Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 november 2014, 14:40   #1
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Overgaan op behandeling?

Hi iedereen,
Ik ben 19(volgende week 20), en begin te merken dat mijn haarlijn terugloopt.
Ik heb nooit een hele volle bos haar gehad, altijd hele kleine inhammen. Deze vielen niet eens op.

Ik ben wel altijd tevreden met mijn haar geweest. Echter begin ik de laatste maanden(vooral de laatste weken) te merken dat er beste inhammen aan het ontwikkelen zijn. Mijn haarstijl moet ik er op aanpassen. De laatste weken is mijn lichaamsbeharing ook aanzienlijk toegenomen.

In principe dus een natuurlijke testosteron bom, maar ik ben er totaal niet tevreden mee.

Als ik foto's van mezelf zie van nog geen 6 maanden geleden, dan zie ik een duidelijk verschil. Ik zie er inmiddels flink ouder uit en emotioneel raakt dat mij. De laatste tijd hoor ik ook regelmatig dat ik er ouder uit zie dan 20. Voor het eerst in mijn leven ben ik bang ouder te worden.

Is het verstandig de huisarts op te zoeken? Ik ben bereid medicijnen te nemen tegen haaruitval. Ik wil graag snel van die inhammen af, voor dat het te laat is.

Is het verstandig medicijnen te nemen op mijn leeftijd? Zijn er nog andere opties?
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 15:27   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matchboxblue Bekijk bericht
Is het verstandig de huisarts op te zoeken? Ik ben bereid medicijnen te nemen tegen haaruitval. Ik wil graag snel van die inhammen af, voor dat het te laat is.

Is het verstandig medicijnen te nemen op mijn leeftijd? Zijn er nog andere opties?
Het is inderdaad verstandig om even langs de huisarts of een dermatoloog te gaan. Zeker wanneer je serieus aan medicatie denkt.

Medicijnen nemen voor een cosmetisch probleem is op geen enkele leeftijd verstandig. Acceptatie is de meest duurzame oplossing.

En tja, er zijn mensen die menen dat je je haar kunt redden door over je vingernagels te wrijven, door gezonder te eten en door iedere dag een kwartier op je hoofd te gaan staan. Zelf geloof ik daar niet zo in. Ik vrees dat serieuze medicatie (ingeslikt of opgesmeerd) of een chirurgische ingreep (haartransplantatie) de enige manier zijn om achteruitgang van je haar nog redelijk effectief te bestrijden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 15:54   #3
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is inderdaad verstandig om even langs de huisarts of een dermatoloog te gaan. Zeker wanneer je serieus aan medicatie denkt.

Medicijnen nemen voor een cosmetisch probleem is op geen enkele leeftijd verstandig. Acceptatie is de meest duurzame oplossing.

En tja, er zijn mensen die menen dat je je haar kunt redden door over je vingernagels te wrijven, door gezonder te eten en door iedere dag een kwartier op je hoofd te gaan staan. Zelf geloof ik daar niet zo in. Ik vrees dat serieuze medicatie (ingeslikt of opgesmeerd) of een chirurgische ingreep (haartransplantatie) de enige manier zijn om achteruitgang van je haar nog redelijk effectief te bestrijden.
Bedankt voor je reactie. Ik lees dat Finasteride de werking van testestoron remt. In principe lijkt mij niet dat dat nadelen met zich meebrengt voor mij, lichaamshaar in overvloed, libido van een hond en mijn gezicht is zo mannelijk dat ik er onvriendelijk begin uit te zien.
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 18:17   #4
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Zoals hierboven, acceptatie is beste oplossing, hoewel iedere dag kaalscheren ook best vervelend kan zijn.

Anders, fina+minox, heb je het geld? haartransplantatie.

Het vervelende is, eigenlijk zijn beiden niet leuk, ga niet erover piekeren en maak het beste ervan. Leuk is het niet, maar zo zijn er wel meerdere dingen die niet leuk zijn.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 18:53   #5
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolkenkrabber Bekijk bericht
Zoals hierboven, acceptatie is beste oplossing, hoewel iedere dag kaalscheren ook best vervelend kan zijn.

Anders, fina+minox, heb je het geld? haartransplantatie.

Het vervelende is, eigenlijk zijn beiden niet leuk, ga niet erover piekeren en maak het beste ervan. Leuk is het niet, maar zo zijn er wel meerdere dingen die niet leuk zijn.
Bedankt voor je reactie. Wat is er dan precies niet leuk aan fina+minox?
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 19:08   #6
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
minox is best light qwa bijwerking, bij fina is de ene dolblij en ervaart die niets, de andere ervaart bijwerking en gooit het in de prullenbak. Het beste is uittesten en kijken of het wat voor je is.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 19:11   #7
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
wetenschappelijk onderzoek geeft aan dat minox tot 10-20% voor meer haren zorgt binnen een jaar. Finasteride is de meest effectieve medicatie, onderzoek wijst dat 90% haaruitval stopt en bij 60% is er sprake van hergroei(met name effectief in kruingebied). Mensen bij wie het niet effectief is (de 10%) gaan voor Dutasteride, die is wat sterker(mijn ervaring).
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2014, 19:59   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matchboxblue Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie. Ik lees dat Finasteride de werking van testestoron remt. In principe lijkt mij niet dat dat nadelen met zich meebrengt voor mij, lichaamshaar in overvloed, libido van een hond en mijn gezicht is zo mannelijk dat ik er onvriendelijk begin uit te zien.
Nee, finasteride remt geen testosteron. Je krijgt eerder iets meer ervan. Het remt omzetting van testosteron in DHT.

Maar er wordt wel geregeld een effect op lichaamsbeharing (minder) en gezicht ('jonger') gemeld. Dus dat zou je als positief kunnen zien. Een enkeling meldt zelfs een toename in libido, wat voor jou dan weer nadelig is, Fikkie
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 09:48   #9
matchboxblue
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Had online een afspraak gemaakt met de huisarts - wordt ik door de assistent gebeld dat een afspraak geen nut heeft want er is niets te doen aan haaruitval.
matchboxblue is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 09:59   #10
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
mijn huisats wou me geen minox en geen finasteride voorschrijven.
Minox heb ik gewoon via ebay besteld maar er staat ook een leuk adresje op marktplaats.
en finasteride kan je ook gewoon online bestellen
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 10:48   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar er wordt wel geregeld een effect op lichaamsbeharing (minder) en gezicht ('jonger') gemeld.
Nu snap ik dat niemand mijn leeftijd goed schat!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2014, 21:20   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inter Bekijk bericht
mijn huisats wou me geen minox en geen finasteride voorschrijven.
Minox heb ik gewoon via ebay besteld maar er staat ook een leuk adresje op marktplaats.
en finasteride kan je ook gewoon online bestellen
Wel altijd ff opletten dat je betrouwbaar inkoopt; zorg ervoor dat je echte producten hebt, dan is het helemaal goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.