Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2004, 02:24   #1
dune
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 2
19 jaar en kalend

Hallo,

Dit is m'n eerste post hier op het forum. Ik ben 19 jaar en ik heb eigenlijk al geruime tijd last van inhammen. In de familie heeft m'n vader dat ook, m'n opa en veel ooms van me. Inhammen aan beide kanten maar geen kale kruin.

Zal de kaalheid bij mij zich nog verder zetten? Aan m'n kruin ben ik totaal nog niet kalend. Ik vind het best wel irritant, 2 jaar geleden had ik nog lang en golvend zwart haar zoals veel Italiaanse voetballers hebben. Nu heb ik best wel 2 grote inhammen en ik heb eigenlijk noodgedwongen de tondeuse erin gezet zodat het wat minder opvalt.

Kan ik iets tegen die inhammen doen? Een haartransplantatie is uitgesloten want dat lijkt me echt fake en het is trouwens vrij duur. Daarom heb ik enkele vragen.

- Wat kan ik doen om de inhammen te stoppen en kan ik op de kale plaatsen weer haar krijgen? Een haartransplantatie is wel uitgesloten

- Is het middel Propecia goed? Hoeveel kost dit ik ben wel in België woonachtig en verdwijnen de inhammen met het middel?

Ik wil echt iets dat werkt want het is echt klote om nu al kaal te worden.


Met vriendelijke groeten
dune is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 02:33   #2
mike29
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2004
Berichten: 2
Smile

maak je niet druk,zonder pillen en andere troep kan je haar ook stabiel blijven,leef gezond en leef man
mike29 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 08:33   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Cool *jeeeeej mijn 1000ste post!!*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dune
Hallo,
Dit is m'n eerste post hier op het forum. Ik ben 19 jaar en ik heb eigenlijk al geruime tijd last van inhammen. In de familie heeft m'n vader dat ook, m'n opa en veel ooms van me. Inhammen aan beide kanten maar geen kale kruin. Zal de kaalheid bij mij zich nog verder zetten? Aan m'n kruin ben ik totaal nog niet kalend. Ik vind het best wel irritant, 2 jaar geleden had ik nog lang en golvend zwart haar zoals veel Italiaanse voetballers hebben. Nu heb ik best wel 2 grote inhammen en ik heb eigenlijk noodgedwongen de tondeuse erin gezet zodat het wat minder opvalt.
Hallo Dune!
Ten eerste: let niet op de reactie van Mike29, die zit tot nu toe alleen nog maar rare opmerkingen te plaatsen dus negeer hem.
Veel hier op t forum ervaren hetzelfde als jij nu, ik ben zelf 22 en ook inhammen die van mij niet groter mogen worden!! Kaal worden is ook erg kut als je altijd een mooie italiaanse bos hebt gehad, dan gaat je 'trots' er echt aan. Balen is dat. Wel echt goed dat je de tondeuse erin hebt gezet, dat scheelt een hoop irritatie en frustratie met de inhammen camoufleren etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dune
Kan ik iets tegen die inhammen doen? Een haartransplantatie is uitgesloten want dat lijkt me echt fake en het is trouwens vrij duur.
Een haartransplantatie is echt geen optie, en ZEKER niet voor iemand van jouw leeftijd. Je kaalheid kan zich achter je opgevulde inhammen gewoon voortzetten dus je schiet er niks mee op. Bovendien krijg je er littekens en ellende van. Niet doen dus! Lees maar eens wat willekeurige verhalen op het HT-forum hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dune
Daarom heb ik enkele vragen.
- Wat kan ik doen om de inhammen te stoppen en kan ik op de kale plaatsen weer haar krijgen? Een haartransplantatie is wel uitgesloten.
- Is het middel Propecia goed? Hoeveel kost dit ik ben wel in België woonachtig en verdwijnen de inhammen met het middel?
Ik wil echt iets dat werkt want het is echt klote om nu al kaal te worden.
Met vriendelijke groeten
Er zijn wat middelen op de markt, maar wat je daarvan kan verwachten is een STOP van het kaalwordingsproces. Hergroei komt ook voor, maar slechts bij weinigen. En dan vooral op de kruin. Hergroei op de inhammen komt niet of nauwelijks voor met de huidige middelen.
Een goede optie is inderdaad Propecia, ik gebruik het ook. De werkzame stof is finasteride, het zit ook verwerkt in het veel goedkopere Proscar. Volgens mij zijn beide middelen gewoon in Belgie te verkrijgen na een gesprek met de huisarts.
Kijk maar eens goed rond, ook op het medicijnen/haargroeimiddelenforum. Er is ontzettend veel over geschreven. Kijk ook daar in de FAQ voor een overzicht van alle middelen die kunnen werken, want er zijn meer opties dan finasteride.
Samenvattend hoef je geen/weinig hergroei te verwachten op je inhammen, maar zijn er wel goede middelen om haarverlies te stoppen en om je bestaande haar weer voller te krijgen.
Lees eens goed rond en succes ermee.
Laurensj
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 6 augustus 2004 om 08:37
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 11:30   #4
dune
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 2
Dank u voor de informatie. Ik ga niet zeggen dat ik er enorm mee zit want ik ken er eigenlijk best wel heel veel die dat hebben, en het met de tondeuse afscheren. Maar op jonge leeftijd kaal worden is niet leuk, ik hoop dat het zich niet verder zet, nu heb ik eigenlijk al lange tijd geen last meer van haaruitval. Hopelijk blijft het ook zo
dune is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
propecia na 3 jaar........... jornkielman Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 oktober 2004 20:31
Jubileum: 5 mei 2004 - HaarWeb bestaat 3 jaar! Webmaster Mededelingen 2 5 mei 2004 17:13
Wie gebruikt propecia al langer dan 3 jaar en... melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 mei 2003 21:39
10 jaar geleden jornkielman Chirurgische behandelingen 5 20 maart 2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.