Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 mei 2009, 15:23   #31
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hoi Lies,

Bedankt voor jou reactie...

Ik denk dat de arts een lichte antidepressieva zal aanraden...
Omdat mijn probleem alleen TTM is en verder geen last van enkele depressie of angsten...(af en toe een dip omdat ik ttm heb).

De verhalen die ik hoor is dat je extreem moe wordt en nauwelijks wat kan doen. En wat ik ook vaak hoor is dat het verslavend kan zijn en dat het moeilijk is om ervan af te komen...

Ik heb zelf het gevoel dat medicatie mij wel kan helpen en natuurlijk moet ik het eerst zelf ervaren....

Gr. Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2009, 20:52   #32
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hai Rainbow,

Die mensen hebben het dan denk ik over de pammetjes zoals oxazepam,temazepam enz.
Dat klopt die kunnen verslavend zijn behoorlijk zelfs en die werken snel en kortdurend. Worden ook vaak gebruikt als slaapmiddel en sterk kalmeringsmiddel en inderdaad die hebben extreme vermoeidheid als bijwerking. Kan ook bijna niet anders als ze ook als slaapmiddel worden gebruikt.
Wat de arts jou waarschijnlijk zal voorschrijven is een ssri zoals anafranil of citalopram en dat zijn medicijnen die echt niet met bovengenoemde te vergelijken zijn.
Die zijn ook niet verslavend. Maak je je daar mee geen zorgen over. Ssri moet je een spiegel opbouwen in je bloed en na ongeveer 6 weken zullen bijwerkingen gaan afnemen en het middel zijn werk gaan doen. Tot die tijd is het doorzetten want je kan het idee hebben dat je het dan voor niets slikt dat hoeft dus niet zo te zijn. De meeste bijwerkingen die ik heb ervaren zijn droge mond,misselijkheid(soms, lang niet bij alle) en grotere slaapbehoefte die vaak later in de behandeling weer afnam.
Ik heb inmiddels een aardige apotheek achter me kiezen. Slik medicijnen vanaf mijn 15e en ik ben nu 35( op het moment trouwens medsvrij) maar heb alles gewoon weer af kunnen bouwen. geen hunkering gehad er naar. Mocht de arts jou wel een pammetje voorschrijven wat ik niet geloof dan moet je heel goed aan de gebruiksvoorschrift houden. Bij de anderen ook maar daar zeer zeker mee.
En gebruik er geen alcohol bij of zeer matig. Dat kan bijwerkingen wel vaak versterken en de alcohol trouwens ook.
Succes.
Lies

P.s. wel knap dat je de stap hebt genomen om hulp te gaan zoeken. Top!!!
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 08:50   #33
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Dank je Lies! Voor alle info...

Ik wacht het af wat ik voorgeschreven krijg. Ik zal het wel hier vermelden op de site. Ik drink geen alcohol dus dat scheelt! Gelukkig, ik heb er nu weer een betere gevoel bij...nu ik dit gelezen heb!

Ik ben trouwens ook heel blij dat ik hulp gezocht heb...zij hebben mij echt een goed gevoel gegeven...het gevoel dat mijn probleem opgepakt wordt en opgelost...ben inmiddels 4 bijna 5 weken trekvrij en voel me echt goed. Mijn eerste echte behandeling krijg ik over 2 weken ongeveer...ben benieuwd...en het boek van Bolleke heeft me ook echt goed gedaan...ik ga van de week de boeken van Louise Hay kopen...

Veel liefs Rainbow!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 16:00   #34
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hallo allemaal,

Ik heb medicijnen voor geschreven gekregen in combinatie met gedragstherapie. Mijn antidepressieva heet Paroxetine Sandoz (20mg). Heeft iemand daar ervaring mee????
Ik ga binnenkort op vakantie en wil niet dat deze pil mijn vakantie gaat verkloten door alle bijwerkingen...

Rainbow!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 08:44   #35
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Ik gebruik nu ongeveer 2 weken Paroxetine Sandoz maar heb totaal geen bijwerken of wat...ik voel me gewoon net als altijd...??? Is dat normaal...
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 22:12   #36
sunshine
mystery
 
sunshine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2004
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debs85 Bekijk bericht
Joehoe toen ik dit onderwerp schreef op het forum was mn linkeroog boven helemaal kaal, nu heb ik haartjes tot op de helft van de lengte van mn wimpers! Rechts mist nog een aantal plukjes maar gaat ook de goede kant op. Heb echt het idee dat het sneller groeit met Wonderolie.
Dus: tip!
Ik beloof mezelf elke x wimperextensions te nemen als ik weer wimpers heb. Maja ik ga natuurlijk niet met halve wimpertjes naar zo'n salon. Krijg je allemaal vragen enzo...
Zo ver is het helaas nog nooit gekomen, maar het is altijd wel een soort droom geweest...
hoi Debs85

kan je het wonderolie ook op het hoofdhaar doen?
en als je het op je wimpers doet komt het dan niet in de ogen?

groeten francis
sunshine is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2009, 15:11   #37
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
rainbow

Hey rainbow,

Was benieuwd hoet het nu met je gaat en of je inmiddels al wat baat hebt bij met je medicijnen?

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 13:09   #38
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hoi hoi Lies,

Ik ben 5 weken op vakantie geweest...en heb me pilletjes heel vaak niet ingenomen...nu al een week niet...ik weet niet ik vergeet het telkens...
Ik was plukvrij toen ik aan dat pilletje begon kreeg ik een zware terugval en sindsdien ben ik een beetje onrustig in me hoofd...wat moet ik doen? En is het gevaarlijk wat ik doe wel en niet slikken??
Help?

Ik heb over een paar dagen een afspraak bij mij psygotherapeut...ik hoop dat ze me kan helpen...zit in een diep gat....ik wil eruit!

liefs Rainbow!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2009, 14:25   #39
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Van wie krijg je die medicijnen? Van een psychiater neem ik aan? Die zou ik maar eens bellen voor overleg. Een psychotherapeut mag niks zeggen over medicatie.

Het kan trouwens wel dat je extra last hebt omdat je de medicijnen niet regelmatig neemt. Dan heb je eigenlijk nog steeds de aanloop-bijverschijnselen die normaal gesproken verdwijnen als je het middel een tijdje constant gebruikt.
Ik vind zelf dat je pas iets kunt zeggen over de werking van een middel als je het minstens een maand constant hebt gebruikt. Of heb je dat al gedaan?
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2009, 13:14   #40
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hoi Lila,

Ik krijg die pillen van mijn psygiater ik ben bij het AMC ziekenhuis in behandeling. Ik heb die pillen niet eens een maand constant geslikt. Ik vergat het telkens en na die terugval was ik alles zat.
Ik zit weer in een dip omdat ik nu elke keer weer loop te plukken zo extreem dat ik er zelfs een pincet bij pak.
Eerlijk gezegd kreeg ik geen bijwerkingen van die pillen alleen die terugval heeft me weer onrustig gemaakt. Ik had namelijk me wenkbrauwen helemaal laten groeien en nu is alles eraf...dat gebeurde vlak voor me vakantie...ik was heel emotioneel en wilde niet eens meer op vakantie...
Ik word nu ook snel boos en agressief tegen alles en iedereen. Ben lui en als me moeder me vraagt om op te ruimen wordt ik kwaad...ik wil niks doen en constant horen je moet dit of dat doen...ik weet het niet meer...

Gr. Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2009, 12:14   #41
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
Hoi,

Ik weet niet of het ook op je hoofdhaar werkt.. geen idee. Probeer het zou ik zeggen, maar zal wel een vettige bedoeling worden. Ja het komt wel eens in mn oog, maar het prikt niet ofzo.
debs85 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2009, 08:50   #42
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Hoi hoi!!! Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar wel al lang lid hier!!

Ik slik ook al jaren anti depressiva (citalopram) en anti-psychotica (zyprexa). Dit omdat ik (ook) borderline heb. Mijn psych ziet ttm echt als automutilatie, bijkomstig bij de borderline. Ik zie het zelf zo niet. Vooral omdat ik juist trek als ik me rustig voel.

Al met al ben ik mooi 20 kilo bijgekomen van deze medicijnen. Als ex-boulimia-patiënte was dit in het begin moeilijk te accepteren! Maar nu ik besef dat ik heel wat lekkerder in mijn vel zit, maken die kilo`s me niets meer uit!

Ik heb ttm sinds ongeveer mijn 12e. Had lang, erg dik haar tot op mijn kont. En op mijn 14e was ik vrijwel kaal.
Ik ben nu 27 en pluk nog regelmatig, maar in veel mindere mate.

Ik draag nephaar, dreads of 2 nep-knotjes. Los haar kan ik niet. Dan ben ik te onzeker dat `iedereen het ziet`. En dat veroorzaakt juist weer trekgedrag. Een vicieuze cirkel dus!

Reacties welkom!!! XXXX
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2009, 17:25   #43
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hey Punky

Fantastisch dat je je zoveel beter in je vel voelt! Doe zo door!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2010, 22:45   #44
jartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2010
Locatie: Limburg belgie
Berichten: 47
Geslacht:
(Dit omdat ik (ook) borderline heb. Mijn psych ziet ttm echt als automutilatie, bijkomstig bij de borderline. Ik zie het zelf zo niet. Vooral omdat ik juist trek als ik me rustig voel.)


hey punkie ik denk ook borderline te hebben in combinatie met ttm ik heb borderline nog niet laten vaststellen bij n arts,weet jij bij welke arts dat ik dat kan doen of moet ik naar n psycholoog of psychiater langs gaan?
jartje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2010, 07:01   #45
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Hoi jartje!
Eerst naar de dokter!! Ik hoop dat je een goeie dokter hebt, die verwijst je dan meteen door! SUCCES!!!
groetjes!!!
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
anticonceptiepil en medicatie tegen overbeharing Marte Hirsutisme - Behandelingen 34 16 november 2009 21:42
resultaat zonder medicatie maluku24 AGA - Algemeen 15 3 december 2007 00:07
is er ook hoop zonder gebruik van medicatie?? maluku24 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 27 november 2007 12:27
Medicatie en/of therapie val TTM - Algemeen 7 16 juni 2006 19:32
Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?) tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 09:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.