Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2020, 21:47   #1
2500gr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Post 2700 Grafts - Blond - BeauClinic

Hoi allemaal,

Al een tijdje bespeur ik dit forum, eerst als niet geregistreerde om wat te verdiepen in haartransplantaties. Vervolgens heb ik een account aangemaakt, omdat ik toch de foto's (resultaten en verloop) wilde bekijken..

Situatie
Sinds mijn 20e werd mijn haar zichtbaar dunner. Vooral foto's waarin mijn haar nat was, liet toen al zien dat het goed dunner werd.
Rond mijn 28e begon ik na te denken over een haartransplantatie. Ik begon namelijk te bedekken, dat was voor mij een no go. Of alles er af, of haar erbij. Eraf heb ik nooit geprobeerd overigens, pas bij de transplantatie
Helaas, ik ben blond en heb redelijk dun haar.

Consults
Een bekende van mij was behandeld bij BeauClinic en was enthousiast.
Daarnaast ben ik bij MediKliniek geweest, omdat deze relatief dichtbij is.
Turkije heb ik niet overwogen, omdat ik geen van ben van 'medische' ingrepen. Ik wilde de kliniek dicht bij huis hebben, mocht er iets mis gaan.

MediKliniek: Er werd iets wat luchtig gedaan over de ingreep terwijl ik aangaf er tegen op te zien. Daarnaast kreeg ik het gevoel dat er weinig tijd beschikbaar was om de ingreep te bespreken. Ik wilde ook wat resultaten zien van iemand met mijn haartype. Mijn gevoel was niet erg goed, toen ze zeiden dat ze na een paar dagen contact op zouden nemen en dat niet deden, wist ik zeker dat ik hier niet behandeld wilde worden. Overigens vind ik het wel een nette kliniek qua uitstraling. Mijn donor gebied werd als "zeer goed" beschreven. Advies: 3000 grafts
BeauClinic: ik had een fijn consult met de behandelend arts. Hij was realitisch qua verwachtingen (dat ik mogelijk meerdere transplantaties nodig heb in de toekomst, en niet direct een volle coupe zal hebben) en daarnaast nam hij de tijd. Mijn donor gebied werd ook hier als "zeer goed" beschreven. Uiteraard is het ook een verkoopgesprek, dus verwacht ook opmerkingen over de kleinste naaldjes en modernste apparatuur.. Advies: 2500 grafts


Behandeling
Begin mei ben ik behandeld. We hadden in het consult 2500 grafts afgesproken (vandaar mijn username). Uiteindelijk zijn het er 2700 geworden tegen een meerprijs.
Ik hou niet van ingrepen, maar het viel mij reuze mee. Natuurlijk, de verdoving (met tril apparaat) is even niet lekker, maar dat is bij de tandarts net zo. De valium hielp ook goed. Lekker rustig gelegen, zonder afleiding.
Ik kreeg ook een eerste 'prp' behandeling. Deze was inbegrepen bij de transplantatie.
7.30 melden, haarlijn tekenen en medicatie starten.
12.00 grafts geoogst, lunchen, en gaatjes prikken door de arts
13.30 grafts plaatsen
16.30 nabespreking en instructies

Eerste weken na de behandeling
De eerste week heb ik met een nekkussen geslapen. Dit wordt niet perse geadviseerd, maar ik zou 't zonde vinden om wat grafts te 'vernielen'.
Mijn zwelling viel mee. Mijn rimpels waren verdwenen voor een week
Verder heb ik mij heel netjes gehouden aan hoofd omhoog en niet bukken.
Na 4 dagen mocht het donor gebied worden gewassen en na een week mocht ik de grafts gaan wassen, de korstjes gingen redelijk snel weg, na 1.5 week korst vrij.
Donor gebied heeft wel pijn gedaan, maar ik ging van erger uit. Paracetamol was genoeg, soms ibuprofen om beter te slapen. Geen zwaardere medicatie hoeven nemen!
Ik ben op een woensdag behandeld, de volgende dinsdag ben ik weer gaan werken (vanuit huis, Coronatijd...)

Na 2 maanden
Veel grafts zijn niet uitgevallen, maar ook nog niet gaan groeien. Ik zag laatst dat een ander forum lid dit ook heeft ervaren. Ik maak mij geen zorgen, vooralsnog..
Mijn 'originals' zijn wel gaan groeien, dit ziet er wat vreemd uit maar hoort er bij.
Shockloss vind ik moeilijk te zeggen, aangezien ik nooit mijn haar zo kort heb gedragen.. Maar is er ongetwijfeld geweest.
Ik gebruik minoxidil om de groei te stimuleren.
Verder heb ik geen regime. Ik weet dat veel van jullie zweren bij Fina en Duna, maar ik voel mij daar niet goed bij. Ik kies dan liever voor meerdere transplantaties. Een goed donor gebied gaat mij hopelijk helpen..

Ik zal later wat foto's plaatsen van het verloop tot nu toe!

Hopelijk help ik een aantal mensen met deze post om een reeël beeld te geven van mijn 'traject'. Zoals ik ook veel heb gehad aan andere berichten..

Overigens zou ik een 2e behandeling in Turijke nu wel overwegen, gezien ik nu weet hoe de ingreep in zijn werk gaat.
Ik ben wel blij met de keuze om de 1e keer in NL te hebben laten doen.

Groet!
2500gr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 21:59   #2
2500gr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Voorsituatie

Voorsituatie.
Let wel, bij 1 foto hebben zij mijn haren weggekamd voor een heftiger effect
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Boven Achter.jpg‎ (146,7 KB, 1004x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor boven.jpg‎ (138,0 KB, 975x gelezen)
Bestandstype: jpg vooraanzicht.jpg‎ (146,0 KB, 876x gelezen)
Bestandstype: jpg Zij aanzicht weggekamd.jpg‎ (147,3 KB, 917x gelezen)

Laatst gewijzigd door 2500gr; 7 juli 2020 om 22:44
2500gr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 22:36   #3
2500gr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Eerste week

1e 2 foto’s van dag van behandeling (Donor + ontvangst)
3e en 4e na 1 week (Donor + ontvangst)

Alles herstelde zeer spoedig en netjes al zeg ik t zelf
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg E8306F4D-62FE-4DFE-BEF2-AE5B4E3EF994.jpg‎ (133,0 KB, 928x gelezen)
Bestandstype: jpg C6B61C8C-65E4-46FE-BF78-AAEB8503B70E.jpg‎ (134,4 KB, 545x gelezen)
Bestandstype: jpg 03E86CA6-8D5A-4BF7-91E6-9B39AC44B89B.jpg‎ (143,7 KB, 570x gelezen)
Bestandstype: jpg EA015072-D7F0-425A-B7B8-C3C559C6D358.jpg‎ (101,2 KB, 641x gelezen)
2500gr is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2020, 22:43   #4
2500gr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2020
Berichten: 21
Geslacht:
2 maanden update

Na 2 maanden is het een wat vreemd aanzicht.
Maar dat hoort er eenmaal bij.
Ik ben wel naar de kapper geweest om zijkanten kort te scheren..
Het ontvangst en donor gebied durfde de kapper nog niet aan ;-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5ECBF28A-976B-4F32-B321-6F0F01AF2EE1.jpg‎ (135,1 KB, 903x gelezen)
Bestandstype: jpeg 81BE2777-E938-4E6B-AA83-B41FDCA19FF9.jpeg‎ (139,4 KB, 681x gelezen)
Bestandstype: jpg C1A06F12-D0CC-4FDA-BF19-135FD21C22E2.jpg‎ (130,6 KB, 640x gelezen)
2500gr is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 08:03   #5
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Heel veel beterschap gewenst. 2 maanden is inderdaad nog wag vroeg. Dus het is even afwachten.

Heb je er zelf voor gekozen om de 2500 grafts over de gehele bovenkant te verdelen (met lichte prio voor inhammen zo te zien)?

Het is een best groot oppervlak qua cm2. Dus als je het dan uitrekent kom je met 2500 wel op een lage dichtheid. Op zich ook een idee natuurlijk om het zo te doen en dan bij een 2e HT de dichtheid te vergroten!

Maar als je je bijv meer stoorde aan een deel, bijv meer aan de voorkant fan aan de kruin, kon ook eerst een deel goed worden aangepakt. Voorkant had je bijv nog weinig bestaand haar nog over.

En dat het niet meer dan 2500 zijn geworden op 1 dag is vrij logisch. Als je het goed wil doen kan je gewoon niet meer plaatsen op een dag, wil je elke grafts goed nakijken etc.

Sterkte! Hoop dat het mooi wordt!
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 08:22   #6
2500gr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2020
Berichten: 21
Geslacht:
Hoi Roger en Binum

Inderdaad 2700 Grafts over m’n hele hoofd.
Waar ik mij het meest aan stoorde was een windvlaag (of fietsen, hardlopen) om vervolgens voorop bijna kaal te zijn.
We hebben gekozen voor focus op voorkant (scherp Binum) en toch ook nog naar achter te werken.

Hopelijk maakt de minoxidil nog mijn kruin wat voller, maar ik ben mij bewust dat een volgende transplantatie de dichtheid aanzienlijk zal verbeteren.

Ik hoop dan ook dat deze transplantatie een mooi voor aanzicht gaat geven
2500gr is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2700 grafts, beauclinic, haartransplantatie, prp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.