Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2014, 17:44   #61
muizje
HaarWeb lid
 
muizje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 121
Maar wat voor kwaad zou het kunnen? Het is een natuurlijke tegenhanger van finasteride. Ik zie geen reden om het niet in combinatie met finasteride te kunnen gebruiken. Is het proberen waard lijkt me. Daarbij lees ik ook dat het een positief effect heeft op de huid.
__________________
Regime:
1,25 finasteride (Ratiopharm) elke dag
Rooscure 1x in de week
muizje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 17:45   #62
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muizje Bekijk bericht
Waarom niet en en?
Hierom niet:
Citaat:
Ook vraag ik me af of het verstandig is om dit procuct te gebruiken als je al Fina slikt. Ik heb het bovenstaande artikel van progressive health even snel doorgelezen en als ik het goed lees zorgt het er ook voor dat er minder DHT aangemaakt kan worden (net als bij Finasteride en Saw Palmetto dus). Ik citeer: ''It inhibits the conversion of testosterone to dihydrotestosterone (DHT)''
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 17:47   #63
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Als je 'en en' doet weet je nooit welk middel effectief is en werkt.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 17:52   #64
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Als je 'en en' doet weet je nooit welk middel effectief is en werkt.
Dat geldt vooral als je begint met 2 middelen (vooral ook om te achterhalen waar je eventuele bijwerkingen van hebt). Hij gebruikt al Finasteride, dus om die reden zou ik het niet laten.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 18:16   #65
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik vraag me af op basis van welke onderzoeken al de gegevens zijn. Ik heb eens een rondje Pubmed gedaan, maar kan weinig vinden. Wel in vitro als bij muizen enkele onderzoeken, maar niet bij mensen.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 18:39   #66
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justme80 Bekijk bericht
Ik wil hier wat opvallends melden!
Mijn vader is al vanaf zijn 40 (nu al dik 20 jaar)kaal boven op zijn hoofd zit (zat)geen enkele haar meer!
Hij gebruikt al een half jaar iedere dag druivenpittenextract in een redelijk hoge dosering niet van een kruitvat achtige winkel! Sinds een maand gebeurd er iets zeer opvallends er groeien ineens weer haren en ook niet zo weinig. Waarom is hier zo weinig over bekend (hergroei)? En waarom wordt hier geen verder onderzoek aan gepleegd? Oh en hij gebruikt verder geen andere middelen!
Zo begon het dus en nu zijn de middeltjes al niet meer te krijgen. Ik wil de stemming niet verpesten maar zijn die druivenpitten zo langzamerhand geen hoax.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 19:21   #67
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Maar wanneer je je DHT verlaagd met finasteride of met druivenpitten of weet ik veel wat, dat maakt in grote lijnen voor de bijwerkingen niet uit. Minder DHT = minder DHT of dat nu komt door manier A of B dat maakt geen fluit uit. Bijwerkingen ontstaan door dat je hormoonhuishouding verandert..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 19:29   #68
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Die natuurlijke alternatieven voor finasteride zijn allemaal leuk enzo, maar als ze exact hetzelfde, even efficiënt willen doen, ga je toch gewoon dezelfde bijwerkingen krijgen? Ik blijf zeer sceptisch wegens het ontbreken van uitgebreide succesverhalen met voor- en na- foto's. Er werd ook al veel geëxperimenteerd met groene thee, saw palmetto etc. maar nog nooit - niet één keer - heb ik een getuigenis zien langskomen van iemand die daadwerkelijk met deze middelen zijn haaruitval kon doen stoppen. Laat staan, haar opnieuw laten groeien. Maar alvast veel succes aan zij die het gaan proberen. Hopelijk blijkt het geen nutteloze investering.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 19:30   #69
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Akkoord met Elser en themen, yep.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 19:48   #70
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Zijn er geen lotgenoten - die nu niets gebruiken - die dit willen testen / proberen ?
Daarom stelde ik ook deze vraag. Als er lotgenoten zijn die dit willen testen en ons op de hoogte houden / de resultaten laten weten (met bijv. voor en na foto's ?) dan weten wij ook waar wij hier daadwerkelijk over praten.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 20:28   #71
Nicolas D
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2006
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Daarom stelde ik ook deze vraag. Als er lotgenoten zijn die dit willen testen en ons op de hoogte houden / de resultaten laten weten (met bijv. voor en na foto's ?) dan weten wij ook waar wij hier daadwerkelijk over praten.
we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de pharma vooral draait om winst maken en dus niet graag evt. alternatieven naar boven ziet komen.
Nicolas D is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 21:55   #72
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
ik heb zelf ruim een half jaar druivenpit extract gebruikt in mijn regime. 2 capsules per dag. toen ik constateerde dat het haarverlies doorzette ben ik er mee gestopt. was trouwens dpe van de tuinen.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 22:23   #73
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Ik heb ff lopen google en vond dit:

Free Testosterone wants to become one of these 3 things when it is floating around in your body:
1.) DHT
2.) estradiol
3.) bind to SHBG(Sex Hormone Binding Globulin)

Since Propecia inhibits the production of DHT, the Free T will mainly only convert to estradiol(type of estrogen) or bind to SHBG. To prevent conversion of Free T into estradiol you would need to use an aromatase inhibitor. An effective natural aromatase inhibitor I would recommend is Grape Seed Extract. This should also help prevent some of the Propecia side effects such as gyno which is caused by increased estrogen levels. A potent brand of GSE I would recommend and use myself is Nature's Plus:

http://www.amazon.com/gp/product/B00014 ... B00014G47S

or Jarrow's formula is another potent brand I would highly recommend:
http://www.amazon.com/gp/product/B0013O ... B0013OXA2M

You also need to prevent Free T from binding to the SHBG. To accomplish this I would recommend increasing your protein intake and using Fish oil supplements. This should help prevent sexual dysfunction by increasing testosterone levels.

This should result in a greater increase of Free T in your system which has many great health benefits.


Dus als ik het goed lees is het juist aan te raden bij fina. Maar als je het alleen zou nemen zou het oestrogenen verlagen. En dus weer DHT verhogen?
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2014, 22:31   #74
Chris2211
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Geslacht:
Beste lotgenoten, ik ga hier volgende week mee beginnen. Het is belangrijk te weten hoeveel mg OPC je per dag neemt en niet hoeveel mg druivenpitextract. Beste dosis : 400 mg opc per dag in een dosis van 2 x 200 mg per dag. Als je dit wilt proberen neem dan een goed merk en geen commercieel merk.

Ik hou jullie op de hoogte!
Chris2211 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2014, 22:33   #75
hipman
HaarWeb lid
 
hipman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 114
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris2211 Bekijk bericht
Beste lotgenoten, ik ga hier volgende week mee beginnen. Het is belangrijk te weten hoeveel mg OPC je per dag neemt en niet hoeveel mg druivenpitextract. Beste dosis : 400 mg opc per dag in een dosis van 2 x 200 mg per dag. Als je dit wilt proberen neem dan een goed merk en geen commercieel merk.

Ik hou jullie op de hoogte!
Ik ga daar ook mee beginnen, hopelijk volgende week. Ik ben eens serieus benieuwd!
__________________
Mijn regime :

Medicatie (sinds 01/01/2014)
-MSM (2 x 750 mg per dag)
-Shen min (2 tabletten per dag)
-Druivenpittenextract ( 1 x 500mg per dag - sinds
-Minoxidil sinds 01/05/2014

Andere
-Sinds 05/05/2014 Regenepure
hipman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.