Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2005, 21:21   #1
eva2001
HaarWeb lid
 
eva2001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2005
Locatie: gelderland
Berichten: 34
nieuwe ttm mama

Hallo
Ik ben de mama van Eva net 3 jaar en ze trekt al ongeveer vanaf dat ze 1 jaar was haar haren uit haar hoofd.
Doordat rond die tijd mijn ex en ik uit elkaar zijn gegaan, werd het haren trekken daar op gegooid.
Ben toch opzoek gegaan naar hulp en ben via een hele grote omweg bij het Ackjon terecht gekomen. ( kinder psychiatrie).
We zitten nu pas in het begin traject hiervan dus kan er nog niet veel over vertellen.

Het doet me best pijn om dat kale bolletje van haar te zien.
De peuter jufrouw kwam deze week naar mijn toe , de andere moederes hadden gevraagd of Eva ziek was omdat ze zoveel haar kwijt was....

Hoop hier tips en adviezen en steun en herkenning te vinden en te krijgen.

Groetjes
eva2001 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 22:01   #2
truusvisser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 22
Hallo mamma van Eva.


Wat ontzettend triest, zo'n klein ding nog.
Alhoewel het is denk ik altijd schrijnend om te zien, hoe oud ze ook zijn.
Hoop dat jullie hele goede hulp zullen krijgen en wens je heel veel sterkte.
Misschien zijn er meer moeders met ervaringen met hulp bieden aan de kleintjes,
want dat zal toch een andere aanpak vergen ?
Hoe eerder jullie hulp krijgen hoe beter en praat erover met de juiste personen, goede mensen hebben
vast wel begrip !

Truus
truusvisser is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 22:59   #3
naomi2005
naomi2005
 
Geregistreerd: 29 januari 2005
Locatie: rotterdam
Berichten: 12
voor eva en haar mama

hoi lieve allemaal,

wat ontzettend vervelend voor jou een je dochtertje dat jullie ook met dit probleem te maken hebben!!
kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt, en ben dus blij dat ook jij deze site hebt gevonden, hier vind je heel wat herkenning en misschien ook wel troost!
zelf trek ik al vanaf mijn 2e jaar haren uit mijn hoofd, en ook ik heb bij een kinderpsychiater gelopen, ook nog voor iets anders, maar dat terzijde.....
bij mij werd verteld dat ik en verstoorde relatie met mijn zus had, dat zij me als het ware ondersneeuwde en dit dus resulteerde in ongewenst gedrag , TTM dus...
zelf kan ik zeggen als ik op die tijd terug kijk dat ik het niet volledig met hun diagnose eens ben, ik neem aan dat dat soort dingen nog helemaal niet spelen als je zo jong bent.....
wel denk ik inderdaad dat een ingrijpende gebeurtenis zoiets als TTm uit kan lokken....
ik wou dat ik je echt DE tip kon geven, maar helaas.....
zelf heb ik een dochtertje van 2.5, en zij trekt gelukkig niet, maar ik kan me als moeder heel goed voorstellen dat je hier heel verdrietig van wordt!
ik wil je wel een raad geven, blijf open over de TTM bij Eva, zoals je nu op de chreche doet, geheimzinnigheid rondom TTm lijdt naar mijn ervaring alleen maar naar een hoop stress bij jezelf en onbegrip in je omgeving, en een beetje begrip en steun kan je heel goed gebruiken!!!
wordt niet boos op haar, ze kan er echt niets aan doen!
ik vind het heel goed dat je je verhaal op deze site hebt gezet en ik hoop dat als je vragen hebt je ze ook stelt!!
veel liefs en sterkte toegewenst!!
naomi
naomi2005 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2005, 22:15   #4
britt
???????????
 
Geregistreerd: 7 februari 2005
Berichten: 15
Mijn dochter Britt heeft 8 maand geleden, toen haar zusje is geboren, weer terug gegrepen naar de speen. En die ze net had afgeleerd. Wat ik hier veel lees zijn combinaties van gebeurtenissen en gewoontes om (dwangneurose) om dingen te doen. Het gekke is: ze is dol op haar zusje maar het heeft toch een impact die haar de haren uit haar hoofd trekt (in combinatie met haar speen) omgenaaide pyama's met handschoenen etc etc, niets helpt we hebben nu de speen weer afgepakt. Het slapen wil nog niet echt maar hopen dat het ophoud. Ze heeft nog maar 1/3 haar op haar bolletje.

Als dit niet helpt ga ik haar millimeteren, kaal is niet zo erg als verminkt haar.

Heeft iemand ervaring met het helemaal kaal (millimeteren) bij kleine kinderen met TTM.

Een vader die notabene ook nog kapper is
britt is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2018, 13:48   #5
Kaleyna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Peuters met ttm..breekt mijn hart

Hallo iedereen

Ik heb zelf sind Peuter af aan ttm..wimpers wenkbrauwen alles ligt eraf. Ik ben nu 34 en probeer iedere dag weer ervanaf te blijven masr dat lukt niet. Ik ben heel gevoelig als peuter ook geweest. Ik weet zeker dat als ze mij als peuter tiener enz in Therapie gedaan hadden was ik ervan af geweest, nu is het een diep ingegroeide gewoonte geworden. Word er heel ongelukkig van iedere dag weer opnieuw. Ik ben er pas achtergekomen toen ik 20 was dat het een naam heeft ttm en dat ik niet gewoon gek was. Ze hadden mij eerder moeten helpen. Ik hoop dat een ieder met een kind die ttm heeft er allllles aan doet om ze wekelijks in Therapie te houden, dat zal helpen al duurt het paar jaar, geef niet op jd tekent ze voor t leven😔ik ben 34 en worstel hier nog steeds mee in Therapie. Ik hoop op een dag gezond te mogen zijn
Kaleyna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe mijlpaal : HaarWeb bereikt 5000 leden! Webmaster Mededelingen 4 14 april 2005 01:25
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 12:30
Welkom aan onze nieuwe Moderatores : Cloud! Webmaster Haarproblemen bij vrouwen 5 22 oktober 2004 10:22
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 13:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.