Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 december 2021, 17:49   #1
Maximiliaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Hierom worden mannen kaal

Stel een bodybuilder krijgt botontkalking door een tekort aan calcium, welke opties heeft zijn lichaam om te voorkomen dat zijn botten breken?

1. Een hogere calcium opname.
Het lichaam stuurt meer vitamine D naar de darm voor een hogere calcium opname. Bij een vitamine D tekort, lukt het kennelijk de aanwezige huid niet genoeg vitamine D uit zonlicht te maken, dus er is verse huid nodig: een kaal hoofd. Door DHT aan de haren (die het meest zonlicht vangen) te binden, vallen die uit.

2. Minder spieren.
Hoe? Daar wijst DHT de weg: DHT bindt behalve aan de haren ook aan de prostaat, waardoor die goedaardig vergroot. Doel daarvan moet dus zijn: het remmen van testosteron voor minder spieren.


Hoe ik er op kwam:

Mijn vader had bruine urine, oedeem in de benen, een vergrote prostaat met een PSA van meer dan 800, mager, bloedarmoede. Door een samenloop van veel omstandigheden, ontdekt dat een stevia zoetje de urine helder maakte. Toen ik mijn vader twee maal in de week stevia gaf, verdween het oedeem, daalde de PSA naar 23 en kreeg mijn vader spieren als een bodybuilder. Zie foto. Hij is hier 90 jaar oud in zijn rolstoel.
https://drive.google.com/file/d/1XfD...ew?usp=sharing

Voor de bruine urine vond ik een mogelijke verklaring bij de veeteelt. Bij koeien komt namelijk bloedwateren voor met o.a. als mogelijke oorzaak: een fosfor tekort in het veevoer. Zonder fosfor gaan de bloedcellen sneller stuk. Het fosfor niveau wordt geregeld door de bijnieren.

Nu zijn alle symptomen te verklaren met de bijnieren:
De bijnieren regelen het fosfor niveau: bruine urine en bloedarmoede.
De bijnieren regelen de waterhuishouding: oedeem.
De bijnieren regelen het calcium niveau: botontkalking.

Dus stevia doet iets met de bijnieren.

Ik heb getest hoelang een stevia zoetje de urine helder hield. Dat was 5 dagen, daarna werd de urine weer bruin. Mijn vader had een buikkatheter, dus zijn urinekleur altijd zichtbaar.

Er was nog iets met stevia: Ik had 2 anderhalve liter flessen frisdrank met daarin stevia gekocht. Op een zaterdagavond heb ik 1 fles helemaal leeg gedronken. ‘s Avonds in bed op het moment van waken naar slapen, kreeg ik een flauwval gevoel. Dat gebeurde steeds dus de hele nacht wakker gebleven. De volgende avond nog steeds maar toen ben ik in slaap gevallen. De derde nacht was weer normaal. De volgende zaterdag heb ik de 2e fles weer in 1 avond leeg gedronken. Hetzelfde verhaal: weer twee nachten het flauwval gevoel. Toen had ik het door: het was de stevia. Mijn verklaring: Op het moment van waken naar slapen daalt de bloeddruk en door stevia daalt de bloeddruk teveel en daardoor het flauwval gevoel. De bloeddruk wordt geregeld door de bijnieren. Een aanwijzing dat stevia de bijnieren vertraagt. Dus pas op met teveel stevia.

Ik heb ook geexperimenteerd met calcium:
Net voor inspanning: yoghurt met suiker en banaan. Goed idee: Ik kan 2 uur lang voluit gaan zonder moeheid of lamme spieren.
Net voor het slapen gaan een halve kom yoghurt. Slecht idee. Ik kreeg er vreemde spiergolven van.

Voor de PSA kreeg mijn vader de testosteronremmer Zoladex. Dat zou de PSA doen dalen, de prostaat verkleinen maar ook een vrouw van hem maken. De PSA daalde inderdaad maar hij werd geen vrouw, integendeel hij kreeg dus spieren als een bodybuilder. Dus de testosteronremmer werkte niet. Zoladex stimuleert eerst de testosteron productie en daarna zou die dan minder worden om een of andere reden, maar dat gebeurde dus niet. Dus moest er een andere reden zijn voor de PSA daling en dat is dus het stoppen van de botontkalking: het calcium/fosfor verlies door de bijnieren.

Daarom is 2 goed. En als 2 goed is, is 1 ook goed.

Maximiliaan.






p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% }
Maximiliaan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.