Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 september 2004, 14:00   #76
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Dosis verhogen?? Of toch ergens Duta proberen te vinden.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 15:44   #77
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
In het verleden zijn er wel testen gedaan met een orale 5-ar type I remmer, MK 386, zonder resultaten. Het middel is één jaar lang uitgetest op een groep mensen met AGA. Serum-DHT onderdrukking lag bij deze personen tussen de 30% en 50%, een stuk minder dan fina, maar er was totaal geen sprake van enige toename van haardikte/lengte en remming van AGA, het middel deed totaal niets. Wat ik wel denk is dat als je AGA wilt aanpakken, je je serum-DHT vanaf een bepaalde percentage moet onderdrukken, dus niet die 30% tot 50% met alleen een type I inhibiting. Maar het gaat hier om het type II enzym die zich vooral in de prostaat en haarwortelcellen bevindt, de reden dat fina dan goed werkt is dat het een prima type II remmer is. Ik denk dat het type I enzym een zeer geringe rol speelt bij AGA.
Met andere woorden, personen die bij de werking van fina weinig resultaat hebben, kunnen vrijwel zeker niet het slachtoffer zijn van sterke aanwezigheid/ gevoelligheid voor Type I. Plus, bij een eventuele overstap naar duta moeten zij het hebben van de extra onderdrukking van Type II en niet de type I onderdrukking die deze toevoegt...
Okee, bedankt.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 16:02   #78
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Met andere woorden, personen die bij de werking van fina weinig resultaat hebben, kunnen vrijwel zeker niet het slachtoffer zijn van sterke aanwezigheid/ gevoelligheid voor Type I. Plus, bij een eventuele overstap naar duta moeten zij het hebben van de extra onderdrukking van Type II en niet de type I onderdrukking die deze toevoegt...
Okee, bedankt.
Precies, Vince, van duta moet je het hebben van de zeer krachtige type II onderdrukking (remming van 98-99%, is extreem hoog). Uit de MK 386 studie komt duidelijk naar voren dat het type I niets doet om AGA te remmen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 16:08   #79
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Met andere woorden, personen die bij de werking van fina weinig resultaat hebben, kunnen vrijwel zeker niet het slachtoffer zijn van sterke aanwezigheid/ gevoelligheid voor Type I. Plus, bij een eventuele overstap naar duta moeten zij het hebben van de extra onderdrukking van Type II en niet de type I onderdrukking die deze toevoegt...
Okee, bedankt.
Inderdaad Vince001, zo denk ik er ook over. goede samenvatting!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Dosis verhogen?? Of toch ergens Duta proberen te vinden.
Sja The Dude, moeilijk moeilijk. Of de dosis verhogen zin heeft na een aantal jaar weet ik niet. Ik weet wel dat tijdens de Trials II naar finasteride (waarbij de dosering wordt bepaald) is uitgekomen dat 1mg exact even goed werkte als de 5mg.

Het probleem is dat we de oorzaak niet zo goed weten van het feit dat fina zn werking verliest. Is het een extra aanmaak van androgeenreceptoren (AR)? Of worden de AR gevoeliger? Of maakt het lichaam meer testosteron aan? Of maakt het lichaam meer van het enzym 5AR aan? Het zou allemaal kunnen. In het laatste geval zou een dosisverhoging zin kunnen hebben, maar ik zou het niet weten. Als je geen problemen hebt met het slikken van duta zou dat de beste optie zijn denk ik. Bij onderzoeken naar duta bij prostaatvergroting bleef het middel ook op de langere termijn even effectief, terwijl bij fina de prostaat na verloop van tijd ook weer groter werd. Ik heb dus goede hoop dat duta minstens 10 jaar, maar waarschijnlijk wel 15 tot 20 jaar even effectief blijft werken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 16:30   #80
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Eigenlijk neemt de werking van fina niet af, AGA gaat langzaam negerend verder omdat fina niet voldoende werkt.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 16:42   #81
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Eigenlijk neemt de werking van fina niet af, AGA gaat langzaam negerend verder omdat fina niet voldoende werkt.
ik denk wel dat de werking van fina afneemt. het remt in eerste instantie namelijk niet af, maar het zorgt in het eerste en tweede jaar bij sommigen voor spectaculaire resultaten! Fina kan AGA de eerste tijd dus volledig de baas zijn, maar na verloop van tijd niet meer.

Ik denk dus dat je gerust kan stellen dat fina kracht verliest na verloop van jaren.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:06   #82
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik denk wel dat de werking van fina afneemt. het remt in eerste instantie namelijk niet af, maar het zorgt in het eerste en tweede jaar bij sommigen voor spectaculaire resultaten! Fina kan AGA de eerste tijd dus volledig de baas zijn, maar na verloop van tijd niet meer.

Ik denk dus dat je gerust kan stellen dat fina kracht verliest na verloop van jaren.
Zou fina dan zich minder binden aan het 5-ar dan in het begin? Eigenlijk zou je dan een bloedtest moeten doen en kijken of je DHT-levels zijn toegenomen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:17   #83
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Zijn er uberhaupt medicijnen die na zo'n korte tijd (zeg twee jaar) hun werking verliezen. En, wat verstaat men daaronder? De resultaten zijn altijd een wisselwerking tussen medicijn en lichaam, toch? Het medicijn verandert niet, dus het lichaam maakt het verschil... oftewel, past zich ergens aan. Is zo'n bloedtest in de praktijk te doen en welke waardes zou men dan verder moeten testen?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:23   #84
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
interessant promotiemateriaal voor sonofsam!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:31   #85
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Zijn er uberhaupt medicijnen die na zo'n korte tijd (zeg twee jaar) hun werking verliezen. En, wat verstaat men daaronder? De resultaten zijn altijd een wisselwerking tussen medicijn en lichaam, toch? Het medicijn verandert niet, dus het lichaam maakt het verschil... oftewel, past zich ergens aan. Is zo'n bloedtest in de praktijk te doen en welke waardes zou men dan verder moeten testen?
Op HairSite zijn er mensen die van tijd tot tijd alles na laten checken in hun bloed, zoals natuurlijk hun DHT, maar ook testosteron en oestrogeen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:34   #86
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Precies Alle kleine beetjes zouden bij het beantwoorden van deze vragen kunnen helpen. Ik heb op HLH eens iets gelezen voor dit soort tests. Zal toch nog eens zoeken...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:38   #87
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Op HairSite zijn er mensen die van tijd tot tijd alles na laten checken in hun bloed, zoals natuurlijk hun DHT, maar ook testosteron en oestrogeen.
Okee, mijn antwoord kwam te laat

Weet je ook wat ze aan die uitslagen hebben (uitgaande van je eigen mening)? Overigens heb ik toch ook gelezen dat het testen van bijv. testosteron weinig zin heeft omdat de aanmaak hiervan zelfs per moment kan verschillen.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 17:50   #88
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Okee, mijn antwoord kwam te laat

Weet je ook wat ze aan die uitslagen hebben (uitgaande van je eigen mening)? Overigens heb ik toch ook gelezen dat het testen van bijv. testosteron weinig zin heeft omdat de aanmaak hiervan zelfs per moment kan verschillen.
DHT is altijd laag bij die testen, het zijn dan wel dutagebruikers. Vaak is hun oestrogeen gehalte te hoog en gaan ze meteen aan zo'n oestrogeenremmer beginnen, Arimidex of zoiets.

Testosteron heeft pieken en dalen, in de ochtend en avond zou dat wel verschillen, of bij inspannigen/oefeningen (seks ). Bij die testen meten ze gewoon de gemiddelde waarden in het bloed.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 12:59   #89
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
DHT is altijd laag bij die testen, het zijn dan wel dutagebruikers. Vaak is hun oestrogeen gehalte te hoog en gaan ze meteen aan zo'n oestrogeenremmer beginnen, Arimidex of zoiets.

Testosteron heeft pieken en dalen, in de ochtend en avond zou dat wel verschillen, of bij inspannigen/oefeningen (seks ). Bij die testen meten ze gewoon de gemiddelde waarden in het bloed.
Ik zou wel benieuwd zijn naar dat soort resultaten bij fina gebruikers. Er moet een reden zijn waarom dit bij sommigen niet werkt en bij weer anderen al na enkele jaren de werking afneemt. Merck heeft zoveel onderzocht mbt hun eigen product Propesia, het kan bijna niet anders dan dat zij die antwoorden wél hebben... en volgens mij verkrijg je die idd via het testen van het bloed: DHT, testosteron + al z'n varianten, oestrogeen. Vervolgens blijft over het raadsel rond de androgenen receptoren... Ook hierop moet Merck het antwoord kennen...

En tja, wat de duta betreft.. Blijft een moeilijke keuze. Ik heb op HLH opvallend veel positieve reacties gezien over duta... Maar, zonder dat ik daar veel over gelezen heb, lijkt het slikken van oestrogeenremmers me een hele stap.

Wat ik me afvroeg DHTKiller, als jij het objectief bekijkt, welke (kleine) bijwerkingen heb je dan ondervonden en heb je ook plannen om je bloed te laten testen?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 14:41   #90
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik zou wel benieuwd zijn naar dat soort resultaten bij fina gebruikers. Er moet een reden zijn waarom dit bij sommigen niet werkt en bij weer anderen al na enkele jaren de werking afneemt. Merck heeft zoveel onderzocht mbt hun eigen product Propesia, het kan bijna niet anders dan dat zij die antwoorden wél hebben... en volgens mij verkrijg je die idd via het testen van het bloed: DHT, testosteron + al z'n varianten, oestrogeen. Vervolgens blijft over het raadsel rond de androgenen receptoren... Ook hierop moet Merck het antwoord kennen...

En tja, wat de duta betreft.. Blijft een moeilijke keuze. Ik heb op HLH opvallend veel positieve reacties gezien over duta... Maar, zonder dat ik daar veel over gelezen heb, lijkt het slikken van oestrogeenremmers me een hele stap.

Wat ik me afvroeg DHTKiller, als jij het objectief bekijkt, welke (kleine) bijwerkingen heb je dan ondervonden en heb je ook plannen om je bloed te laten testen?
Vince, ik denk dat fina maar een beperkte vermogen heeft om AGA te remmen/stoppen. Iemand die AGA heeft en minder gevoelig is voor DHT, zal het kaalwordingsproces langzamer gaan, maar iemand die aanleg heeft voor een NW6 patern baldness zal dat veel sneller gaan en zal ook de kans aanwezig zijn dat fina totaal niets zal doen. In dat geval kun je beter overgaan naar duta en als het kan ook ketoshampoo eraan toevoegen.

Heb zelf geen bijwerkingen ondervonden met het gebruik van duta en fina, alleen moet ik wel zeggen dat ik sterker ben geworden en dat meen ik echt, een gunstige bijwerking dus. Dit had ik ook op hairsite vermeld waarop sommigen reageerden en schreven dat het komt door de toename van testosteron in het bloed. Als alles van dit klopt, dan is testosteron verantwoordelijk voor de kracht van het mannelijk lichaam (spieren) en NIET DHT zoals sommigen dat geloven.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe overtuig ik mijn huisarts? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 23 16 augustus 2007 13:09
Van duta naar fina pupuh Medicijnen/haargroeimiddelen 4 9 december 2003 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.