Ik ben zwaar in dubio of ik Essengen wel/net moet gebruiken, omdat ik behoorlijk angstig ben voor de bijwerkingen.
Je kunt het ook eerst met vitaminesupplementen proberen. Ik heb daarmee zelf op het gebied van stabiliseren van haaruitval verrassend goede resultaten bereikt.

M.b.t. Essengen is het nog even een paar maanden geduld hebben vrees ik. Ik gebruik het nu 3 maanden en dat is nog te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Soms heb ik 't idee dat ik al wat resultaat zie (vooral op m'n slapen, de temples), maar op sommige andere foto's weer niet. Het valt ook niet mee om objectief te blijven kijken door zo'n roze bril.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)

Laatst gewijzigd door Roob; 20 juli 2021 om 00:44
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2021, 18:14   #51
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Wel te begrijpen is essengen meer een vervanger voor finestaride, of is het juist meer geschikt voor er bovenop en inplaats van minoxidil te nemen?
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2021, 02:14   #52
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kale jongen Bekijk bericht
Wel te begrijpen is essengen meer een vervanger voor finestaride, of is het juist meer geschikt voor er bovenop en inplaats van minoxidil te nemen?
Essengen = een oplossing van 0,05% finasteride + 5% minoxidil die je op de hoofdhuid smeert. Op zich is 't dus niet nodig om naast Essengen nog losse finasteride of minoxidil te gebruiken. Het werkt niet zo dat de werkzaamheid wordt verdubbeld naar mate je er twee keer zoveel van zou gaan gebruiken. Het is trouwens een hardnekkig misverstand dat minoxidil alleen op je kruin werkt.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2021, 23:13   #53
dankje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Ik ben nieuw hier en mij aan het oriënteren. Misschien wil ik zelf een transplantatie over een aantal maanden. Mooie thread om te volgen dit :-)
tnx
dankje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 19:30   #54
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Update 3 maanden

Pfoe, wat gaat de tijd hard zeg. Vandaag precies 3 maanden geleden alweer. Rond deze tijd mocht ik uit de behandelstoel opstaan en was 't tijd voor de foto's en nazorginstructies. Drie maanden lang blij en trots geweest op mijn keuze.
  • In de spiegel begin ik sinds 2 weken wat ontwikkeling te zien nu het haar bovenop steeds langer wordt. Ook al zal het alleen haar zijn wat ik nog had + de getransplanteerde haartjes die niet zijn uitgevallen. Het is nu al meer dan ik voorheen had, ik heb weer gel nodig en het ziet er al leuker uit dan hoe het voor de ingreep was. De haarlijn van Wouter Koolmees is nu al niet meer zichtbaar en dat voelt al heel erg goed. De foto's (met flitser aan) geven een veel minder rooskleurig beeld dan de spiegel en benadrukken dat er nog veel moet gebeuren de komende maanden.

  • Gelukkig is met de USB-microscoop goed te zien dat op de inhammen nog flink wat kleurloze vlashaartjes groeien. De komende maanden zal het pigment er wel bij komen en dan zullen ze ook met het blote oog zijn te zien:



  • Sinds enkele dagen voel ik af en toe in het transplantatiegebied kleine steekjes. Het zijn vast ontkiemende nieuwe sprietjes, bezig met hun weg naar buiten. 😄

  • De roodheid in het transplantatiegebied neemt snel af. Ik heb deze maand geen petje meer gedragen (maar ook niet lang buiten geweest met felle zon).

  • Het donorgebied was tijden geleden al goed hersteld. Nog wel een enkel puistje hier en daar.

  • Op de hele hoofdhuid is het gevoel weer terug. In het midden bovenop nog ietsies minder, maar niet langer compleet verdoofd.

  • Die gekke plek achterop (zie update maand 2) moet ik een paar keer per maand korter trimmen, het groeit daar echt veel sneller in die cirkelvormige plek. Denk dat het komt door het morsen van Essengen bij aanbrengen op mijn kruin, het liep soms in een straaltje naar achteren.

Ik verwacht dat het nu snel zal gaan en zal de komende tijd elke halve maand wat nieuwe foto's plaatsen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Haarlijn pre-op, dag 1, maand 1-2-3.jpg‎ (101,8 KB, 176x gelezen)
Bestandstype: jpg Schuinvoor pre-op, dag 1, maand 1-2-3.jpg‎ (86,8 KB, 164x gelezen)
Bestandstype: jpg Haarlijn maand 3.jpg‎ (39,1 KB, 773x gelezen)
Bestandstype: jpg Close-up bovengebied.jpg‎ (150,0 KB, 144x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 19:31   #55
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Onbehandelde kruin na 4 maanden Essengen

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Kruin maand 1-2-3-4.jpg‎ (110,8 KB, 745x gelezen)
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 19:40   #56
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Fuegenix is flink in prijs omhoog gegaan helaas... stijgt zelfs boven duurdere klinieken in NL/BE uit.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2021, 20:23   #57
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Het gaat de goede weg op Roob, nu komen de fun maanden eraan
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2021, 01:35   #58
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Fuegenix is flink in prijs omhoog gegaan helaas... stijgt zelfs boven duurdere klinieken in NL/BE uit.
Hebben we het dan over het prijstarief van een veldhoven of transhair?

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 19 augustus 2021 om 14:16
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2021, 09:17   #59
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Nu al zichtbaar verschil, gaat de goede kant op!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2021, 13:09   #60
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht



De kruin begint er toch wel beter uit te zien!
Wel even een vraag, ik lees in meerdere topics dat 1x per dag 0,5 ml essengen bijna net zo effectief is als 2x per dag 0,5 essengen. Dit heb jij volgens mij ook meerdere keren aangekaart. Wat is de reden dat je toch voor 2x per dag 0,5 ml essengen kiest?
vortex is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue, fuegenix, fuegenix haarkliniek, haarlijn, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.