Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juli 2016, 14:11   #1
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Gekozen voor een haartransplantatie bij Kliniek Veldhoven

Beste forum leden,

Al enige tijd houd ik mezelf bezig met mijn haar en hoe zich het ontwikkeld. Ik heb inhammen, volgens mij zijn deze inhammen begonnen vanaf mijn 18e levensjaar, momenteel ben ik 24 en heb ik de knoop doorgehakt om een transplantatie te ondergaan omdat het me soort in het dagelijks leven en hier graag van af wil.

Persoonlijk was het een relatief makkelijke beslissing waar de transplantatie ging plaats vinden. Na dat ik op consult ben geweest bij Kliniek Veldhoven zat mijn gevoel daar direct goed, ook mede door referenties die zijn behandeld bij Kliniek Veldhoven. Tevens is de kliniek lekker dichtbij, ik woon zelf ook in de omgeving Eindhoven.

Aanstaande donderdag vindt de behandeling plaats. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, een rare ervaring lijkt me, niet zo zeer onprettig maar gewoon vreemd. Ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik iets aan mijn uiterlijk zou doen d.m.v. chirurgische ingrepen haha (toch ben ik wel een beetje ijdel..).

Als medicatie gebruik ik op advies van de kliniek en de dermatoloog het medicijn Minoxidil. Ik heb enige tijd ook finasteride overwogen, maar vind de risico's die het medicijn met zich mee kan nemen niet opwegen tegen de resultaten. Ik ben een gezonde jongen en wil dit graag zou houden voor mijzelf en mijn vrienden en familie.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, de progressie en resultaten van de transplantatie!

Groeten,

Nopressure-07
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2016, 13:13   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nopressure-07 Bekijk bericht
Beste forum leden,

Al enige tijd houd ik mezelf bezig met mijn haar en hoe zich het ontwikkeld. Ik heb inhammen, volgens mij zijn deze inhammen begonnen vanaf mijn 18e levensjaar, momenteel ben ik 24 en heb ik de knoop doorgehakt om een transplantatie te ondergaan omdat het me soort in het dagelijks leven en hier graag van af wil.

Persoonlijk was het een relatief makkelijke beslissing waar de transplantatie ging plaats vinden. Na dat ik op consult ben geweest bij Kliniek Veldhoven zat mijn gevoel daar direct goed, ook mede door referenties die zijn behandeld bij Kliniek Veldhoven. Tevens is de kliniek lekker dichtbij, ik woon zelf ook in de omgeving Eindhoven.

Aanstaande donderdag vindt de behandeling plaats. Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, een rare ervaring lijkt me, niet zo zeer onprettig maar gewoon vreemd. Ik had ook nooit van mezelf verwacht dat ik iets aan mijn uiterlijk zou doen d.m.v. chirurgische ingrepen haha (toch ben ik wel een beetje ijdel..).

Als medicatie gebruik ik op advies van de kliniek en de dermatoloog het medicijn Minoxidil. Ik heb enige tijd ook finasteride overwogen, maar vind de risico's die het medicijn met zich mee kan nemen niet opwegen tegen de resultaten. Ik ben een gezonde jongen en wil dit graag zou houden voor mijzelf en mijn vrienden en familie.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen, de progressie en resultaten van de transplantatie!

Groeten,

Nopressure-07
Success, hoeveel grafs gaan ze verplaatsen?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2016, 00:34   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Heel veel succes
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2016, 13:00   #4
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Kun je een foto sturen van je huidige situatie? Succes alvast.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2016, 19:34   #5
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
succes.
Je bent in goede handen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2016, 17:51   #6
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Afgelopen donderdag was het dan zo ver, de transplantatie vond plaats. Ik werd 07:45 verwacht in de kliniek. Ik werd ontvangen en een aantal dingen werden samen met met mij doorgenomen en het gebied wat gevuld moest worden werd netjes met een potlood getekend, hierbij rekening houdend met een symmetrische natuurlijke haargrens voor een zo natuurlijk mogelijk ogend resultaat. Ik heb gekozen voor de hoogste dichtheid van ca. 50-55 grafts per cm² en 1700 grafts. Uiteindelijk zijn er zon 1820 grafts uit het achterhoofd gehaald.

Daarna werd mijn haar aan de achterkant en zijkant kort geschoren. Bovenop hebben we mijn haren lang gelaten, omdat mijn haren naar voren groeien, kan ik dadelijk mijn haren weer naar voren kammen en de wondjes van de transplantatie camoufleren

Na het kortscheren van de haren werd mijn achterhoofd verdoofd en werden de haartjes er één voor één uit gehaald, dit was geheel pijnloos, het enige wat ik een beetje voelde waren de verdovingsprikken. Na dat alle grafts uit mijn achterhoofd waren gehaald kreeg ik een pauze van 20 minuutjes, er stond een lekkere lunch voor me klaar met de broodjes die ik zelf had uitgekozen eerder die ochtend.

Na de pauze werden de grafts geplaatst op het voorhoofd, ook dit was geheel pijnloos, ik was zelfs inslaap gevallen tijdens het plaatsingsproces hehe. Na dat alles geplaatst was kreeg ik een duidelijke uitleg over hoe ik mijn hoofd de komende dagen moet behandelen, ik kreeg hier ook de benodigde spulletjes voor mee, echt top geregeld.

Uiteindelijk vond ik het allemaal erg mee vallen, en heb Kliniek Veldhoven als zeer prettig en professioneel ervaren, zowel het personeel als de hygiëne van de kliniek zijn uiterst professioneel, iets wat ik erg fijn vond omdat je het gevoel hebt dat je écht in goeden handen bent. Het enige wat ik vind wennen is mijn kapsel momenteel (2 dagen na transplantatie) gelukkig groeien mijn haren relatief snel, dus ik verwacht dat het er binnen 3 weken al wat 'fatsoenlijker' uit zal gaan zien.

voor foto's:







2 dagen na de behandeling:





Op de laatste foto's is mijn voorhoofd nog wat gezwollen van de verdoving. het lijkt dus als of mijn voorhoofd groter is haha.

Laatst gewijzigd door Nopressure-07; 11 juli 2016 om 12:47
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2016, 18:18   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ziet er erg goed en netjes uit!

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2016, 18:47   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Ziet er idd prima uit! Nu nog geduld tot Kerstmis.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 21:17   #9
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Vandaag precies 1 week na de behandeling. De korstjes zijn er geheel af. de haartjes voelen lekker zacht aan. Het transplantatiegebied ziet er ook best rustig uit vind ik, niet erg rood.. kan niet wachten tot het resultaat zichtbaar is, helaas kan dit ongeveer 12 maanden duren, even geduld hebben dus..
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2016, 23:17   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Krijg je veel opmerkingen uit je omgeving?

Valt mensen het op? Heb je je haar bovenop korter laten knippen?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2016, 21:49   #11
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Ik ga deze in de gaten houden. Heb een soortgelijke haarlijn. Ben ook benieuwd of shock loss ervaart?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2016, 12:43   #12
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Mijn haren zijn bovenop nog gewoon de zelfde lengte. Ja, het valt mensen natuurlijk op dat mijn haar aan de zijkanten in eens super kort is i.p.v. lang wat het voorheen was. Betreft de transplantatie heb ik nog geen opmerkingen gehad, dit valt dus niet echt op.

Betreft shock loss nog niet echt iets ervaren, nu 10 dagen na de behandeling, wellicht komt dit nog maar ik hoop van niet.. Wel merkte ik dat bij het los komen van de korstjes van het transplantatiegebied er wat haartjes aan de korstes zaten.. is dit overigens normaal ?
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2016, 16:16   #13
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nopressure-07 Bekijk bericht
Mijn haren zijn bovenop nog gewoon de zelfde lengte. Ja, het valt mensen natuurlijk op dat mijn haar aan de zijkanten in eens super kort is i.p.v. lang wat het voorheen was. Betreft de transplantatie heb ik nog geen opmerkingen gehad, dit valt dus niet echt op.

Betreft shock loss nog niet echt iets ervaren, nu 10 dagen na de behandeling, wellicht komt dit nog maar ik hoop van niet.. Wel merkte ik dat bij het los komen van de korstjes van het transplantatiegebied er wat haartjes aan de korstes zaten.. is dit overigens normaal ?
Dat de haartjes meegaan met de korstjes is normaal in zoverre dat je niet de hele wortel eruit trekt. Zien de mensen dan de korstjes niet? En de plekjes vanuit het donorgebied? Doe je goed!
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2016, 21:46   #14
anderhalfoog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 36
Geslacht:
Ben wel benieuwd hoe je de eerste weken bent doorgekomen?
anderhalfoog is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2016, 23:46   #15
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
ik ook....

vandaag daar op consult geweest.
fijn gevoel aan overgehouden.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
1800 grafts, haartransplantatie, inhammen, veldhoven

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.