Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 februari 2012, 01:26   #1
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
hulp met medicatie

Beste forumleden,

Ik volg dit forum al een tijdje als gast maar heb besloten om mij te registreren.
Ik ben een jongen van bijna 20 jaar en heb volgens de dermatoloog AGA (beginstadia, dus oprukkende inhamme). Het is me ongeveer anderhalf jaar geleden opgevallen, eerst dacht ik dat het door stress kwam (persoonlijke problemen) , Heb een periode zware stress gehad en ben over het algemeen ook altijd heel gestresst . Daarnaast had ik 8maanden geleden een soort van exceem op mijn hoofdhuid, daarvoor ben ik gedurende enkele maanden behandeld met corticosteroide (pilvorm en topisch). De dermatoloog zei dat de haaruitval kon komen door stress of dat exceem (seberoisch ofzoiets :s) . Maar omdat bijna alle mannelijke familieleden kalend zijn vermoedde ze dat het om AGA ging, vooral dus door de inhammen. Ze schreef me minoxidil 5% voor, dit middel gebruik ik nu ongeveer 5-6maanden en ik merk wel dat er kleine haartjes (1-1.5cm bruine haartjes) groeien waar voordien niets meer stond. maar ter hoogte van de rechter inham heb ik altijd verschrikkelijke jeuk en ook een soort van pijn :s Ik moet steeds krabben en door dat gevoel word ik steeds herinnerd aan die haaruitval en sta ik ook in iedere spiegel te kijken of er geen haar meer is uitgevallen (het is een echte obsessie aan het worde). Kan iemand mij vertellen wat die jeuk/pijn is, heeft iemand daar ervaringen mee ? Ik merk ook dat op de plaats van de jeuk mijn hoofdhuid duidelijk zichtbaar word, links heeft de minox wel een geweldig resultaat en daar merk ik enkel groei (wat misschien erop wijst dat het wel van de stress komt , want het lijkt te herstellen). Ik heb nu ook finasteride gekocht, maar ik twijfel sterk om het te gebruiken, omdat ik nogal bang ben van de neveneffecten (impotentie, gynaecomastie ,....) vooral omdat ik al sinds ik klein was last heb van wat gyno en vetophoping op de borst.

Kan iemand me uitleggen wat de pijn,jeuk is en welke medicatie ik misschien kan gebruiken naast de minox, en is het een goed idee om nu met de fina te starten, of moet ik die voorlopig even in de kast laten ?

alvast bedankt!
Jeroen
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 17:53   #2
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Misschien kan je wat foto's plaatsen zodat we een duidelijk beeld krijgen van jouw situatie? Ik herken jouw verhaal wel een beetje. Ik ben zelf 20 en slik nu ongeveer een jaar medicijnen tegen haaruitval. Eerst 3 maanden finasteride en sinds maart 2011 dutasteride. Ik heb weinig tot geen last van bijwerkingen, al verschilt dit per persoon.

Indien je haaruitval van de stress komt zal het naar verwachting terug groeien. De lichte hergroei van zwarte haartjes die je ervaart kan ook van de minoxidil komen. Ik ervaar dat namelijk zelf ook bij de dutasteride. Bij mij is de haaruitval wel een stuk minder geworden al vallen er nog steeds wel haren uit.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 20:40   #3
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
ik zal zo spoedig mogelijk een foto posten, maar zoals ik zeg is het nog maar in een beginstadia, al merk ik wel dat het aanzienelijk dunder word , vroeger zag ik nooit me hoofdhuid door mijn haren (had altijd een dikke bos haar, nu ook nog maar minder) . Ik heb vooral schrik voor het verergeren van de gyno, omdat ik het al heb
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 18:38   #4
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
haar3.jpg

hier zie je dat een inham veel groter is dan de andere, ok het is nog een beginstadia, maar ik vraag me echt af wat de beste oplossing is om het te stabiliseren en eventueel lichte hergroei te bekomen,Ik denk dat minox wel in zekere zin zijn effect heeft maar echt lange haren krijg ik er niet val, de kleine haartjes zijn niet goed zichtbaar op de foto
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 19:24   #5
Highfly3r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2011
Berichten: 103
Ik zie gewoon een mannelijke haarlijn. Dit heeft echt zon v schape. Snap niet waar jij je zorgen om maakt
Highfly3r is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 19:25   #6
Highfly3r
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2011
Berichten: 103
ik begin er aan te twijfelen om zelf even wat fotos te plaatsen. Mijn inhammen zijn 3 keer zo groot en ik ben pas 18
Highfly3r is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 19:26   #7
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 176
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen92 Bekijk bericht
Bijlage 6882

hier zie je dat een inham veel groter is dan de andere, ok het is nog een beginstadia, maar ik vraag me echt af wat de beste oplossing is om het te stabiliseren en eventueel lichte hergroei te bekomen,Ik denk dat minox wel in zekere zin zijn effect heeft maar echt lange haren krijg ik er niet val, de kleine haartjes zijn niet goed zichtbaar op de foto
Er is op deze foto helemaal niks te zien wat op AGA lijkt. Ik zal me hier dan ook echt niet zo druk om maken. Als in een aantal maanden de situatie erg verslechterd kan je altijd nog stappen ondernemen. Ik zou een moord doen voor zo'n boos haar
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 21:01   #8
jeroen92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 52
ok dat is dan al geruststellend, heb het ook niet zelf verzonnen , de dermatoloog zei het tegen mij, ze zei dat ik nu moest beginnen met medicatie anders zou ik binnen een aantal jaren gaan haar meer hebben
Maar je ziet dat aan de ene kant die v verder gaat, en heb daar ook steeds jeuk en soort pijn :s daar zou ik wel graag vanaf willen dermatoloog weet niet wat ze daaraan kan doen

Alvast bedankt mensen =)
jeroen92 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2012, 21:25   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highfly3r Bekijk bericht
ik begin er aan te twijfelen om zelf even wat fotos te plaatsen. Mijn inhammen zijn 3 keer zo groot en ik ben pas 18

Doe dat maar niet, want dat trekt alleen maar grote zwermen vrouwtjes (en vooral mannetjes) vliegen aan!
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2012, 00:37   #10
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
@jeroen92

asjeblieft zeg... prachtige haarlijn, en die trekt altijd een beetje terug naarmate je ouder wordt. Echt niks om je zorgen over te maken. Zeker niet met medicatie of wat ook beginnen. Hou het gewoon in de gaten, als het nog zo'n 5 cm naar boven trekt, dan pas kan je beginnen (lees: beginnen!!) met medicatie. Grote kans dat dat echter nooit gebeurt!
robt001 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.