Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 oktober 2020, 20:07   #1
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
HT Esteworld - 2900 grafts - 28-09-2020

Hi all,

Omdat ik veel heb gehad aan ieders ervaringen en verhalen op Haarweb, deel ik ook graag mijn ervaring so far. Op 28 september 2020 ben ik (30j.) een haartransplantatie ondergaan bij Esteworld in Turkije.

Achtergrond
Sinds enkele jaren ontkom ik er niet meer aan, de steeds groter wordende inhammen. Ik had wel al eens aan een HT gedacht, maar nooit echt onderzoek naar gedaan. Het voelde voor mij altijd meer iets dat ik maar moest accepteren. Totdat ik in januari terugkwam van vakantie en op het vliegveld bij de bagageband naast een jongen stond die net terugkwam uit Turkije. De reden van zijn bezoek was overduidelijk . Dit triggerde me om zelf op onderzoek uit te gaan, ik was benieuwd naar de technieken en mogelijkheden.

Onderzoek
Met Google als startpunt kwam ik al snel tot de conclusie dat er gigantisch veel aanbieders zijn. Mede door de ervaringen op dit forum heb ik uiteindelijk een consult ingepland bij een Nederlandse kliniek (Transhair), en een consult bij een Turkse kliniek (Esteworld) zodat ik beide met elkaar kon vergelijken. Het (telefonische) gesprek (vanwege Corona) met Esteworld voelde vertrouwder, prettiger en ze kwamen professioneler over. Een tijdje na het telefonische consult heb ik op verzoek nog een face 2 face consult gehad. Dit gesprek trok mij uiteindelijk over de streep om het gewoon maar te gaan doen.

Behandeling
Dag 1: Afgelopen zondag vloog ik samen met mijn vriendin richting Istanbul, niet afgeschrikt door 'code oranje'. De vliegreis en transfer richting hotel verliepen soepel. Het hotel was ook helemaal prima, alleen de ligging wat minder (ver van centrum, veel verkeer, niet echt mogelijkheid om 'gezellig' blokje om te doen).

Dag 2: Na een goede nachtrust stond de chauffeur stipt om 07.15 te wachten bij de receptie. Na aankomst bij de kliniek werd ik welkom geheten door een Belgische hostess, Mesa dacht ik. Ze was erg vriendelijk en legde me uit hoe de dag voor mij zou gaan verlopen. Na het bloedonderzoek kon ik samen met Dr. Burak en zijn assistentes de haarlijn tekenen. Ze namen daar goed de tijd voor, wat me een gerust gevoel gaf. Ik vond het ook prettig dat mijn vriendin hierbij kon zijn, dat was allemaal geen enkel probleem. Vervolgens konden we nog even lachen tijdens het scheren en snel daarna kreeg ik de verdovingen ingespoten. Die waren wel echt even heftig.. Ik ben blij dat ik de rest van de dag niks meer voelde.

De uiteindelijke operatie verliep prima. Soms was het wel even doorbijten doordat je niet echt comfortabel op je buik kunt liggen met je hoofd naar beneden in een gat wat net niet groot genoeg is. Gelukkig hing er, voor de momenten waarop ik op mijn rug lag, een grote TV aan de muur en heb ik gedurende de gehele behandeling kunnen genieten van de Turkse TMF Ik vraag me af of dat wel zo handig is, een TV in een ruimte met dokters die druk bezig met naalden en boortjes.

In totaal zijn er 2.900 grafts geplaatst en is er naar mijn idee een mooie dichtheid behaald. Ik heb vooral veel respect gekregen voor de assistenten want wat een monnikenwerk is dit zeg.

Dag 3: Ondanks het nekkussen en het feit dat je alleen maar op je rug mag slapen, een prima nacht gehad. De gehele dag in het hotel gebleven en rustig aan gedaan. Goed gegeten, veel gedronken.

Dag 4: Om 11.00 uur na het ontbijt uitgecheckt voor een controle en eerste washing op de kliniek. Had verwacht dat het transplantatie gebied nog wel gevoelig zou zijn, maar dat viel alles mee. Nadat we de laatste nazorg details hadden doorgenomen, zat het erop! Een paar uur later vertrok de vlucht terug richting Nederland. En deze zat ondanks Corona en ondanks code oranje, gewoon vol. Vond het wel grappig om te zien dat er zo'n 25 andere kale koppies in het vliegtuig zaten .

Post behandeling
Nu is het vooral wachten, zoals ik begrepen heb. De eerste washing thuis ging prima. En ook nog steeds dagelijks contact gehad met Esteworld. Ik kijk nu al uit naar het uiteindelijke resultaat. Het is best gek te beseffen dat dit nog zo'n jaar gaat duren.

Het uploaden van de foto's lukt op dit moment niet vanwege een database error (?). Zal het zo nog eens proberen. Daarnaast ben ik ook van plan om maandelijkse updates te posten.

Laatst gewijzigd door bold020; 2 oktober 2020 om 20:27
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2020, 11:42   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bold020 Bekijk bericht
Het uploaden van de foto's lukt op dit moment niet vanwege een database error (?). Zal het zo nog eens proberen. Daarnaast ben ik ook van plan om maandelijkse updates te posten.
Waarschijnlijk was het bestand te groot.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2020, 13:18   #3
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's

Het is me gelukt om de foto's toe te voegen. Ik zal straks nog een foto toevoegen van vandaag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.59.47.jpeg‎ (36,6 KB, 612x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.14.25.jpeg‎ (72,2 KB, 536x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.14.25 (1).jpeg‎ (79,0 KB, 487x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.14.25 (2).jpeg‎ (110,0 KB, 684x gelezen)
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2020, 13:54   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bold020 Bekijk bericht
Het is me gelukt om de foto's toe te voegen. Ik zal straks nog een foto toevoegen van vandaag.
Fijn. Succes met je herstel Bold.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2020, 16:29   #5
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
5 dagen na behandeling

Zojuist nog een aantal foto's gemaakt, 5 dagen na de behandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 13.19.13.jpeg‎ (89,7 KB, 562x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 13.19.13 (2).jpeg‎ (74,7 KB, 389x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-03 at 13.19.13 (1).jpeg‎ (71,2 KB, 420x gelezen)
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2020, 15:21   #6
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Mooi aantal grafts en dit in 1 sessie gezet.Ik merk dat op foto 1 je middentoef achter staat betreffende je originele haargroei ,wat ik wel merk is dat men een zeer goede dichtheid heeft gegeven bij het zetten van de grafts.Succes verder, oh ja wat heeft het je gekost ( zonder verplaatsings kosten erbij ) ?
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2020, 20:21   #7
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inesmoll Bekijk bericht
Mooi aantal grafts en dit in 1 sessie gezet.Ik merk dat op foto 1 je middentoef achter staat betreffende je originele haargroei ,wat ik wel merk is dat men een zeer goede dichtheid heeft gegeven bij het zetten van de grafts.Succes verder, oh ja wat heeft het je gekost ( zonder verplaatsings kosten erbij ) ?
Hey Inesmoll, dank voor je reactie. De 'middentoef' is nog gezond en vol genoeg om daar voorlopig niks mee te doen, dat is misschien niet helemaal duidelijk op de foto . De kosten waren €2400 exclusief vlucht en inclusief verblijf met ontbijt voor 2 personen en transport etc.
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2020, 22:13   #8
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Ik stelde jou die vraag omdat ik op foto 1 de indruk had dat de haargroei op die plek minder is dan op het andere deel van je hoofd.Mogelijk heeft het te maken met de lichtinval.In elk geval ben je op de goede weg hou ons verder op de hoogte.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 15:26   #9
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Bijgevoegd foto's na de laatste wassing, dag 10.

Het ontvangstgebied is wat rood/paarsig maar niet gevoelig, jeukerig of pijnlijk, het voelt rustig aan. Esteworld heeft me geadviseerd om de komende dagen met Betadine shampoo te wassen.

Het 'herstel' valt me alles mee tot nu toe!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-07 at 12.52.22 (6).jpeg‎ (58,0 KB, 397x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-07 at 12.52.22 (7).jpeg‎ (64,9 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2020-10-07 at 12.52.22 (8).jpeg‎ (76,1 KB, 405x gelezen)
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 22:10   #10
civ6fan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2020
Berichten: 31
Geslacht:
Ziet er goed uit. We lopen inderdaad bijna gelijk. Grappig om te zien dat ze bij jou niks tussen de middentoef hebben geplaatst. Die was dus nog helemaal sterk genoeg? Succes met het herstel, ben benieuwd naar de komende maanden.
civ6fan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2020, 16:33   #11
Lennard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2020
Berichten: 58
Geslacht:
Ht

En hoe is de HT het inmiddels ?
Lennard is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2021, 01:58   #12
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Hi bold, hoe staat het er momenteel me?
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2021, 13:20   #13
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Hi all,

Het werd wel eens tijd voor een update. Na de behandeling merkte ik dat het prettiger vond om niet teveel op het forum te plaatsen of te kijken. Het voelde toch als een ingrijpende verandering die ik het liefst zoveel mogelijk zelf wilde 'doorstaan'.

Inmiddels zitten we bijna op 5 maanden en ben ik al erg tevreden met de groei en het aanzicht! Veel positieve reacties en verbazing van de mensen om me heen .

Ik moet zeggen dat ik me er in de eerste weken na de behandeling niet altijd even gerust bij voelde. Dit had vooral te maken met de roodheid op het ontvangstgebied. Veel contact gehad met de nazorg van Esteworld. Ze hebben me toen verschillende lotions en shampoos aanbevolen. Hiermee wilden ze eventuele ontstekingen en allergische reacties uitsluiten. De roodheid was puur optisch, ik voelde geen irritaties of jeuk.

Uiteindelijk bleek geen van de lotions en shampoos te helpen. Nadat ik hiermee gestopt was, ben ik minder vaak mijn haren gaan wassen en ben ik even gestopt met de nanoxidil lotion. Na een aantal weken merkte ik dat het rustiger werd. Vervolgens weer gestart met nanoxidil en frequentie van het haren wassen wat aangepast.

Mijn regime nu is;
1x daags nanoxidil lotion (soms pak ik ook de avond mee).
3x daags Neofollics tablets
3/4x per week Curegen shampoo (wanneer 'ie op is stap ik over op Neofollics shampoo)

In de volgende posts zal ik de maandelijkse update foto's posten!
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2021, 13:22   #14
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's na 1 maand

WhatsApp Image 2020-10-24 at 14.06.52.jpeg

WhatsApp Image 2020-10-24 at 14.06.52 (1).jpeg
bold020 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2021, 13:23   #15
bold020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Foto's na 2 maanden

WhatsApp Image 2020-12-07 at 17.52.40.jpg WhatsApp Image 2020-12-07 at 17.52.41 (1).jpgWhatsApp Image 2020-12-07 at 17.52.41.jpg
bold020 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2900 grafts, esteworld, haartransplantatie, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.