Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 maart 2022, 16:49   #1
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Lightbulb Bijwerking met finasteride pil wil nu topisch finasteride proberen. Wie ervaring?

Bijwerking met finasteride pil wil nu topisch finasteride proberen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil weten of mensen die eerder bijwerkingen hadden met de 1mg pil of 1,25 pil dat weer hadden of juist niet? En in welke hoeveelheden ze topisch toepaste.

Veel dank alvast!






Heel kort:
Ik heb 15 + jaar fina geslikt (eerst 5mg opdelen in kwartjes), vanaf jonge leeftijd (18e). En mij door alle signalen heengezet dat mijn lichaam er slecht op ging.

Simpelweg omdat toen ik begon er niet bericht werd over bijwerkingen van fina en ze dermate geleidelijk ontstaan en verergeren dat ik de link niet had gelegd.

Ik hield vocht vast, moeite met ejaculeren, waterige sperma (vrij objectief en was mijn eerste symptoom denk na 6 mnd al), minder makkelijk erecties, pijn bij prostaat, sociaal angstig en uiteindelijk zelfs zwaar depressief en in de war.

Toen eigenlijk op aanraden van mijn arts we "toch maar voor de zekerheid even een tijdje stopte met fina" kreeg ik vrij direct behoorlijke afkick verschijnselen.

Durf te zeggen dat die wel ruim 3 jaar hebben geduurd (waarbij ik na 6mnd al wel 80% hersteld was en de rest langer nodig had om af te nemen).
Maar al mijn problemen waren wel als sneeuw voor de zon weg, hetgeen de link met fina verder voor mij heeft onderstreept. Paar zaken sluimerde door maar dat loste vanzelf toch ook op.

In de tussentijd veel mannen gesproken die fina hebben geslikt. Zonder uitzondering er ook mee zijn gestopt door heftige bijwerkingen. Soms opgebouwd over jaren tijd. Geloof ook die percentages bijwerkingen totaal niet. Dat is het minimale wat ze noemen om niet in juridische problemen te komen, snap ik.


Mijn ervaring zorgt ervoor dat ik erg terughoudend ben geworden met fina.

Nu heb ik een aantal studies gelezen over topische finasteride. Maar ook topische dutasteride (want moleculen zouden zo groot zijn dat ze moeilijker het lichaam in zouden gaan dan bij fina. Zoek maar op).


Ik ben daarin geinterreseerd omdat ik gewoon geen bijwerkingen wil die zo erg zijn als die van finasteride. Tegelijk is natuurlijk het stoppen van haaruitval op zichzelf al een bijwerking natuurlijk.

Dus hoe krijg je het voor elkaar dat je alleen die bijwerking krijgt die je wilt en de andere niet

Los van nieuwe medicijnen waar al jaren mee wordt geschermd, die jullie allen vast al wel kennen. Is er dus topische fina en duta.

Ik wil weten heeft hier iemand daar ervaring mee die eerder bijwerkingen had met de pil variant?


Microinjecties duta (meso) mag ook. Of de topische fina van Hasson and Wong mag ook. Essenger-F van minoxidilmax mag ook.

Ik hoor graag van jullie die dus bijwerkingen hadden van alleen fina/duta en daarna met een niet pil variant daarvan opeens nergens last van hadden of juist weer wel bijwerkingen hadden.

Super bedankt.
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2022, 19:33   #2
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoyobrodo Bekijk bericht
Bijwerking met finasteride pil wil nu topisch finasteride proberen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil weten of mensen die eerder bijwerkingen hadden met de 1mg pil of 1,25 pil dat weer hadden of juist niet? En in welke hoeveelheden ze topisch toepaste.

Veel dank alvast!






Heel kort:
Ik heb 15 + jaar fina geslikt (eerst 5mg opdelen in kwartjes), vanaf jonge leeftijd (18e). En mij door alle signalen heengezet dat mijn lichaam er slecht op ging.

Simpelweg omdat toen ik begon er niet bericht werd over bijwerkingen van fina en ze dermate geleidelijk ontstaan en verergeren dat ik de link niet had gelegd.

Ik hield vocht vast, moeite met ejaculeren, waterige sperma (vrij objectief en was mijn eerste symptoom denk na 6 mnd al), minder makkelijk erecties, pijn bij prostaat, sociaal angstig en uiteindelijk zelfs zwaar depressief en in de war.

Toen eigenlijk op aanraden van mijn arts we "toch maar voor de zekerheid even een tijdje stopte met fina" kreeg ik vrij direct behoorlijke afkick verschijnselen.

Durf te zeggen dat die wel ruim 3 jaar hebben geduurd (waarbij ik na 6mnd al wel 80% hersteld was en de rest langer nodig had om af te nemen).
Maar al mijn problemen waren wel als sneeuw voor de zon weg, hetgeen de link met fina verder voor mij heeft onderstreept. Paar zaken sluimerde door maar dat loste vanzelf toch ook op.

In de tussentijd veel mannen gesproken die fina hebben geslikt. Zonder uitzondering er ook mee zijn gestopt door heftige bijwerkingen. Soms opgebouwd over jaren tijd. Geloof ook die percentages bijwerkingen totaal niet. Dat is het minimale wat ze noemen om niet in juridische problemen te komen, snap ik.


Mijn ervaring zorgt ervoor dat ik erg terughoudend ben geworden met fina.

Nu heb ik een aantal studies gelezen over topische finasteride. Maar ook topische dutasteride (want moleculen zouden zo groot zijn dat ze moeilijker het lichaam in zouden gaan dan bij fina. Zoek maar op).


Ik ben daarin geinterreseerd omdat ik gewoon geen bijwerkingen wil die zo erg zijn als die van finasteride. Tegelijk is natuurlijk het stoppen van haaruitval op zichzelf al een bijwerking natuurlijk.

Dus hoe krijg je het voor elkaar dat je alleen die bijwerking krijgt die je wilt en de andere niet

Los van nieuwe medicijnen waar al jaren mee wordt geschermd, die jullie allen vast al wel kennen. Is er dus topische fina en duta.

Ik wil weten heeft hier iemand daar ervaring mee die eerder bijwerkingen had met de pil variant?


Microinjecties duta (meso) mag ook. Of de topische fina van Hasson and Wong mag ook. Essenger-F van minoxidilmax mag ook.

Ik hoor graag van jullie die dus bijwerkingen hadden van alleen fina/duta en daarna met een niet pil variant daarvan opeens nergens last van hadden of juist weer wel bijwerkingen hadden.

Super bedankt.
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ik heb jarenlang finasteride gebruikt en kreeg na een tijd bijwerkingen. Ze sluipen er gewoon na een tijdje in waardoor ik er niet meer om heen kon. Daarna ben ik overgestapt op Essengen-6 en had weer hetzelfde. Het enige verschil is dat de bijwerkingen iets later komen. Dus met finasteride waren ze er bijvoorbeeld na een week en met Essengen waren ze er met 2 weken. Finasteride is finasteride, hoe je het ook inbrengt in je lichaam. Uiteindelijk krijg je bijwerkingen als je er gevoelig voor bent, althans dat was mijn ervaring. Ik gebruik nu alleen Biotine pillen, minoxidil 2xpd en ketazonazole shampoo. Ik behoud wel wat haar maar mocht mijn haar situatie uit de hand lopen dan ben ik genoodzaakt om een HT te nemen. Want ik wil niet meer klooien met mijn hormonen.
Jwzz is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2022, 13:06   #3
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Gebruik nu zo'n 2 maanden essengen 6 plus, gebruik iets minder dan de aangegeven hoeveelheid 0,5/0,75 ochtend en avond. Af en toe beetje zeurend gevoel in ballen, weet niet zeker of het hier door komt. Kan ook door lang zitten zijn. Qua erecties en klaarkomen geen negatieve bijwerkingen. Ook nog af en toe snachts een erectie en ochtend, dit had ik sws voor gebruik ook al niet altijd. Psychisch/sexueel dus geen veranderingen
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2022, 14:53   #4
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Ik kan niet vergelijken met de pil versie. enkel topische finasteride, die ik nu 2 jaar neem. Hierbij geen bijwerkingen ervaren. Enkel de positieve voor het haar. ik neem de dualgen 15 plus
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2022, 20:23   #5
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 Bekijk bericht
Gebruik nu zo'n 2 maanden essengen 6 plus, gebruik iets minder dan de aangegeven hoeveelheid 0,5/0,75 ochtend en avond. Af en toe beetje zeurend gevoel in ballen, weet niet zeker of het hier door komt. Kan ook door lang zitten zijn. Qua erecties en klaarkomen geen negatieve bijwerkingen. Ook nog af en toe snachts een erectie en ochtend, dit had ik sws voor gebruik ook al niet altijd. Psychisch/sexueel dus geen veranderingen
Bedankt voor de reacties.

Alleen hier nog even de vraag of jij ook eerder ervaring hebt opgedaan met de pil variant of niet. Bedankt!
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2022, 23:44   #6
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Ik lees ook even mee, ben namelijk ook benieuwd naar de ervaringen van anderen. Ik had gehoopt dat er met topische fina toch minder bijwerkingen zouden optreden, maar lees helaas toch tegenstrijdige dingen.
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2022, 16:19   #7
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoyobrodo Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties.

Alleen hier nog even de vraag of jij ook eerder ervaring hebt opgedaan met de pil variant of niet. Bedankt!

Geen ervaring met pil variant. Enkel minoxidil los, zo'n half jaar en nu dan essengen 6 plus. Durfde pil niet aan daarom voor topisch gekozen kijken hoe dit gaat.
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2022, 21:45   #8
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Ik had ook een pil variant en kreeg nare bijwerkingen. Nu gebruik ik essengen 6 plus en heb nergens last van en haren groeien als een tierelier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoyobrodo Bekijk bericht
Bijwerking met finasteride pil wil nu topisch finasteride proberen.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik wil weten of mensen die eerder bijwerkingen hadden met de 1mg pil of 1,25 pil dat weer hadden of juist niet? En in welke hoeveelheden ze topisch toepaste.

Veel dank alvast!






Heel kort:
Ik heb 15 + jaar fina geslikt (eerst 5mg opdelen in kwartjes), vanaf jonge leeftijd (18e). En mij door alle signalen heengezet dat mijn lichaam er slecht op ging.

Simpelweg omdat toen ik begon er niet bericht werd over bijwerkingen van fina en ze dermate geleidelijk ontstaan en verergeren dat ik de link niet had gelegd.

Ik hield vocht vast, moeite met ejaculeren, waterige sperma (vrij objectief en was mijn eerste symptoom denk na 6 mnd al), minder makkelijk erecties, pijn bij prostaat, sociaal angstig en uiteindelijk zelfs zwaar depressief en in de war.

Toen eigenlijk op aanraden van mijn arts we "toch maar voor de zekerheid even een tijdje stopte met fina" kreeg ik vrij direct behoorlijke afkick verschijnselen.

Durf te zeggen dat die wel ruim 3 jaar hebben geduurd (waarbij ik na 6mnd al wel 80% hersteld was en de rest langer nodig had om af te nemen).
Maar al mijn problemen waren wel als sneeuw voor de zon weg, hetgeen de link met fina verder voor mij heeft onderstreept. Paar zaken sluimerde door maar dat loste vanzelf toch ook op.

In de tussentijd veel mannen gesproken die fina hebben geslikt. Zonder uitzondering er ook mee zijn gestopt door heftige bijwerkingen. Soms opgebouwd over jaren tijd. Geloof ook die percentages bijwerkingen totaal niet. Dat is het minimale wat ze noemen om niet in juridische problemen te komen, snap ik.


Mijn ervaring zorgt ervoor dat ik erg terughoudend ben geworden met fina.

Nu heb ik een aantal studies gelezen over topische finasteride. Maar ook topische dutasteride (want moleculen zouden zo groot zijn dat ze moeilijker het lichaam in zouden gaan dan bij fina. Zoek maar op).


Ik ben daarin geinterreseerd omdat ik gewoon geen bijwerkingen wil die zo erg zijn als die van finasteride. Tegelijk is natuurlijk het stoppen van haaruitval op zichzelf al een bijwerking natuurlijk.

Dus hoe krijg je het voor elkaar dat je alleen die bijwerking krijgt die je wilt en de andere niet

Los van nieuwe medicijnen waar al jaren mee wordt geschermd, die jullie allen vast al wel kennen. Is er dus topische fina en duta.

Ik wil weten heeft hier iemand daar ervaring mee die eerder bijwerkingen had met de pil variant?


Microinjecties duta (meso) mag ook. Of de topische fina van Hasson and Wong mag ook. Essenger-F van minoxidilmax mag ook.

Ik hoor graag van jullie die dus bijwerkingen hadden van alleen fina/duta en daarna met een niet pil variant daarvan opeens nergens last van hadden of juist weer wel bijwerkingen hadden.

Super bedankt.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2022, 23:28   #9
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Ik had ook een pil variant en kreeg nare bijwerkingen. Nu gebruik ik essengen 6 plus en heb nergens last van en haren groeien als een tierelier
Wow top. Paar vraagjes.

Kan je meer vertellen over hoeveel en hoe lang je eerst de pil fina nam? Welke bijwerkingen je had en ong na hoe lang gebruikt te hebben?

Hoe lang na het stoppen stopte je bijwerkingen en hoeveel tijd zat er tussen moment dat je die pil nam en begon met essengen?

Hoe lang gebruik je nu essengen 6? En welke hoeveelheden?
Merk je ook geen kleine bijwerkingen ? Minder baardgroei, vocht vasthouden, negatieve emoties etc. ?

Sry best veel vragen. Maar zou super zijn, want dat is precies de situatie waarin ik zit en heen wil ..

Bedankt!

Laatst gewijzigd door yoyobrodo; 11 maart 2022 om 23:32
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2022, 13:45   #10
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Ik had ook een pil variant en kreeg nare bijwerkingen. Nu gebruik ik essengen 6 plus en heb nergens last van en haren groeien als een tierelier
Hey is lees toevallig in andere post van je dat je niet lkr voelt, je geeft aan wellicht door dat spul. Weet je daar misschien al meer over ?
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2022, 17:27   #11
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwzz Bekijk bericht
Ik heb dezelfde ervaring als jij. Ik heb jarenlang finasteride gebruikt en kreeg na een tijd bijwerkingen. Ze sluipen er gewoon na een tijdje in waardoor ik er niet meer om heen kon. Daarna ben ik overgestapt op Essengen-6 en had weer hetzelfde. Het enige verschil is dat de bijwerkingen iets later komen. Dus met finasteride waren ze er bijvoorbeeld na een week en met Essengen waren ze er met 2 weken. Finasteride is finasteride, hoe je het ook inbrengt in je lichaam. Uiteindelijk krijg je bijwerkingen als je er gevoelig voor bent, althans dat was mijn ervaring. Ik gebruik nu alleen Biotine pillen, minoxidil 2xpd en ketazonazole shampoo. Ik behoud wel wat haar maar mocht mijn haar situatie uit de hand lopen dan ben ik genoodzaakt om een HT te nemen. Want ik wil niet meer klooien met mijn hormonen.
Zelfde meegemaakt met fina. Verschrikkelijke tijd mee gehad en nu erg blij dat ik er alweer een paar jaar vanaf ben.

Laat het een waarschuwing zijn voor diegene die denken dat het hen niet zal treffen
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2022, 21:13   #12
Linkerbaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Zelf al maanden een aantal flesjes liggen, maar nog steeds niet aangedurfd ermee te beginnen. Graag lees ik meer ervaringen over dit middel
Linkerbaan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2022, 14:45   #13
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Uiteindelijk toch de moed verzameld om topische fina te proberen. Echt een microdosis (via minoxidilmax website).

Na een week eigenlijk alweer symptomen en nu tijd om ermee te stoppen omdat t alleen maar erger wordt.

ED (koud gevoel in de punt), prostaat/ballen voel ik t, brainfog. Dat zijn de eerste dingen.

Experiment mislukt, nu stoppen en hopen dat het langzaam verdwijnt.

Zoals iemand hierboven al aangaf. Fina blijft fina, hoe je het ook gebruikt. HELAAS.

De vraag is ga ik nu scheren of elke week aan de microneedling en dat soort onzin.

Waarom kunnen ze niet gvd dit op een goede manier oplossen?
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2022, 21:30   #14
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Ik moet helaas ook meedelen dat ik moet stoppen met topische fina.
Ik gebruikte sinds december essengen6 plus (dus topische fina en minoxidil), maar het verlies aan erecties, het optreden van heel waterig ejaculaat, het soms vergeetachtig zijn, hebben me doen besluiten terug over te gaan naar alleen minoxidil 5%.

Nu een maand gestopt en ik ben terug hoe ik ervoor was.

Ondertussen contact genomen met feriduni voor de kruin wat te verdichten want minoxidil werkt niet meer zo goed

Jammer! Maar die topische fina deed mij geen deugd.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2022, 22:40   #15
yoyobrodo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2019
Berichten: 18
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
Ik moet helaas ook meedelen dat ik moet stoppen met topische fina.
Ik gebruikte sinds december essengen6 plus (dus topische fina en minoxidil), maar het verlies aan erecties, het optreden van heel waterig ejaculaat, het soms vergeetachtig zijn, hebben me doen besluiten terug over te gaan naar alleen minoxidil 5%.

Nu een maand gestopt en ik ben terug hoe ik ervoor was.

Ondertussen contact genomen met feriduni voor de kruin wat te verdichten want minoxidil werkt niet meer zo goed

Jammer! Maar die topische fina deed mij geen deugd.

Ik hoop nu op dingen zoals hieronder staat:

For more background on CMX and a few examples of its hair growth effect from trials and users, take a look at the CMX/Anacell PDF Presentation. One interesting aspect of this compound, not fully explored yet as far I know, is the potential of appyling it to alopecia areata. From my review of the PDF, I consider this product to have a mild, but noticable hair growth effect in AGA. Like with many new drugs, I contemplate the potential of using them in combination with other treatments. For example, there was recently another product developed in Korea, CosmeRNA, which showed a mild, but documented effect on hair growth. The prospect of using these two new products together, with virtually no potential side effects, could certainly be interesting to members of this audience who are looking for drug free options.
yoyobrodo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.