Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2009, 08:54   #1
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Er komt een terugval aan! HELP!

Help!!!!!!!

Ik heb eindelijk mijn wenkbrauwen laten groeien en een week geleden ook heel veel wimpers...helaas heb ik al mijn wimpers eruit geplukt!!!
En nu heb ik mijn wenkbrauwen nog over...ik ben er zo blij mee...ik hoef niet meer te verstoppen zonder make up en voel me goed...ik kan weer zwemmen etc...maar GISTEREN trok ik een aantal haren vlak voordat ik naar bed ging...gelukkig bleef het bij een paar haren en ging slapen....
Maar ik ben zo bang...bij mijn wimpers is het ook zo begonnen eerst...een paar en de volgende dag weer totdat ik niks over laat....ik voel me machteloos...ik wil dit niet...ik heb donderdag een afspraak bij mijn therapeut....ik wil voor die tijd geen enkele haar meer plukken en ik ga ook over een 3 weken op vakantie dus dit kan ik er niet bij hebben...ik wil weer de kracht terug die ik afgelopen weken had....!!!
Sorry maar ik meost dit eruit gooien.....

Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2009, 12:38   #2
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Hey Rainbow

Goed dat je het eruitgooit, en niks te sorry, daarvoor zijn we er .

Gaat het al wat beter? Het is jammer dat je geplukt hebt, maar blijf er niet te lang bij stilstaan. Als je je bang en machteloos voelt, geef je het 'TTMduiveltje' meer kracht. Je wéét dat je het kan. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer de angstige gevoelens om te buigen naar positieve gedachten. Kop op!

Groetjes en sterkte
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2009, 21:58   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Mooi gezegd Jolien, zo is het! Geef dat ttm-duiveltje geen kracht door jezelf te ont-krachten!
Hou de moed en de kracht erin tot morgen, hopelijk geeft je therapeut je dan een nieuwe boost! Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2009, 11:55   #4
Jorinde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2009
Berichten: 17
Hallo Rainbow,

Vecht! Ik weet dat je het kan weerstaan, jij moet ook geloven dat je het kan, veel succes!

Jorinde
Jorinde is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 08:47   #5
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
En ja hoor!!! Gisteren was het weer zover en kon ik het plukken niet laten...mijn mooie wenkbrauwen heb ik verpest...ik had ze zo goed laten groeien...hoe kan ik nog wel vlak voor mijn vakantie.....
Ik haat mezel!!!!!!!!!!
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2009, 16:45   #6
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Hoi Rainbow,

Wees niet boos op jezelf. Je kunt er echt niks aan doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je daarom ook niet aangemoedigd heb om te vechten toen je aanval eraan zat te komen. Ik geloof zelf totaal niet in vechten.

Ik weet niet of je toevallig mijn boekje gelezen hebt...
Cortisol wordt niet voor niks vlucht- of vechthormoon genoemd. Bij het vechten tegen de plukdrang wordt ook weer cortisol aangemaakt, waardoor het steeds onmogelijker wordt om niet te plukken. Zodra je dan toegeeft (wat altijd een keer gebeurt, zelfs na meerdere dagen) is de terugslag extra groot. Als je gelijk had toegegeven aan de drang, dan had je deze opbouw van stress niet gehad, en had je uiteindelijk minder haren geplukt.
Dit is trouwens al aangetoond met cortisolmetingen bij dieren met soortgelijk gedrag.

De oplossing voor TTM bestaat wat mij betreft uit het zo rustig mogelijk houden van allerlei processen in je lichaam, en ook je emoties. Schommelingen zijn funest.

Ik zou zeggen: probeer het gelaten te ondergaan zonder je er druk over te maken en zonder te vechten. Dan kun je ook niet teleurgesteld in jezelf raken en ben je uiteindelijk een gelukkiger mens met meer haar.

Sterkte ermee!
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 18:42   #7
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Hi Rainbow,
het fijne nieuws is dat je er over drie weken al niks meer van ziet als je ze weer laat groeien.
Geniet van je vakantie. Schrijf geen ansichten, doe geen dingen die je aan het plukken zetten. Heb vrij!

liefs,
Pip.
Pip is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2009, 21:19   #8
Jorinde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2009
Berichten: 17
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lila Bekijk bericht
Hoi Rainbow,

Wees niet boos op jezelf. Je kunt er echt niks aan doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je daarom ook niet aangemoedigd heb om te vechten toen je aanval eraan zat te komen. Ik geloof zelf totaal niet in vechten.

Ik weet niet of je toevallig mijn boekje gelezen hebt...
Cortisol wordt niet voor niks vlucht- of vechthormoon genoemd. Bij het vechten tegen de plukdrang wordt ook weer cortisol aangemaakt, waardoor het steeds onmogelijker wordt om niet te plukken. Zodra je dan toegeeft (wat altijd een keer gebeurt, zelfs na meerdere dagen) is de terugslag extra groot. Als je gelijk had toegegeven aan de drang, dan had je deze opbouw van stress niet gehad, en had je uiteindelijk minder haren geplukt.
Dit is trouwens al aangetoond met cortisolmetingen bij dieren met soortgelijk gedrag.

De oplossing voor TTM bestaat wat mij betreft uit het zo rustig mogelijk houden van allerlei processen in je lichaam, en ook je emoties. Schommelingen zijn funest.

Ik zou zeggen: probeer het gelaten te ondergaan zonder je er druk over te maken en zonder te vechten. Dan kun je ook niet teleurgesteld in jezelf raken en ben je uiteindelijk een gelukkiger mens met meer haar.

Sterkte ermee!
Bedankt, zo heb ik ook weer wat geleerd, aangezien ik we tegen haar zei dat ze ertegen moest vechten.. Maar het is wel waar, als je heel erg probeert het niet te doen, doe je het juist.
Jorinde is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2009, 22:02   #9
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorinde Bekijk bericht
Bedankt, zo heb ik ook weer wat geleerd, aangezien ik we tegen haar zei dat ze ertegen moest vechten.. Maar het is wel waar, als je heel erg probeert het niet te doen, doe je het juist.
Het is maar mijn mening hoor. Je kan er ook anders over denken natuurlijk.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 16:31   #10
Green thea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 4
Ik zit midden in een terug val..als ik zo doorga dan hou ik geen haar meer over.

Moedeloos ben ik

Maar ik ga me rust proberen te vinden..
Green thea is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2011, 23:52   #11
speculaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 8
Hallo rainbow en allemaal,

Dat vind ik nou het erge van die buien... soms voel je dat er een terugval aankomt en kun je het gewoon weg niet stoppen: ZO frustrerend. Ik probeer dan ook vanalles te bedenken of het niet te laten gebeuren maar het is zo onherroepelijk. Wat Lila zegt is misschien wel verhelderend... dat het tegenhouden eigenlijk geen zin heeft omdat je alleen meer spanning opouwt. Misschien klopt dat.

groetjes. speculaas.
succes allemaal!
sterkte green thea!
speculaas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terugval! _rainbow_ TTM - Algemeen 9 27 april 2009 13:11
terugtrekkend haargrens ??? komt dit terug ? linda357 Haarproblemen bij vrouwen 1 4 februari 2009 12:23
opnieuw de kracht vinden na een zware terugval soezie TTM - Algemeen 4 24 april 2006 11:52
Na hoop komt wanhoop charliegirl Haarproblemen bij vrouwen 45 21 februari 2005 18:58
terugval eus TTM - Algemeen 5 19 maart 2002 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.