Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2021, 22:11   #16
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ziet er prima uit na 5 maanden Christiaan, mooie maanden in het zicht.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2021, 22:46   #17
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Ziet er prima uit na 5 maanden Christiaan, mooie maanden in het zicht.
Dank je wel!
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2021, 09:41   #18
M3tje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2016
Berichten: 42
Geslacht:
Benieuwd wat de resultaten waard blijken te zijn als men moet stoppen met essengen....
M3tje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2021, 11:10   #19
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M3tje Bekijk bericht
Benieuwd wat de resultaten waard blijken te zijn als men moet stoppen met essengen....
De groei van het getransplanteerd haar is niet beïnvloed door medicatie. De haarlijn wordt conservatief gekozen met het idee dat men geen medicatie gebruikt, waarbij er vooraf een berekening is gemaakt van het beschikbare haar in het donorgebied.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2021, 13:39   #20
Bren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan1984 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Op donderdag 17 juni was het voor mij zover en heb ik de stap gewaagd om een haartransplantatie te ondergaan. Door de tijd heen is mijn haarlijn aan de voorkant een stuk dunner geworden en heb ik last van een kalende plek op mijn kruin. Ik heb er best wel wat jaren over na moeten denken maar ik wilde gewoon weer graag mijn dikke haarkuif terug die ik vroeger had en was de frustratie zat als mijn haar niet meer zat na het fietsen of als het buiten weer eens waaide. Bovendien heb ik goed en dik donorhaar en is het zonde om daar geen gebruik van te maken.

Hieronder beschrijf ik het proces van de behandeling en hoe ik tot de keuze van de kliniek ben gekomen. Mijn bedoeling is vooral om mijn ervaringen te beschrijven tijdens het proces en niet zozeer het beschrijven van de operatie tot op detailniveau. Ik heb het verhaal rondom de behandeling vrij basic gehouden.

Keuze van de kliniek

Op woensdag 19 mei had ik de consult bij Fuegenix met Dr. Munib Ahmad. Hierin legde hij in het kort het proces van haaruitval uit en hoe hij de behandeling uitvoert. Hierbij liet hij ook zien dat hij gebruikt maakt van een microscopische camera om nauwkeurig de haren te kunnen zien van een graft. Dit voorkomt het verkeerd inboren van de graft waardoor een of meerdere haartjes verloren kan gaan.

Verder heeft hij ook mijn donorgebied en transplantatiegebied bekeken en stelde voor om de voorkant te behandelen omdat ik daar meer plezier van zou hebben. Eigenlijk had ik ook gedacht om gelijk de kruin mee te behandelen maar dat kon helaas niet in 1 behandeling omdat daarvoor samen meer dan 3000 grafts nodig zouden zijn. Het onttrekken van meer dan 3000 grafts in een behandeling is te belastend voor het donorgebied waardoor het beter is om het in twee behandelingen te doen. Verder liet hij mij ook zien dat er nog steeds wel wat haartjes aanwezig zijn op de kruin.

Hierbij raadde hij mij aan om EssenGen-6 Plus te gaan gebruiken om mogelijk verder uitval in de toekomst te voorkomen en om wat haar op de kruin terug te laten winnen. In eerste instantie wilde ik het liever niet gebruiken omdat ik bang was voor bijwerkingen die je ook leest bij Finasteride en Minoxidil maar door de lage concentraties zou de kans daarop vrij minimaal zijn. Later heb ik er ook best goede verhalen over gelezen op dit forum.

Wat mij aanspreekt bij Fuegenix is het volgende:
- De arts is duidelijk en eerlijk en doet geen loze beloftes;
- Het consult is ook met de arts zelf en niet met een salesman zoals je wel eens bij andere klinieken ziet;
- De arts heeft duidelijke passie voor zijn vak en wil een heel goed en mooi resultaat af leveren.
- Op dit forum heb ik veel goede resultaten gezien van zijn behandelingen;
- De kliniek is klein en persoonlijk;
- De arts houd ook rekening met de haargroeirichting en plaatst single grafts op de voorlijn wat leidt tot een natuurlijk eindresultaat;

Wat mij vooral over de streep heeft getrokken zijn de positieve berichten die je leest op dit forum. De resultaten zien er ook erg goed uit. Hierdoor ben ik verder niet op consult gegaan bij andere klinieken. Wel heb ik nog heel even overwogen om voor een haartransplantatie in Turkije te gaan vanwege de verleidelijk lage prijzen maar het reizen, de taalbarriere wat kan leiden tot misverstanden en de wisselende resultaten hebben mij anders doen besluiten. Uiteindelijk heb ik liever gelijk een goed resultaat en geen zin in herstelbehandelingen door deze valse zuinigheid.

De behandeling

De grote dag is aangebroken en om 7.15 uur moest ik mij melden bij de kliniek in Bergen op Zoom. Dat betekent om 4.45 uur op staan om mij klaar te maken voor de grote reis uit Breukelen. Door de warme avond en nacht was ik vrij laat gaan slapen (rond 1.30 uur) maar gelukkig voelde ik mij toch redelijk uitgerust. Waarschijnlijk ook door de spanning voor de operatie.

De reis is voorspoedig gegaan en om 7 uur was ik bij de kliniek aangekomen. Aanvankelijk had ik nog even de overweging om de kruin te doen maar uiteindelijk vrij snel had ik dat idee laten varen en ben ik voor de voorkant gegaan omdat je daar veel meer plezier van hebt. De kruin kan ik nog redelijk goed bedekken en wie weet dat Essengen nog het een en ander kan fixen.

Rond 7.30 werd mijn haar er van af geschoren en zag ik mij zelf voor het eerst sinds lange tijd weer eens met een gemillimeterd hoofd. Gelukkig viel het mij best wel mee en vond ik het er best wel goed uit zien. Daarna moest ik 2 aspirines in nemen en begon het spannende gedeelte.

Vervolgens mocht ik voorover op de bank gaan liggen en werd begonnen met de verdovingen. Op dit forum heb ik gelezen dat mensen de verdovingen als vrij pijnlijk hebben ervaren. Persoonlijk vond ik het best goed te doen. Het (branderige en trekkende) gevoel bij het trilapparaat was wel wat akelig, maar meer ook niet. De prikjes zijn verder niet zo pijnlijk.

Het extraheren van de grafts uit het donorgebied ging vrij goed en vlot en rond 10.30 uur kon ik even pauzeren om mijn benen te strekken. Ondertussen is de assistente begonnen met het sorteren van de verschillende grafts (single- / verschillende multigrafts). Rond 11 uur werd begonnen met het maken van de incisies in het transplantatiegebied en het terug plaatsen van de grafts. Gedurende dit proces lag ik op mijn rug en viel ik soms wat half in slaap. Gelukkig ging dit uiteindelijk ook vrij vlot en was het rond 15 uur klaar.

Na het innemen van 2 nieuwe aspirines en het bespreken van wat nazorginstructies en het in ontvangst nemen van de nazorgspullen (NaCL 0,9%, Coldpack en speciale shampoo) kon de terugreis beginnen. Tijdens het terugrijden en daarna thuis, had ik best wel last van een branderig gevoel aan de achter- en zijkanten. Gelukkig vormde het EK voetbal en het Nederlands elftal tegen Oostenrijk een goede afleiding.

De eerste hersteldagen

De eerste nacht is mij vrij goed meegevallen met dat rechtop slapen. Waarschijnlijk omdat ik moe was en mijn ligzak vrij gerieflijk ligt. Naast mijn hoofdkussen heb ik een nekkussen gebruikt omdat het nog wat pijnlijk was om op mijn donorgebied te liggen.

De tweede dag had ik nog wel steeds last van wat pijn maar het is goed te doen. Uiteindelijk verder ook geen pijnstillers meer gebruikt. Verder was ik blij dat ik als koffieliefhebber weer koffie kon drinken .

Uiteindelijk ben ik de eerste hersteldagen goed doorgekomen en heb ik regelmatig met de NaCL 0,9% (fysiologisch zout) op het transplantatie- en donorgebied gesprayd en de coldpack voorzichtig tegen mijn voorhoofd gelegd om niet de grafts te raken. Vanaf de 3e dag kreeg ik wel last van wat vervelende jeuk maar gelukkig helpt de zoutoplossing hier enigszins tegen. Verder moest ik om de dag nieuwe foto's sturen naar Dr. Ahmad om het herstel in de gaten te houden.
Ik moet zeggen dat het allemaal goed klinkt, maar het lijkt op een reclame voor de haarkliniek.
Is dat zo?
Bren is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2021, 18:17   #21
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bren Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat het allemaal goed klinkt, maar het lijkt op een reclame voor de haarkliniek.
Is dat zo?
Nee, het is hoe ik het zelf beleefd / ervaren heb.
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2022, 00:31   #22
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Update na ongeveer 12 maanden

Hallo allemaal,

Hierbij de foto's van de voorkant. De foto's zijn gemaakt op 15 juni 2022 (op 2 dagen na, een jaar na de behandeling op 17 juni 2021).

Tevens heb ik besloten om bij Fuegenix op 15 juni 2022 een 2e behandeling te ondergaan om mijn kruin en een klein gebiedje voor, op te vullen. Hiervoor heb ik een aparte topic geopend:
https://www.haarweb.nl/forum/showthr...638#post468638
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image_6483441 (2).jpg‎ (125,7 KB, 287x gelezen)
Bestandstype: jpg image_6483441 (5).jpg‎ (128,6 KB, 230x gelezen)
Bestandstype: jpg image_6483441 (4).jpg‎ (143,3 KB, 250x gelezen)
Bestandstype: jpg image_6483441 (9).jpg‎ (153,5 KB, 167x gelezen)

Laatst gewijzigd door Christiaan1984; 17 juni 2022 om 13:03
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2022, 13:26   #23
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Foto's van dichterbij

Hierbij nog twee extra foto's van het resultaat van dichtbij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image_6483441 (3).jpg‎ (145,3 KB, 179x gelezen)
Bestandstype: jpg image_6483441 (6).jpg‎ (146,2 KB, 172x gelezen)
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2022, 13:28   #24
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Extra foto's van voor de behandeling

Hierbij heb ik ter vergelijking nog wat extra foto's van voor de behandeling geplaatst.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image_6483441 (2).jpg‎ (106,8 KB, 229x gelezen)
Bestandstype: jpg image_6483441 (3).jpg‎ (143,2 KB, 230x gelezen)

Laatst gewijzigd door Christiaan1984; 18 juni 2022 om 23:05
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2022, 22:23   #25
daymeister
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2016
Berichten: 23
Geslacht:
Christian

Prijskaartje? Anders stuur je maar pb
daymeister is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2022, 12:10   #26
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daymeister Bekijk bericht
Christian

Prijskaartje? Anders stuur je maar pb
De prijs die ik ervoor heb betaald, is momenteel niet meer van toepassing. Je kunt het beste contact opnemen met FueGenix voor een prijsopgave.

Laatst gewijzigd door Christiaan1984; 23 juni 2022 om 13:22
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2022, 18:27   #27
Christiaan1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2021
Berichten: 36
Geslacht:
Video eindresultaat

Hierbij deel ik een link naar een video van het eindresultaat:
https://vimeo.com/740320388

Deze video geeft mogelijk nog een duidelijker inzicht in het eindresultaat.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Christiaan1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2022, 17:20   #28
snikone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christiaan1984 Bekijk bericht
Hierbij deel ik een link naar een video van het eindresultaat:
https://vimeo.com/740320388

Deze video geeft mogelijk nog een duidelijker inzicht in het eindresultaat.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Mooie kammen naar achter, zou je het ook een keer naar voren kunnen kammen?
snikone is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2022, 17:56   #29
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snikone Bekijk bericht
Mooie kammen naar achter, zou je het ook een keer naar voren kunnen kammen?
Ja hoor, zie eerste foto op:

https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40309
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.