Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2017, 20:44   #1
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
23 jaar en advies nodig (nieuw op het forum)

Hallo beste leden!

Net als vele ben ik hier vanwege mijn haar. In mijn geval het ontstaan van inhammen. Sinds een paar dagen terug ben ik dus bewust van het feit (door dit forum) dat medicijnen tegen haaruitval kunnen werken. Naar mijn mening, mede door mijn vakgebied, dacht ik dat geen enkel middeltje tegen haaruitval zou werken en dat er niks anders op zit dan het laten te gebeuren of een transplantatie. Maar eerst iets over mij:

Ik ben 24 jaar en heb al flinke inhammen en sinds het hebben van een nieuwe vriendin, storen deze inhammen mij steeds vaker en voel ik me er simpelweg niet prettig door. Niet dat mijn vriendin er iets van zegt, maar dit is iets dat mij zelf gewoon erg dwars zit. Ik heb enkel inhammen, mijn haar lijkt nog niet dunner te zijn geworden. Wel heb ik erg stijl haar (bijna Aziatisch haar haha) en daarom vallen de inhammen vaak wat sneller op naar mijn idee.

Ik zou volgend jaar graag mijn haarlijn willen laten bijwerken middels een FUT transplantatie. Vele zullen misschien zeggen dat dit te vroeg is, maar omdat ik weet dat ik mij een heel stuk beter ga voelen als enkel mijn inhammen een beetje worden bijgewerkt ben ik toch van plan dit te gaan overwegen (met het risico om het een jaar of 5 later weer te moeten laten doen). Maar ik wil me hier nog veel meer over inlezen. Eerst:

Mijn vraag voor nu is dus, is het verstandig om te beginnen aan minoxidil? Werkt dit ook tegen inhammen? Of wat zijn nog meer mogelijkheden om nu al te starten met medicatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Alvast heel erg bedankt voor iedere input
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2017, 00:05   #2
Baardman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Hallo beste leden!

Net als vele ben ik hier vanwege mijn haar. In mijn geval het ontstaan van inhammen. Sinds een paar dagen terug ben ik dus bewust van het feit (door dit forum) dat medicijnen tegen haaruitval kunnen werken. Naar mijn mening, mede door mijn vakgebied, dacht ik dat geen enkel middeltje tegen haaruitval zou werken en dat er niks anders op zit dan het laten te gebeuren of een transplantatie. Maar eerst iets over mij:

Ik ben 24 jaar en heb al flinke inhammen en sinds het hebben van een nieuwe vriendin, storen deze inhammen mij steeds vaker en voel ik me er simpelweg niet prettig door. Niet dat mijn vriendin er iets van zegt, maar dit is iets dat mij zelf gewoon erg dwars zit. Ik heb enkel inhammen, mijn haar lijkt nog niet dunner te zijn geworden. Wel heb ik erg stijl haar (bijna Aziatisch haar haha) en daarom vallen de inhammen vaak wat sneller op naar mijn idee.

Ik zou volgend jaar graag mijn haarlijn willen laten bijwerken middels een FUT transplantatie. Vele zullen misschien zeggen dat dit te vroeg is, maar omdat ik weet dat ik mij een heel stuk beter ga voelen als enkel mijn inhammen een beetje worden bijgewerkt ben ik toch van plan dit te gaan overwegen (met het risico om het een jaar of 5 later weer te moeten laten doen). Maar ik wil me hier nog veel meer over inlezen. Eerst:

Mijn vraag voor nu is dus, is het verstandig om te beginnen aan minoxidil? Werkt dit ook tegen inhammen? Of wat zijn nog meer mogelijkheden om nu al te starten met medicatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Alvast heel erg bedankt voor iedere input
Minoxidil staat er niet bekend om dat het geweldig werkt voor inhammen, maar er zijn ekele succesverhalen. Vaak is het ook afhankelijk van hoe lang de haren al uitgevallen zijn. Hoe langer dat is hoe moeilijker het is om terug te laten groeien. Ik zou het al helemaal niet op andere plekken aanbrengen als daar het haar nog niet dunner wordt. Minoxidil kan eerst een aantal sheddings veroorzaken voor het werkt.

Persoonlijk ben ik helemaal klaar met minoxidil. Het goedje elke dag aanbrengen wordt op een gegeven moment vervelend. Je hebt altijd een laagje viezigheid op je hoofd en je haar wordt er plakkerig/klef van.

Finasteride zou je kunnen proberen, een iets sterker middel dat zijn werking bij velen heeft bewezen. Lees je hier even over in. Een lage dosis zou misschien goed zijn.
Baardman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2017, 14:38   #3
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Hallo beste leden!

Net als vele ben ik hier vanwege mijn haar. In mijn geval het ontstaan van inhammen. Sinds een paar dagen terug ben ik dus bewust van het feit (door dit forum) dat medicijnen tegen haaruitval kunnen werken. Naar mijn mening, mede door mijn vakgebied, dacht ik dat geen enkel middeltje tegen haaruitval zou werken en dat er niks anders op zit dan het laten te gebeuren of een transplantatie. Maar eerst iets over mij:

Ik ben 24 jaar en heb al flinke inhammen en sinds het hebben van een nieuwe vriendin, storen deze inhammen mij steeds vaker en voel ik me er simpelweg niet prettig door. Niet dat mijn vriendin er iets van zegt, maar dit is iets dat mij zelf gewoon erg dwars zit. Ik heb enkel inhammen, mijn haar lijkt nog niet dunner te zijn geworden. Wel heb ik erg stijl haar (bijna Aziatisch haar haha) en daarom vallen de inhammen vaak wat sneller op naar mijn idee.

Ik zou volgend jaar graag mijn haarlijn willen laten bijwerken middels een FUT transplantatie. Vele zullen misschien zeggen dat dit te vroeg is, maar omdat ik weet dat ik mij een heel stuk beter ga voelen als enkel mijn inhammen een beetje worden bijgewerkt ben ik toch van plan dit te gaan overwegen (met het risico om het een jaar of 5 later weer te moeten laten doen). Maar ik wil me hier nog veel meer over inlezen. Eerst:

Mijn vraag voor nu is dus, is het verstandig om te beginnen aan minoxidil? Werkt dit ook tegen inhammen? Of wat zijn nog meer mogelijkheden om nu al te starten met medicatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Alvast heel erg bedankt voor iedere input
Bekijk onderstaande discussie eens, andere en ik zelf hebben hier dingen gepost die voor jou, denk ik, hulpzaam kunnen zijn! Succes

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=36481
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2017, 00:51   #4
JensDW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2016
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Hallo beste leden!

Net als vele ben ik hier vanwege mijn haar. In mijn geval het ontstaan van inhammen. Sinds een paar dagen terug ben ik dus bewust van het feit (door dit forum) dat medicijnen tegen haaruitval kunnen werken. Naar mijn mening, mede door mijn vakgebied, dacht ik dat geen enkel middeltje tegen haaruitval zou werken en dat er niks anders op zit dan het laten te gebeuren of een transplantatie. Maar eerst iets over mij:

Ik ben 24 jaar en heb al flinke inhammen en sinds het hebben van een nieuwe vriendin, storen deze inhammen mij steeds vaker en voel ik me er simpelweg niet prettig door. Niet dat mijn vriendin er iets van zegt, maar dit is iets dat mij zelf gewoon erg dwars zit. Ik heb enkel inhammen, mijn haar lijkt nog niet dunner te zijn geworden. Wel heb ik erg stijl haar (bijna Aziatisch haar haha) en daarom vallen de inhammen vaak wat sneller op naar mijn idee.

Ik zou volgend jaar graag mijn haarlijn willen laten bijwerken middels een FUT transplantatie. Vele zullen misschien zeggen dat dit te vroeg is, maar omdat ik weet dat ik mij een heel stuk beter ga voelen als enkel mijn inhammen een beetje worden bijgewerkt ben ik toch van plan dit te gaan overwegen (met het risico om het een jaar of 5 later weer te moeten laten doen). Maar ik wil me hier nog veel meer over inlezen. Eerst:

Mijn vraag voor nu is dus, is het verstandig om te beginnen aan minoxidil? Werkt dit ook tegen inhammen? Of wat zijn nog meer mogelijkheden om nu al te starten met medicatie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Alvast heel erg bedankt voor iedere input
Heb je goed nagedacht over die FUT? Ik snap dat je wss niet met een kaal hoofd wilt rondlopen, maar je zit met een litteken voor het leven. FUE lijkt mij toch de betere oplossing, als je enkel die inhamme wilt laten doen kunnen ze gewoon een stukje scheren, haartjes eruithalen en op de inhammen inzetten zonder je helemaal te scheren en als ik me niet vergis bestaat er ook al een techniek waar ze gwn de haartjes tussen je bestaande haartjes kunnen uithalen zonder je te moeten scheren (ik vermoed wel iets duurder). Na 2 maandjes zie je er normaal niets meer van. (als je geen shockloss ervaart allesinds)
JensDW is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 12:15   #5
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Talking

Thanks voor alle reacties!

Alweer een tijdje verder en een stuk wijzer.

Ik heb een afspraak gemaakt voor een consult bij Kliniek Veldhoven en ik ben erg benieuwd wat ze van de situatie vinden. Tot die tijd heb ik besloten om nog even niks te doen op gebied van medicatie, omdat ik me even nog zo min mogelijk druk wil maken. Ik begon namelijk zelfs te twijfelen aan mijn kruin en of deze ook al dunner begint te worden, hoewel ik altijd al een aanwezige kruin had waarin in het midden mijn hoofdhuid goed zichtbaar was. Niet wetende omdat dit komt omdat ik me dus extra druk begon te maken..

(Overigens zoals aangegeven moest het een FUE zijn ipv FUT, dat was een foutje in mijn eerste post )

Dus ik ga afwachten wat ze me aanraden in de kliniek.

Betreft finasteride, ik heb hier veel over gelezen en zou dit pas willen overwegen als ik een HT ben ondergaan en merk dat het daarna dunner gaat worden (een aantal jaren daarna). Dit omdat ik zelf een gezonde jongen ben en geen zin heb in de bijwerkingen.

Keep you guys posted!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2017, 15:51   #6
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Thanks voor alle reacties!

Alweer een tijdje verder en een stuk wijzer.

Ik heb een afspraak gemaakt voor een consult bij Kliniek Veldhoven en ik ben erg benieuwd wat ze van de situatie vinden. Tot die tijd heb ik besloten om nog even niks te doen op gebied van medicatie, omdat ik me even nog zo min mogelijk druk wil maken. Ik begon namelijk zelfs te twijfelen aan mijn kruin en of deze ook al dunner begint te worden, hoewel ik altijd al een aanwezige kruin had waarin in het midden mijn hoofdhuid goed zichtbaar was. Niet wetende omdat dit komt omdat ik me dus extra druk begon te maken..

(Overigens zoals aangegeven moest het een FUE zijn ipv FUT, dat was een foutje in mijn eerste post )

Dus ik ga afwachten wat ze me aanraden in de kliniek.

Betreft finasteride, ik heb hier veel over gelezen en zou dit pas willen overwegen als ik een HT ben ondergaan en merk dat het daarna dunner gaat worden (een aantal jaren daarna). Dit omdat ik zelf een gezonde jongen ben en geen zin heb in de bijwerkingen.

Keep you guys posted!

Ik wil net hetzelfde als jouw doen! Ben ook bijna 23 jaar , flinke inhammen , dunnend haar vanvoor ...

Ik zou ook naar Veldhoven willen gaan , maar ik zou niet weten hoe ik daar zou geraken... ik zou niet durven vragen aan iemand op mij te brengen naar daar! Ik kom vanuit Vlaams-Brabant , België!

Groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 11:17   #7
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malibu Bekijk bericht
Ik wil net hetzelfde als jouw doen! Ben ook bijna 23 jaar , flinke inhammen , dunnend haar vanvoor ...

Ik zou ook naar Veldhoven willen gaan , maar ik zou niet weten hoe ik daar zou geraken... ik zou niet durven vragen aan iemand op mij te brengen naar daar! Ik kom vanuit Vlaams-Brabant , België!

Groetjes

M
Hey lotgenoot,

Wel al aan medicatie gestart? Of wacht je hier ook nog even mee. Mocht je al ergens mee gestart zijn, heb je last van shedding?

Dat is idd lastig.. Je kan het van te voren wel allemaal goed plannen dus je zou even goed moeten nadenken over de opties en om toch wat te kunnen fixen. Toevallig wonen mijn ouders een uurtje van Veldhoven vandaan, dus mocht de ingreep doorgaan dan ga ik weer terug intrekken bij mijn ouders voor een weekje of twee.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2017, 15:39   #8
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Hey lotgenoot,

Wel al aan medicatie gestart? Of wacht je hier ook nog even mee. Mocht je al ergens mee gestart zijn, heb je last van shedding?

Dat is idd lastig.. Je kan het van te voren wel allemaal goed plannen dus je zou even goed moeten nadenken over de opties en om toch wat te kunnen fixen. Toevallig wonen mijn ouders een uurtje van Veldhoven vandaan, dus mocht de ingreep doorgaan dan ga ik weer terug intrekken bij mijn ouders voor een weekje of twee.
Ik zelf gebruik al ongeveer een jaar minoxidil , heb wel het gevoel dat het de boel vertraagt , maar het blijft wel echter achteruit gaan.
Voor de rest gebruik ik bijna een maand biotine en gebruik ook een dermaroller voor ik minoxidil aanbreng... Heb ook revita shampoo gebruikt , maar moet een nieuwe dosis bestellen!


Ja , is beetje irritant om helemaal naar daar te gaan voor een consultatie! Bij transhair heb je dan wel consults in België en het kliniek zelf is in Vlijmen , Nederland! Ik heb meer een goed gevoel bij kliniek Veldhoven dan bij Transhair...


Groetjes

M
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.