Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2021, 12:46   #1
Willem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Locatie: Provincie Utrecht
Berichten: 2
Geslacht:
Post Na 8 jaar kaal, eindelijk weer is naar de kapper! :-) FUE - Zantman Kliniek

Je wordt vaak onderwerp van gesprek als je aangeeft een haartransplantatie te hebben ondergaan en pas dan merk je hoeveel (meestal) mannen toch ontevreden/onzeker zijn over hun haar.

Ik heb in maart een 2e FUE behandeling ondergaan bij de Zantman Kliniek in Rotterdam (http://www.zantmankliniek.nl).
Na 8 jaar zo goed als kaal te zijn geweest, heb ik mij 2 jaar geleden georiënteerd op de mogelijkheden omtrent haartransplantatie. Het was eigenlijk nooit iets waar ik over na had gedacht, totdat ik de resultaten bij een vriend zag.

Gezien de vele vragen die ik bijna dagelijks krijg leek het mij zinvol, mijn ervaringen te delen. Ik ben zelf een open boek en het verbaast mij dat er kennelijk nog steeds zo'n taboe heerst op deze (relatief) simpele ingreep.

Zelf hak ik knopen altijd snel door, dus nadat ik mijzelf online had georiënteerd heb ik 2 afspraken gemaakt. Het eerste gesprek was in november 2019 bij de Zantman Kliniek. Hier was mijn vriend ook geholpen en uiteindelijk was zijn resultaat hetgeen mij over de streep heeft getrokken om hier ook een FUE behandeling https://www.zantmankliniek.nl/haartr...tie/technieken te ondergaan.

Wat ik daarnaast ook persoonlijk waardeerde is de oprechtheid in het intake gesprek. Misschien raar, maar er werden mij geen gouden bergen beloofd en juist dat gaf mij vertrouwen. Ik ging al 8 jaar kaal door het leven en mijn veronderstelling was dat ik altijd nog hetzelfde haar had als 8 jaar daarvoor. Pas toen ik het voor de intake liet groeien bleek dat ik toch echt veel minder haar had dan verwacht. Er werd mij toen al verteld dat voor een echt goed resultaat waarschijnlijk 2 ingrepen nodig zouden zijn.

Mijn eerste behandeling werd ingepland in januari 2020. Er zijn uiteindelijk bijna 2200 grafts verplaatst en al met al duurde dit ongeveer een werkdag. Mijn advies is wel om vooraf pijnstilling in te nemen. Van de ingreep zelf voel je niks, maar ik had met name last van de verdoofprikken, wat uiteindelijk veel zwelling veroorzaakte. Althans dat is mijn eigen aanname en ervaring. Bij mijn 2e behandeling in maart van dit jaar heb ik wel pijnstilling ingenomen en heb toen nauwelijks last van zwellingen gehad. Misschien iets van de Zantman Kliniek waar ze mij beter over hadden kunnen informeren.

Na het 'oogsten' van de grafts (die worden geteld) en het 'plaatsen' was er tijd voor een goede lunch. Aan het einde van de middag was de behandeling compleet en kreeg ik de instructies mee voor de dagen/weken erna. Tevens kreeg ik een shampoo, zoutoplossing en wat andere verzorgende middelen mee.

Eigenlijk werd ik pas na de behandeling een beetje ongerust. Het resultaat laat natuurlijk even op zich wachten en de onzekerheid sloeg bij mij toe. Als je online gaat zoeken zijn er zoveel verschillende nazorgtrajecten te vinden. De ene kliniek zegt wel wassen, de ander zegt van niet. De ene zegt 2 weken niet sporten de ander zegt 1 maand. Kortom veel vragen en uiteindelijk heb ik er zelf voor gekozen om maar aan de 'safe' side te zitten met alles. Je wil toch het best mogelijke resultaat. Dus hoewel ik wel na 1 week weer aan het werk ben gegaan, heb ik het verder met alles rustig aan gedaan. Verder ben ik die periode volledig gestopt met alcohol, misschien wat overdreven maar better safe than sorry.

Het herstel ging eigenlijk volgens de boekjes. Na 10-14 dagen waren alle korstjes verdwenen en niet lang daarna viel al het haar weer uit (shock loss). Na zo'n 4 maanden begon mijn haar langzaam te groeien en na zo'n 6 maanden was er duidelijk resultaat zichtbaar. Eigenlijk tot 12 maanden na de behandeling werd het resultaat maandelijks beter, hierna stagneerde dat. En hoewel het resultaat beter was dan ik eigenlijk had verwacht, had ik wel zoiets van 'nu doorpakken'.

Voor mijn 2e intake ben ik uiteindelijk alleen naar de Zantman Kliniek gegaan. Ik heb heel veel gelezen over andere klinieken en methodes en ging daardoor toch soms ook twijfelen. Je leest over vitamine injecties en andere innovatieve (extra) behandelingen, maar uiteindelijk is het resultaat doorslaggevend. En mijn eerste transplantatie bij Zantman is gewoon goed gelukt.

Het resultaat van mijn eerste behandeling was een haarbedekte schedel. Alleen op sommige plekken vond ik het nog wat dun en met name als er licht bovenop schijnt kon je mijn hoofdhuid zien. Tijdens mijn 2e intake hebben we besloten op deze plekken grafts bij te plaatsen. Dit is afgelopen maart gebeurd en inmiddels is het resultaat goed zichtbaar. Ik krijg zoveel positieve reacties en ik ben eerlijk gezegd ook heel erg blij met het resultaat.

Zantman voordelen;

- In je eigen bed slapen. Mijn inziens een pre t.o.v. de Turkse aanbieders.
- Professioneel bedrijf met ervaring
- Vriendelijk en oprecht
- Goede nazorg

Zantman verbeterpunten;

- Ze lijken wat minder commercieel, maar daardoor ook wat 'ouderwets'
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-09-20 at 12.10.06.jpeg‎ (47,7 KB, 250x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-09-20 at 11.43.04.jpeg‎ (9,7 KB, 231x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-09-20 at 11.43.04 (1).jpeg‎ (110,1 KB, 267x gelezen)

Laatst gewijzigd door Willem!; 20 september 2021 om 13:12
Willem! is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2021, 12:54   #2
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Heel mooi resultaat! Hoeveel grafts zijn er in totaal verplaatst? De eerste en tweede behandeling samen.

De link naar je eerste behandeling werkt niet.
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2021, 12:58   #3
Willem!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2021
Locatie: Provincie Utrecht
Berichten: 2
Geslacht:
Thanks, ga ik even aanpassen. De eerste behandeling bijna 2200 grafts en de 2e keer 1550. Het is nu 6 maanden na m'n 2e behandeling dus ik verwacht dat m'n haren nog iets dikker en voller gaan worden :-)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Heel mooi resultaat! Hoeveel grafts zijn er in totaal verplaatst? De eerste en tweede behandeling samen.

De link naar je eerste behandeling werkt niet.
Willem! is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue zantman, grafts, haartransplatatie, kaalheid

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.