Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2022, 09:46   #31
Duygu
Dirty Hairy
 
Geregistreerd: 6 februari 2010
Locatie: NL
Berichten: 36
Geslacht:
OK dank beiden. Ik lees best positieve dingen (ook van gebruikers op een Duitse FB pagina voor mensen met haarproblemen). Waarheid zal wel ergens in het midden liggen? De ene is gevoeliger voor middelen etc daarnaast is je eigen lichaam doorgaans wel het beste “medicijn” tegen virussen etc. Of gaat dat hier niet op?

Laatst gewijzigd door Duygu; 17 november 2022 om 10:07
Duygu is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2022, 11:21   #32
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Ik zag wel dat Bisanga en Fuegenix over prp schrijven op hun website? Lijkt me wel dat deze 2 ook wel weten waar ze over praten. Maarja misschien inderdaad werkt het niet voor iedereen.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2022, 11:25   #33
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Dit staat er op de site van Bisanga. Heb er een deel van gekopieerd want er staat meer. Het lijkt dus vooral op dat het het healing process versneld en verbeterd:



Platelet-rich plasma has been used for years now to heal wounds in a variety of medical fields and Dr. Bisanga believes it may have significant benefits in hair transplantation, including healing in donor and recipient areas as well as improving post-op skin and hair physiology.

The concentrated nature of PRP and the fact it can be applied to isolated areas means that the platelets can react faster to improve coagulation, reduce bleeding, prevent fibrosis and hinder collagen production, resulting not only in accelerated rate of healing, but also improved skin tissue recovery which reduces scarring.

Platelets are also rich in proteins and may aid healing in both recipient placement sites for new grafts as well as in donor areas for either punch scarring (FUE surgery) or linear scars (strip surgery).

Protein growth factors should accelerate healing, in turn stimulating the formation of vessels and helping follicles to bond more quickly with the site, tissues and the cardiovascular system.

Beyond just faster and improved healing; they may also affect the basics of donor management and possibly placement within miniaturised hair, to name just two possibilities.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2022, 21:37   #34
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
De reden dat sommige artsen resultaten boeken, kan ook als reden hebben dat vaak als mensen beginnen met prp ze ook beginnen met finasteride en minoxidile. Het positive resultaat dat je dan bij een kliniek haalt is waarschijnlijk te wijten aan finasteride en minoxidile en niet PRP.
de onderzoeken laten ook redelijk consistent zien dat
PRP + finasteride en minoxidile = finasteride en minoxidile
PRP heeft dus bovenop finasteride en minoxidile geen meerwaarde.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2022, 23:00   #35
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 430
Ja inderdaad. Denk alleen dat PRP een ander doel heeft dan Finasteride en Minoxidil (meer herstel dan DHT remmend etc?)
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2022, 09:33   #36
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jameshooij Bekijk bericht
Ik heb vorige week een zeer goede ervaring gehad bij Royal Hair Clinic in Nieuwegein. Ik ben bij veel klinieken geweest en ik moet bekennen dat bij deze kliniek echt een fijne sfeer is. Ze hebben veel ervaring en zijn met ervaren mensen een kliniek gestart. Ik had zoiets van ik laat het op me af komen, maar ze hebben het waar gemaakt. Dus voor mij zijn zij echt een aanrader.
Heb je er een FUE gehad en wat zijn de details of was het een intake?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2022, 21:47   #37
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jameshooij Bekijk bericht
Nee heb de FUE hier gehad. 2450 grafts. De technicians va Fuegenix werken hier. Dat zegt al genoeg.
Ik werk met 2 techs en die werken nergens anders. Leuk dat ze zoiets proberen om klanten binnen te halen.

Maar stel, een van mijn techs assisteert elders, dan is het goed om te weten dat de technician bij mij alleen sorteert en mij assisteert bij het terugplaatsen en een deel terugplaatst. Wat zegt dat? Dat de technician het resultaat niet maakt maar het wel kan verzieken. Het resultaat wordt bepaald door mij aangezien ik alle (belangrijke) handelingen zelf verricht.

En zo is het bij elke vorm van serieuze chirurgie, hetzij hart, neuro, thorax. Je hoort het werk niet over te laten aan een asisstent. Doe je dat wel, dan is er geen verschil met de vele haarfabrieken, slechts de locatie is anders. En zie je het als patiënt zijnde niet zo serieus als deze andere vormen van chirurgie, dan is het prima dat je de mogelijkheid hebt om daarvoor te kiezen
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix

Laatst gewijzigd door FueGenix; 5 december 2022 om 08:11
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 08:27   #38
Marco Veen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2022
Berichten: 38
Geslacht:
Voor mij altijd grappig om te zien… iemand is net lid en begint spontaan haarkliniek “X” te promoten. Niet heel geloofwaardig dan. En dan ook nog de hoon (terecht) van Fuegenix over je heen krijgen… Beste vertegenwoordiger van kliniek “X” ik zou een nieuwe alias nemen en opnieuw starten😎
Marco Veen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 12:41   #39
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ik werk met 2 techs en die werken nergens anders. Leuk dat ze zoiets proberen om klanten binnen te halen.

Maar stel, een van mijn techs assisteert elders, dan is het goed om te weten dat de technician bij mij alleen sorteert en mij assisteert bij het terugplaatsen en een deel terugplaatst. Wat zegt dat? Dat de technician het resultaat niet maakt maar het wel kan verzieken. Het resultaat wordt bepaald door mij aangezien ik alle (belangrijke) handelingen zelf verricht.

En zo is het bij elke vorm van serieuze chirurgie, hetzij hart, neuro, thorax. Je hoort het werk niet over te laten aan een asisstent. Doe je dat wel, dan is er geen verschil met de vele haarfabrieken, slechts de locatie is anders. En zie je het als patiënt zijnde niet zo serieus als deze andere vormen van chirurgie, dan is het prima dat je de mogelijkheid hebt om daarvoor te kiezen
Het feit dat je veel zelf doet, vind ik meer een gebrek aan vertrouwen in jouw team (maar misschien zie ik het verkeerd).

En ga alsjeblieft een haartransplantatie niet vergelijken met een hartoperatie o.i.d.
We hebben het over meerdere mini huidtransplantaties met een haarzakje erin. Daarvoor is het belangrijkste ingrediënt: ervaring !

Een goed op elkaar ingespeeld ervaren team kan dat prima zonder arts uitvoeren.

Ik zie doorgaans goede resultaten bij jou, maar nu vind ik dat je een beetje doorslaat.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.

Laatst gewijzigd door HairExpert; 5 december 2022 om 12:43
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 12:42   #40
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco Veen Bekijk bericht
Voor mij altijd grappig om te zien… iemand is net lid en begint spontaan haarkliniek “X” te promoten. Niet heel geloofwaardig dan. En dan ook nog de hoon (terecht) van Fuegenix over je heen krijgen… Beste vertegenwoordiger van kliniek “X” ik zou een nieuwe alias nemen en opnieuw starten😎
helemaal mee eens!
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 14:27   #41
Lambert
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Berichten: 38
Goedeniddag,

Ik ben 41 jaar en overweeg een HT. Met veel interesse heb ik deze discussie gelezen. Ik vroeg me alleen af waarom de traditionele klinieken (Transhair, Harplus MC) helemaal niet genoemd worden? Ik meen me te herinneren dat "vroeger" veel leden hiernaar toe gingen voor een HT.
Lambert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 14:40   #42
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Daarvoor is het belangrijkste ingrediënt: ervaring !
Dit is natuurlijk grote onzin.

Iemand kan al een geruime tijd haartransplantaties uitvoeren en veel ervaring hebben met haartransplantaties, echter als dit telkens op een verkeerde manier wordt uitgevoerd (wat dus blijkbaar nog steeds erg vaak voor komt!) heb jij als patiënt niks aan deze ervaring.
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 14:47   #43
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 Bekijk bericht
Dit is natuurlijk grote onzin.

Iemand kan al een geruime tijd haartransplantaties uitvoeren en veel ervaring hebben met haartransplantaties, echter als dit telkens op een verkeerde manier wordt uitgevoerd (wat dus blijkbaar nog steeds erg vaak voor komt!) heb jij als patiënt niks aan deze ervaring.
Met ervaring, bedoel ik natuurlijk niet herhaaldelijk falen.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 14:51   #44
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 382
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambert Bekijk bericht
Goedeniddag,

Ik ben 41 jaar en overweeg een HT. Met veel interesse heb ik deze discussie gelezen. Ik vroeg me alleen af waarom de traditionele klinieken (Transhair, Harplus MC) helemaal niet genoemd worden? Ik meen me te herinneren dat "vroeger" veel leden hiernaar toe gingen voor een HT.
Als ik kijk naar de consistentie in kwaliteit binnen Nederland / België, we kunnen spreken van een Top 3, waarbij de volgorde is gebaseerd op de prijs (van laag naar hoog);

Veldhoven
FueGenix
Bisanga

Transhair trekt de laatse tijd een beetje bij, waardoor ik die kliniek voorzichtig (onderaan) de lijst toe wil voegen.

Eberson zie ik de laatste tijd weinig van, na een mindere periode qua resultaten.

De rest zou ik links laten liggen.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2022, 14:59   #45
gctb103
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Ik ben zelf geholpen door Veldhoven 1.5e week geleden, was een super service
gctb103 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.