Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2020, 22:29   #1
SniffyJJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Question Advies over mijn haarlijn

Heyhoi,

Ben momenteel 20 jaar over een paar maandjes 21.
En begin ik me nu al een tijdje zorgen te maken over mijn toekomst over mijn haar. Hoorde toen ik 10 was al van de kapper dat ik al inhammen begon te krijgen waarvan ik nu dit als resultaat heb. Mijn broer 25 is al ver in de fase van kaalheid waarbij vooral de inhammen een grote rol spelen.

Dit zou ik graag zo vroeg mogelijk voorkomen, zodat ik dadelijk niet achter de feiten aanloop

Nu is mijn vraag of het slim is en verstandig om finasteride te gebruiken, kan dit er nog voor zorgen dat mijn haarlijn misschien enigzins terugkomt, of op zn minst dat het stopt met haaruitval bij mijn haarlijn.


Foto'shttps://imgur.com/a/EGNYPck


Sorry als er meerder van zo'n vragen zijn gesteld maar heb graag advies hierover, bedankt.
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 10:38   #2
SniffyJJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Finasteride in de pilvorm lijkt mij niet zo verstandig. Maarja het blijft toch altijd persoonsgebonden. Verdiep je eens in topical finasteride, dit staat in de kinderschoenen maar de resultaten tot zo ver lijken veel belovend. Ikzelf ben er ook mee begonnen 2,5 week geleden en ik ben 26 jaar. Genoeg topics op dit forum die hierover gaan
Hmm, oke bedankt voor de tip ik zal er is naar gaan kijken dan het is vgm wel minder populair dan normale Finasteride want kan er minder van zoeken op het web.
Of wat zou het verschil precies moeten zijn

Laatst gewijzigd door SniffyJJ; 8 juli 2020 om 10:42
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 13:25   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Finasteride is echt een serieus middel. Het kan super goed werk doen. Vooral voor behoud, maar in het begin kun je ook soms verloren haar terug winnen. Als je verstandig bent, dan ga je daarvoor wel via de huisarts. En informeer je. De kans is kleiner dan je uit berichten hier zou denken, maar er kunnen serieuze bijwerkingen zijn. Die moet je wel (nuchter) in de gaten houden.

Zelf ben ik ooit eerst met minoxidil begonnen. Dat werkt wel het beste voor je kruin en middenvoor. Bij mijn inhammen deed het veel minder.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 15:24   #4
SniffyJJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Finasteride is echt een serieus middel. Het kan super goed werk doen. Vooral voor behoud, maar in het begin kun je ook soms verloren haar terug winnen. Als je verstandig bent, dan ga je daarvoor wel via de huisarts. En informeer je. De kans is kleiner dan je uit berichten hier zou denken, maar er kunnen serieuze bijwerkingen zijn. Die moet je wel (nuchter) in de gaten houden.

Zelf ben ik ooit eerst met minoxidil begonnen. Dat werkt wel het beste voor je kruin en middenvoor. Bij mijn inhammen deed het veel minder.
Bedankt AnthonieH voor de tip, misschien is Finasteride voor nu ook een te heftig middel. ik zie ook veel NW voorbijkomen, ook als ik kijk naar je bio waar zou ik momenteel inzitten als je kijkt naar mijn foto's.

Zou een huisarts ook finasteride topical meegeven, of is nog geen gecertificeerde middel. Wil er zo vroeg mogelijk bij zijn
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2020, 15:32   #5
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Wat leuk dat je weer op de site bent Antonieh. Ik miste je al...
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 23:00   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je bent echt nog geen NW2 hoor, SniffyJJ. NW1, zou ik zeggen, (nog) weinig loos. Ik zie maar heel licht inhammen. Sommigen worden al geboren daarmee, maar ik neem aan dat je bij jezelf een verandering hebt bemerkt. Anders was je vast niet hier.

Ik denk niet dat een huisarts je topische finasteride gaat voorschrijven. En ik betwijfel überhaupt of je finasteride voorgeschreven gaat krijgen. Maar dat hangt vooral van de persoon van je huisarts af en van jouw verhaal.

Enne, Hektor, ik was een beetje los van haarweb ... druk op het werk en geen problemen met mijn haar
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2020, 17:12   #7
SniffyJJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je bent echt nog geen NW2 hoor, SniffyJJ. NW1, zou ik zeggen, (nog) weinig loos. Ik zie maar heel licht inhammen. Sommigen worden al geboren daarmee, maar ik neem aan dat je bij jezelf een verandering hebt bemerkt. Anders was je vast niet hier.

Ik denk niet dat een huisarts je topische finasteride gaat voorschrijven. En ik betwijfel überhaupt of je finasteride voorgeschreven gaat krijgen. Maar dat hangt vooral van de persoon van je huisarts af en van jouw verhaal.

Enne, Hektor, ik was een beetje los van haarweb ... druk op het werk en geen problemen met mijn haar
Heel erg bedankt Anthonie, misschien draaide ik ook een beetje door want zo erg is het volgensmij idd nog niet allemaal.
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2020, 17:13   #8
SniffyJJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Topische finasteride is niet FDA approved en kan dus niet eens worden voorgeschreven..
Had het gezien helaas
SniffyJJ is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
advies, haarlijn, inhammen, tips

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.