Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 februari 2022, 17:58   #1
ferdi
miep miep
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Berichten: 8
Fuegenix-2900 grafts-herstelbehandeling

Ik ben al enige tijd lid van dit forum en deel graag mijn HT ervaring bij Fuegenix, die ik onlangs heb gehad.

Graag geef ik een korte weergave van mijn overwegingen om bij Fuegenix de behandeling te ondergaan. Na een eerdere HT in Nederland in 2016 met gemiddelde resultaten heb ik besloten de tijd te nemen om een goede keus te maken voor het echt verbeteren van mijn huidige haarsituatie. Mijn eerdere HT had een te lage density en mijn haarlijn was onnatuurlijk recht. Zie bijgevoegde foto’s. In eerste instantie zat ik er niet mee maar na verloop van tijd stoorde het me gezien het anderen ook opviel dat mijn haarlijn er best onnatuurlijk uitzag. Oordeel zelf zou ik zeggen

Door bovenstaande situatie besloot ik daarom goed te onderzoeken en de tijd te nemen welke kliniek mij zou aanspreken voor het verbeteren van mijn haarlijn. En voor het verdikken van mijn inmiddels meer uitdunnende kruin. Ik wilde dit keer echt op een meer zorgvuldige manier te werk gaan. Vooral omdat ik het geluk heb geen financiële belemmering te hebben qua keuze.

Heb bewust meerdere klinieken bezocht, voornamelijk in Turkije en België (in 2018 en 2019). Het betroffen allen klinieken met een goede reputatie. In Istanbul merkte ik al snel de focus te liggen op het aanbrengen van zoveel mogelijk grafts. De arts adviseerde ruim 4700 grafts en een enorme verlaging van mijn haarlijn. Wat ik tijdens mijn consult bemerkte is dat bijna alle handelingen zouden worden verricht door zogenaamde “technicians” en de arts een beperktere rol heeft. Ondanks erg goede resultaten op de website van de Turkse kliniek, de moderne en schone inrichting, concludeerde ik dat de arts eigenlijk alleen bij het design van de haarlijn en calculatie aantal grafts zijn rol neemt. De feitelijke extracties en implantatie gebeurt door anderen. Het voelde daarom niet als het krijgen van waar voor mijn geld, naast alle moeite qua reizen, verblijf in hotel etc.

Mijn ervaring in België was ook gemiddeld. In Brussel bij twee klinieken geweest. Beide klinieken staan bekend als professioneel en hebben volgens mij ook goede recensies. En laten op verschillende sociale media ook mooie resultaten zien. Zonder uitgebreid in te gaan op de twee consulten vielen een aantal zaken op. Tijdens mijn gesprek met een van de artsen vroeg ik door m.b.t. het laten zien van foto’s van dichtbij zodat ik goed kon zien hoe de haarlijn eruit zou zien van behandelde patienten. Werd een beetje lacherig over gedaan en verwezen naar de resultaten op youtube etc. Die had ik al bekeken en dat zag erop zich aantrekkelijk uit. Ik had alleen tijdens mijn consult verwacht wat meer duidelijke beelden te zien van behandelde patiënten met ongeveer mijn haarsituatie. Gezien mijn eerdere teleurstellende HT in Nederland had ik behoefte aan meer zicht op resultaten van patiënten met duidelijke voor en na foto’s. Het bleef uiteindelijk bij een gesprek en ik kreeg van één kliniek wel een link toegezonden met foto’s van verschillende behandelde patiënten. Wat daarbij opviel was dat ik de haarlijn van sommige mensen niet echt natuurlijk vond en ook verschillende dichtheden zag. Mooie maar ook minder geslaagde versies.

Ik besloot daarom te wachten. Tijdens het tweede jaar Corona en veel thuiswerken heb ik dit forum weer bezocht omdat ik nieuwsgierig was naar actuele ervaringen. Mijn oog viel op een aantal posts over Fuegenix, voor mij destijds een onbekende speler. Vond de verhalen en foto’s erg goed en besloot daarom contact op te nemen met de kliniek.
Na een bericht werd ik binnen enkele dagen teruggebeld door de arts. M. Ahmed. Ik stuurde hem een aantal foto’s toe en kort daarna heb ik in de herfst 2021 een afspraak gehad met de arts. Gelijk viel mij zijn openhartige houding op. Ook gaf hij mij een realistisch beeld over mijn haarsituatie. En, best mooi om tijdens het consult mee te kijken naar behaalde resultaten van behandelde patiënten. Kreeg genoeg voorbeelden en mijn gevoel was op dat moment eigenlijk al van: ik wil het doen. Ook gezien hij de gehele behandeling (de volledige extractie uit donorgebied), de haarlijn design, en implantatie zelf uitvoert.

We set the date on february 9th 7:00
In totaal bijna 2900 grafts geïmplanteerd. Focus lag op creëren van een natuurlijke haarlijn/herstel eerdere HT 2016. Haarlijn werd tevens iets verlaagd. Belangrijker was eigenlijk het creëren van nieuwe temples/inhammen die mooi aansluiten op de nieuwe haarlijn voorzijde. Vanuit eerdere HT werd hieraan geen aandacht besteedt (zie foto's). Daarnaast opvullen van uitdunnende kruin. Uiteindelijk was de behandeling best een hele exercitie. De voorbereidingen hierboven duurden bijna een uur. Bijzonder om te merken dat veel aandacht werd geschonken aan bepalen van exacte haarlijn, vorm temples/inhammen.

De uitdaging lag volgens de arts vooral in het goed plaatsen van enkele en dunne haartjes in het temple gebied. Daar mogen de haartjes niet te dicht tegen elkaar zitten (anders dan haarlijn voorzijde) en is een mooie overgang nodig voor een natuurlijk resultaat. Ook werden de haartjes daar in een andere hoek geplaatst dan voorzijde. Bijzonder ook de arts tijdens de sessie aangaf dat hij de haren bij de temples specifiek uitzocht op dikte, kleur en de krul/golf van het haar. Vandaar dat de sessie uiteindelijk ruim 10 uur heeft geduurd.

Hierbij wat foto’s van voor en kort na de behandeling. Ik houd jullie op de hoogte omtrent de voortgang
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voorzijde.jpg‎ (132,4 KB, 289x gelezen)
Bestandstype: jpg temple rechts.jpg‎ (143,0 KB, 287x gelezen)
Bestandstype: jpg inhamen links.jpg‎ (118,7 KB, 201x gelezen)
Bestandstype: jpg nieuwe haarlijn voor.jpg‎ (133,8 KB, 276x gelezen)
Bestandstype: jpg kruin.jpg‎ (127,2 KB, 214x gelezen)

Laatst gewijzigd door ferdi; 25 februari 2022 om 18:02
ferdi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2022, 18:57   #2
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Ziet er nu al goed uit. Niet te laag ingezet.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2022, 21:27   #3
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Dat gaat er mooi uitzien!
Hoeveel grafts zijn er bij je eerste ht geplaatst?
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2022, 22:52   #4
ferdi
miep miep
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Berichten: 8
Post HT Foto's

Dank guys!
HT 2016: rond 900 grafts geplaatst voorzijde.
Ik voeg hierbij een aantal foto's toe gemaakt na de HT bij Fuegenix
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg PHOTO-2022-02-25-18-22-28.jpg‎ (97,3 KB, 198x gelezen)
Bestandstype: jpg PHOTO-2022-02-14-21-31-22 2.jpg‎ (98,3 KB, 156x gelezen)
Bestandstype: jpg PHOTO-2022-02-14-21-31-22 3.jpg‎ (91,7 KB, 137x gelezen)
ferdi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2022, 23:02   #5
ferdi
miep miep
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Berichten: 8
Haarsituatie Dag 4

En hierbij nog wat foto's, precies na 4 dagen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DA8633AB-DE20-4925-9E79-C189A9A02157.jpg‎ (149,5 KB, 184x gelezen)
Bestandstype: jpg 4E77535D-48C9-4784-8FDB-DD9B5BA303CE.jpg‎ (150,5 KB, 150x gelezen)
Bestandstype: jpg 741236EF-CA16-4606-8772-93FBFE836CB6.jpg‎ (154,9 KB, 132x gelezen)
ferdi is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2022, 08:38   #6
ferdi
miep miep
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Berichten: 8
Dank je Tampert.
ferdi is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2022, 21:25   #7
ferdi
miep miep
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Berichten: 8
7 dagen update

9 dagen na ht
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 307267E5-50DC-49A5-ABAC-BEA6B9F8A080.jpg‎ (142,4 KB, 188x gelezen)
Bestandstype: jpg 664944E8-CC78-4351-BED4-6505649277BC.jpg‎ (142,0 KB, 137x gelezen)
Bestandstype: jpg 93704994-DA9D-411B-A028-39E9A929D55C.jpg‎ (148,0 KB, 120x gelezen)
Bestandstype: jpg 4F249A10-885C-4985-84E4-06AEEA01A8C5.jpg‎ (148,6 KB, 116x gelezen)
ferdi is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2022, 19:17   #8
rjklumpers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Hoe gaat het hier? Benieuwd
rjklumpers is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2022, 13:05   #9
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Waar was je eerder behandeld?
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2900 grafts, fuegenix, herstelbehandeling, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.