Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juni 2013, 08:13   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
het moet me even van het hart

Dag lotgenoten,
Ja, het moet me even van het hart. De laatste tijd ben ik immens en intens triest. Het is niet gewoon een dipje omdat ik alweer een terugval heb of omdat ik gewoon een tijdje te veel getrokken heb. Neen, het is zo intens alsof het mijn hart verscheurt. Ik huil dan ook om het minste. Ik kan niet anders bedenken dan dat ik afscheid neem van alle hoop die ik ooit (in die meer dan veertig jaar) gekoesterd heb. Het lukt me niet. Ik kan het niet. Ik ben anders dan de anderen. Ooit had ik moed en zin om ervoor te gaan, ooit zag ik zelf een lichtpunt, ooit was er het boek en betere tijden. Maar die tijd is nu tien jaar geleden en die vechtlust, dat inzicht, die drang om mezelf en anderen te helpen is weg. Deze noodkreet is mijn laatste hoop. Ik wil nu alleen nog mijn verdriet delen met mensen die begrijpen. Anderen bedoelen het goed, maar snappen er niets van.
Klinkt dit negatief? Sorry, dat is het niet, het is gewoon intens en immens verdriet...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 23:21   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
In die veertig jaar weet je als geen ander dat er heel diepe dalen zijn. Dat is funest voor de wilskracht om weer vooruit te kijken en de draad weer op te pakken. Maar Bolleke, geef de strijd niet op. Gebruik het als een leermoment om er weer voor te vechten. Gun TTM de overwinning op jezelf niet.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2013, 19:42   #3
Veeke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2012
Locatie: België
Berichten: 10
Geslacht:
Bolleke,het is erg confronterend wat je schrijft : ook ik zit momenteel in een dipje en het lukt me niet eruit te geraken. Ik denk soms ook dat het gemakkelijker zou zijn de strijd tegen TTM op te geven en ermee te leren leven. Maar dan geven we TTM inderdaad de overwinning, zoals Stefke schrijft, en willen we dat dan ? Laat ons al onze krachten verzamelen en toch nog even vechten. Misschien komen we er dan samen uit...

Sterkte en veel liefs

Veeke
Veeke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2013, 09:06   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dankjewel, Stefke en Veeke...
(Veeke, heb je een pm gestuurd)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 15:47   #5
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Oei oei, dat was even schikken toen ik -nu pas- bovenstaand berichtje van jou las. Meisje toch, het lijkt wel een noodkreet.
Ik was in tijden niet meer op haarweb , deels omdat mijn computer het had begeven (alweer), deels omdat ik het heel erg druk heb gehad, en vorige week was ik in Duitsland.
Ik heb zo het gevoel dat het niet ttm is die de oorzaak is van je verdriet, maar dat je verdriet de oorzaak is van een ttm opflakkering.
Wijze raad kan ik je niet geven, ik hoop dat je kracht kunt vinden in positief denken .

Ik wens je daarin véél sterkte,
een dikke knuffel
Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 11:21   #6
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Limburgse van lang geleden

Hoi bolleke,

Ken je me nog? Het is alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst inlogde... Ongelooflijk!
Jammer om te lezen dat het niet zo goed gaat. Maar dat is weer een paar maanden geleden. Hoe gaat het nu?

Met mij gaat het SUPER! Ben pas getrouwd, woon inmiddels in een boerderijtje met een berg beestjes. heb het stadsleven ingeruild voor het plattelandsleven en ik geniet iedere dag. En nog altijd met dezelfde man, hihi!
Ik hoor het je denken.... en de TTM?
Ja die is er nog steeds. Nooit weggeweest. Moet ook zeggen dat ik al jarenlang niet meer strijd tegen TTM. Het is een onderdeel van mijn leven. Net als mijn werk, mijn dieren enz.
Ik ben een heel gelukkig mens, ondanks mijn TTM. Natuurlijk zou ik niets liever willen dan ervan af zijn. Maar op dit moment zie ik het als niet reëel.
Ik heb mijn leven erop aangepast, weet dat ik met een aantal dingen rekening moet houden en beperkt ben, maar dat is nou eenmaal zo.

Doordat ik een privebericht kreeg via Haarweb ben ik weer hier terecht gekomen, en natuurlijk kijk ik dan even rond. En ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
Ik wens je alle goeds!
xxx Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 21:57   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Limburgse; Wat fijn zo'n positief bericht ondanks je TTM.

En ja er zijn meer dingen in het leven dan TTM. Fijn dat je een lieve man hebt gevonden en jou met je TTM volledig accepteert. Zo kan het dus ook. TOP ! Heerlijk genieten van het plattelandsleven en de mooie dingen om je heen. Ik word echt blij van zo'n bericht. Dag hoor.

Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 22:03   #8
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
gun ttm geen winst.
uiteindelijk lukt het je wel weer om de rust te vinden. Bekijk het per dag, lukt dat niet dan per uur of zelfs per minuut. En vooral wees ook trots op jezelf wat je wel al hebt bereikt al die tijd.

heel veel sterkte
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 17:51   #9
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Daniëla,

Ik lees net je bericht en hoop van harte dat het nu beter met je gaat?

Laat iets van je horen!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.