Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2021, 02:05   #1
RikH
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Haaruitval na shampoo

Beste,
ik gebruikte al jaren head&shoulders anti-roos shampoo die me goed heeft geholpen telkens. 5 maanden geleden kwam mijn moeder met een speciale anti-roos shampoo (anti-roos kuur) af van de apotheker die beter bleek te zijn. Ik gebruikte deze (2-3x per week) maar na een paar weken kreeg ik veel last van een gevoelige hoofdhuid met jeuk, bij het krabben kreeg ik soms een wondje op mijn hoofd. Hier ging ook heel harde haaruitval bij gepaard waarna ik direct gestopt ben met het gebruiken van deze shampoo en de haaruitval leek wat minder.
Na een tijdje er niet meer op gelet te hebben wees een vriend me er op dat mijn haar toch wel heel dun aan het worden was en mijn schedel heel zichtbaar werd bij de haarscheiding. Nu merk ik op dat ik nog steeds veel haaruitval heb en toch wat jeuk/bedrukt gevoel op mijn hoofd waar ik nooit echt veel van dacht. Op aanraden van mijn huisarts neem ik nu supplementen en gebruik ik een speciale shampoo voor steviger en dikker haar te krijgen.

Ik maak me nog steeds zorgen aangezien de haaruitval toch hard door blijft gaan na zo een lange periode en toch erger wordt.
Heeft iemand hier weet over of adviezen, zoals toch een dermatoloog bezoeken. Of maak ik me wat te druk hierover.

Laatst gewijzigd door RikH; 3 juni 2021 om 02:09 Reden: schrijffouten
RikH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2021, 08:48   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Heel herkenbaar! Ik heb ook zo'n 15 jaar aan de anti-roos shampoo gezeten met elke dag veel haaruitval, tot het dit jaar in de spiegel wel heel hard ging en er op sommige plekken bijna niets meer over was en me duidelijk werd dat ik iets moest doen... Eerste maandje supplementen haalde niet veel uit, tot ik hier op het forum las dat ik beter veel geconcentreerdere supplementen kon gebruiken. Dat maakte bijna meteen verschil en stabiliseerde de uitval. Verder gebruik ik o.a. een shampoo met 1% ketoconazol. De hoofdhuid is heel rustig geworden, gezond en zelfs een beetje vettig. Absoluut geen roos meer hier dus.

Veel mensen hier gebruiken Essengen-6, eigenlijk een oplossing van finasteride/minoxidil waarmee je haarzakjes die de afgelopen 3 jaar zijn verschrompeld door het DHT-hormoon een oppepper kunt geven. Daarnaast verlaag je er het DHT-hormoongehalte mee in je hoofdhuid, waarmee je je haren dus ook beschermt tegen aanvallen van het hormoon wat kaalheid veroorzaakt.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haaruitval onzekerheid, hoofdhuid, jeuk haaruitval, shampoo

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.