Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juli 2021, 18:32   #1
Daisy Love
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Vrouw met diepe inhammen zoekt tips over haartransplantatie

Ik ben een vrouw van 35 en mijn hele leven al enorm onzeker over mijn hoge haarlijn die met name gevormd wordt door diepe inhammen. Ik geloof dat ik 14 was toen ik er voor het eerst enorm mee werd gepest en dat heeft er voor gezorgd dat mijn zelfbeeld mbt mijn haarlijn enorm laag is. In de afgelopen paar jaar heb ik veel tijd gestoken in research naar een goede kliniek waar ik als vrouw serieus genomen wordt en waar ik het gevoel heb dat ik ook zeer persoonlijk benaderd wordt (gezien de enorme drempel om je kwetsbaar op te stellen).

Ik ben nu bij 4 klinieken geweest waar de benadering en beloften compleet uit elkaar liggen.

Oa:
Beauclinic in Nieuwegein: hier kon werkelijk alles. 3000 grafts en verlaging zoveel als je wilt. Botox zou een oplossing zijn tegen de expressie rimpels bij het optrekken van de wenkbrauwen (de haren kunnen niet getransplanteert worden in voorhoofdsrimpels). Het was een enorm poe-ha salespraatje. Het voelde niet persoonlijk.

HairPlus Medical Care Barendrecht bij Dr. Ferry Biparvar. De gesprekken vond ik hier uiterst persoonlijk en heb ik als zeer prettig ervaren. Ik ben zelfs 3x langs geweest om alles zorgvuldig door te nemen. In alle eerlijkheid werd verteld dat 1500 grafts haalbaar is, maar verder niet. Hiervoor zal je dan na 1 jaar een vervolg behandeling moeten laten uitvoeren. Toen las ik hier een enorm slechte recensie over deze arts bij een vrouw en heb ik me bedacht. De kliniek is ondertussen ook niet meer actief en de arts werkzaam ergens anders. Ze hebben nog wel contact opgenomen om me daar te laten behandelen, maar daar zie ik vanaf.

Kliniek Veldhoven: Ik had mijn zinnen op deze kliniek gezet, maar helaas konden zij mij maar minimaal helpen. Een klein randje transplanteren en niet meer gezien er bij het optrekken van de wenkbrauwen rimpeltjes zichtbaar zijn tot vlak tegen de haargrens. Hierop vertelde de assistente dat zij uiteraard de behandeling wilde doorzetten, maar dat het misschien het geld niet waard zou zijn voor het minimale resultaat. Uiterst eerlijk en oprecht. Ook hier zag ik vanaf.

En de 4e kliniek was een Turkse kliniek elders in het land. Vreselijke benadering.

Mijn wens om een haartransplantatie is nog steeds erg groot. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en weet niet waar ik moet zoeken.

Wie heeft er goede tips waar ik als vrouw terecht kan voor een haartransplantatie?
Daisy Love is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2021, 19:17   #2
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Hebben ze je verteld waarom er maar beperkt resultaat wordt verwacht? Ik denk dat het belangrijk is dat je kritisch blijft om te voorkomen dat je aansluit in de rij mensen waarbij maar een twijfelachtig resultaat bereikt wordt. Laat zo'n kliniek je maar overtuigen van hun kunde.

Ik vond het ook heel moeilijk kiezen. Bij elke kliniek leek wel iets niet naar m'n zin. Ik liep vast en heb uiteindelijk in Excel een aantal kolommen gemaakt met wat ik allemaal belangrijk vind en om die per kliniek te vullen... Ik zou in jouw geval ook goed letten op aantoonbaar goede, eerdere afgeleverde resultaten bij vrouwen die je voorgingen. Hier op dit forum kwam ik ook klinieken tegen die ik nog helemaal niet kende, maar soms wel met vrij goede resultaten.

Waar ik op heb gelet, heb ik beschreven in http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=457716. Achteraf gezien, is m'n lijst niet compleet geweest en zou ik daar een evt. volgende keer een aantal elementen aan willen toevoegen. Zo is het heel belangrijk dat je van tevoren weet welke kwaliteiten je arts in huis heeft en zou ik een aantal hele specifieke vragen stellen wat een arts weet van een ontwerp creëren, hoe hij z'n kennis/technieken onderhoudt (aantoonbare periodieke bijscholing), enz. Klinieken met meerdere behandelteams of met een intake door een salesman of een pre-/postop-arts blijft een grote gok, omdat je vooraf niet precies jouw behandelaar kunt bevragen om een idee te krijgen of deze een aantal cruciale elementen snapt en toepast.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2021, 09:56   #3
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Als je goed de tijd neemt voor een consult kan je altijd Nielsen Haarkliniek proberen. Daar heb ik mij (man) laten behandelen.

Ik heb geen idee of ze ook vrouwen behandelen, of deze behandeling goed is en wat het eindresultaat is. Maar ik weet wel dat ik de communicatie als enorm prettig heb ervaren, in contrast met wat jij over twee klinieken schrijft.

Het is het waard om te kijken. In alle eerlijkheid kan ik je verder niet helpen want ik heb totaal geen verstand van behandelingen voor vrouwen.

Op dit forum zijn vaak positieve verhalen over FueGenix te vinden. Wellicht kan je die kliniek ook benaderen voor een consult. Hier heb ik geen ervaring mee dus dat durf ik niet voor mijn rekening te nemen.

Succes!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
diepe inhammen, haartransplantatie vrouw, hoog voorhoofd, tips haartransplantatie, vrouw

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.