Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2004, 20:35   #256
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Weet iemand of je Proscar of Propecia ook via je huisarts kunt verkrijgen als je verzekert bent bij een ziekenfonds (of geldt het enkel voor particuliere verzekering... waarschijnlijk verschilt het per aanbieder) ?

Anders kun je altijd nog generic Finasteride bij bv. www.inhousepharmacy.com bestellen ofzo... scheelt een boel green
ik ben ziekenfonds verzekerd, denk dat de meeste ziekenfondsen proscar wel zullen vergoeden, zeker bij gebruik tegen prostaatvergroting.

propecia wordt door geen enkele verzekering vergoed natuurlijk.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 20:39   #257
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
Okay, dan zou ik mijn huisarts nog moeten zien te overtuigen dat ik last van mijn prostaat heb... en daarbij weet ik niet of ik zin heb in borstgroei, nah ja.

Zo 'natuurlijk' vind ik het niet, dat Propecia niet vergoed zou worden... wellicht dat sommige verzekeraars haaruitval zien als een lichamelijk mankement (afh van leeftijd etc) en dat sommige 'deluxe' pakketten dit zullen vergoeden...
Whatever77 is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:20   #258
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whatever77
Okay, dan zou ik mijn huisarts nog moeten zien te overtuigen dat ik last van mijn prostaat heb... en daarbij weet ik niet of ik zin heb in borstgroei, nah ja.

Zo 'natuurlijk' vind ik het niet, dat Propecia niet vergoed zou worden... wellicht dat sommige verzekeraars haaruitval zien als een lichamelijk mankement (afh van leeftijd etc) en dat sommige 'deluxe' pakketten dit zullen vergoeden...
neej je moet niet je huisarts zeggen dat je prostaatvergroting hebt gek. dat komt alleen bij ouwe kerels voor. je moet gewoon zorgen dat je huisarts geen aantekening maakt op t receptje van proscar, zo van "dit wordt niet tegen prostaatvergroting voorgeschreven maar tegen haarverlies"

ik denk trouwens niet dat er deluxepakketten zijn die propecia vergoeden, maar wie weet...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:31   #259
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
neej je moet niet je huisarts zeggen dat je prostaatvergroting hebt gek. dat komt alleen bij ouwe kerels voor. je moet gewoon zorgen dat je huisarts geen aantekening maakt op t receptje van proscar, zo van "dit wordt niet tegen prostaatvergroting voorgeschreven maar tegen haarverlies"

ik denk trouwens niet dat er deluxepakketten zijn die propecia vergoeden, maar wie weet...
Ik heb mijn proscar voor 77 euro voor zo'n 140 stuks. Het is wel maar omdat de apotheker het zelf maakt omdat het echte merkproduct in België nog niet officieel is goedgekeurd.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 20 augustus 2004, 21:42   #260
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
netjes man, dat je alles vergoed krijgt!!
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline  
Oud 21 augustus 2004, 12:02   #261
Alessandro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 december 2001
Berichten: 98
Ik hoop dat het goed gaat Laurens. Vooral met die 1/4 tablet. Dat is een beetje link. Ze had beter gewoon 1 tab/dag op kunnen schrijven en dan gewoon duidelijk met jou afspreken dat je een kwart neemt. En je hebt natuurlijk nog niet echt de leeftijd voor proscar. Ik hoop dat ze daar niet over door gaan denken.
Alessandro is offline  
Oud 21 augustus 2004, 13:23   #262
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alessandro
Ik hoop dat het goed gaat Laurens. Vooral met die 1/4 tablet. Dat is een beetje link. Ze had beter gewoon 1 tab/dag op kunnen schrijven en dan gewoon duidelijk met jou afspreken dat je een kwart neemt. En je hebt natuurlijk nog niet echt de leeftijd voor proscar. Ik hoop dat ze daar niet over door gaan denken.
idd is de fina nog zeer twijfelachtig................. we wachten af.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 21 augustus 2004, 17:10   #263
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ahhhhhhh ik kan t toch niet laten om even uit te rekenen wat mijn fantastische actie me per jaar gaat besparen.

Propecia: 128,98 per kwartaal (90 caps).
4 x 128,98 = 515,92
Rooscure: 9 euro per flesje, je zult er wel zo'n 9 per jaar doorheen jassen.
9 x 9 = 81

515,92
81
=====+
596,92

Dus afgerond spaar ik nu 600 euro per jaar uit!!!!! Yeah mijn dag kan niet meer stuk
You're the man Laurensj. Ik moet ook maar eens aan de huisarts vragen of hij me proscar wil voorschrijven. Tot nu ben ik er van uitgegaan dat hij dat niet zou doen, maar ik ken wel 1 relaxte huisarts in de buurt die gretig medicijnen voorschrijft. Ik betaal niet zoveel voor proscar bij qhi.co.uk, maar het is wel een gedoe om het online te bestellen.
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline  
Oud 21 augustus 2004, 17:22   #264
ken
Vince
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 23
Ja cker beter laurensJ,

ga dat denk k ook ff proberen, maar ik denk niet dat ze daar intrappen!! een jongen van 16 die proscar nodig heeft en daarvoor propecia heeft gehad.

Hahahah, maar alles valt te proberen of moet de doktor zo gek krijgen dat hij het mijn vaders naam schrijft ofzo, maar dat doet hij denk toch niet.

laterzz
__________________
VINCE
ken is offline  
Oud 21 augustus 2004, 18:06   #265
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
mijn huisarts is jong kaal en heeft ook aan de minox gezeten in de hoop nog wat te redden.... ik kan eens proberen of hij me proscar wil voorschrijven. Brothers in Balding...
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline  
Oud 21 augustus 2004, 19:14   #266
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
@LaurensJ: t'was een grapje hoor... Proscar aanvragen voor m'n prostaat... zó freakin dom ben ik nu ook weer niet!

Well, thnx voor de goeie tips in elk geval...
Whatever77 is offline  
Oud 21 augustus 2004, 19:27   #267
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
mijn huisarts is jong kaal en heeft ook aan de minox gezeten in de hoop nog wat te redden.... ik kan eens proberen of hij me proscar wil voorschrijven. Brothers in Balding...
Dat kan wel een enorm voordeel hebben een huisarts die met dezelfde problematiek zit. Mijne is al wat ouder en ook wel redelijk kaal, maar die heeft de opvatting je moet de natuur zijn werk laten doen. En je moet het dan maar accepteren en dat vind ik toch iets te makkelijk maar ja...
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline  
Oud 21 augustus 2004, 19:31   #268
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MxK
Dat kan wel een enorm voordeel hebben een huisarts die met dezelfde problematiek zit. Mijne is al wat ouder en ook wel redelijk kaal, maar die heeft de opvatting je moet de natuur zijn werk laten doen. En je moet het dan maar accepteren en dat vind ik toch iets te makkelijk maar ja...
Ja nou, zo'n verkeerde instelling is dat niet. We moeten uitkijken dat we nu de kaalhoofdigen niet gaan stigmatiseren als zijne een zielig slachtoffer. Sommigen geven er werkelijk niets om en daar moet je alleen maar respect voor hebben. In mijn familie zijn ze ook allemaal zo. Ik ben de enige die er zo'n punt van maakt denk ik. Andere hebben zo'n instelling van: niet zeiken, er zijn belangrijkere dingen. Kaalheid is geen issue. Ik vind dat ze gelijk hebben, maar ja, je verstand en je gevoel zijn twee verschillende dingen.
Haarmannetje is offline  
Oud 21 augustus 2004, 20:13   #269
Whatever77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2004
Berichten: 49
Citaat:
...verstand en je gevoel zijn twee verschillende dingen.
Wellicht, maar wellicht ook niet (de meningen zijn verdeeld of verstand en gevoel daadwerkelijk te onderscheiden zijn)... anyhow, als je, je gevoel middels je verstand weet te veranderen/transformeren/controleren/... dan zou je (theoretisch gezien) ieder gevoel de baas moeten kunnen (in elk geval 'haarperikelen' je leven niet laten domineren... er zijn zo ontiegelijk veel dingen die er te doen zijn in dit mysterieuze leven dat het erg zonde is om de weinige tijd die je hebt te besteden aan dit soort oppervlakkigheden (als ik mezelf hiervan nu nog zou kunnen zien te overtuigen ben ik: Home free... carpe diem et cetera).
Whatever77 is offline  
Oud 21 augustus 2004, 20:28   #270
MxK
HaarWeb lid
 
MxK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja nou, zo'n verkeerde instelling is dat niet. We moeten uitkijken dat we nu de kaalhoofdigen niet gaan stigmatiseren als zijne een zielig slachtoffer. Sommigen geven er werkelijk niets om en daar moet je alleen maar respect voor hebben. In mijn familie zijn ze ook allemaal zo. Ik ben de enige die er zo'n punt van maakt denk ik. Andere hebben zo'n instelling van: niet zeiken, er zijn belangrijkere dingen. Kaalheid is geen issue. Ik vind dat ze gelijk hebben, maar ja, je verstand en je gevoel zijn twee verschillende dingen.
Dat weet ik wel haarmannetje, deze discussie hebben we heel vaak. Maar iemand van 45 die kalend is kan heel makkelijk zeggen tegen iemand van een jaar of 20 van: "Tja accepteer het maar, laat de natuur zijn werk maar doen". Ik vind dat hij dat gewoon te simpel benaderd, want op die jonge leeftijd bekijk je het gewoon heel anders. En daar mag hij zich dan wel wat meer in inleven.

En ik vind kalende mensen ook niet zielig.
__________________
Extern:

Weleda Roosmarijn shampoo (5 x per week)
Rooscure shampoo (2 x per week)

Intern:

MSM tabletten 2000 mg per dag (Kruidvat)
Propecia 1 mg per dag (MSD)
Saw palmetto 2 x 160 mg per dag (Tru nature)
Multivitamine voor sporters (Kruidvat)
2 Koppen groene thee per dag
MxK is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.