Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 maart 2002, 21:23   #1
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Lotgenoten ontmoeten!!!

Hallo allemaal,
Ik wilde even wat dingen vertellen, en aangezien jullie ttm-ers zijn zijn jullie lotgenoten.
Ik heb nu ruim een jaar internet en vanaf dat moment ben ik gaan zoeken op internet.
Wat ik toen allemaal vond , daar viel mijn mond van open.
Zoveel info, wel was het meeste in het engels, maar ik was er heel erg blij mee.
Toen vond ik ocd-vriendenkring, en even daarna werd ik door een ttm-er op haarweb gewezen.
Nou toen ging alles in een stroomversnelling.
Ik wilde dat er meer bekent werd over TTM, en ik heb dus een oproep laten zetten in de Libelle.
Dat is vorig jaar juli geweest, daar heb ik 44 reacties op gehad, waaronder een paar die alleen een tip of reactie wilde geven.
Maar het grootste deel daarvan daar ben ik mee gaan mailen en schrijven.
Dat doe ik nu nog, en als het aan mij ligt dan blijf ik dat doen, en meer.......
Maar wat ik ermee wil zeggen is, dat het voor mij zo goed is geweest om lotgenoten te vinden en daar dus contact mee te hebben.
Dat kan ik alle ttm-ers aanraden.
Ik weet niet of het bij iedereen hetzelfde effect zou geven als het bij mij heeft gedaan, maar daar is maar een manier om achter te komen.

Ik heb vorig jaar juli Madelief bij mij thuis op bezoek gehad, en dat was de grote doorbraak voor mij, herkenning, geen schaamte, erkenning.....
En ik wist vanaf dat moment dat ik meer ttm-ers wilde ontmoeten.
3 weken terug is Bolleke bij mij thuis geweest, daar heb ik mezelf aan laten zien zonder pruik. Dat was de volgende grote doorbraak, aangezien alleen mijn vriend en mijn dochtertje tegenwoordig de enigen zijn die mij ook zonder pruik zien.
En gisteren werd ik gebeld door een lotgenote die ook lid is van haarweb en ocd-vriendenkring. Ze had een idee, ze vroeg of ze vandaag bij me langs mocht komen.
En dat vond ik goed, dus zogezegd zo gedaan.
Vandaag is ze dus geweest,ze noemt zich Timotei-meisje, en wat ik aan het contact met haar zo bijzonder vind is dat zij Mij heeft gevonden via een amerikaanse maillist, en zij draagt ook net als ik vanwege de ttm een pruik.
Daar was ik heel erg blij mee, iemand met ttm en ook nog met een pruik!!!!
Nou we hebben lekker gepraat over vanalles, foto's van elkaar gezien, EN..... we hebben allebei onze pruik afgezet!!!!!
En daar stonden we dan allebei, ik heb een grote spiegel in de huiskamer en daar stonden we samen voor, en toen hebben we onze pruiken geruild en opgezet, hahahaha.
We vonden dat onze pruiken elkaar goed stonden.
Het heeft mij zo goed gedaan, het geeft me energie, weer wat taboe weggenomen......gelukkig na al die tijd, pffffff.
Nou dat wilde ik even met jullie delen, dus Timotei-meisje BEDANKT MEID!!!!
En jullie allemaal groeten van mij, Monique3, die al ruim 7 maanden plukvrij is!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door monique3; 17 maart 2002 om 21:25
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 01:08   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Thumbs up goed joh!

Hé Monique,

Wat fantastisch goed nieuws, ben blij voor jou...
Je zal zien, deze stap heeft jou alweer een stuk sterker gemaakt. Elke overwinning op onszelf maakt ons sterker, maar je verdient het ook om telkens beloond te worden... wij ttm'ers hebben dat nodig, bevestiging, aanmoediging... telkens opnieuw... ook al zijn we 7 maanden of 8 weken 'plukvrij'... 'trekvrij'...
Wij weten wel beter!
Gisteren heb ik de oproepen doorgemaild naar Flair en Evita, hier in België... ik wacht niet langer, ga er gewoon tegenaan!
Doei en sterkte hé!

Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 14:34   #3
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
vraagje aan monique

hoi monique
je schrijft ik ben al 7 maanden plukvrij. maar nu vraag ik me af groeit je haar dan niet meer aan? Want het is toch zo dat je haar
ongeveer een centimeter per maand groeit?
dan moet je toch al een leuk bedekt koppie hebben lijkt me?
waarom heb je je pruik dan nog nodig?
Ik trek ze ook met wortel enal eruit maar telkens groeit er ook weer nieuw haar. Als ik mijn wimpers uittrek zit er na een week of 8 weer allemaal nieuwe haartjes,
groetjes, lotte.
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 12:11   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Hoi,

Om even op je vraag te reageren, ja, ik begin weer lekker mijn haar terug te krijgen.
Ik heb dan ook helemaal geen kale plekken meer, maar op de plaatsen waar ik dus altijd het ergste heb geplukt, daar laat de haargroei wat langer op zich wachten.
Het is er dus erg dun, en je kunt mijn hoofdhuid dan ook nog goed zien.
Ik blijf hopen dat de rest dus ook nog terugkomt.
Maar als dat niet het geval is, dan houd ik mijn pruik maar op, voorgoed dan!
Dat heb ik al voor mezelf uitgemaakt. Tenminste zo denk ik er nu over, misschien als ik ook de leeftijd en wijsheid van Bolleke heb.
Wie weet volg ik dan haar voorbeeld ook, om de pruik af te zetten. Maar nu kan ik en wil ik dat niet, gewoon omdat ik er met pruik leuk uit zie, dat vind ik zelf, en ik wil er ook leuk uitzien.
Dus, dit is mijn antwoord erop, hoe gaat het met je?
Sterkte en groeten van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 21:33   #5
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi Monique en Bolleke,
Weten jullie wanneer die Onderwerpen over ttm in de flair, viva of evita staan? Ik wil ze dan namelijk wel kopen.
doei, eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 21:49   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wink oproep

Hallo,
Om effe je vraag te beantwoorden. Ik heb gisteren bericht gehad dat de oproep NIET zal verschijnen in Evita omdat ze daar geen rubriek voor hebben (beetje stom natuurlijk, maar ja... ze snappen natuurlijk de draagwijdte van ons probleem niet...)
Flair heeft ook gereageerd om te zeggen dat de oproep wèl zal geplaatst worden en dat binnen de TWEE maanden. Een beetje geduld dus... Ze hebben ook wel gezegd dat ze de oproep niet woordelijk kunnen overnemen zoals ik hem geschreven had... (en daar hou ik niet zo van, hoop dat ze het geen andere, verkeerde 'draai' geven..) Maar ja, hier steekt mijn perfectionisme weer naar boven...
Ik hou jullie op de hoogte, ben nu jammer genoeg wel verplicht om elke week de flair te kopen... zullen m'n dochters wel oké vinden... enne.. ik weet ook niet of de inhoud van Flair /België overeenkomt met die van Flair/ Nederland, ik denk van niet...
Lieve groetjes, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 22:10   #7
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
hoi allemaal.

Daar ben ik ,als je het mij vraagt ,ook wel nieuwsgierig naar overigens. die bladen dan he.
met mij gaat het nog redelijk ik loop af en toe wel op mijn tenen,
druk, druk druk, veel aan mijn hoofd, maar ik merk wel dat schrijven op dit forum prettig werkt.
beetje dubbel; spijtig dat jou ttm zo ver is gegaan dat je een pruik nodig hebt maar ook fijn dat je hem hebt en je er veilig mee voelt.
ik heb vroeger bij een kapper haarwave laten zetten, van dat kunsthaar, ik had heel kort haar met kale plekken,
ZE knoopte als het ware het kunsthaar om een dun stukje eigen haar en smolten dat vast. mijn haar was eigenlijk net tekort en dat merkte ik ook;ik begon nepplukken te verliezen!
vond ik zo jammer,.... ik zat namelijk niet meer aan mijn eigen haar! Heb ik een tube 3 secondelijm gekocht en de nog resterende plukken vast gelijmd!! nou, ze bleven wel langer zitten...ha ha. Maar ik durfde natuurlijk niet naar die kapper terug.
het is verder wel goed gekomen hoor, sinds dat mijn haren langer werden kon je dan ook geen plekken meer zien. dat scheelt enorm. en het trekken is niet meer zo heftig als vroeger.
maar kappers, daar loop ik niet graag naar binnen.
groetjes lotte.
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 22:10   #8
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
hoi Bolleke,
Ik dach dat Flair een belgisch/nederlands tijdschrift was? Dat het dus wel een en dezelfde is, maar...'k weet 't niet zeker. Ik zal 'm gewoon in de gaten houden. Plaats jij trouwens een oproep voor contacten of is het een artikel? In ieder geval wel een leuke en goede stap om de ttm weer meer naar buiten te brengen.
Ik hoop inderdaad dat ze je woorden niet teveel verdraaien. Dadelijk staat er een heel ander verhaal...."Vrouw zoekt lotgenoten die ook van brood en haar houden, ha,ha" Nee, da's flauw, we gaan er maar niet van uit. Wellicht dat ze iets inkorten ofzo, volgens mij moet dat wel vaak bij die bladen.
Ik heb ook eens zo iets vergelijkbaars meegemaakt met een psychologe joh. Ik had zo'd drie sessies bij die vrouw gehad en het klikte voor mijn gevoel gewoon absoluut NIET. Ik vond haar zo klinisch en koel, en ze zat de hele tijd maar te 'rapporteren', terwijl ik vertelde. Dit vertelde ik haar, en ik stelde voor om over te gaan naar een andere psycholoog. Nou, ik werd dus 'doorverwezen' en met deze man gingen we samen even mijn 'dossier' (wat die vrouw dus had gemaakt doornemen) Nou, ze had gewoon haar eigen interpretatie gegeven aan mijn woorden, ik vond dat zo stom!
Maargoed, dit schoot me even te binnen n.a.v. jouw bericht.
Nou, tot de volgende keer. Ik heb trouwens net even bij ocd-vriendenkring rondgesnuffeld, zag ik jou ook een paar keer. Heb het idee dat daar minder gebruik word gemaakt van het forum, of lijkt dat maar zo? Verder ook wel een interessante site, ga ik wel weer eens vaker kijken.
Dag, liefs eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2002, 22:35   #9
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
dag allemaal,
Citaat:
Plaats jij trouwens een oproep voor contacten of is het een artikel? In ieder geval wel een leuke en goede stap om de ttm weer meer naar buiten te brengen.
Het is dus een oproep om in contact te komen met lotgenoten, ex-lotgenoten én hulpverleners. Ik heb zo het gevoel dat veel hulpverleners op hun eigen houtje bezig zijn, en misschien ook een aantal mensen te lang aan het lijntje houden... Het verleden heeft me natuurlijk een beetje sceptisch gemaakt. Maar goed, we zien wel...
Citaat:
Ik heb trouwens net even bij ocd-vriendenkring rondgesnuffeld, zag ik jou ook een paar keer. Heb het idee dat daar minder gebruik word gemaakt van het forum, of lijkt dat maar zo?
Op dit moment moet ik toegeven dat ik persoonlijk meer heb aan dit forum. Maar in het begin, toen ik ocd-vriendenkring had ontdekt heb ik daar toch wel hele fijne 'gesprekken' gehad met Monique, je kan ze daar allemaal lezen, zoek maar effe... best wel de moeite hoor! Ik zat toen ook nog in een moeilijke periode, had in november een serieuse terugval gehad. Beide forums zijn voor mij echt wel een hele grote hulp geweest! En dat zijn ze nog steeds!

Hoi Lotte, als je het goedvindt, zal ik jou morgen persoonlijk mailen... moet vandaag een beetje vroeger gaan slapen... maar ik laat je niet in de steek hoor! Denk aan je!
Sterkte allemaal...
Liefs, bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.