Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 8 juli 2007, 18:13   #211
Academus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Berichten: 2
Zijn er mensen die ervaringen hebben met Tea Tree olie?
Ik moet zeggen ik gebruik het nu 4 weken en het lijkt best wat effect te hebben maar ben benieuwd of mensen er al ervaringen hebben.
Ik gebruik het als shampoo waar ik extra tea tree olie bij heb gedaan en was daar mijn haar mee, daarna nog een keer wassen met guhl rozemarijn shampoo. Ald het soms de kop flink opsteekt laat ik de guhl achterwege en doe ik 2x een behandeling met tea tree shampoo.
Academus is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2007, 21:49   #212
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Academus, ik gebruik ook met succes tea tree olie tegen eczeem. Ben net als jij begonnen met het door m'n shampoo te doen, maar toen ik puur en alleen de olie op m'n hoofd smeerde, begon het pas echt goed te werken. Eerst deed ik dat drie maal per week, nu een tot twee maal. Laten we zeggen dat 90% van mn eczeem binnen vier weken weg was, die andere 10% zullen wel altijd blijven.

Nadeel is wel dat het prijziger is dan alleen in je shampoo mixen...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 00:20   #213
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001 Bekijk bericht
Academus, ik gebruik ook met succes tea tree olie tegen eczeem. Ben net als jij begonnen met het door m'n shampoo te doen, maar toen ik puur en alleen de olie op m'n hoofd smeerde, begon het pas echt goed te werken. Eerst deed ik dat drie maal per week, nu een tot twee maal. Laten we zeggen dat 90% van mn eczeem binnen vier weken weg was, die andere 10% zullen wel altijd blijven.

Nadeel is wel dat het prijziger is dan alleen in je shampoo mixen...
Gebruiken jullie de pure olie of de wasgel, zoals je die bijvoorbeeld bij het Kruidvat kunt kopen (want die is relatief gezien helemaal niet duur).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 10:02   #214
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Pure olie. Ik ben altijd wat sceptisch over die voorgeproduceerde spullen, maar of dat terecht is, weet ik niet. (maar de Tuinen heeft lange tijd tea tree olie verkocht en dat bleek uiteindelijk basisolie met 7% tea tree te zijn, hadden ze alleen niet op het potje gezet...)

Pure olie werkt bij mij het best.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2007, 20:22   #215
Academus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Berichten: 2
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!!

Ikzelf gebruik de olie uit een reformzaak, danwel de bekende thursdayplantation od de andere van Chi.
Moet zeggen dat ik de Chi minder fijn vind, ruikt wel sterker maar krijg er eerder weer jeuk van en schilfers komen de eerste dagen echt met vlokken tegelijk los.
Met de olie van thursday plantation heb ik dat minder, maar heb nog nooit puur de olie geprobeerd dus.

Ik zal het eens een keer gaan proberen achter mijn oren, beetje onopvallend plekje dus.
Academus is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2007, 23:20   #216
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Interessant punt dat er misschine verschil zit tussen de verschillende soorten olie. Ik gebruikte vorig jaar thursdayplantation en dat werkte als een trein, nu heb ik al een aantal maanden chi en die lijkt een stuk milder.

Wat die vlokken betreft, volgens mij komt dat niet doordat je ze meer aanmaakt, maar juist doordat bestaand eczeem los komt. Tto heeft een soort van pealend effect. Vond ik zelf juist super aan dat spul...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2007, 17:37   #217
Rogue22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 3
Vraagje

Hallo Iedereen,

Bij mij is ook de diagnose seborooisch eczeem vastgesteld. Ik heb van de arts een hydrocortison + ketocanozol creme gekregen. Hoewel dit echt heel goed blijkt te werken blijf ik steeds kleine witte puskopjes krijgen. Het lijkt me een soort ontstekingsreactie. Deze had ik voor het gebruik ook.

Heeft iemand hier een verklaring voor, of misschien tips?

Groeten
Rogue22 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2007, 22:54   #218
Rogue22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2007
Berichten: 3
Iemand...alsjeblieft?
Rogue22 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2007, 09:49   #219
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue22 Bekijk bericht
Iemand...alsjeblieft?
Heb geen idee, bel je arts op en leg het voor.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2007, 16:37   #220
Aviflex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2007
Berichten: 1
hallo.ik heb dit eczeem ook 4 jaar lang gehad.ook vanalles geprobeert,zoals bethametason lotion ,denorex.geen vanbeide hielp echt was voor kort duur .Totdat een man uit india me sprak om met haldi kruidpoeder(tropisch winkel ) olie(babyolie mag ook) en water te mixen en op de hoofdhuid te wrijven.paar uurtjes in laten trekken .heb dit 3 dagen achter mekaar gedaan. Heb nu half jaar geen last meer van!!!.eindelijk.leven is nu heel anders, ik zit veel beter in me vel nu.haldi wordt ook vaak gebruikt in ayurvedische producten.ik hoop dat het bij jullie ook helpt.
Aviflex is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2007, 09:52   #221
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aviflex Bekijk bericht
hallo.ik heb dit eczeem ook 4 jaar lang gehad.ook vanalles geprobeert,zoals bethametason lotion ,denorex.geen vanbeide hielp echt was voor kort duur .Totdat een man uit india me sprak om met haldi kruidpoeder(tropisch winkel ) olie(babyolie mag ook) en water te mixen en op de hoofdhuid te wrijven.paar uurtjes in laten trekken .heb dit 3 dagen achter mekaar gedaan. Heb nu half jaar geen last meer van!!!.eindelijk.leven is nu heel anders, ik zit veel beter in me vel nu.haldi wordt ook vaak gebruikt in ayurvedische producten.ik hoop dat het bij jullie ook helpt.

De methode van baby-olie laten inweken op het hoofd van je baby voor dit type eczeem (berg) lijkt erop en werkt ook. Probleem is eerder dat bij volwassenen het eczeem vaak terugkeert.
Haldi kruidpoeder? Wat is een tropische winkel? (toko?) en waar bevinden die zich, kun je hierover wat meer info verstrekken?
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2007, 23:55   #222
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Haldi is kennelijk ook in capsules te krijgen:
http://www.herbsofcourse.be/N_frame...._art_1183.html
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2007, 00:10   #223
lina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2007
Berichten: 1
Arrow sebor.eczeem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeSpike Bekijk bericht
Heb ketaconazol shampoo nu pas 3x gebruikt maar tot nu toe heeft het de boel juist verergert. Weet niet of dit normaal is maar ik neig weer over te stappen naar sebo control die zijn werk vanaf de start goed doet.
Beste mensen,
al jaren ben ik bezig geweest om hoofdhuid van mijn puber te herstellen. Nu zijn wij 10 jaar verder.Tussentijd alles geprobeerd-speciale voeding,vitaminen,natuurlijke schampoos,artsen.Rezultaatlos.
Ongeveer maand geleden alleeerste oplossing gevonden.
Dat is voedende plantaardige haarmasker in combinatie met groeihaarolie met serum. Geen chemische anti-roos schampoos ! Dat helpt echt niet !
Sebor.eczeem kan verschillende oorzaken hebben. En tot nu toe weet eigenlijk geen een dermatoloog,hoe en met wat die helpen kan. En ergste is,dat door die ziekte enorm snel haaruitval.Ik wens iedereen succes met herstel van hoofdhuid probleem.Gr. Lina.
lina is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2007, 02:31   #224
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Lina,
Kun je wat duidelijker zijn? Wat is groeihaarolie? En watvoor soort serum?
Hoe heet dat produkt? En waar kun je dat kopen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2007, 17:06   #225
Vader
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 1
Mijn zoon van 16 heeft 2 jaar lang een middel van de huidarts voorgeschreven gekregen. Bijna dagelijks moesten wij zijn hoofdhuid behandelen met dit hormonen-middel. Hierdoor werd zijn hoodhuid erg dun en gevoelig. Ergens boven in dit forum schreef iemand dat hij veel baat had bij Rozemarijn antiroos shampoo van Guhl.
We hebben de hoofdhuid nog één keer met de hormoonzalf behandeld en zijn toen gestart met genoemde shampoo. Resultaat na drie maanden: een volle haardos en géén eczeem-verschijnselen meer.

Laatst gewijzigd door Vader; 13 augustus 2007 om 17:17
Vader is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 20:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 10:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 01:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.