Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juli 2007, 12:43   #1
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
mesotherapie

Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik ben hiermee begonnen voor mijn dochter, ze is 28 jaar en lijdt heel erg onder haaruitval. Ik heb al erg vaak dit forum geraadpleegd en weet inmiddels al veel van het onderwerp.
Het is al 4 jaar bezig en in eerste instantie hielp minoxidil 5 % erg goed. Maar de periodes van hevige haaruitval bleven zich voordoen, vooral in de zomer en na een reis naar een warm land. Daarna is ze met finasteride begonnen, en werd de haaruitval nog heviger. Vorig jaar zomer duurde het drie maanden. Oestradiol lotion werd toegevoegd aan haar regime evenals ijzer, (ijzerferritine was laag ) en allerlei voedingssupplementen.
Het afgelopen jaar ging het redelijk goed, maar nu, in de zomer, begint de hevige haaruitval weer, gepaard gaande met jeuk op het hoofd.
De diagnose AA is gesteld door dr. Plinck en door een dermatoloog in Duitsland (lubeck), hij schreef de oestradiol lotion voor.
Wat kan ze nog meer doen om de overgevoeligheid voor testosteron te verminderen ? Ze is gaan hardlopen, maar wil daarmee stoppen omdat daardoor haar testosteronniveau zou stijgen.
Heeft iemand een idee of een suggestie ? Ze is zo wanhopig en het doet me pijn dat ze er zo onder lijdt.
Ik las ook nog iets over mesotherapie (bij die onaardige dr Plinck), heeft iemand daar ervaring mee ?
groetjes
Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 16:17   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Concetta,

Wat een ellende! Laat die dr. Plinck maar barsten; daar heb ik ook een hele slechte indruk van gekregen.
Maar heel iets anders: ik hoorde onlangs het verhaal van een man die suikerziekte heeft en een pruik draagt; mèt pruik op groeien zijn haren volop, maar zodra hij de pruik afzet, valt alles uit, omdat zijn hoofdhuid overgevoelig is voor zonlicht; vooral in de zomer is hij genoodzaakt zijn pruik te dragen.
Zou jouw dochter ook een overgevoeligheid voor zonlicht kunnen hebben?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 17:14   #3
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
zonlicht en mesotherapie

Hallo Hanna,

Ik ben zelf ook bij die dr Plinck geweest en vind hem buitengewoon onaangenaam in de omgang. Hij heeft overigens wel een nieuwe aardige secretaresse die ik vandaag heb gesproken. Zij zegt dat mesotherapie ondersteunend is aan de minoxidil, maar dat je er geen wonderen van moet verwachten. Plinck doet al jaren niets anders dan minoxidil voorschrijven, hij is, denk ik, wel een serieuze arts die niet zomaar met iets nieuws begint. Ik ben benieuwd of iemand het al geprobeerd heeft. Weet iemand iets meer over overgevoeligheid voor zonlicht ?

Concetta
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2007, 09:03   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op dit forum. Ik ben hiermee begonnen voor mijn dochter, ze is 28 jaar en lijdt heel erg onder haaruitval. Ik heb al erg vaak dit forum geraadpleegd en weet inmiddels al veel van het onderwerp.
Het is al 4 jaar bezig en in eerste instantie hielp minoxidil 5 % erg goed. Maar de periodes van hevige haaruitval bleven zich voordoen, vooral in de zomer en na een reis naar een warm land. Daarna is ze met finasteride begonnen, en werd de haaruitval nog heviger. Vorig jaar zomer duurde het drie maanden. Oestradiol lotion werd toegevoegd aan haar regime evenals ijzer, (ijzerferritine was laag ) en allerlei voedingssupplementen.
Het afgelopen jaar ging het redelijk goed, maar nu, in de zomer, begint de hevige haaruitval weer, gepaard gaande met jeuk op het hoofd.
De diagnose AA is gesteld door dr. Plinck en door een dermatoloog in Duitsland (lubeck), hij schreef de oestradiol lotion voor.
Wat kan ze nog meer doen om de overgevoeligheid voor testosteron te verminderen ? Ze is gaan hardlopen, maar wil daarmee stoppen omdat daardoor haar testosteronniveau zou stijgen.
Heeft iemand een idee of een suggestie ? Ze is zo wanhopig en het doet me pijn dat ze er zo onder lijdt.
Ik las ook nog iets over mesotherapie (bij die onaardige dr Plinck), heeft iemand daar ervaring mee ?
groetjes
Concetta
Concetta,
je schrijft aa , bedoel je alopecia aerata want je bericht lezende denk ik eerder dat je aga, alopecia androgenetica bedoeld.\
Plinck is een nare man, ik ken hem ook.
Misschien zou je dochter eens een afspr. kunnen maken bij Dr Munte in het erasmus zkhs Rotterdam, dermatoloog.
Prettige arts en is beduidend verder met haaruitval problematiek dan de gemidd. dermatoloog. Meso theraptie heb ik pers geen ervaring mee maar zou ik zelf sowieso dan niet via Plink's prive kliniek volgen. Jammer dat ze het hardlopen overweegt op te geven, sport is juist een goede uitlaatklep.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 24 juli 2007 om 09:05
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2007, 09:13   #5
concetta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 71
aga

Hallo Kas,

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel inderdaad AGA. Liever niet dr Plinck, er zijn ook andere klinieken die het uitvoeren heb ik al gezien. Ze is al bij dr Munte geweest en dat was een grote teleurstelling. Ik lees wel dat jij goede ervaringen met hem hebt, dat is ook de reden geweest dat we met een afspraak met hem hebben gemaakt in augustus vorig jaar. Hij keek haar aan en zei hoe mooi ze was en nam haar probleem volstrekt niet serieus. Hij leek ook niet goed op de hoogte te zijn van het verschijnsel AGA. Voor de onhoudbare jeuk op haar hoofd gaf hij een receptje mee voor een vies lotionnetje dat niet te gebruiken was zonder elke keer je haar te wassen. Hij heeft wel haar bloed laten onderzoeken. In een kort telefoontje zei hij dat het bloed goed was, maar wat er nu goed was weten we niet en we kregen de resultaten niet op papier.

Concetta

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Concetta,
je schrijft aa , bedoel je alopecia aerata want je bericht lezende denk ik eerder dat je aga, alopecia androgenetica bedoeld.\
Plinck is een nare man, ik ken hem ook.
Misschien zou je dochter eens een afspr. kunnen maken bij Dr Munte in het erasmus zkhs Rotterdam, dermatoloog.
Prettige arts en is beduidend verder met haaruitval problematiek dan de gemidd. dermatoloog. Meso theraptie heb ik pers geen ervaring mee maar zou ik zelf sowieso dan niet via Plink's prive kliniek volgen. Jammer dat ze het hardlopen overweegt op te geven, sport is juist een goede uitlaatklep.
Sterkte
Kitty
concetta is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2007, 08:32   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door concetta Bekijk bericht
Hallo Kas,

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel inderdaad AGA. Liever niet dr Plinck, er zijn ook andere klinieken die het uitvoeren heb ik al gezien. Ze is al bij dr Munte geweest en dat was een grote teleurstelling. Ik lees wel dat jij goede ervaringen met hem hebt, dat is ook de reden geweest dat we met een afspraak met hem hebben gemaakt in augustus vorig jaar. Hij keek haar aan en zei hoe mooi ze was en nam haar probleem volstrekt niet serieus. Hij leek ook niet goed op de hoogte te zijn van het verschijnsel AGA. Voor de onhoudbare jeuk op haar hoofd gaf hij een receptje mee voor een vies lotionnetje dat niet te gebruiken was zonder elke keer je haar te wassen. Hij heeft wel haar bloed laten onderzoeken. In een kort telefoontje zei hij dat het bloed goed was, maar wat er nu goed was weten we niet en we kregen de resultaten niet op papier.

Concetta
He wat vreemd die ervaring met Munte, want ik ken hem inmiddels redelijk goed en juist t.a.v. aga problematiek vind ik juist wel goed op de hoogte. Hij heeft mij altijd uiterst serieus genomen met deze problemen, ondanks dat het helemaal niet zichtbaar is/was voor buitenstaanders. Wat wel is , dat als ik een middel voor de jeuk krijg en het werkt niet of niet goed meer ik een telefonisch consult laat inplannen en hem dit voorleg, hij helpt me dan altijd waar hij kan met een ander middel of advies. De man heeft wel een accent (volgens mij Duits) en praat wat aarzelend, misschien wekt dat niet altijd een adequate indruk maar in mijn geval was hij juist de eerste die de psychische gevolgen van het probleem erkende en zeer serieus nam.
Dus... het verbaast me. Zo zie je maar hoe persoonlijk ervaringen dus zijn.
Overigens is uitslagen op papier krijgen is niet erg gangbaar in de medische wereld maar als je erop staat of doorvraagt wat je precies wil weten krijg je je wel je benodigde informatie.
Ik denk ook dat juist dat doorvragen en erop terugkomen als iets niet goed werkt heel belangrijk is bij een client/arts contact.
Groetjes en sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2012, 10:00   #7
trust
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 5
mesotherapie

zie alleen maar negatieve reacties

maar van mij een zeer positieve

het werkt super zou het iedereen na jaren dokteren aanraden

eindelijk weer een volle bos dik gezond haar

zeer tevreden klant van dr plinck en assistentes, allen zeer aardig, een aanrader!!!
trust is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2012, 21:41   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Dag trust,
Je haalt hier een discussie van 5 jaar geleden naar boven.
Het lijkt wel alsof je hebt gezocht op dr Plinck, om dan telkens te reageren met hoe ongelofelijk positief jouw ervaring met de kliniek wel is.
Het komt een beetje verdacht en weinig geloofwaardig over vrees ik.
Misschien moeten we eens een IP check uitvoeren
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2012, 22:48   #9
colonquixote
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 44
Hmmmm, Cloud,

Dat was nou precies de indruk die ik ook kreeg toen ik elders een reactie van Trust las. Doorklikkend naar het profiel: geregistreerd op 31 oktober, vijf berichten op 31 oktober, alle over Plinck/mesotherapie en alles onderstreept met de melding van de 'gezonde volle bos dik haar'. I don't trust it either. :-))

Maar even over het hardlopen: natuurlijk is sporten goed, maar hardlopen, en zeker lange afstandlopen, heeft meestal wel een androgeen effect, wat iedereen die wel eens marathonlopers in zijn spreekkamer gehad heeft, zal kunnen bevestigen. Er zijn vele andere sporten die gezond zijn, zonder een toegevoegde risicofactor voor haarverlies op te leveren.

Verder heeft elke patiënt recht op een kopie van zijn/haar volledige dossier, zonder onderhandelen en slechts tegen vergoeding van gemaakte kosten. Daar is speciaal een wet voor gemaakt. Niet onderhandelen, zeggen dat je er wettelijk recht op hebt en vragen bij welke klachtencommissie deze behandelaar aangesloten is. Werkt meestal meteen, al is het niet altijd bevorderlijk voor de verdere verstandhouding.
colonquixote is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2012, 19:09   #10
Miloan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 1
Dag Could en colonquixote,

Ik ben zelf ook begonnen met Mesotherapie bij Dr. Plinck zo een 3 4 maanden geleden. Ik ben momenteel heel tevreden. mijn haaruitval is degelijk gestopt..
Dat is ook waarom ik daar ben geweest. Dat 'gezonde volle bos dik haar' komt eraan, want gezond is het nu zeker alleen nu nog iets meer haar op het kruin!
Miloan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kliniek van Connie Breukhoven (Vanessa): NEW-HAIR / mesotherapie / injectables pindakaas Overige behandelingen 50 30 november 2006 17:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.