Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2021, 13:45   #1
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Hoe vaak en hoe veel Essengen 6?

Hi allemaal,

Ruim 10 maanden geleden onderging ik een haartransplantatie (zie topic http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39554). Hierbij is de voorkant van mijn hoofd behandeld en voor bovenkant/kruin gebruik ik nu precies een jaar 0,5 mg orale finasteride (halve pil) per dag. Het resultaat: ik zie niet meer haar, maar ik denk dat de uitval gestabiliseerd is.

Nu overweeg ik over te stappen naar Essengen-6 (topaal). Ondanks dat ik geen bijwerkingen heb van de orale fina, geeft het me een fijner gevoel en ik lees onwijs veel positieve resultaten. Ik heb er echter geen ervaring mee, dus nu is mijn vraag: met de wetenschap dat ik nu 0,5 mg fina per dag gebruik, wat is dan aan te raden qua gebruik Essengen-6? Ik zat zelf te denken aan 2x per dag 0,5 ml of 1x per dag 1 ml. Ik heb namelijk geen idee of 0,5 genoeg is om de hele bovenkant/kruin per keer mee te behandelen en 2x per dag 1 ml lijkt me wat veel. En is het daarnaast sowieso beter om het 2x per dag te doen of volstaat 1x ook?

Mocht iemand ervaring/advies hebben, let me know!
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2021, 16:12   #2
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Niemand tips of ervaringen?
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2021, 18:44   #3
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Gebruik hier zelf tussen de 0,50 ml en 0,75 in de ochtend en in de avond vaak 0.75


Werk wel fulltime thuis sinds lockdown in 2020. Op dagen dat ik toch naar kantoor ben geweest of iets anders had heb ik wel eens 0,25 gebruikt in de ochtend omdat het toch af en toe zichtbaar is (stukje natter dan waar het niet heeft bereikt)
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2021, 12:37   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik gebruik zelf 0.5-0.75ml in de ochtend (dus 1x per dag).

Maar neem daarnaast nog orale finasteride, dus wat dat betreft is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid Essengen voor mij te veel.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2021, 11:58   #5
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Zijn er ook gebruikers die (te) veel last hebben van de bijwerkingen van Essengen 6? Wat zijn die?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2022, 12:05   #6
samsara
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Zijn er ook gebruikers die (te) veel last hebben van de bijwerkingen van Essengen 6? Wat zijn die?
Ik gebruik het nog maar een paar dagen, maar heb veel last van droge hoofdhuid (schilfers), komt door de PPG waarschijnlijk. Heeft iemand hier tips voor, misschien een shampoo of iets dergelijks?
samsara is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2022, 13:21   #7
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Gebruik nu een halfjaar minoxidil, weinig resultaat.
Nu overstappen op essengen 6 plus.
Inhammen en dunner wordend haar bovenop.
Ik lees ook veel verschillende dingen sommige die 0,75 2 x per dag. andere weer alleen sochtends. Andere die om de 2 dagen 2x gebruiken en dan weer 2 dagen alleen in de avond.

Heeft het zin de essengen ook op de kale/dunnerwordende inhammen te smeren? Of alleen bovenop op de kaler wordende plekken?

En hoeveel gebruiken jullie? Is 1x per dag ook afdoende of 3x per week bijv 2x en 4x 1x?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2022, 19:16   #8
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ik ben hier ook heel nieuwsgierig naar. Ik gebruik het nu 1x per dag ('s avonds 1ml) maar ik overweeg om het 2x per dag te gaan gebruiken indien dat echt een voordeel oplevert.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2022, 20:18   #9
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Voor essengen maximale effect is wel ochtend/avond toepassing. Dit omdat het 8uur actief is.


Ik heb via forum hier 2 flesjes maxogen x gekocht (iets sterker, en wel 1x per dag mogelijk)


Op thuiswerkdagen (nu 5 per week al langere tijd) doe ik essengen, als ik naar kantoor zal gaan zal ik wss alleen in avond maxogen x gebruiken.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2022, 14:56   #10
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Ik gebruik nu een paar weken 0,5 id ochtend en 0,5 in de avond.
In de ochtend begin ik vanaf de kruin naar het midden en in de avond van voor naar het midden.

Ervaar geen nadelinge bijwerkingen. Ja aan het begin wat irritatie en jeuk/ onder haar en een klein blaasje/pukkeltje oid, dat is nu al een heel stuk minder.

Wat zijn jullie resultaten? Ben erg benieuwd.
Is het niet een idee om een Essengen 6 topic aan te maken nat als dat er van volgens mij minoxidl en finesteride is?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2022, 19:57   #11
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Elke avond paar drupjes essengen 6 plus.
Elke ochtend enkele drupjes minoxidil 5%.

Nu sinds anderhalve maand. Ik merk donsjes op de kruin, ik had daar haaruitval.

Ik ben nu bezig aan mijn laatste flesje (van de drie). In begin deed ik s morgens ook essengen, maar omdat het toch wel omslachtig is om te bestellen en omdat ik geen shock effect wou, doe ik het alleen ‘s avonds met essengen 6 plus.
Nu, ik moet nog eens bestellen. Maar vorige keer onverwacht douane kosten moeten betalen en dat was wel een verrassing.

Ik ga wel eens luisteren voor een HT, gezien mijn status gelukkig eerder beperkt, maar bon, die flacons minox en essengen kosten toch ook veel geld als je alles optelt.

Laatst gewijzigd door Biljart; 2 februari 2022 om 20:04 Reden: Beetje meer info.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.