Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2014, 10:32   #1
Johnyy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 10
doorbloeding haarwortels

Bekend is dat door toename van de doorbloeding van de haarwortels of haarzakjes de haargroei doet bevorderen. Dit effect wordt o.a. ook toegeschreven aan minoxidil.

Mijn vraag is ; als het juist is dat de doorbloeding van de haarwortels/zakjes de haargroei doet toenemen, heeft sporten dan ook een positief effect op de haargroei ?

bv ; a.g.v. joggen wordt ook de bloedcirculatie in het hoofd (en haarzakjes) bevorderd... , heeft dit dan vervolgens ook een positief effect op de haargroei ?

bvd.
Alle suggesties welkom.
Johnyy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2014, 21:31   #2
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Mijn dermatoloog zegt wel dat algemene gezondheid belangrijk is voor het haar. Voldoende beweging, gezond voedsel, zo min mogelijk stress en goed slapen zorgt ervoor dat je haren er beter uit zal zien. Sporten zal daarom zeker wel goed zijn.

Dan zijn er ook mensen die beweren dat zware krachttraining, spiermassa opbouw(fitness) slecht is voor je haren. Ze zeggen dat zware krachttraining tot meer testosteron aanmaak zorgt, of de hogere testosteron aanmaak ook meteen meer dht betekend is de discussiepunt. Volgens mij is er over de relaties tussen sporten en haaruitval wel research gedaan. Ik weet het niet zeker, had er geloof ik wel wat over gelezen. effe googelen ;-)
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 13:34   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Of aerobe training voor een significant betere microcirculatie naar de hoofdhuid zou zorgen, durf ik betwijfelen. Maar het is in elk geval zo dat sporten stress bestrijdt, wat wél ongetwijfeld je haren ten goede komt. Stress kan je ook niet altijd zo goed gadeslaan, het kan mentaal of lichamelijk zijn en het is niet omdat je momenteel geen examens of drukke werkkalender hebt dat je geen last kan hebben van stress. Ik denk dat sporten eigenlijk bij vrijwel elk individu stress de kop kan helpen indrukken en cortisol kan afremmen, wat dus goed is voor je haardos

De effecten van anaerobe training zijn inderdaad al vaker voorwerp van discussie geweest. Al bij al denk ik dat gewone workouts zonder supplementen die testosteron extreme boosts geven geen kwaad kunnen. Integendeel, wellicht kunnen ze juist helpen om bovenstaande reden. Zeker naarmate je ouder wordt, is krachttraining zéér nuttig omdat verouderen gepaard gaat met het verlies van spiermassa. Met meer spiermassa ben je krachtiger, leniger, minder kwetsbaar, etc. etc.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 30 november 2014 om 13:37
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 16:35   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Sporten bestrijdt mentale stress, maar sporten zelf kán voor het lichaam een enorme stress betekenen. Ik denk dus dat je zeker niet kunt stellen dat sporten ongetwijfeld je haar ten goede komt. Als je regelmatig tot uitputting sport (langdurig tot in het anaerobe), dan vermoed ik dat je ook je haar geen goed doet.

Maar gewoon lekker sporten en bij vlagen fanatiek, dat zal netto vast alleen maar positief zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2014, 13:12   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Sporten bestrijdt mentale stress, maar sporten zelf kán voor het lichaam een enorme stress betekenen. Ik denk dus dat je zeker niet kunt stellen dat sporten ongetwijfeld je haar ten goede komt. Als je regelmatig tot uitputting sport (langdurig tot in het anaerobe), dan vermoed ik dat je ook je haar geen goed doet.

Maar gewoon lekker sporten en bij vlagen fanatiek, dat zal netto vast alleen maar positief zijn
Klopt, maar ik ging er eigenlijk van uit dat topic starten niet doelde op extreme sport prestaties daar hij naar joggen verwees. Elke dag een marathon lopen, zal je lichaam inderdaad een heus stress bezorgen. Maar elke ochtend enkele toertjes hollen in het park kan ongetwijfeld alleen maar helpen Tenslotte is de mens gemaakt om te bewegen, zie o.a. de absurd sterke correlatie tussen te vaak/lang neerzitten en vroegtijdig overlijden.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 13:59   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Yup ik sluit me hier bij aan. Het zal geen directe invloed hebben, maar een gezond en regelmatig beweegpatroon zal de algemene gezondheid (en dus ook de conditie van je haar) ten goede komen.

Overigens is er steeds meer onderzoek dat laat zien dat rustige en regelmatige beweging wellicht nog belangrijker is dan de '30 minuten' beweegnorm. Dus elke dag een stukje wandelen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.