Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juli 2020, 09:19   #1
StanAms
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 1
Geslacht:
Consults Beauclinic, FB Clinic (Drs Biparvar), Zantman Rotterdam

Hallo Allen,

Deze week heb ik een FUE transplantatie gehad bij Zantman Kliniek in Rotterdam.
Ik zal jullie meenemen in mijn zoektocht naar een kliniek. In een andere post zal ik vertellen over mijn ervaringen bij Zantman.

- Welke kliniek?

Ik heb 3 klinieken fysiek bezocht alvorens ik een keuze heb gemaakt, en zelfs nog meer klinieken digitaal benaderd voor advies.

1: Beauclinic
Voornamelijk kwam ik bij Beauclinic terecht omdat ik zag dat BN'ers zoals Arie Boomsma hier een behandeling hebben ondergaan. Dat zal dan wel goed zitten dacht ik. (Ook al krijgen deze BN'ers wss een gratis behandeling).
Het consult had ik met Dhr. Martin Granaat, directeur van Beauclinic. Deze kliniek voelde zeer commercieel aan. Er was ook "zojuist" een last minute spot vrijgekomen, en ook al werd ik tot niets gedwongen, toch werd ik wel een beetje gemotiveerd om deze datum vast te leggen. Ik had dan 7 dgn om een aanbetaling van Eur 1000,= te doen, om deze datum definitief te claimen.
Het voelde allemaal te pusherig.
Beauclinic adviseerde naast de FUE ook Finasteride, Minoxidil en PRP toe te passen.
Voor 2500 grafts zou ik hier Eur 6500,= kwijt zijn. (Geen korting)
Ik heb er 7 nachtjes over geslapen en besloten toch eerst meer klinieken te bezoeken alvorens tot een keuze over te gaan.
Wachttijd: 1 maand

2: FB Clinic - Drs. Ferry Biparvar
Op aanraden van een vriend, die jaren geleden behandeld was door Dr. Biparvar, destijds verbonden aan Hair Plus MC en daar was behandeld, een afspraak gemaakt bij FB Clinic. Dr. Biparvar is voor zichzelf begonnen.
Zoals mijn vriend al vertelde, Dr. Biparvar is eerlijk, en straight forward. Toen ik haar vroeg naar combinatie therapie van Finasteride, Minoxidil, en PRP, kwam ze naar mijn mening met een eerlijk antwoord.
Finasteride en Minoxidil kunnen helpen, maar 60% van de patienten hebben goede resultaten met deze medicatie volgens haar. Met alle liefde wilde ze dat voorschrijven, maar het was zeker geen must.
Over PRP was ze heel duidelijk: geld klopperij. Drs. Biparvar vertelde over de wetenschap die op hairtransplant congressen in de US gedeeld; de werking van PRP is niet bewezen aldus researchers. Daarbij vond ze dat, omdat FUE al een behoorlijke invasieve aanslag is op gezond weefsel, het stapelen van nog een invasieve behandeling als PRP nog een aanslag kan zijn, zonder dat de effectiviteit ervan is bewezen. Ik wil hier de mensen die een PRP behandeling hebben gehad niet voor de schenen schoppen, want zoveel artsen, zoveel meningen. Ik kreeg alleen de indruk dat Drs. Biparvar open en eerlijk was in haar consult.
Tevens heeft ze veel ervaring, en aangezien FUE gewoon ambachtelijk handwerk is (Incisie hoek & -dichtheid bepalen het resultaat) had ik een goed gevoel bij haar.
Ze adviseerde voor het beste resultaat 3000 grafts over 2 dagen te doen.
Aangezien Drs. Biparvar bijna alles zelf doet tijdens een behandeling, ook het terugplaatsen van de grafts zelf, gaf ze aan dat het erg arbeids intensief voor haar zelf is, en dat de limiterende factor was hoeveel grafts er gedaan konden worden op 1 dag.
Ik kon ook kiezen om 2000 op 1 dag te doen, minder intensief voor mijzelf, de keuze was aan mij.
Offerte: Eur 5500,- voor 3000 grafts (15% voorjaarskorting)
Wachttijd: 2 maanden

Ik had na het consult bij FB Clinic nog een laatste consult bij Zantman.
Ik ging weg bij FB Clinic met het idee: Dit wordt hem, tenzij Zantman mij een nog beter gevoel geeft.... Dat werd het geval.

3: Zantman Rotterdam:

De laatste kliniek die ik bezocht, en waar mijn keuze op is gevallen.
Het consult werd hier gedaan door een van de OK assistenten, deze mevrouw heeft mij een dermate professioneel gevoel gegeven dat ik heb besloten om hier voor te gaan.
Zantman doet professioneel, en clean aan. Hier werd voor mij ook 2500 grafts geadviseerd.
Qua combinatie therapie van Finasteride, Minoxidil, en PRP, kreeg ik hier dezelfde reactie als van Drs. Biparvar; Finaxteride & minoxidil prezen ze zelf niet aan, maar als ik dat zelf wilde, schreven ze wel een verzoek brief uit naar mijn huisarts voor recepten. PRP waren ze geen voorstander van.

Omdat ik een algehele betere indruk kreeg bij Zantman, en ze een lastminute operatie datum vrij hadden voor 10 dagen later, met een extra 10% last minute korting, bovenop Eur 1000,- voorjaarskorting, ben ik voor Zantman gegaan.
Begrijp me niet verkeerd, prijs vond ik totaal ondergeschikt in mijn zoektocht. De eerlijkheid, professionaliteit, cleanliness indruk, en ervaring en positieve reviews bij Zantman gaven voor mij de doorslag. De lastminute plek & kortingen waren slechts mooi meegenomen.


Ik hoop dat mijn zoektocht anderen kan helpen hun keuze te maken in de jungle van haarklinieken.
Ik ben tot nu toe tevreden met de behandeling, het resultaat duurt natuurlijk nog een aantal maanden.
In een separate post zal ik nog even verslag doen van de behandeling zelf.

Harige groeten!

Laatst gewijzigd door StanAms; 12 juli 2020 om 12:37
StanAms is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 12:52   #2
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Okay, eerste post en geen foto’s. Ik meld hem even voor de zekerheid.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 13:15   #3
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Okay, eerste post en geen foto’s. Ik meld hem even voor de zekerheid.
Ik snap het ook niet.

Mensen die hier enkel en alleen komen na een HT om hun verhaal te delen, lijkt promotie werk.

Ik ken maar weinig mensen die dat op die manier zouden aanpakken.

Terecht dat je het meld.

Overigens succes gewenst aan topic starten.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 13:40   #4
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Ik zat anders al jaren op dit forum en deed ook mijn verhaal over mijn haartransplantatie en toen werd er ook gesuggereerd naar promotiewerk. Wat ik heel raar vond en behoorlijk oordelend. Probeer dus niet te oordelen maar het is goed om sceptisch te zijn, gezien zijn aanmelding van gisteren.

Ik heb ook overigens een gesprek gehad bij Beau clinic en zou er zelf nooooit een ht doen. Wat een omhoog gevallen kwakzalvers werken daar die denken dat alleen hun weten hoe het in de haarwereld zit en niemand anders. Als je jezelf zo boven andere zet dan zal ik er nooit een behandeling doen, maar dat was mijn ervaring.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 13:55   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Ik zat anders al jaren op dit forum en deed ook mijn verhaal over mijn haartransplantatie en toen werd er ook gesuggereerd naar promotiewerk. Wat ik heel raar vond en behoorlijk oordelend. Probeer dus niet te oordelen maar het is goed om sceptisch te zijn, gezien zijn aanmelding van gisteren.
Helemaal mee eens.

Welkom StanAms, bedankt voor je reviews. Fijn dat je over de behandeling tevreden bent, maar het belangrijkste blijft natuurlijk het resultaat. Het zou fijn zijn als je foto's zou willen delen en ons van je progressie op de hoogte wilt houden.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 14:38   #6
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Tja, ik blijf dit soort posts ook altijd bijzonder vinden. Toen ik op zoek ging heb ik me ook georiënteerd maar toen ik er vervolgens hier iets over vertelde ging me dit met name om mijn behandeling en mijn ervaring van de transplantatie zelf. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen om een heel boekwerk te posten over het hoe en wat van de kliniek en hoe ik bij een kliniek uit gekomen was. Leuk om te weten dat er een zoektocht was en leuk dat er een kliniek is gekozen, maar echt heel interessant is het niet echt voor lezers (is mijn mening). Mensen zijn veelal geďnteresseerd in voor en na foto's en het herstel.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 14:56   #7
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Ik zat anders al jaren op dit forum en deed ook mijn verhaal over mijn haartransplantatie en toen werd er ook gesuggereerd naar promotiewerk. Wat ik heel raar vond en behoorlijk oordelend. Probeer dus niet te oordelen maar het is goed om sceptisch te zijn, gezien zijn aanmelding van gisteren.

Ik heb ook overigens een gesprek gehad bij Beau clinic en zou er zelf nooooit een ht doen. Wat een omhoog gevallen kwakzalvers werken daar die denken dat alleen hun weten hoe het in de haarwereld zit en niemand anders. Als je jezelf zo boven andere zet dan zal ik er nooit een behandeling doen, maar dat was mijn ervaring.
Raar, want je had al wat eerdere topics en reacties geplaatst aan je profiel te zien.

Desalniettemin, inderdaad benieuwd naar de foto’s; hele verhalen zonder foto’s is niet zo interessant.

Topic starter kan volgens mij ook beter zijn foto’s hier plaatsen i.p.v. een nieuw topic starten.

Ik ben iig benieuwd naar de voor en na foto’s.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 16:29   #8
Binum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2014
Berichten: 129
Geslacht:
Het is tegenwoordig gebruikelijk dat klinieken met kortingen kver de boeg komen voor het schrijven van een goede review. Of nog erger, het schrijven van een slechte recensie over een ander kliniek in ruil voor korting. (Ja het gebeurt echt, en zelfs de bekende klinieken die iedereen hier kent)

Dus schrik niet als er leden zo reageren. Als ik je topic zo lees geloof ik wel dat je het allemaal goed hebt uitgezocht. Hoop dat je haartransplantatie goed uitpakt! Benieuwd naar de foto's.
Binum is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 23:00   #9
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Wil graag even inhaken op het consult met dr biparvar. Ze zegt tijdens het consult inderdaad daad ze alles zelf doet (hiermee verklaarde ze ook de kosten, dat de kosten daarmee lager zijn in verhouding met andere klinieken). Maar dit is echter niet het geval. Toen ik eenmaal op de tafel lag kwamen er zeker wel 2 assistent bijkijken die bijna alles hebben teruggeplaatst, ze heeft zelf bijna de hele middag in haar kantoor gezeten.
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 18:46   #10
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Was naar de tweede en derde geweest niets was mogelijk en wilde alleen maar haren plukken. Ze wisten zelfs niet dat mijn donor te zwak was. Zogenaamde zeggen dat FUE wel of geen scarless optie is. Ze vonden dat 2 en 3 haar grafts wel normaal is op de voorkant beiden gebruiken geen mirocope.

Ik ging Satya clinic en naar bisanga beiden geb ruiken wel mircoscope deze twee zijn te vertrouwen en de rest boven allemaal stelletjes afzetters met kortingen afdingen niks mee. Het gaat erom wie de grafts plaats en op welke juiste richtingen en volgorde.

Heb twee consulten gehad Bisanga en satya beiden kwamen duidelijke over. En vertelde wat wel of niet mogelijk is en beiden voeren de operatie eruit grafts eruit halen en grafts. De distany van je haren worden ook bij beiden gemeten net als harold eberson. B had mij gezegd India is de beste oplissing en hebben de beste expertise zoals alleen satya clinic.

Ik was naar alle klinieken geweest zelf allemaal konden ze mij niet helpen. Het enige wat ze wilde is haren eruit trekken en zonder mij te weten. Wn terwijl bisanga mij een verklaring had voorgeschreven dat ik een zwakke donor hebt en niets meer mogelijke, behalve de haarlijn fixen.

Ben naar Satya geweest. Ze hebben al die grafts eruit moeten halen en synthetische implantaten met SMP moeten zetten en natuurlijke losse haartjes moeten mixen.

Laatst gewijzigd door roel2000; 3 augustus 2020 om 18:52
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 19:29   #11
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 174
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
...Ze hebben al die grafts eruit moeten halen en synthetische implantaten met SMP moeten zetten ...

Synthetische implantaten? Wat zijn dat? Je bedoelt toch niet serieus kunstharen implanteren?

Het antwoord is: ja, kunstharen.

Tot zover de Satya clinic.
__________________
---

Laatst gewijzigd door Tampert II; 4 augustus 2020 om 10:50
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 10:57   #12
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Synthetische implantaten? Wat zijn dat? Je bedoelt toch niet serieus kunstharen implanteren?

Het antwoord is: ja, kunstharen.

Tot zover de Satya clinic.
Kan goed gaan het hangt welke kliniek je ook kiest eerst 100 patches en als ze binnen een maand uitvallen ben je niet geschikt. So simple is het hang welke surgery kliniek je kies.
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 14:06   #13
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roel2000 Bekijk bericht
Kan goed gaan het hangt welke kliniek je ook kiest eerst 100 patches en als ze binnen een maand uitvallen ben je niet geschikt. So simple is het hang welke surgery kliniek je kies.

kunsthaar implanteren !? daar heb ik nog nooit van gehoord.
En het lijkt me ook veel spanning en stress op te leveren door de kleine kans op succes.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 20:22   #14
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Wil graag even inhaken op het consult met dr biparvar. Ze zegt tijdens het consult inderdaad daad ze alles zelf doet (hiermee verklaarde ze ook de kosten, dat de kosten daarmee lager zijn in verhouding met andere klinieken). Maar dit is echter niet het geval. Toen ik eenmaal op de tafel lag kwamen er zeker wel 2 assistent bijkijken die bijna alles hebben teruggeplaatst, ze heeft zelf bijna de hele middag in haar kantoor gezeten.
Is dit niet zo bij alle klinieken? Naar mijn idee is het altijd een team, waarbij de arts de chirurgische handelingen voor zijn/ haar rekening neemt.
Hoe was je algmene ervaring van deze kliniek en de behandeling? Volgens mij is ze erg ervaren.
Ik sta op het punt om daar een HT te ondergaan van 2000 grafts. Wat adviseer je mij?
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2020, 23:10   #15
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
kunsthaar implanteren !? daar heb ik nog nooit van gehoord.
En het lijkt me ook veel spanning en stress op te leveren door de kleine kans op succes.
15 jaar geleden had je zoiets als 'Nido hair', als ik me goed herinner. Kunstharen ge?mplanteerd. Dat pakte regelmatig rampzalig uit. Afstoting, ontstekingen en verlies daardoor van het eigen haar. Maar misschien zijn ze nu verder ... Hoe dan ook, ga naar een kliniek die dit al langer doet ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
beauclinic, biparvar, fb clinic, rotterdam, zantman

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.