Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2023, 01:37   #16
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Toch zijn er duidelijke verschillen tussen klinieken. Ik denk dat niemand hier zal ontkennen dat Fuegenix veel beter is dan Visus. Je ziet duidelijk dat sommige klinieken betere resultaten halen dan andere en daar ook consistenter in zijn. Het is dus niet zo simpel als even gaatjes boren en incisies maken en de rest is onderbuikgevoelens.

De ene kliniek is veel exacter met de extractie dan de andere. De ene kliniek gaat spaarzamer met het donorgebied om, terwijl de andere hier meer op leeg rooft om te compenseren voor de hogere transection rate (makkelijker werken, minder vragen voor meer grafts klinkt voor de leek ook aantrekkelijk). Sommige klinieken doen veel aan goedkope marketing trucjes (werken met een laser voor een kaarsrechte haarlijn, acell, etc). Je hebt massawerk waar de kosten lager zijn maar er minder aandacht is voor de individuele wensen. Sommige klinieken zetten zelfs multigrafts in de haarlijn.

Veel fouten zijn in principe onnodig maar kunnen wel kostenbesparend zijn. De betere klinieken springen er snel boven uit maar worden daardoor vaak ook duurder. Het ligt ook aan de wensen van de patiënt, de ene hoeft geen perfectie, de ander wel. Dat wordt weer gereflecteerd door het marktaanbod.

Laatst gewijzigd door Ssg92; 15 januari 2023 om 01:41
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2023, 21:54   #17
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bij de meeste klinieken wordt het zetten van de grafts door de assistenten gedaan. Anders zou een haartransplantatie voor de meeste mensen onbetaalbaar zijn. Dat het door de assistenten wordt gedaan is niet per definitie slecht. Het hangt natuurlijk heel erg af van de opleiding / ervaring / kwaliteit / professionaliteit van de kliniek en het personeel.
Nee precies, door mijn werk ken ik veel chirurgen en haarassistenten, en ik kan u verzekeren dat er genoeg haarassistenten zijn die betere werk verrichten dan sommige chirurgen.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2023, 13:47   #18
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Nee precies, door mijn werk ken ik veel chirurgen en haarassistenten, en ik kan u verzekeren dat er genoeg haarassistenten zijn die betere werk verrichten dan sommige chirurgen.
100% mee eens!
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2023, 16:11   #19
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Toch zijn er duidelijke verschillen tussen klinieken. Ik denk dat niemand hier zal ontkennen dat Fuegenix veel beter is dan Visus. Je ziet duidelijk dat sommige klinieken betere resultaten halen dan andere en daar ook consistenter in zijn. Het is dus niet zo simpel als even gaatjes boren en incisies maken en de rest is onderbuikgevoelens.

De ene kliniek is veel exacter met de extractie dan de andere. De ene kliniek gaat spaarzamer met het donorgebied om, terwijl de andere hier meer op leeg rooft om te compenseren voor de hogere transection rate (makkelijker werken, minder vragen voor meer grafts klinkt voor de leek ook aantrekkelijk). Sommige klinieken doen veel aan goedkope marketing trucjes (werken met een laser voor een kaarsrechte haarlijn, acell, etc). Je hebt massawerk waar de kosten lager zijn maar er minder aandacht is voor de individuele wensen. Sommige klinieken zetten zelfs multigrafts in de haarlijn.

Veel fouten zijn in principe onnodig maar kunnen wel kostenbesparend zijn. De betere klinieken springen er snel boven uit maar worden daardoor vaak ook duurder. Het ligt ook aan de wensen van de patiënt, de ene hoeft geen perfectie, de ander wel. Dat wordt weer gereflecteerd door het marktaanbod.
Tja, maar er is veel jobhopping. Dus als een assistent briljant is bij een kliniek en hij wordt met beter salaris naar ander kliniek gehaald,...tja dan lijkt het me moeilijk om de reputaties van klinieken bij te houden
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2023, 17:26   #20
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Tja, maar er is veel jobhopping. Dus als een assistent briljant is bij een kliniek en hij wordt met beter salaris naar ander kliniek gehaald,...tja dan lijkt het me moeilijk om de reputaties van klinieken bij te houden
Dat is wel erg simpel gesteld. Hoe denk je dat een goede kliniek personeel aanneemt? Ook goede assistenten bouwen een naam op.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 13:17   #21
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dat is wel erg simpel gesteld. Hoe denk je dat een goede kliniek personeel aanneemt? Ook goede assistenten bouwen een naam op.
Inderdaad, en duurdere klinieken kunnen hun personeel ook beter betalen en hun willen behouden. Een goeie assistent zal bij een goed aanbod eerst in gesprek gaan voor salarisverhoging voordat er een overstap gemaakt wordt naar een nieuwe werkgever.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 15:08   #22
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dat is wel erg simpel gesteld. Hoe denk je dat een goede kliniek personeel aanneemt? Ook goede assistenten bouwen een naam op.
Ik ben ook een simpel mens. Maar als ik de assistenten opzoek op de kliniek website of op linkedin, zie ik dat er veel gewisseld wordt.

Als ik genoeg geld zou hebben, kocht ik een crap kliniek, zoek aantal goede assistenten van andere klinieken en bied ze wat meer salaris.
In zo'n situatie; hoe lang blijft die kliniek hier op het forum nog als slecht betiteld?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 18:18   #23
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Ik ben ook een simpel mens. Maar als ik de assistenten opzoek op de kliniek website of op linkedin, zie ik dat er veel gewisseld wordt.

Als ik genoeg geld zou hebben, kocht ik een crap kliniek, zoek aantal goede assistenten van andere klinieken en bied ze wat meer salaris.
In zo'n situatie; hoe lang blijft die kliniek hier op het forum nog als slecht betiteld?
Dan ben ik erg benieuwd naar welke klinieken je hebt gekeken.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 21:10   #24
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
In alle topklinieken worden assistenten alleen gebruikt voor het terugplaatsen. Dan is alles al gedaan door de arts. De grafts zijn al geoogst en de incisies al gemaakt. Net een akker die is klaargemaakt en de zaadjes die al zijn klaargelegd. Als de assistenten dit dan goed doen zal het goed gaan. Als ze assistent het zaadje kapotdrukt of te diep of ondiep plaatst zal het fout gaan.

Als de grafts worden geoogst door iemand die dit niet kan of fout doet, heb je geen goede zaadjes om te plaatsen. Dan kan je een goede assistent hebben die ergens in een goede kliniek heeft gewerkt, maar het resultaat zal bagger zijn.
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 23:32   #25
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thooselle Bekijk bericht
In alle topklinieken worden assistenten alleen gebruikt voor het terugplaatsen. Dan is alles al gedaan door de arts. De grafts zijn al geoogst en de incisies al gemaakt. Net een akker die is klaargemaakt en de zaadjes die al zijn klaargelegd. Als de assistenten dit dan goed doen zal het goed gaan. Als ze assistent het zaadje kapotdrukt of te diep of ondiep plaatst zal het fout gaan.

Als de grafts worden geoogst door iemand die dit niet kan of fout doet, heb je geen goede zaadjes om te plaatsen. Dan kan je een goede assistent hebben die ergens in een goede kliniek heeft gewerkt, maar het resultaat zal bagger zijn.
Het correct uitnemen van grafts en maken van incisies is geen vaardigheid die je leert tijdens je studie geneeskunde. Ik twijfel aan de meerwaarde van het laten uitvoeren hiervan puur door de arts zelf. Het enige wat het meerwaarde geeft is dat een arts zijn eigen naam hoog moet houden.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 08:56   #26
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Het correct uitnemen van grafts en maken van incisies is geen vaardigheid die je leert tijdens je studie geneeskunde. Ik twijfel aan de meerwaarde van het laten uitvoeren hiervan puur door de arts zelf. Het enige wat het meerwaarde geeft is dat een arts zijn eigen naam hoog moet houden.
precies !
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 18:04   #27
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thooselle Bekijk bericht
In alle topklinieken worden assistenten alleen gebruikt voor het terugplaatsen. Dan is alles al gedaan door de arts. De grafts zijn al geoogst en de incisies al gemaakt. Net een akker die is klaargemaakt en de zaadjes die al zijn klaargelegd. Als de assistenten dit dan goed doen zal het goed gaan. Als ze assistent het zaadje kapotdrukt of te diep of ondiep plaatst zal het fout gaan.

Als de grafts worden geoogst door iemand die dit niet kan of fout doet, heb je geen goede zaadjes om te plaatsen. Dan kan je een goede assistent hebben die ergens in een goede kliniek heeft gewerkt, maar het resultaat zal bagger zijn.
Dit is n iet wat ik geleerd heb van de vele HT ervaringen op dit forum. Vaak is het een assistent die alles doet. Met uitzondering van Fuegenix wellicht.

Of heb ik dat verkeerd gelezen?
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 18:28   #28
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Dit is n iet wat ik geleerd heb van de vele HT ervaringen op dit forum. Vaak is het een assistent die alles doet. Met uitzondering van Fuegenix wellicht.

Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Nogmaals, ik ben benieuwd naar welke klinieken je hebt gekeken gezien wat je zegt.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 19:38   #29
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Nogmaals, ik ben benieuwd naar welke klinieken je hebt gekeken gezien wat je zegt.
Denk je dat ik die kennis paraat heb in mijn hoofd? Ik ken al die namen van mensen niet. Het viel me gewoon destijds op.

Maar 1 voorbeeld weet ik nog wel. Van visus naar hairtec.
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 20:03   #30
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 351
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Denk je dat ik die kennis paraat heb in mijn hoofd? Ik ken al die namen van mensen niet. Het viel me gewoon destijds op.

Maar 1 voorbeeld weet ik nog wel. Van visus naar hairtec.
De onderkant van de markt qua prijs dus.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.