Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 2 september 2010, 12:46   #961
Attilaken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2010
Berichten: 1
Sporanox

Voor diegenen die dit nog niet geprobeerd zouden hebben of van het bestaan niet afweten. Ik kreeg 'Sporanox' voorgeschreven van mijn dermatoloog en ik moet zeggen dat dit wel goed werkt. Ik neem het nu al 4 jaar. Mijn dosis is 2 pillen om de 10 dagen. Vooral de ontstekingen in het aangezicht worden hier beter door. In het begin van de behandeling leek alles te verergeren (dermatoloog waarschuwde hier ook voor), maar eens je enkele weken op de dosis zit werkt het goed. Om de schilfering op de hoofdhuid aan te pakken, gebruik ik wel nog een ondersteunende shampoo. Sporanox is enkel verkrijgbaar op voorschrift omdat er een risico op leverbelasting bestaat. Door een goede monitoring van de leverwaarden dmv een (halfjaarlijks) bloedonderzoek, kan de behandeling wel veilig verlopen. Dat is tenminste wat mijn dermatoloog me heeft verteld.
Attilaken is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 13:08   #962
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attilaken Bekijk bericht
Voor diegenen die dit nog niet geprobeerd zouden hebben of van het bestaan niet afweten. Ik kreeg 'Sporanox' voorgeschreven van mijn dermatoloog en ik moet zeggen dat dit wel goed werkt. Ik neem het nu al 4 jaar. Mijn dosis is 2 pillen om de 10 dagen. Vooral de ontstekingen in het aangezicht worden hier beter door. In het begin van de behandeling leek alles te verergeren (dermatoloog waarschuwde hier ook voor), maar eens je enkele weken op de dosis zit werkt het goed. Om de schilfering op de hoofdhuid aan te pakken, gebruik ik wel nog een ondersteunende shampoo. Sporanox is enkel verkrijgbaar op voorschrift omdat er een risico op leverbelasting bestaat. Door een goede monitoring van de leverwaarden dmv een (halfjaarlijks) bloedonderzoek, kan de behandeling wel veilig verlopen. Dat is tenminste wat mijn dermatoloog me heeft verteld.
Sporanox tabletten bevatten itraconazol. Het langdurig inwendig gebruik daarvan is niet echt veilig, maar kan wel verantwoord zijn als de klachten op geen enkele andere manier zijn te verhelpen. Het is dan een afweging van de ernst van de kwaal en de mogelijke ernstige bijwerkingen. Ik zou dus wel blijven zoeken naar andere therapieën, ook alternatieve therapieën en streef naar stressvermindering. En gebruik in elk geval aanvullend azijn op de huid of een crème met itraconazol, ketaconazol of miconazolnitraat. Probeer eens uit welke daarvan het beste werkt. Probeer ook eens om de aangedane huidplekken te deppen met het natuurlijke middel Molkosan, eventueel in een verdunning met water. Dat is een zuur product. Of dep teatree-oil op de huid.

Het helpt ook om je haar zo kort mogelijk te knippen.

Je moet je regelmatig laten controleren op de verschillende mogelijke bijwerkingen die in de bijsluiter van Sporanox genoemd worden.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 2 september 2010 om 13:13
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 13:15   #963
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attilaken Bekijk bericht
Voor diegenen die dit nog niet geprobeerd zouden hebben of van het bestaan niet afweten. Ik kreeg 'Sporanox' voorgeschreven van mijn dermatoloog en ik moet zeggen dat dit wel goed werkt. Ik neem het nu al 4 jaar. Mijn dosis is 2 pillen om de 10 dagen. Vooral de ontstekingen in het aangezicht worden hier beter door. In het begin van de behandeling leek alles te verergeren (dermatoloog waarschuwde hier ook voor), maar eens je enkele weken op de dosis zit werkt het goed. Om de schilfering op de hoofdhuid aan te pakken, gebruik ik wel nog een ondersteunende shampoo. Sporanox is enkel verkrijgbaar op voorschrift omdat er een risico op leverbelasting bestaat. Door een goede monitoring van de leverwaarden dmv een (halfjaarlijks) bloedonderzoek, kan de behandeling wel veilig verlopen. Dat is tenminste wat mijn dermatoloog me heeft verteld.
Ik heb zelf een tijdje itraconazol geslikt, en ben hier vorige week mee gestopt omdat ik ontzettend last van mijn maag kreeg. Niet echt een gezond middel.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 21:01   #964
hawi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Berichten: 3
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier en dit is mijn verhaal...

Het begon 7 jaar geleden, toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik kreeg een rode vlek tussen mijn ogen. Na verloop van tijd verdween het weer. Af en toe kwam het terug in meer of mindere mate. Niet alleen de plek tussen m'n ogen, maar ook op m'n voorhoofd en naast m'n neus. Op een gegeven moment werden de plekken zo rood, schilferig en jeukerig dat ik maar 'es naar de huisarts ben gegaan. Ik kreeg een zalfje en het hielp... tijdelijk.

Soms kwam het snel weer terug, soms duurde het maanden.
Verschillende keren ging ik naar de huisarts en hij zei elke keer dat het een schimmelinfectie was en gaf me daar 'de smeerseltjes' voor. (elke keer weer wat anders)
Eind vorig jaar was het (voor mij) heel erg en ging ik weer naar de huisarts. Ik kreeg ketonazol zalf en shampoo. (want inmiddels doet ook mijn hoofdhuid mee; op mijn voorhoofd langs de haargrens en af en toe wat plekjes op mijn achterhoofd. Maar de jeuk gaat over mijn hele hoofd en gezicht.) De huisarts zei wel dat het wel iets kon zijn waar ik nooit vanaf zou komen, maar hij gaf het geen naam.
De zalf en shampoo hielp, maar de plekken gingen niet helemaal weg. Maar goed, ik was er tevreden mee.

Door de jaren heen kwam ik erachter dat het weer erg van invloed was. Zomers ging het goed... totdat het weer herfst begon te worden...
Behalve deze zomer. Een paar weken geleden was ik het behoorlijk zat; roodheid, schilfers, jeuk over mijn hele hoofd en kleine wondjes van het krabben en het zit ook in m'n oren. Dit keer wou ik een verwijzing naar een dermatoloog. Ik heb mijn best gedaan, maar die verwijzing kreeg ik niet... Ik kreeg wederom ketonazol zalf en shampoo.

Als dit een gewone schimmelinfectie is, waarom kom ik daar dan niet vanaf? Frustrerend!!! En toen zag ik in de bijsluiter staan: seborroïsche dermatitis. Wat is dat precies? Ik ben gaan zoeken op het internet; informatie, foto's en forums... ik kan de diagnose zelf wel stellen... dit heb ik. Zo herkenbaar...

Nu kan ik het een naam geven en nu kan ik er verder mee. Ik ben net begonnen met de zalf en shampoo. Over 4 weken moet ik terug komen bij de huisarts en gaan we kijken hoe het is en hoe het verder moet.
Ik heb veel berichten van jullie terug gelezen. Mijn conclusie is dat ik een ontdekkingstocht begin, op zoek naar de juiste middeltjes die voor mij voldoende werken.

Ik heb gelezen dat de rozemarijn shampoo van Guhl bij sommigen van jullie goed werkt. Die ga ik dan eerst maar eens proberen.
Ik weet nog niet wat ik het beste voor mijn gezicht kan gebruiken. Wat is een goede dagcreme? Heeft iemand van jullie ook ervaring met de aloë vera producten van de 'body shop'?

H.
hawi is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 10:06   #965
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Weet iemand waar appelazijn verkrijgbaar is? Ik wil dat eens gaan proberen tegen mijn eczeem ipv keukenazijn
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 10:35   #966
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Weet iemand waar appelazijn verkrijgbaar is? Ik wil dat eens gaan proberen tegen mijn eczeem ipv keukenazijn
Blijft een rot strijd tegen het eczeem.
Ik heb het bij Albert Heijn gehaald toendertijd het heet biologische appelcider als het goed is.
Een medium grote flesje van glas.
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 17:54   #967
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Gevonden en gekocht, bedankt!
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 19:01   #968
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Gevonden en gekocht, bedankt!
Geen dank zo help ik de medemens misschien nog eens
Kan er zelf weinig over zeggen of het nou wel of niet werkt.
Heb het wel een tijdje geprobeerd hou me even op de hoogte als je het een tijd gebruikt.
En je ging toch een HT doen dit jaar of ben ik ff verward met iemand anders?
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 19:11   #969
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ojee wat stinkt dit enorm zeg!

Waarom ben je gestopt? Je hebt mij verward met RAAFIE denk ik?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 19:13   #970
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ojee wat stinkt dit enorm zeg!

Waarom ben je gestopt? Je hebt mij verward met RAAFIE denk ik?
Oja klopt sorry
Hoe staat jouw norwood situatie ervoor dan? en in de toekomst een Ht?
Ja,omdat ik er misschien teveel van verwachtte en nog andere dingen wou uitproberen,misschien dat ik het ook weer eens aan mijn regime tegen haarroos ga toevoegen.
Ik gebruik nu weer 1x p/week keto shampoo van de huisarts en af en toe aleppo zeep( olijfolie met laurierolie) en sommige dagen was ik alleen met water.
Hopelijk komt er een keer een echte oplossing.
En wat betreft die geur is zo weg althans bij mij wel en ik vond het wel meevallen
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 19:53   #971
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Op norwood gebied valt het bij mij nog wel mee, alleen ik heb last van diffuus haaruitval door waarschijnlijk dat eczeem. Maar een HT in de toekomst is wel iets wat vaststaat

De geur is idd zo weg na een keto shampoo beurtje, ik ga proberen om het 2x per week toe te passen. Heb jij toevallig ook ervaring met zeewater?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 20:11   #972
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Op norwood gebied valt het bij mij nog wel mee, alleen ik heb last van diffuus haaruitval door waarschijnlijk dat eczeem. Maar een HT in de toekomst is wel iets wat vaststaat

De geur is idd zo weg na een keto shampoo beurtje, ik ga proberen om het 2x per week toe te passen. Heb jij toevallig ook ervaring met zeewater?
Zover ik weet groeit dat haar wel weer terug of je moet een extreme huidaandoening,eczeem hebben op je hoofdhuid weet niet hoe het dan zit.
Het maakt het er sowieso niet beter op ja.
Voor mij staat een Ht ook vast ik ga richting de 27 en op me 29ste of misschien eerder ga ik waarschijnlijk een Ht doen even aankijken hoe de kaalheid verder gaat en het financiele stukje
Mijn kaalheid is gelukkig ook nog niet dramatisch en met zeewater heb ik nog geen ervaring mee,wou het wel een keer kopen bij zo n reform zaak.
Volgens mij is het toepassen van dode zeezout alleen zo n gedoe? kan het mis hebben.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8426
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 20:21   #973
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Nou dat valt eigenlijk wel mee. Ik heb een oud haarweb flesje gepakt, daar wat zout in gedaan, water erbij en voilla ik kan het zo tussen mijn haren spuiten
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 21:21   #974
jehan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2009
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hawi Bekijk bericht
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier en dit is mijn verhaal...
H.
Hallo H.,
Je verhaal is heel herkenbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hawi Bekijk bericht
...
Dit keer wou ik een verwijzing naar een dermatoloog. Ik heb mijn best gedaan, maar die verwijzing kreeg ik niet...H.
Misschien dat dit per verzekeraar verschilt, maar ik had geen verwijzing nodig. Ik heb gewoon een afspraak via een nabijgelegen ziekenhuis gemaakt en kon vrijwel direct terecht.
Niet dat deze me veel geholpen heeft. Op mijn vraag of het Psoriasis was danwel Seborroisch Eczeem, kreeg ik als antwoord dat het niet veel uitmaakte. Iets wat me nu nog hogelijk verbaast, want Psoriasis lijkt me echt een veel ernstiger aandoening. De lokaties verschillen en ook de diepte van de aandoening is bij S.E. veel minder. Ze schreef me een crême voor met triamcinolon acetaat, salicylzuur en adeps suillus.
Voorheen had mijn huisarst me al een zalf met betametasondipropionaat en salicylzuur voorgeschreven.

Deze crêmes helpen heel goed voor een paar dagen, maar als je ze te vaak gebruikt steeds minder. Ik gebruik ze in hele kleine hoeveelheid alleen in mijn gezicht (haarlijn, wangen, wenkbrauwen en tussen mijn wenkbrauwen), wissel af en gebruik ze nooit vaker dan eens in de drie dagen.
Onder mijn haar zijn de problemen het grootst, maar dat is niet zichtbaar, op een hele erge vorm van schilfering na. Ik smeer daar nooit, gebruik iedere dag Rozemarijn shampoo in hele kleine hoeveelheid (vingertop). Deze shampoo irriteert het minst bij mij. Ik douche mijn haar ook altijd koud af, dat houdt de huid rustiger. Op deze manier heb ik vrijwel geen last van jeuk, wel nog enigszins rode plekken en schilfering.

Tijdens mijn vakantie zwem ik heel veel in zee en douche me na het zwemmen 's-avonds altijd. Het is verbazingwekkend hoe na 3 weken vakantie mijn eczeem in mijn gezicht vrijwel verdwenen is. Helaas is de situatie na 3 weken terug te zijn vrijwel zo als vóór de vakantie.

Op http://www.psoriasis.nl vind je onder Tips een aantal aanbevelingen die ook nuttig zijn om de problemen bij Seborroïsch eczeem zoveel mogelijk te verminderen.
Zo was ik mijn gezicht twee of driemaal per dag, zonder zeep, met koud water en houd mijn handen schoon (met zeep) en nagels heel kort.

Ik zou zeggen, probeer een afspraak te maken met een dermatoloog en leg je er bij neer dat de problemen waarschijnlijk nooit helemaal zullen verdwijnen.

sterkte,
Jehan
jehan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2010, 05:12   #975
hawi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2010
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Volgens mij is het toepassen van dode zeezout alleen zo n gedoe? kan het mis hebben.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=8426
Hallo Jord-y,
Ik kreeg toevallig vandaag in folder in de bus van de G&W gezondheidswinkel. Zij hebben een shampoo met 'dode zeezout'. Misschien iets om te proberen?

Groet,
Hawi
hawi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.