Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2022, 18:17   #1
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Gestrikt door Visus voor 1850 grafts

Beste allen,

Ik ben een maand geleden op consult geweest bij haarkliniek visus in Rotterdam.

er werd naar mijn donorgebied gekeken en omdat ik in het verleden 2x een Fut ht heb gehad vond ik dit een zeer belangrijk punt. de consultant dr Yilmaz was een arts en beloofde mij dat er zeker minimaal toch 2500 grafts geoogst konden worden , zelfs als het tegen zou vallen ,dit vanwege het trekkende litteken dat er haren scheef konden zijn gegroeid. maar tijdens behandeling zou dan gekeken worden hoeveel meer zou kunnen.

tijdens dit consult gaf zij mij een goed gevoel waardoor ik gelijk besloot een afspraak in te plannen en aan te betalen.

vandaag was dan eindelijk de dag van transplantatie.

de consult arts was niet aanwezig en we zouden zelfs voor 3500 grafts gaan als het meezat vertelde een andere arts weer.

nou het werden er dus in eerste instantie maar 1800. dit was echt het maxium volgens de behandelaars, en hier was ik natuurlijk erg teleurgesteld in.

de arts kwam af en toe even langs om te kijken en vertelde het mij ook.

toen de behandeling na insnijden voor plaatsen van de grafts in het voorhoofd bijna klaar was werd mij ineens verteld dat er nog 20 grafts uitgehaald zouden worden. ik vond dit best vreemd want eerst werd mij verteld dat dit niet meer kon?

achteraf bleek dat ze er nog 50 extra uitgehaald hadden tot mijn grote verbazing.

ik voelde mij gelijk een beetje genaaid op deze manier.

na de behandeling heb ik met de arts gesproken hierover. ze zij dat de extra grafts eruit waren gehaald vanwege dat het ergens mooier aansloot.

ik heb het eerste consult erbij gehaald met beloftes van minimaal 2500 grafts. en daarop een deel van teruggave van het betaalde bedrag terug gevraagd. de arts zou het bespreken . bij navraag later wist niemand ervan. ik ben nog eens met de arts rond te tafel gaan zitten wat ik erg vervelend vond zo naar mijn behandeling. maar nog vervelender vind ik dat ze bij Visus beloftes maken die niet worden nagekomen . ik kreeg ook nog nee te horen dat ze nooit geld teug geven. toen ik vroeg om deze persoon zelf te mogen spreken bleek dat de arts het had besproken met iemand die er niet was vandaag. nog vreemder dus... ze begonnen ook al van consult is mondeling bla bla bla. indekken, indekken..

ik ben inmiddels wel klaar met Visus . jammer dat ik hier ingetrapt ben. maar je moet vooraf betalen .de arts kwam ook nog met de prijs is van 1500 tot 3000 grafts daar heb je voor getekend. tja als ik niet getekend had dan hadden ze mij natuurlijk ook niet behandeld. ook had ik al zomer korting volgens haar. alsof dat er iets mee te maken heeft. ze praten zichzelf schoon .mij is duidelijk dat het geld bij hun belangrijker is dan een tevreden klant.

hopelijk gaat mijn transplantatie voor wat het is voor de rest goed.

1850 grafts met een rare nasmaak..


hier een foto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0565[1].jpg‎ (106,4 KB, 670x gelezen)

Laatst gewijzigd door hairry; 27 juli 2022 om 18:21
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2022, 18:50   #2
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Beste allen,

Ik ben een maand geleden op consult geweest bij haarkliniek visus in Rotterdam.

er werd naar mijn donorgebied gekeken en omdat ik in het verleden 2x een Fut ht heb gehad vond ik dit een zeer belangrijk punt. de consultant dr Yilmaz was een arts en beloofde mij dat er zeker minimaal toch 2500 grafts geoogst konden worden , zelfs als het tegen zou vallen ,dit vanwege het trekkende litteken dat er haren scheef konden zijn gegroeid. maar tijdens behandeling zou dan gekeken worden hoeveel meer zou kunnen.

tijdens dit consult gaf zij mij een goed gevoel waardoor ik gelijk besloot een afspraak in te plannen en aan te betalen.

vandaag was dan eindelijk de dag van transplantatie.

de consult arts was niet aanwezig en we zouden zelfs voor 3500 grafts gaan als het meezat vertelde een andere arts weer.

nou het werden er dus in eerste instantie maar 1800. dit was echt het maxium volgens de behandelaars, en hier was ik natuurlijk erg teleurgesteld in.

de arts kwam af en toe even langs om te kijken en vertelde het mij ook.

toen de behandeling na insnijden voor plaatsen van de grafts in het voorhoofd bijna klaar was werd mij ineens verteld dat er nog 20 grafts uitgehaald zouden worden. ik vond dit best vreemd want eerst werd mij verteld dat dit niet meer kon?

achteraf bleek dat ze er nog 50 extra uitgehaald hadden tot mijn grote verbazing.

ik voelde mij gelijk een beetje genaaid op deze manier.

na de behandeling heb ik met de arts gesproken hierover. ze zij dat de extra grafts eruit waren gehaald vanwege dat het ergens mooier aansloot.

ik heb het eerste consult erbij gehaald met beloftes van minimaal 2500 grafts. en daarop een deel van teruggave van het betaalde bedrag terug gevraagd. de arts zou het bespreken . bij navraag later wist niemand ervan. ik ben nog eens met de arts rond te tafel gaan zitten wat ik erg vervelend vond zo naar mijn behandeling. maar nog vervelender vind ik dat ze bij Visus beloftes maken die niet worden nagekomen . ik kreeg ook nog nee te horen dat ze nooit geld teug geven. toen ik vroeg om deze persoon zelf te mogen spreken bleek dat de arts het had besproken met iemand die er niet was vandaag. nog vreemder dus... ze begonnen ook al van consult is mondeling bla bla bla. indekken, indekken..

ik ben inmiddels wel klaar met Visus . jammer dat ik hier ingetrapt ben. maar je moet vooraf betalen .de arts kwam ook nog met de prijs is van 1500 tot 3000 grafts daar heb je voor getekend. tja als ik niet getekend had dan hadden ze mij natuurlijk ook niet behandeld. ook had ik al zomer korting volgens haar. alsof dat er iets mee te maken heeft. ze praten zichzelf schoon .mij is duidelijk dat het geld bij hun belangrijker is dan een tevreden klant.

hopelijk gaat mijn transplantatie voor wat het is voor de rest goed.

1850 grafts met een rare nasmaak..


hier een foto
hele slechte beurt van Visus op deze manier. snap je fustratie. hopelijk herstelt je donor goed en kun je bij een andere kliniek nog laten kijken of er meer uit te halen valt zodat je iets veder door naar je kruin kunt met haarlijn.

en wellicht is het echt het maximale wat er uit te halen was, maar dan hadden ze dit van te voren moeten zeggen.
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2022, 19:21   #3
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRMR35 Bekijk bericht
hele slechte beurt van Visus op deze manier. snap je fustratie. hopelijk herstelt je donor goed en kun je bij een andere kliniek nog laten kijken of er meer uit te halen valt zodat je iets veder door naar je kruin kunt met haarlijn.

en wellicht is het echt het maximale wat er uit te halen was, maar dan hadden ze dit van te voren moeten zeggen.
Dat heb ik Visus ook precies gezegd. als hun van te voren hadden gezegd dat dit het maximale was dan had ik verder gekeken.

ik las ook iets van een proefbehandeling in hun voorwaarden als het aantal grafts niet gehaald worden en blijkt dat de cliënt ongeschikt is of er géén goed resultaat kan worden behaald, dan wordt de
behandeling geannuleerd en krijgt de cliënt het geld van de behandeling minus de aanbetaling terug.

ze zaten op 1250 grafts toen ze naar mijn vermoeden al wisten dat het ver gedaan was. ik hoorde wel steeds iets van het woordje maxum in Turkse zinnen maar er werd allen Turks gesproken en niet met mij overlegt .ik kon dit amper verstaan . .de arts kwam tussendoor vertellen dat ze op 1250 grafts zaten maar ze zij erbij dat ze nog even door gingen. dus in vertrouwen en omdat je daar pijn ligt te lijden niet in discussie gegaan. de arts was trouwens telkens ook gelijk weer weg . je bent de hele tijd overgelaten aan Turks sprekenden die niet met je praten onder behandeling en ook amper een woordje Engels kunnen.

ik heb hier zelfs nog met Visus over gemaild,
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg mail visus (2).jpg‎ (75,7 KB, 200x gelezen)

Laatst gewijzigd door hairry; 27 juli 2022 om 20:05
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2022, 16:27   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Vandaag voor het eerst gewassen volgens voorschrift met de lotion en shampoo
volgens visus moest dit op dag 2.

ik zag dat sommige grafts helemaal eruit steken en 1 graft lag zelfs los.
ik begin nu toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.

ook heb ik een foto gemaakt van het donor gebied. ik vraag mij ook af of het niet nog een paar cm hoger naar de kruin gekund had met de ronding van de kruin mee?

ik ben daar nog lang niet kaal en gezien mijn leeftijd bijna 50 jaar verwacht ik zelf niet dat ik daar nog veel kaler ga worden...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0577[1].jpg‎ (136,9 KB, 446x gelezen)
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2022, 18:43   #5
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Leuke titel!
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2022, 22:34   #6
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry Bekijk bericht
Vandaag voor het eerst gewassen volgens voorschrift met de lotion en shampoo
volgens visus moest dit op dag 2.

ik zag dat sommige grafts helemaal eruit steken en 1 graft lag zelfs los.
ik begin nu toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.

ook heb ik een foto gemaakt van het donor gebied. ik vraag mij ook af of het niet nog een paar cm hoger naar de kruin gekund had met de ronding van de kruin mee?

ik ben daar nog lang niet kaal en gezien mijn leeftijd bijna 50 jaar verwacht ik zelf niet dat ik daar nog veel kaler ga worden...
Ziet er uit als meer dan 1850 grafts geoogst.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2022, 00:07   #7
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ziet er uit als meer dan 1850 grafts geoogst.
U bedoeld dan ook, meer grafts geoogst dan gezet?
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2022, 17:38   #8
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Vandaag dag 7 .de korsten uit het donorgebied komen eraf

ik heb nog wel geregeld veel pijn in mijn donorgebied. steken en het trekt allemaal .ook lijkt het of de verdoving nog niet helemaal is uitgewerkt. en alles voelt ook strak aan.

hier wat foto's van dag 7.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1342[1].jpg‎ (104,2 KB, 281x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1344[1].jpg‎ (97,2 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1346[1].jpg‎ (102,7 KB, 323x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1351[2].jpg‎ (92,5 KB, 250x gelezen)
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2022, 17:26   #9
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Dag 11. vanmiddag de korsten eraf gewassen. ik zag bij andere klinieken en youtube filmpjes dat vanaf dag 10 de korsten er zoveel mogelijk af moesten omdat vanaf dan de haartjes al kunnen uitvallen en de hoofdhuid moet kunnen ademen ,en belangrijk hoe je dit moest doen.

bij de was instructies van de Visus kliniek stond hier niets over in. enkel dat de korsten er van dag 7 tot 10 vanzelf af zouden vallen. vreemd genoeg bij mij dan niet? als je op dag 17 nog korsten zou hebben moest je direct contact opnemen met de kliniek . dit werd als alarmerend beschouwd

bij mij was het op dag 11 nog een en al korst op mijn hoofd , en dat met saffier techniek ,alles is er nu nog precies niet af. ook kwamen er veel haartjes mee in de korstjes en gewoon zo los.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1379[1].jpg‎ (88,8 KB, 272x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1382[1].jpg‎ (80,9 KB, 229x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1383[1].jpg‎ (77,7 KB, 240x gelezen)

Laatst gewijzigd door hairry; 7 augustus 2022 om 17:30
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2022, 12:29   #10
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Haartjes die komen al mee hoor. Heb zelf 2x ht gehad. Ze drogen op in de korstjes en vallen uit. Hoort bij het proces. Haarzakjes zitten onder de huid en die gaan in verloop van tijd een nieuw haartje ontwikkelen.

Na mijn haartransplanties moest ik inderdaad ook wel zorgen dat de korstjes er op gegeven moment af komen. Kan ook weer vuil en van alles onder gaan zitten. De wondjes zijn echt al wel genezen. Even goed laten weken onder de douche en afvegen zou ik zeggen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2022, 14:36   #11
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Haartjes die komen al mee hoor. Heb zelf 2x ht gehad. Ze drogen op in de korstjes en vallen uit. Hoort bij het proces. Haarzakjes zitten onder de huid en die gaan in verloop van tijd een nieuw haartje ontwikkelen.

Na mijn haartransplanties moest ik inderdaad ook wel zorgen dat de korstjes er op gegeven moment af komen. Kan ook weer vuil en van alles onder gaan zitten. De wondjes zijn echt al wel genezen. Even goed laten weken onder de douche en afvegen zou ik zeggen.

Bedankt voor je info. wat ik niet snap dat andere klinieken oa Esteworld en NIelssen zeggen na 10 dagen moeten de korstjes eraf worden gewassen vanwege dat haartjes uit kunnen vallen en dit door de aanwezige korstjes belemmerd word en zo vuil tussen kan zitten wat voor ontstekingen kan zorgen.

maar Visus praat hier niet over. die zeggen niet dat je de korsten eraf moet halen na 10 dagen en sturen mij heel andere informatie wat ik zeer tegenstrijdig vind.

Beste meneer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Tot dag 15 herhaalt u hetzelfde proces met deppen van Lotion en 20 minuten laten intrekken.
Laat op dag 15 de Sebamed lotion 1 uur inwerken, alvorens u
het afspoelt. De laatste korsten horen hiermee los te laten.
Blijven er korsten over?
Dan herhaalt u deze laatste handeling de volgende 2 dagen nogmaals.
Het is normaal dat er soms nog langer korstjes aanwezig blijven. U mag vanaf dag 17 weer wassen zoals u dat gewend bent en ook roterende bewegingen maken. Hierdoor zullen de rest van de korstjes loskomen. De haartjes kunnen uitvallen vanaf circa een maand en vanaf circa 3 maanden begint het te groeien.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht dit niet zo zijn horen wij dit uiteraard graag.


Met vriendelijke groet,

Team Visus Haarkliniek
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2022, 17:44   #12
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ziet er uit als meer dan 1850 grafts geoogst.
Zojuist telefoongesprek gehad met de behandeld arts van Visus,

Ze geven toe dat er meer geoogst is dan ingepland. hun uitleg hierover is dat grafts door het 2x Fut litteken scheef zaten en hierdoor niet geoogst konden worden.

van te voren was dit op consult wel met mij besproken maar niet dat de grafts er dan ook daadwerkelijk uitgehaald zouden worden als het zou tegenvallen. op consult was mij minimal 2500 grafts belooft die zouden worden ingepland

ik ben hier tijdens de behandeling ook niet van op de hoogte gesteld. wat volgens mij de arts wel had moeten doen. toen ik dit ter sprake bracht kreeg ik een vreemd antwoord van waarom ik zelf niks heb gezegd toen ik daar lag. alsof ik tijdens de behandeling volledig daarvan op de hoogte was. de arts kwam af en toe 10 seconden binnen en was weer weg en zei steeds dat het goed ging.


de arts kwam zelfs met een opvallende verklaring dat als ze van te voren dit hadden geweten ze er niet eens aan begonnen waren.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2022, 21:13   #13
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Wauw, dit is wel erg zeg. Zeer onprofessioneel. Ze moeten toch zeker wel ervaring hebben met FUT littekens?
Dat moeten ze toch van tevoren weten?

Visus heeft de marketing goed op orde, maar de resultaten zijn toch niet zo super (ik spreek uit ervaring, ben namelijk niet tevreden met mijn DHI HT bij Visus)

Hebben ze je iets van vergoeding of zo gegeven?
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2022, 21:40   #14
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Wauw, dit is wel erg zeg. Zeer onprofessioneel. Ze moeten toch zeker wel ervaring hebben met FUT littekens?
Dat moeten ze toch van tevoren weten?

Visus heeft de marketing goed op orde, maar de resultaten zijn toch niet zo super (ik spreek uit ervaring, ben namelijk niet tevreden met mijn DHI HT bij Visus)

Hebben ze je iets van vergoeding of zo gegeven?
Ik had na afloop al een gesprek met de arts en een vergoeding voorgesteld maar hier willen ze dus niet aan. ze schuiven dit telkens naar iemand toe die erover zou gaan en die er blijkbaar nooit is.

ik heb nu ook sterk het vermoeden dat ze bij 1250 grafts expres zijn doorgegaan om de offerteprijs te halen die ik vooraf heb moeten betalen van 1500 tot 3000 grafts. want anders hadden ze mij zeker moeten terugbetalen als dit niet gehaald zou zijn.

beetje opvallend dat de arts steeds binnen kwam vallen met het verhaal dat het eerst goed ding . op een gegeven moment vertelde ze dat ze op 1250 grafts zaten ,het ging goed en ze zouden nog wel even doorgaan. niet veel later kwam ze weer binnen met slecht nieuws dat er niet meer 1800 grafts uitgehaald konden worden ,. dus net voorbij de 1500 .later zei de arts ook nog je hebt betaald voor 1500 tot 3000 en daar zijn we aangekomen. ze begon ook nog met en je hebt al korting gehad. maar dat krijgt iedereen standaard daar.


ervaring met fut littekens wekten ze eerst de indruk van wel want bij consult wisten ze precies uit te leggen wat er verwacht kon worden. 2500 grafts of meer zou geen enkel probleem zijn werd mij verteld.

alleen dan na afloop vertellen ze door de telefoon als we dit hadden geweten dan waren we hier niet aan begonnen. dat is zeer tegenstrijdig. ik heb het gesprek vanmiddag opgenomen omdat ze dit niet via de mail wilden beantwoorden. er klopt helemaal niets van bij deze kliniek.

ik ga nu advies inwinnen bij een letselschade advocaat. het beste is misschien medestanders te vinden. mensen die er ook ingeluisd zijn. samen staan we sterk
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2022, 17:32   #15
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Donor gebied na 2 weken. ik vind het er raar uitzien. moet ik mij zorgen maken?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg donor2weken.jpg‎ (83,0 KB, 423x gelezen)
hairry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
ontevreden fue, visus, visushaarkliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.