Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2022, 19:35   #16
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Ik zou nog maar verder research doen ook naar dr Anthone,


ze doet pas sinds enkele jaren haartransplantaties dus dit zal ook nog veel inconsistente resultaten opleveren in het begin.


Welke kliniek heeft na jaren geen enkele wisselende resultaten? Ieder persoon, ieders haar is weer anders.



Hoe is je haarkwaliteit, hoe gezond ben je? Rook je veel of leef je super gezond? Hoeveel heb je voor de behandeling over of kun je maar een paar honderd grafts betalen. En nog talrijke andere factoren die mede het succes van een haartransplantatie bepalen.


Dus beetje nuance en niet meteen alle ervaren klinieken meteen de prullenbak ingooien. Veel te snel veroordeeld en op basis van eigen ervaring stellig oordelen.



Ben verder met Fuegenix eens: " Het beste advies is om je eerst goed te verdiepen in haartransplantaties, alvorens je langs gaat bij de klinieken voor een consult. Ga eerst rustig kennis op doen. Neem hier ruim de tijd voor. Een haartransplantatie heeft namelijk nooit haast. Denk daarnaast aan medicamenteuze behandelingen, verdiep je daarin, lees veel wetenschappelijke onderzoeken en je vindt vanzelf de weg naar de juiste kliniek. Kijk daarnaast ook eens op buitenlandse fora om je horizon te verbreden."


Verder is het van belang dat je objectief de resultaten vergelijkt en let goed op de kwaliteit van de genomen foto's. Op een vage foto waar de haarlijn niet op te zien is, lijkt een mislukte HT ook goed. Leg deze resultaten naast elkaar, zoom in op de getoonde foto's, en vraag jezelf eerlijk af welke je het mooist vindt.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017



Laatst gewijzigd door Hairforlife; 11 mei 2022 om 19:41
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 01:11   #17
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
Ik zou nog maar verder research doen ook naar dr Anthone
Leuk dat sommige klinieken goede resultaten in het verleden behaalde, maar daar koop je nu niks voor, het gaat om het nu en neem als voorbeeld de resultaten van die desbetreffende kliniek van wie ik zelfs al van veraf dergelijke minpunten kan noteren als een onnatuurlijke robuuste haarlijn en een tegenvallende dichtheid, kan ik hen, (hier valt Anthone ook onder, want sinds zij er bij is /het overgenomen heeft worden er stelsmatig aanvullende behandelingen ingevoegd, waar dit voorheen zelden voorkwam) moeilijk in het zelfde rijtje plaatsen met vakmensen als Feriduni of Bisanga die evenals FueGenix (al ben ik met die laatste wat voorzichtiger gezien hun geringe ervaring) optimale resultaten behalen.

Laatst gewijzigd door HoudtvanYoran; 12 mei 2022 om 01:19
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 11:25   #18
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Dr. Anthone voert al sinds 2018 alle FUE's uit bij Prohair. 4 jaar ervaring en actieve deelname bij het hair restoration platform, gaf mij voldoende vertrouwen om daarheen te gaan.
Ik kan (nog) niet oordelen over de resultaten omdat ik december ben behandeld, maar het gaat mij in dit geval hoe je met mensen om gaat.
In mijn geval was er (veel) shock loss (telogeen effluvium) en daar heeft ze prima op gehandeld door een PRP behandeling aan te bieden en een lotion op maat op basis van DNA.

Voordat Dr. Anthone bij Prohair verantwoordelijk werd, werden de FUE's meestal uitgevoerd door niet medisch personeel (o.l.v. Sabine).
Ik ben destijds bij Prohair behandeld. Prima resultaat, maar geen arts gezien. Hoeft wat mij betreft ook niet....de toegevoegde waarde van de arts wordt overschat.

Mijn eerste HT (FUT) is uitgevoerd door Feriduni. Resultaat was 0,0.

Zo zie je maar.....het is net russisch roulette.

Lang verhaal kort: Er bestaat geen kliniek waarbij alles geweldig is. Zoals HairForLife aangeeft: er zijn veel factoren die het uiteindelijke resultaat beinvloeden.

@HoudtvanYoran: helemaal mee eens.

@HairForLife: Een haartransplantatie kan wel degelijk haast hebben.
Zeker als het een deuk in je zelfvertrouwen oplevert.
Het traject consult tot eindresultaat duurt doorgaans minimaal 2 jaar.
En met haast bedoel ik niet dat er geen vooronderzoek moet worden gedaan....juist wel !!!
Anders kunnen we net zo goed massaal naar Turkijke gaan en hopen op een goed resultaat.

Laatst gewijzigd door PuntjesOpDe-i; 12 mei 2022 om 11:31
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 11:28   #19
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HoudtvanYoran Bekijk bericht
Leuk dat sommige klinieken goede resultaten in het verleden behaalde, maar daar koop je nu niks voor, het gaat om het nu en neem als voorbeeld de resultaten van die desbetreffende kliniek van wie ik zelfs al van veraf dergelijke minpunten kan noteren als een onnatuurlijke robuuste haarlijn en een tegenvallende dichtheid, kan ik hen, (hier valt Anthone ook onder, want sinds zij er bij is /het overgenomen heeft worden er stelsmatig aanvullende behandelingen ingevoegd, waar dit voorheen zelden voorkwam) moeilijk in het zelfde rijtje plaatsen met vakmensen als Feriduni of Bisanga die evenals FueGenix (al ben ik met die laatste wat voorzichtiger gezien hun geringe ervaring) optimale resultaten behalen.

Ik weet vrijwel zeker dat zefs de beste Klinieken als Bisanga, Feriduni, Eberson, Couto e.a. nooit 100% stelselmatig goede resultaten behalen en dat bestaat ook niet. Ervaren klinieken produceren wel meer goede resultaten en de kans op foutjes is minder aanwezig door ervaring maar het is noot 100% perfect. Die illusie moeten wij niet hebben hierover.



Ook ligt het er maar aan wat jezelf voor verwachtingen hebt over een goed resultaat. Wat de een mooi vindt is voor de ander niet mooi of naar verwachting. Wereld is niet zwart wit maar er zitten ook grijstinten tussen.
Groet
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 11:34   #20
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Daarbij wil ik ook een misverstand uit de wereld helpen;

Veel klinieken hebben het over: levenslange groei garatie.

bullshit.

Een getransplateerde haar is meer bestand tegen hormonale invloeden, maar niet 100% ongevoelig.
Verder heeft een getransplanteerde haar wel al e.e.a. meegemaakt.

In 2014 was mijn haarstatus perfect.
In 2020 begonnen er toch wat kleine oneffenheden te verschijnen (die ik dus in december heb laten corrigeren). De oneffenheden bestonden uit uitgevallen getransplanteerde haren na 6 jaar !!!!

Dus ook dat kan gebeuren!
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 11:35   #21
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Dr. Anthone voert al sinds 2018 alle FUE's uit bij Prohair. 4 jaar ervaring en actieve deelname bij het hair restoration platform, gaf mij voldoende vertrouwen om daarheen te gaan.
Ik kan (nog) niet oordelen over de resultaten omdat ik december ben behandeld, maar het gaat mij in dit geval hoe je met mensen om gaat.
In mijn geval was er (veel) shock loss (telogeen effluvium) en daar heeft ze prima op gehandeld door een PRP behandeling aan te bieden en een lotion op maat op basis van DNA.

Voordat Dr. Anthone bij Prohair verantwoordelijk werd, werden de FUE's meestal uitgevoerd door niet medisch personeel (o.l.v. Sabine).
Ik ben destijds bij Prohair behandeld. Prima resultaat, maar geen arts gezien. Hoeft wat mij betreft ook niet....de toegevoegde waarde van de arts wordt overschat.

Mijn eerste HT (FUT) is uitgevoerd door Feriduni. Resultaat was 0,0.

Zo zie je maar.....het is net russisch roulette.

Lang verhaal kort: Er bestaat geen kliniek waarbij alles geweldig is. Zoals HairForLife aangeeft: er zijn veel factoren die het uiteindelijke resultaat beinvloeden.

@HoudtvanYoran: helemaal mee eens.

@HairForLife: Een haartransplantatie kan wel degelijk haast hebben.
Zeker als het een deuk in je zelfvertrouwen oplevert.
Het traject consult tot eindresultaat duurt doorgaans minimaal 2 jaar.
En met haast bedoel ik niet dat er geen vooronderzoek moet worden gedaan....juist wel !!!
Anders kunnen we net zo goed massaal naar Turkijke gaan en hopen op een goed resultaat.

Ok 4 jaar ervaring is al wat meer en beter. Wachten haar resultaten wel af. Altijd open staan voor nieuwkomers dat is prima. En Prohair deed prima werk destijds.



@HairForLife: Een haartransplantatie kan wel degelijk haast hebben. Zeker als het een deuk in je zelfvertrouwen oplevert. Het traject consult tot eindresultaat duurt doorgaans minimaal 2 jaar.

> Ja en nee, maar gehaaste spoed is zelden goed en overhaast, paniek kan een weloverwogen zoektocht overrulen door emoties.


Misschien dat de arts minder belangrijk is gedurende het proces tegenwoordig maar voor de zekerheid bij medische calamiteiten heb ik liever een medische professional bij de hand. En wettelijk gezien mag je geen HT's uitvoeren zonder een arts.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 11:42   #22
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Daarbij wil ik ook een misverstand uit de wereld helpen;

Veel klinieken hebben het over: levenslange groei garatie.

bullshit.

Een getransplateerde haar is meer bestand tegen hormonale invloeden, maar niet 100% ongevoelig.
Verder heeft een getransplanteerde haar wel al e.e.a. meegemaakt.

In 2014 was mijn haarstatus perfect.
In 2020 begonnen er toch wat kleine oneffenheden te verschijnen (die ik dus in december heb laten corrigeren). De oneffenheden bestonden uit uitgevallen getransplanteerde haren na 6 jaar !!!!

Dus ook dat kan gebeuren!

Dat met die levenslange haargroei is zeker nooit voor altijd en hangt mede af van of ze het uit de juiste donorgebied hebben geoogst. 100% wederom zal het niet voor altijd blijven. Medicijn gebruik, huidziekte etc. bepalen ook wat er in toekomst blijft groeien.



100% hergroei bullshit.
100% resultaat, bullshit.
100% tevredenheid, bullshit.
Vaak veel blabla maar wel goede marketing ;-)
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2022, 14:25   #23
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairforlife Bekijk bericht
100% hergroei bullshit.
100% resultaat, bullshit.
100% tevredenheid, bullshit.
Vaak veel blabla maar wel goede marketing ;-)
heel goed verwoord !

Ook gezonde haren uit het juiste gebied in een gezond lichaam in het juiste gebied teruggeplaatst geeft geen garantie.

Het blijft een huidtransplantatie waar "toevallig" een haarzakje in zit.

Als het haarzakje opkomt, kan het 1 cyclus meegaan en vervolgens afgestoten worden omdat het in rust komt en daar van oorspron niet hoort (en nu verwoord ik het wel heel jip en janneke)
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2022, 23:24   #24
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Eberson vind ik (ook) wisselvallig qua resultaat.

Verder wil ik geen advies geven, aangezien dit altijd discussies geeft.

Zelf ben ik sinds mijn laatste behandeling erg gecharmeerd van Cosmedics, Dr. Anthone (dat is in belgie, maar qua afstand wellicht te doen).
Ik bedoelde eigenlijk bij welke kliniek je consultant bent geweest.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2022, 19:47   #25
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Ik bedoelde eigenlijk bij welke kliniek je consultant bent geweest.
Dat laat ik hier achterwege
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2022, 22:16   #26
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Oke, jammer maar te begrijpen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2022, 17:48   #27
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
heel goed verwoord !

Ook gezonde haren uit het juiste gebied in een gezond lichaam in het juiste gebied teruggeplaatst geeft geen garantie.

Het blijft een huidtransplantatie waar "toevallig" een haarzakje in zit.

Als het haarzakje opkomt, kan het 1 cyclus meegaan en vervolgens afgestoten worden omdat het in rust komt en daar van oorspron niet hoort (en nu verwoord ik het wel heel jip en janneke)
Dit was ook mijn gedachte. 2x haartransplantatie ondergaan fut methode en heel weinig van over gehouden na 17 jaar
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2022, 18:40   #28
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hier ook 2 keer fut. ook 20 jaar geleden. Nog steeds aardig tevreden.
Wel fut litteken laten behandelen bij BCN.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie, keuze, kliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.