Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2017, 16:51   #1
Schotland123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2017
Berichten: 1
Geslacht:
startend gebruiker minoxidil - inhammen of gehele (voor)hoofd behandelen?

Hallo!

Vanaf mijn 20e tot 22e begon ik steeds meer inhammen te krijgen, die ik behoorlijk diep vond. Na mijn 22e bleef alles redelijk stabiel (ben nu 24) en zie ik weinig tot geen verandering in mijn haarlijn. Bijgevoegd een paar fotos. Excuses voor potato quality.

Desondanks wil ik Minoxidil 5% gebruiken omdat ik bang ben dat mijn haaruitval later doorzet. Ik ben nu al een paar maanden aan het lurken op dit forum en ik heb dus een paar weken geleden besloten om minoxidil te gebruiken.

Echter omdat ik dus ook niet weet of het haar op mijn voorhoofd dunner wordt (weet niet of het paranoia is of dat het hele langzame terugname van haardikte is), weet ik dus niet zeker of ik hier wel Minox moet gebruiken. Kan dit kwaad? Of moet ik het laten gaan tot ik daadwerkelijk achteruitgang zie? Of moet ik focussen op de inhammen door 1 ml puur op de inhammen te druppelen? Daarmee bedoel ik dus echt de "hoek" waar mijn haar weg is.

Ik vraag nu advies omdat ik ten eerste, net pas 2 dagen met Minox ben begonnen (1x 1ml om te kijken of het aanslaat). En ten tweede ik heb redelijk veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Ik kan nu dus ook nog mijn gebruik aanpassen.

Ook nog een shout out naar de geweldige support die gebruikers op dit forum aan elkaar geven. Sinds ik dit forum ken voel ik mij ook al een stuk minder onzeker en weet ik beter wat verschillende behandelingen kunnen betekenen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_0380.JPG‎ (30,9 KB, 117x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0381.JPG‎ (28,4 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0382.JPG‎ (34,1 KB, 96x gelezen)

Laatst gewijzigd door Schotland123; 17 juli 2017 om 18:59
Schotland123 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 14:29   #2
Pam94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2016
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schotland123 Bekijk bericht
Hallo!

Vanaf mijn 20e tot 22e begon ik steeds meer inhammen te krijgen, die ik behoorlijk diep vond. Na mijn 22e bleef alles redelijk stabiel (ben nu 24) en zie ik weinig tot geen verandering in mijn haarlijn. Bijgevoegd een paar fotos. Excuses voor potato quality.

Desondanks wil ik Minoxidil 5% gebruiken omdat ik bang ben dat mijn haaruitval later doorzet. Ik ben nu al een paar maanden aan het lurken op dit forum en ik heb dus een paar weken geleden besloten om minoxidil te gebruiken.

Echter omdat ik dus ook niet weet of het haar op mijn voorhoofd dunner wordt (weet niet of het paranoia is of dat het hele langzame terugname van haardikte is), weet ik dus niet zeker of ik hier wel Minox moet gebruiken. Kan dit kwaad? Of moet ik het laten gaan tot ik daadwerkelijk achteruitgang zie? Of moet ik focussen op de inhammen door 1 ml puur op de inhammen te druppelen? Daarmee bedoel ik dus echt de "hoek" waar mijn haar weg is.

Ik vraag nu advies omdat ik ten eerste, net pas 2 dagen met Minox ben begonnen (1x 1ml om te kijken of het aanslaat). En ten tweede ik heb redelijk veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Ik kan nu dus ook nog mijn gebruik aanpassen.

Ook nog een shout out naar de geweldige support die gebruikers op dit forum aan elkaar geven. Sinds ik dit forum ken voel ik mij ook al een stuk minder onzeker en weet ik beter wat verschillende behandelingen kunnen betekenen.

Advies van mij zou zijn: start gewoon met de Minoxidil en kijk hoe het zich ontwikkel voor jou. Ik zou geen angst hebben voor neveneffecten als hoofdpijn, wanneer je denkt dat dit erger wordt door de Minoxidil, stop je er gewoon weer mee.

Daarnaast, wat ik ervaar is dat de minox niet enkel exact op de locatie waar je het aanbrengt werkt, maar dus ook op de regio's eromheen. In jouw geval, wanneer je het op de inhammen pipetteert, zal dus zo'n beetje de hele frontale regio beïnvloed worden door de minoxidil. In mijn geval bracht minoxidil de eerste keer een erg goed effect teweeg, veel minder haarverlies, dikker haar, betere haarkwaliteit en donkerder haar.

hopelijk je hiermee te helpen,

Succes!
Pam94 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2017, 15:07   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Inderdaad gewoon de Minoxidil doorzetten. Het diffundeert door de huid ook naar delen die je niet hebt behandeld tijdens het aanbrengen. Het kan weinig kwaad. Causale bijwerkingen komen bijna niet voor. Indien je deze ervaart gewoon stoppen, al trekken ze vaak na enige tijd vanzelf weg. Je zou naast je minoxidil ook nog kunnen starten met Nizoral shampoo. Dit middel is onderdeel van de BIG 3.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
inhammen, minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.