Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2014, 19:42   #31
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Stress, vooral langdurig, is een niet te onderschatten oorzaak van haaruitval! Ik heb het dan niet over de simpele dingen waar men soms over kan stressen of druk maken. Haaruitval kan lang aanhouden en over het gehele hoofd haar doen uitvallen, ook in de niet aga zones. Vaak wordt hier op gereageerd door met medicijnen te beginnen, maar helpen doet het weinig. Mocht je ook nog genetische haaruitval hebben dan raakt het door stress nog in een versnelling ook. Haaruitval is van persoon tot persoon verschillend en heeft nog meerdere oorzaken ook. Vind nu maar eens uit tot welke catergorie je behoort... Moeilijke zaak! Maar goed, zoals ik al zei: onderschat stress niet als het om haaruitval gaat!
goed beargumenteerd, vindt maar de oorzaak. De artsen en dermatologen van tegenwoordig zijn amateurs, zelden tref je een proffesioneel aan.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2014, 16:44   #32
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Bedankt @dalanor voor het antwoord. Duidelijk verhaal. Schildklier is inderdaad getest, maar dat is het niet. Wel lichte bloedarmoede. Het is zo dat over het heel het hoofd uitvalt, achter, links, rechts niet minder als bovenop. Er vallen voornamelijk haren uit van dezelfde lengte met een wit bolletje!?

Finasteride heeft helaas voor geen stabilisatie of verbetering, de dokter heeft dit destijds voorgeschreven. Heb nu eigenlijk al twee weken niks meer geslikt. Even kijken wat het doet...

Regenepure heb ik ook geprobeerd, maar daarvoor vielen er wel heel erg veel haren uit tijdens het douchen, daar ben ik van geschrokken en ben eigenlijk daardoor gestopt.
Shampoo's is vaak ook niet de oplossing is mij verteld!? Nog vrij duur ook.

Ik wil zo snel mogelijk een haaronderzoek laten doen, ben benieuwd wat daar uitkomt.
Nja, als het mij stond zou ik ook direct millimeteren, maar heb een lang gezicht en een groot/hoog voorhoofd, dat staat bij mij echt niet.

Een haartransplantatie lijkt me inderdaad ook geen optie nu! Zou een flinke hoge dosis B12/Foliumzuur trouwens werken? Heb daar ook wel eens over gelezen.
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 20:18   #33
BartAkker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 38
Ik ben naar de dermatoloog geweest, gewoon in het ziekenhuis. Ik was er al bang voor, geen expert en niks wijzer geworden. Ik moest me er maar bij neerleggen, gezondheid is belangrijker, dat soort praatjes.

Ik ben inmiddels al een maand gestopt met Finasteride en heb sterk het idee dat ik nu juist minder haar verlies!? Zowel bij douche, maar vallen ook niet meer zo veel uit als ik door mijn haar ga. Is dit mogelijk? Ik was juist bang dat ik veel zou verliezen, dit kan natuurlijk ook nog komen..
BartAkker is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 20:40   #34
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
[QUOTE)
Nja, als het mij stond zou ik ook direct millimeteren, maar heb een lang gezicht en een groot/hoog voorhoofd, dat staat bij mij echt niet.

Probeer lekker te sporten, wat spiermassa erbij. millimeter haar+cowboy baard (0.5-1mm lengte, naar smaak). Zomer strakke tshirt en winter muts+korte strakke jasje. Als medicatie en ht geen optie is, accepteer en verander je kijk ernaar. Niet piekeren, dat zal het alleen maar erger maken, zowel mentaal als voor je haren.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.