Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2022, 20:01   #1
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Nog tips?

Hoi, ik ben 37 jaar en heb veel last van haaruitval. Ik heb geen idee wat de oorzaak is. Ik heb wel regelmatig last van roos. Ik heb ook last van acne en overmatig haargroei. Mijn doel is nu om de haaruitval te normaliseren en de groei te stimuleren. Ik heb op dit forum van alles gelezen, maar lees ook terug dat wat bij de een werkt, voor een ander niets doet. Ik heb besloten om gewoon van alles te proberen en hopen dat het werkt, ik zoek achteraf wel uit wat er heeft gewerkt.
Ik heb nu namelijk al zoveel haar verloren, bij mijn kruin is het dunste haar. Overal ligt haar, maar tijdens het haren wassen is het echt het ergst. Ik ben 50-70% van mijn haar kwijt. Ik had altijd superdik haar. Waar het eerst uitgedund werd bij de kapper, zijn laagjes nu al een tijdje niet mogelijk omdat het zo dun is. Ik trek hele plukken uit mijn haar.
Ik had naast de roos ook uitslag op mijn buik (gekleurde en witte vlekken). Op internet kwam ik tegen pityriasis versicolor. Dit wordt veroorzaakt door overmatige gisten. Dit zou kunnen samenhangen met de roos en de acne.
Ik ben vorige week begonnen met nizoral en pilos (2%).
Ik ga vandaag starten met de generieke variant van diane
Ik gebruik shampoo, conditioner en een anti haaruitvalkuur van yves rocher (zonder sulfaten en parabenen)
Ik slik een multivitamine en vit. B biotine
Ik slik saw palmetto.

Nog andere tips?
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2022, 17:56   #2
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Geen tips jammer genoeg, deze blijven welkom. Ik zal mijn huidige ervaringen wel even delen. Ik lees altijd de ervaringen van anderen en leer hier weer van.

Ik ben in de paniek geschoten, omdat er zowel bij mijn vaders familie als mijn moeders familie alopecia bij vrouwen voorkomt. Hormonaal gezien gaat het ook vaak mis bij de dames, maar inmiddels weet ik dus dat dit te maken heeft met de dht.

Ik heb al jaren toegenomen haaruitval, maar dacht eerst dat het kwam door highlights, een ander haarproduct, stress, enz. Maar het afgelopen jaar werd het met de dag erger. Ik verloor honderden haren per dag en was bang dat ik op dit tempo binnen een paar maanden zichtbare plekken zou hebben, die niet verdoezeld konden worden.

Ik ben in mijn leven 2 x bij een dermatoloog geweest. 1x vanwege acne. Ik kreeg het advies om de anticonceptiepil te blijven slikken en om mijn gezicht te wassen met een stuk dove zeep. Ik stond binnen 2 min. Weer buiten. Ik braaf een jaar geprobeerd en uiteraard geen enkele verbetering.
De 2e keer was vanwege overmatig transpireren. Ik kreeg het advies om ieder half jaar botox in te laten spuiten, kosten 500 of 600 per behandeling. Volgens hem was er niets anders mogelijk, gezien de ernst van het transpireren. Dit keer stond ik binnen 10 minuten buiten. Ik ben toen gaan googlen en kwam op syneo5 (toen bijna nergens te koop) Werkt geweldig, na 17 jaar nog steeds.
Hierdoor heb ik eigenlijk geen vertrouwen meer in dermatologen en zoek ik het zelf wel uit. Ik heb de tijd. Mocht het me binnen 3-4 maanden niet lukken, dan ga ik wel. Ik ben tegenwoordig natuurlijk ook wat mondiger, waardoor het nu wellicht wel beter gaat.

De pilos shampoo doet zijn werk. Ik was wat onzeker over het gebruik, omdat er op het flesje 1x per week stond. Ik gebruik het om de dag. Na de 1e week nam de haaruitval af en dacht ik het aantal wasbeurten met ketoconazol terug te brengen naar iedere 4e dag en dan tussendoor met reguliere shampoo. Toen nam de haaruitval meteen weer toe. Ik ben nu weer een week verder en de haaruitval is weer aanzienlijk minder. Ik moet dit denk ik gewoon nog een aantal weken volhouden en dan opnieuw proberen te minderen. Vandaag waren het met wassen een stuk of 30 haren (niet nauwkeurig geteld). In ieder geval niet meer de hele plukken waar ik niet eens durfde te tellen zoveel. Dus ik ben heel tevreden over de pilos.
Ik gebruik dit met shampoo, haarmasker en conditioner (zonder sulfaten en parabenen). Want ook al breng ik de pilos alleen aan op de hoofdhuid, het droogt toch uit. Ik twijfelde eerlijk gezegd een beetje over producten zonder s en p omdat ik altijd snel erg vet haar had. Maar mijn haar wordt er echt wel schoon van, voelt zacht en glanst mooi. Dus ik blijf het lekker gebruiken.

De antihaaruitvalkuur is wel een gedoe. Het haar in secties en op de hoofdhuid aanbrengen kost weer wat tijd. Het is nog te vroeg om te oordelen of het iets doet, maar ik doe altijd wat meer op de kruin, daar wordt het wat warmer. Dus wie weet, misschien helpt het echt bij de microcirculatie en dus de haargroei.
Ook ben ik bij de kapper geweest en heb ik een cm of 20 van mijn haar laten knippen. Het valt nog ruim over de schouders. Maar hierdoor is het minder zwaar en kwetsbaar. Ook oogt het nu voller.

De supplementen en diane zijn nog te vroeg om iets van te merken.

Ik gebruik de ketoconazol ook op mijn lichaam. Dit vanwege de vlekken op mijn buik. Dit is nu ook onder controle. Ik gebruik het ook om de dag voor mijn gezicht, omdat de malassezia hier natuurlijk ook aanwezig is. Mijn huid is wel iets verbeterd, maar nog niet genoeg. Dit heeft sowieso langer de tijd nodig. Bovendien is het met geen enkele behandeling gelukt de afgelopen 20 jaar, dus afname van acne ben ik al blij mee.

Voorlopig ben ik al heel gelukkig met de zwaar verminderde haaruitval. Alleen de jeukende hoofdhuid is vervelend. Nu hopen dat ik mijn verloren haar weer terug krijg en mijn nu nog kleine inhammen verdwijnen door nieuwe groei.Wordt vervolgd.

Laatst gewijzigd door Oh-no!; 25 februari 2022 om 17:59
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2022, 18:44   #3
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Oké, tijd voor een update. Ik heb de haargroeikuur van yves rocher afgemaakt en deze vervangen voor wat essentiële oliën en een hyalaronzuur scalp spul. Ook gebruik ik om de 2-3 dagen een tea tree olie masker (ivm eventuele demodex).

Mijn haaruitval tijdens een wasbeurt ligt tussen de 15-30 haren. Hiermee ben ik blij. Omdat nieuwe haargroei op mijn hoofd moeilijk meetbaar is, heb ik een inham genomen. Deze zal nooit dichtgroeien, want die plek was altijd dunner behaard. Maar zo erg als het was, is het nooit geweest. Naar mijn idee, gaat het de goede kant uit. Ik kan weer een staart maken, zonder dat het kalige opvalt. Maar wellicht hou ik mezelf voor de gek.
Ik heb 2 foto's bijgevoegd. Paarse mouw is van ongeveer een maand geleden, de andere is van vandaag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220322_172701.jpg‎ (202,6 KB, 32x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220322-172419_Gallery.jpg‎ (144,6 KB, 33x gelezen)
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2022, 11:44   #4
trixxie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2022
Locatie: midden van het land
Berichten: 5
Geslacht:
Je haar lijkt inderdaad wel voller
trixxie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.