Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2009, 22:48   #1
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Question Hoe vertel je het je vriendin of vriend?

Oooooohh wat walgelijk en wat zie ik hier tegenop. Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik aan m'n vriendin moet vertellen dat ik AGA heb en wat ik er allemaal tegen doe. Of toch niet? De twijfels razen door mijn hoofd en ik weet niet of en hoe ik het moet vertellen.

We kennen elkaar nu anderhalf jaar en kregen niet lang na onze eerste ontmoeting een relatie. Het gaat echt zo super geweldig. Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit zo fijn bij iemand gevoeld. Dat maakt me ook bang want ik weet niet hoe zij zal reageren. Stel dat ze er heel slecht op reageert? Wel is zij is 7 jaar jonger dan ik ben en ergens vind ik dat wel een factor die het op de een of andere manier moeilijker maakt als het gaat om het vertellen. Er zijn namelijk een stuk meer kalende mannen van 26 dan van 20. Aan de andere kant is zij in veel opzichten een stuk volwassener dan ik ben, dus wat dat betreft moet het kunnen.

Om het kort samen te vatten: Ik ben super bang hoe ze reageert. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik het wel gewoon moet kunnen vertellen als je in een relatie zit. Ook zit ik me in steeds vreemdere bochten te wringen om m'n topicals op te kunnen doen. Ook vraagt ze zich continu af waarom ik mijn haar blijf millimeteren. We gaan in de zomer met z'n tweeen 5 weken op vakantie en ik moet gewoon wel wat van die topicals mee nemen, maar dat is best moeilijk verbergen. En ergens heb ik het gevoel dat je dit soort dingen gewoon moet zeggen als je in een relatie zit.

Ik gebruik nu:
- haarweb topical (erg oranje en zie je op de hoofdhuid. Deze breng ik nu alleen 's avonds op en alleen als zij er niet is.)
- spironolactone
- folligen
- lasercomb
- ketoconazol shampoo

Enige tips/suggesties of ervaringen?

(Ik dacht ooit te hebben gelezen dat hier al een thread over was, maar heb hem niet meer kunnen vinden.)
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 22:58   #2
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Gewoon zeggen.

Ze weet het niet eens dat je AGA hebt, je haar ziet er nog prima uit dus niks om je te schamen.

Toch goed dat je probeert je looks een beetje in stand te houden?

Denk dat ze eerder zal balen van het feit dat je het zou lang geheim hebt gehouden
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 23:06   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Heb jij het ooit vertelt?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2009, 23:30   #4
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Omdat je NW2 bent zal ze al door hebben dat je kalend bent. Waarschijnlijk ben je met meerdere zaken dan alleen je haarverlies oplossingsgericht. Het is dus eigenlijk logisch dat je actie onderneemt om je verdere verlies te tackelen.

Waarschijnlijk heeft ze al lang door dat je ijdel bent. Dus dat zal ook geen rare verrassing zijn.

Het zal haar dus waarschijnlijk niet verbazen en de kans dat ze op je af zal knappen is erg klein. Het tonen van je zwakke plek geeft ruimte voor meer vertrouwen: groei in je relatie.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 00:10   #5
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Hej Guoy,

ik heb mijn vriendin ook nog niks verteld over mijn haarprobleem hoewel mijn situatie anders is. Ik ben 20 en heb nu rond de 7 maanden een relatie(zij weet dat precies). Ik zou jou toch aanraden om het wel te vertellen, ik denk doordat je nu toch al 1.5 jaar een relatie hebt en jezelf nog een keer bloot geeft ze alleen maar positief zal reageren. Maar dat niet alleen, het zal voor jezelf ook nog is erg goed zijn daar ben ik van overtuigd! Ik zou een poging wagen.

Groetjes!
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 00:23   #6
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Heb jij het ooit vertelt?

Bij mij weten heel veel mensen er van af.

Vooral mensen die er zelf last van hebben, vertel ik het graag, om ze te helpen.

Maar ook meiden weten het, dat ik eerst ontzettend baalde enzo, maar nu heel blij ben met de resultaten.

Ik vind het gewoon vreemd dat zo weinig mensen weten dat er goede middelen zijn en dus daardoor ook veel mensen het verborgen houden als ze iets gebruiken.

Mensen laten hun ogen liften en daar hoor ik ook genoeg over om me heen (ouders van mensen, vrienden van mn ouders). Dit is ook een cosmetische aangelegenheid, niks mis mee toch?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 00:25   #7
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik ben er nu zelfs een beetje trots op, zo van ja eerst ging mn haar flink achteruit en nu ziet het er weer prima uit.

Dus ik vertel het ook eerder nu, mensen hebben toch iets van goh, ik wist niet dat dat kon.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 00:40   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Guoy,
Je hoeft er niet plotsklaps over beginnen te vertellen. Je blijft gewoon de topicals gebruiken en niet stiekem; zodra zij dan vragen gaat stellen, beantwoord je die, heel gewoon alsof er niets aan de hand is; alsof je je tanden staat te poetsen en iemand vraagt waarom je dat doet...

Dat gedoe met die lasercomb kun je misschien beter afschaffen, omdat ze er wel flauw van zou kunnen worden om dat bijna iedere avond langdurig te moeten aanzien. Het is natuurlijk ook afhankelijk van haar karakter... misschien vindt ze het wel leuk om jouw hoofd te bewerken met die lasercomb.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 02:16   #9
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Ehm...misschien snap ik dit bericht niet helemaal hoor (tis laat) maar hoezo kun je niet of durf je niet te vertellen dat je AGA hebt? Je vriendin zal het, lijkt me, echt niet erg vinden als ze ziet dat je die middeltjes gebruikt, denk dat ze het best begrijpt als je zegt dat je er gewoon mee zit en daar onzeker over bent. De kans is denk ik groot dat ze het helemaal niet erg vindt! (jij kunt er immers toch niks aan doen dat je AGA hebt?) Als je het hebt verteld voel je je er denk ik ook veel beter bij. Mocht ze onredelijk reageren ofzo dan weet ik niet of ze het wel waard is. Kom op, je ondergaat geen geslachtsoperatie ofzo :S Ik persoonlijk ben van mening dat je in een relatie het over van alles moet kunnen hebben, je zult vaak zien dat het meevalt hoor. Al dat gepieker is vast ook niet goed voor je haar ;-)
Succes!
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 10:18   #10
bald&bold
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 7
Guyon,

Zoals Hanna aangeeft, til er niet zwaar aan.
Veel vrouwen ervaren onzekerheid als zwakte. Zij zijn zelf
vaak onzeker over hun uiterlijk en relatie. Het laatste wat
ze vaak willen is een man die ook onzeker is.


De ijdele kant is onderdeel van jouw. en door heimelijk
lotions op de doen schaam je je in wezen voor
wie je bent.

Niet doen!

Ciao
bald&bold is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 10:20   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik ben een vrouw(jaaaaaaa....). Als ik jou was zou ik het pas zeggen als je bezig bent met je haar en hethaar uitleggen aslof het je niks doet. In de trant van:"Ja ik ben kalend en probeer het zolang mogelijk uittestellen" En dat is het. Hoe minder jij je verexcuseert voor je potjes en adere dingetjes des te normaler zal zij het vinden. Succes!!! Trouwens, we blijven vrouwen, ook als ze meevoelend wordt zeg je dat je het ook jammer vindt maar dat je er ook niet zoveel mee kan verder. Mijn man werd ook heel vroeg kaal (24 jaar) en ik vond hem heel sexy en stoer toen hij zo iets had van "jammer dan en comes with the package".
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 10:45   #12
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee bedankt voor alle reacties allemaal. Samenvattend lijkt het me dat ik het gewoon moet vertellen, maar doen alsof het me allemaal niets kan schelen. Tenminste dat heb ik zo begrepen. Ik begrijp dat vrouwen zo denken. Ik moet zo min mogelijk onzekerheden tonen omdat dit schijnbaar mijn taak als man is.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik het MOET vertellen aangezien we nu een maand samen weg gaan. Ik kan niet continu 's ochtends en 's avonds sneaky alleen naar de badkamer gaan met allemaal geheimzinnige flesjes meenemen en dan opsmeren. Dat is gewoon te omslachtig.

Ik zat er over te denken gewoon iets te zeggen als "Hee, is het je ooit opgevallen dat ik inhammen krijg? Nou ik heb dit al jarenlang en vind dat niet super leuk en hoorde dat ik er wat tegen kan doen. Vandaar dat ik nu m'n haar kort heb en er 's ochtends en 's avonds lotion op doe die het proces tegen gaat. Nu we samen zo lang op vakantie gaan leek het me wel handig dat je dit eens te horen kreeg. Zie het maar als hetzelfde als jij die je make-up op doet."

Zoiets? Anders? Het lijkt me een beetje moeilijk gewoon voor haar neus m'n hoofd te gaan insmeren alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Thanks voor alle tips!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 12:27   #13
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
Hee bedankt voor alle reacties allemaal. Samenvattend lijkt het me dat ik het gewoon moet vertellen, maar doen alsof het me allemaal niets kan schelen. Tenminste dat heb ik zo begrepen. Ik begrijp dat vrouwen zo denken. Ik moet zo min mogelijk onzekerheden tonen omdat dit schijnbaar mijn taak als man is.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik het MOET vertellen aangezien we nu een maand samen weg gaan. Ik kan niet continu 's ochtends en 's avonds sneaky alleen naar de badkamer gaan met allemaal geheimzinnige flesjes meenemen en dan opsmeren. Dat is gewoon te omslachtig.

Ik zat er over te denken gewoon iets te zeggen als "Hee, is het je ooit opgevallen dat ik inhammen krijg? Nou ik heb dit al jarenlang en vind dat niet super leuk en hoorde dat ik er wat tegen kan doen. Vandaar dat ik nu m'n haar kort heb en er 's ochtends en 's avonds lotion op doe die het proces tegen gaat. Nu we samen zo lang op vakantie gaan leek het me wel handig dat je dit eens te horen kreeg. Zie het maar als hetzelfde als jij die je make-up op doet."

Zoiets? Anders? Het lijkt me een beetje moeilijk gewoon voor haar neus m'n hoofd te gaan insmeren alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Thanks voor alle tips!
Persoonlijk zou ik dat laatste stukje er niet bij zeggen, dat klinkt alsof je het alleen maar wil vertellen omdat jullie samen op vakantie gaan en anders had je het dus nog niet verteld. Het komt over alsof het echt iets heel ergs is wat je hebt verzwegen terwijl dat absoluut niet zo is! Ik zou als partner denk ik willen weten wat zij ervan zou vinden? 'Hoe kijk jij hier tegen aan?' of 'Wat vind jij ervan?' . Maar goed dat is dus wat ik zou doen
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 13:58   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee Guoy, niet over beginnen te praten, maar ook niet stiekem doen.
Je gaat gewoon je gangetje en pas als zij vragen begint te stellen, beantwoord je ze.

Je smeert trouwens wel erg veel zooi op je haarlijn. Is dat echt allemaal nodig? Lijkt me overdreven.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2009, 19:55   #15
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Hmm, maak je het probleem niet groter dan het is ? Je gaat gewoon door met je klusjes en als ze er op een gegeven moment wat van zegt, dan zeg je gewoon dat je niet wilt dat je kaal wordt. Waarom een issue van iets maken, wat geen issue is...

Als je nu met een pruik op de kop loopt, een kunstbeen of kunstgebit...tja, dat wordt een ander verhaal.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft het zijn of haar vriend(in) al verteld ???? Salvamia Haarwerken 1 11 augustus 2007 12:35
Hoe vertel je dat je TTM hebt Sylvana TTM - Algemeen 5 30 mei 2007 23:16
Weekblad Vriendin zoekt vrouwen met haarverlies mooihoofd.nl Haarproblemen bij vrouwen 0 18 september 2006 16:31
Vriendin vs Vriendin Eeyore TTM - Algemeen 13 3 juli 2005 11:02
eerste keer dat ik dit aan iemand vertel.. Tinkerbel85 TTM - Algemeen 4 14 januari 2005 11:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.