Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juli 2020, 17:42   #16
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, heb alles gelezen en ter kennisgeving aangenomen.
Bedankt voor de eerlijkheid en de verhalen. Ik leer veel van het forum.
Ik denk inderdaad dat geruststelling er niet echt bij is met dit medicijn en ik hoogstens een algemeen beeld kan krijgen.


Ik heb inmiddels de gok/sprong gewaagd; ik gebruik 1mg 3x per week en praat erover met een arts (ook voor laten schrijven). Dit is mijn 3e of 4e week zo ongeveer.
Psychologisch is de winst immens (het idee dat je iets kunt 'doen').
Qua bijwerkingen ervaar ik deze licht waarbij ik nu nog in een fase zit dat ik nog niet weet of ik deze aan fina moet wijden of niet. Ik heb één weekend last van bijwerkingen gehad en daarna weer niet. Ik geef het nog een poos; mocht het terugkomen of intensiveren dan stop ik met het middel. Ik probeer wel voorzichtig te zijn; hoewel ik ook uit jullie reacties begrijp dat zelfs maximale voorzichtigheid geen garantie is dat schade uitblijft.
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 18:25   #17
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Allen hartelijk bedankt voor de reacties, heb alles gelezen en ter kennisgeving aangenomen.
Bedankt voor de eerlijkheid en de verhalen. Ik leer veel van het forum.
Ik denk inderdaad dat geruststelling er niet echt bij is met dit medicijn en ik hoogstens een algemeen beeld kan krijgen.


Ik heb inmiddels de gok/sprong gewaagd; ik gebruik 1mg 3x per week en praat erover met een arts (ook voor laten schrijven). Dit is mijn 3e of 4e week zo ongeveer.
Psychologisch is de winst immens (het idee dat je iets kunt 'doen').
Qua bijwerkingen ervaar ik deze licht waarbij ik nu nog in een fase zit dat ik nog niet weet of ik deze aan fina moet wijden of niet. Ik heb één weekend last van bijwerkingen gehad en daarna weer niet. Ik geef het nog een poos; mocht het terugkomen of intensiveren dan stop ik met het middel. Ik probeer wel voorzichtig te zijn; hoewel ik ook uit jullie reacties begrijp dat zelfs maximale voorzichtigheid geen garantie is dat schade uitblijft.
Waarom 3 x pw? De overige 4 dagen mag de DHT blijven aanvallen?
Zo win je de strijd iig niet, of ga je nog over op 7 x pw?
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 19:33   #18
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Waarom 3 x pw? De overige 4 dagen mag de DHT blijven aanvallen?
Zo win je de strijd iig niet, of ga je nog over op 7 x pw?
Eén Finasteride tablet verlaagt de DHT waarde in de scalp langer dan 24 uur, volgens mij zelfs 6-7 dagen. In feite hoef je het dus niet elke dag te slikken om resultaat te halen. Maar dit varieert per persoon en heeft te maken met je eigen sensitiviteit.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 3 juli 2020 om 19:36
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2020, 20:14   #19
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Eén Finasteride tablet verlaagt de DHT waarde in de scalp langer dan 24 uur, volgens mij zelfs 6-7 dagen. In feite hoef je het dus niet elke dag te slikken om resultaat te halen. Maar dit varieert per persoon en heeft te maken met je eigen sensitiviteit.
Oke, wist ik niet. Was in de veronderstelling dat 1mg 24uur “werkt”.

Waarom nemen veel mensen 7 x pw in dan? Dan is dat gek, dan zou iedereen(in ieder geval veel) naar 3 tot 5 keer switchen.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 10:47   #20
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Dat dus, thanks RA
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 11:39   #21
Haartjes2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2020
Berichten: 296
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
The terminal half-life is approximately 5-6 hours in men between 18-60 years of age and 8 hours in men more than 70 years of age.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...C3481923/#ref5

En bij de Hair Loss Show gaven ze ook aan dat Finasteride 6-8 in het bloed aanwezig is en tot wel 30 dagen in het weefsel. In die show bespreken ze de Dose Response Curve waarbij ze (ipv 7 dagen per week) adviseren om 3 dagen per week 1 mg te pakken. Dit zou dan uitkomen op 0,43 mg per dag. Na 4-5 maanden zou je dan kunnen stoppen met finasteride voor een maand en dan weer de treatment voortzetten. Finasteride is na 90 dagen volledig uit je lichaam. Ik heb deze strategie ook overwogen maar ben onlangs gestart met topical finasteride met minoxidil en dermarolling.

En daarbij is het trouwens ook belangrijk om te noemen dat één finasteride tablet misschien ‘maar’ 6-8 uur in het bloed aanwezig is, en dan 30 dagen in het weefsel, maar dat de dht reductie tot een week aan kan blijven. Google maar finasteride dht reduction en er komen genoeg onderzoeken hiervan naar boven Dus de aanvallers zijn wel voldoende afgeschermd

Ik persoonlijk denk dat bij milde haarverlies een gemiddelde dosis van 0.2 mg per dag ook kan volstaan. Als ik echt me puur moet basseren op mijn eigen research dan zou ik zelfs zeggen 0.03 / 0.04 Maar dan basseer ik me dus op beschikbare onderzoeken op het internet en dat ik denk dat in de huidige ‘medicijnenwereld’ we erg snel teveel medicatie voorschrijven.
Thx voor jouw onderbouwing. Super duidelijk, gewaardeerd.
__________________
FUE Saffier Haartransplantatie Esteworld 07-2020

Regime
Biotine 1 x 1000ug pd sinds 10-03-2020
Ketokonazol 3 x pw sinds 10-07-2020
Essengen 6 plus 0.75ml pd sinds 27-07-2020
Dermapen 1,25mm 1 x pw sinds 10-11-2020
Haartjes2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 15:04   #22
Waylon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Minoxidil en dustaride, finasteride, werkt bij ooersoon verschillend. Het werkte bij mij...ik kreeg alleen allergische reactie op mijn huid
Waylon is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 15:36   #23
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
- Minoxidil gaf mij alleen een dikke sheddig, van ongeveer 2 1/2 maand mijn tip is voor mannen misschien ook vrouwen?, millimeter je haar en je merkt niks van die hele stress situatie. Voor de rest is het een uitstekend en veilig middel...

- Dutasteride gebruik ik nu een jaartje met totaal geen bijwerkingen en ook bij het bloedprikken geen hoge waarden.

- Finasteride 13 jaar gebruikt totaal geen enkele bijwerkingen ervaren. Maar op laatst was de koek op en ik ben er in 1 dag mee gestopt, ik vreesde een ontzettende achteruitgang, maar mijn haar bleef zoals het toen was geen enkel probleem!.

Dit is mijn persoonlijke ervaring...
En 1 keer in de zoveel tijd even je bloed prikken kan geen kwaad natuurlijk..
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 16:51   #24
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Helaas is bloedprikken bij topical finasteride niet echte een optie
Oo waarom niet Roger?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 23:08   #25
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Als je fina krijgt voorgeschreven in pilvorm dan doet de dokter denk ik de tests? Topical finasteride is niet door de FDA goedgekeurd en dus wilt mijn dokter die tests niet doen. Tenminste ik ken hem en bij andere onderzoekjes wilde hij ook niet meewerken.. ik ben ook al 2 weken bezig dus wat heeft het nog voor een zin?
Ik kan gewoon een formulier aan vragen bij m'n dokter en in goed overleg de dingen aankruisen die ik graag getest wil zien, en dan na een maand ga ik na het ziekenhuis om te bloedprikken. Zo heb ik het altijd al gedaan...
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2020, 22:18   #26
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Wat voor zaken zijn dan belangrijk voor om te testen?
Nou is het voor mij al een hele tijd geleden dat ik Finasteride heb gebruikt en heb laten testen, daarvoor moet ik je het antwoord verschuldigd blijven.

Maar voor Dutasteride heeft het effect op de PSA waarde van de prostaat dus zeker het vermelden waard bij het bloedprikken. En je hebt de kans op een verminderd libido (erectiestoornis).
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 12:28   #27
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Laat ik even een update geven voor wie het interessant vindt of ook met finasteride zit te dubben.


Ik heb het een maand lang gebruikt, 3x per week.
Mijn haaruitval gaat gepaard met pijn op de hoofdhuid; irritatie, ontstekingen.
Dit schijnt bij 10% van de mannen met haaruitval zo te zijn.
Bij het gebruik van fina verdwenen deze klachten erg snel. Het psychologische effect (het idee dat ik 'eindelijk iets kan doen') was ook heerlijk.
Dat gezegd hebbende na een maand begon ik fikse pijn in een testikel te ervaren, telkens als ik bij m'n vriendin was. Als ik bij haar was, dan gingen m'n testosteron levels natuurlijk omhoog; en die waren door de fina natuurlijk ontregeld.
Wanneer ik dan weer bij haar wegging (s'weekends alleen bij d'r) dan verdwenen de klachten.
Hiernaast had ik ook een trager werkend libido (was niet storend), en een opgezwollen gevoel in de onderbuik (dat was wel erg vervelend).


Ik heb eerst mezelf door de dokter laten onderzoeken; bleek niet iets aan de hand te zijn (geen ontsteking teelbal of id). Ben met finasteride een maand lang gestopt ook omdat de dokter die het medicijn uitschreef niet beschikbaar was.
De bijwerkingen verdwenen binnen een week dus dat was fijn.

Ik ben inmiddels weer begonnen, een maand lang 1x per week in overleg met dokter. Ik heb nog geen bijwerkingen gemerkt. Wel zijn mijn haarklachten terug (in de vorm van irritatie, rode huid), eenmaal per week is natuurlijk niet genoeg.
Ik ben vorige week - na een maand dus - gestart met tweemaal per week.
Dit is ook de dosering waar ik het op wil houden.
Ik ben benieuwd of ik weer bijwerkingen krijg. ALs dat zo is, stop ik met het medicijn. Zoniet dan wacht ik een jaar lang tot er effect is en beoordeel ik dan of ik het permanent blijf slikken of niet. Spannend.

Laatst gewijzigd door Woudloper; 5 september 2020 om 12:33
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 12:47   #28
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Laat ik even een update geven voor wie het interessant vindt of ook met finasteride zit te dubben.


Ik heb het een maand lang gebruikt, 3x per week.
Mijn haaruitval gaat gepaard met pijn op de hoofdhuid; irritatie, ontstekingen.
Dit schijnt bij 10% van de mannen met haaruitval zo te zijn.
Bij het gebruik van fina verdwenen deze klachten erg snel. Het psychologische effect (het idee dat ik 'eindelijk iets kan doen') was ook heerlijk.
Dat gezegd hebbende na een maand begon ik fikse pijn in een testikel te ervaren, telkens als ik bij m'n vriendin was. Als ik bij haar was, dan gingen m'n testosteron levels natuurlijk omhoog; en die waren door de fina natuurlijk ontregeld.
Wanneer ik dan weer bij haar wegging (s'weekends alleen bij d'r) dan verdwenen de klachten.
Hiernaast had ik ook een trager werkend libido (was niet storend), en een opgezwollen gevoel in de onderbuik (dat was wel erg vervelend).


Ik heb eerst mezelf door de dokter laten onderzoeken; bleek niet iets aan de hand te zijn (geen ontsteking teelbal of id). Ben met finasteride een maand lang gestopt ook omdat de dokter die het medicijn uitschreef niet beschikbaar was.
De bijwerkingen verdwenen binnen een week dus dat was fijn.

Ik ben inmiddels weer begonnen, een maand lang 1x per week in overleg met dokter. Ik heb nog geen bijwerkingen gemerkt. Wel zijn mijn haarklachten terug (in de vorm van irritatie, rode huid), eenmaal per week is natuurlijk niet genoeg.
Ik ben vorige week - na een maand dus - gestart met tweemaal per week.
Dit is ook de dosering waar ik het op wil houden.
Ik ben benieuwd of ik weer bijwerkingen krijg. ALs dat zo is, stop ik met het medicijn. Zoniet dan wacht ik een jaar lang tot er effect is en beoordeel ik dan of ik het permanent blijf slikken of niet. Spannend.
2x in de week een orale dosis fina? Ontregel je daarmee juist niet je hormonale systeem?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 13:05   #29
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
2x in de week een orale dosis fina? Ontregel je daarmee juist niet je hormonale systeem?
Je waardes zullen indd iets meer schommelen. Al hoeft dat niet voor iedereen zo te zijn. Oraal kun je het best 3x per week 1mg nemen. Dan is de ratio effectiviteit/bijwerkingen het meest ideaal.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 14:20   #30
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Je kan ook een dagelijkse microdosering nemen (0.25mg bijvoorbeeld) of 1x per week dutasteride. De halfwaardetijd van dutasteride is namelijk een stuk langer.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, libido, minoxidil, nanoxidil, onvruchtbaarheid

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.