Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 december 2021, 22:07   #16
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht

Ik zie Eberson wel als zeer deskundig en natuurlijk kan een resultaat tegenvallen, maar als het beeld wat jij schetst over de afhandeling klopt is dat wel betreurenswaardig.

drama is.

Beste Ssg92
Nee zo handelen wij niet na hun eindcontrole ook niet al ze ontevreden zijn.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 22:10   #17
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Futmrs Bekijk bericht
Heb je het tegen mij? Vertel, wat is er onvolwassen aan?
Ja, natuurlijk. Je meldt je aan op een forum en deelt hier allerlei tweedehands informatie zonder ook maar een feit toe te voegen. Hoe kan een kliniek zich nu verdedigen tegen zulke vage accusaties op een open forum? Daarbij is toon nogal vreemd tegenover andere lezers, te veel emoties en te weinig feiten.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 22:20   #18
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haardokter Bekijk bericht
Beste Ssg92
Nee zo handelen wij niet na hun eindcontrole ook niet al ze ontevreden zijn.
Fijn! Ik ben erg benieuwd naar m’n eigen eindresultaat, waar ik geen problemen mee verwacht, maar dit is geruststellend.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 22:26   #19
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Futmrs Bekijk bericht
Dankjewel! Ik ben er ook echt heel blij mee. De mevrouw zou het liefste nu al reageren. Ergert zich groen en geel aan de popi jopi houding van de arts maar mag dit nog even niet. Maar ik kan je vertellen dat mensen hier van zullen schrikken straks. Verder wil ik er ook niets over zeggen.

Weet je wat het is? Veel artsen zijn altijd aardig als ze cashen bij je. Vervolgens zeg je er objectief iets van en dan ineens laten ze een andere kant zien. Ik wil dit belichten omdat ik er zelf ervaring mee heb en hier klaar mee ben. Verder heb ik ook een groot rechtvaardigheidsgevoel en kan ik ook moeilijk mijn mond houden als ik bullsh** tegenkom. Vandaar dat ik soms voor anderen spreek.

Toevallig kreeg ik net een bericht van een mevrouw die ook bij Eberson een ondermaatse behandeling ondergaan had. Dit is al de 4e die mij dat vertelt uit eigen ervaring bij ZIJN kliniek. Dan noem ik het geen toeval meer ook en mogen mensen best behoed worden voor zijn kliniek, dus ook geïnformeerd. Ik vind het derhalve niet aannemelijk dat hij dit zou kunnen herstellen. Wat ik wil is mijn 4000 euro terug maar daarop geeft hij niet thuis en poeiert me af met dat Bisanga "net zo'n matige dichtheid" geleverd heeft en dat hij er verder geen woorden meer aan vuilmaakt omdat het mijn eigen schuld is. Dat is niet alleen volstrekt onjuist maar ook nog vals.

Beste Futmrs,


Het werk van collega dr Bisanga is prima, maar sommigen van mijn klanten vinden deze dichtheden te laag als ik dit het eindresultaat zou zijn wat je hier presenteert.


Wederom de zoveelste keer dat ik je o.a. hier moet vertellen dat je gewoon welkom was voor je eindcontrole. Ik had ik jouw sowieso een gratis herstelbehandeling gegeven. Dit hoort bij de service. Misschien zelfs een andere oplossing geboden. Helaas je weigerde alle controles plots na 5-6 maanden.


We hadden ook samen eerder afgesproken dat wij dit in 2 stappen moesten doen om een lage haarlijn zoals je wenste te creëren met de haarsparende FUE methode. Hij is tevens zo recht geplaatst zoals je dit zelf per se wilde. Niet echt onze keuze eerlijk gezegd.



Dat vrouwen jouw nu plots benaderen (of wellicht benader jij ze nu om verhaal te halen?) komt omdat je nu twijfels zaait bij onzekere mensen.

Vaak wensen de dames maar ook sommige jonge heren in 1 keer een fantastisch resultaat en liefst met een mini geschoren strookje achterop. Dit is vaak niet haalbaar en onrealistisch. Soms lukt dit wel en we hebben ook zeer mooie resultaten ter beschikking zowel van mannen als vrouwen.


Ben ook van mening dat de meeste vrouwen niet echt geschikt zijn voor een haarsparende FUE haartransplantatie maar eerder beter kunnen kiezen voor de FUT methode. Ik ben daarom ook gestopt met het uitvoeren van FUE transplantaties bij vrouwen. De verwachtingen zijn vaak te extreem.

Laatst gewijzigd door Haardokter; 14 december 2021 om 22:31
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 22:39   #20
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Fijn! Ik ben erg benieuwd naar m’n eigen eindresultaat, waar ik geen problemen mee verwacht, maar dit is geruststellend.

Wij ook en altijd gewoon op eindcontrole langskomen ook als je ontevreden bent. De kliniek of behandelaar moet het resultaat kunnen zien en ervan leren.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 22:44   #21
Futmrs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2019
Berichten: 33
Geslacht:
Bizar dat je dit blijft volhouden. Als het jullie keuze niet was geweest had je moeten adviseren of weigeren. Jij bent de expert. Jij hebt zelf de haarlijn getekend. Echt, ik ben zo teleurgesteld in hoe je dit nu schetst. Maakt me ook enorm verdrietig.

Vandaag nog geappt met een mevrouw die in 2015 bij jou is geweest die spreekt over schaamhaar op haar voorhoofd, verkeerde groeirichting en haar dat omhoog staat ipv plat. Dat heeft geen fluit te maken met fue of fut. En haar heb je toen ook verteld dat het aan haarzelf lag, overigens. Precies wat je nu ook doet, alsof ik zelf nalatig ben. Zelfs durven te schrijven dat ik ze zelf benader om verhaal te halen. Besef je hoe denegrerend dat is? Het is goed. Zie bijlage.

En verder, Pietje, zoals ik al zei: wacht maar af tot het verhaal van die andere kliniek bekend wordt. Dan zul je zien dat het geen wassen neus is. "Te weinig feiten en teveel emoties." Het gaat over je eigen lijf. En de laconieke reactie van een arts die hier net doet of hij heilig is maakt me laaiend.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20211214_215332.jpg‎ (144,4 KB, 125x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211214_215611.jpg‎ (136,4 KB, 123x gelezen)

Laatst gewijzigd door Futmrs; 14 december 2021 om 23:09
Futmrs is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:07   #22
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Futmrs Bekijk bericht
Bizar dat je dit blijft volhouden. Als het jullie keuze niet was geweest had je moeten adviseren of weigeren. Jullie hebben zelf de haarlijn getekend. Echt, ik ben zo teleurgesteld in hoe je dit nu schetst. Maakt me ook enorm verdrietig. Vandaag nog geappt met een mevrouw die in 2015 bij jou is geweest die spreekt over schaamhaar op haar voorhoofd en haar dat omhoog staat ipv plat. Dat heeft geen fluit te maken met fue of fut. En haar heb je toen ook verteld dat het aan haarzelf lag, overigens. Precies wat je nu ook doet, alsof ik zelf nalatig ben. Zelfs durven te schrijven dat ik ze zelf benader om dramatisch te doen. Het is verdomme goed met je. Zie foto.

En verder, Pietje, zoals ik al zei: wacht maar af tot het verhaal van die andere kliniek bekend wordt. Dan zul je zien dat het geen wassen neus is. "Te weinig feiten en teveel emoties." Het gaat over je eigen lijf. En de laconieke reactie van een arts die hier net doet of hij heilig is maakt me laaiend.

Beste Futmrs,
Ik weet wie Ada is maar jij weet niet wat ik weet en wat ze op haar hoofdhuid insmeerde tijdens de eerste weken. Ik weet het wel.



Ik heb de getekende eigen haarlijn met zwarte potlood nog van jouw in mijn bestanden...
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:12   #23
Futmrs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2019
Berichten: 33
Geslacht:
Dit heeft geen enkele zin. Mijn laatste woord is hier nu over gesproken want ik merk dat het vooral moddergooien is. Ongelofelijk. Ik hoop dat je ooit beseft wat voor effect dit heeft gehad (en nog steeds) op ons.
Futmrs is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:16   #24
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
" Als het jullie keuze niet was geweest had je moeten adviseren of weigeren."


Klopt zeker wel ik ben daarin te netjes en soms te meegaand in vooral naar vrouwen en moet daaruit mijn lessen leren.



Zal zeker niet meer zomaar gebeuren.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:18   #25
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Futmrs Bekijk bericht
Dit heeft geen enkele zin. Mijn laatste woord is hier nu over gesproken want ik merk dat het vooral moddergooien is. Ongelofelijk. Ik hoop dat je ooit beseft wat voor effect dit heeft gehad (en nog steeds) op ons.

Ik weet het en besef dit wel degelijk maar was gewoon langs gekomen dan had ik die " lelijke grafts" o.a. kunnen verwijderen en wellicht toch iets voor je kunnen doen.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:20   #26
Futmrs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2019
Berichten: 33
Geslacht:
Ik ben heel blij dat je dat wel zo zegt nu iig. Dat doet al veel. Ik kan je ook uitleggen waarom ik niet meer wilde komen en dat is omdat grafts verwijderen ook nog een heel proces is en dat wist ik. Het groeit ook vaak terug omdat het meestal hardnekkig is. Ik wilde verder met mijn leven en de volgende stappen in mijn leven zonder elke dag bang te moeten zijn dat het waait en met suïcidale gedachten. Voor mij was het een heel proces om weer terug te komen met een deuk in mijn vertrouwen en ik wilde het eens en voor altijd laten fixen en er daarna geen zorgen meer over hebben.

Laatst gewijzigd door Futmrs; 14 december 2021 om 23:26
Futmrs is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:26   #27
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Dat hadden wij toen gewoon met elkaar moeten uitspreken. Je weet toch ook dat mannen oplossingen presenteren en vrouwen erkenning van hun gevoelens willen. Zelfde beetje met Ada toen helaas.



Ik ben in ieder geval blij dat dr Bisanga je heeft kunnen helpen.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2021, 23:30   #28
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Futmrs Bekijk bericht
Ik ben heel blij dat je dat wel zo zegt nu iig. Dat doet al veel. Ik kan je ook uitleggen waarom ik niet meer wilde komen en dat is omdat grafts verwijderen ook nog een heel proces is en dat wist ik. Het groeit ook vaak terug omdat het meestal hardnekkig is. Ik wilde verder met mijn leven en de volgende stappen in mijn leven zonder elke dag bang te moeten zijn dat het waait en met suïcidale gedachten. Voor mij was het een heel proces om weer terug te komen met een deuk in mijn vertrouwen en ik wilde het eens en voor altijd laten fixen en er daarna geen zorgen meer over hebben.

Ja snap het en hergroei van de hardnekkige verwijderde grafts of enige littekenvorming is inderdaad mogelijk. Kijk daar kom ik nu zo 'n beetje achter waarmee je zat.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2021, 00:56   #29
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Het valt me op dat mensen vaak een kliniek lijken uit te kiezen voor de behandeling, maar onvoldoende aandacht hebben voor de inhoud van het volledige behandelplan. Het oplossen van een evt. probleem maakt in mijn optiek deel uit van het behandelplan waarvoor je hebt gekozen en dus moet je bij complicaties of problemen nog steeds vertrouwen in je kliniek houden dat het opgelost wordt en hen dus in de gelegenheid stellen om het te herstellen. Direct een hoge toon aanslaan en de kliniek verlaten, als de toon die je terugkrijgt je niet bevalt, is niet constructief. Het blijft een medische behandeling, het risico is niet 0, maar dat betekent niet dat complicaties altijd zijn te wijten aan de kliniek. De kliniek niet in de gelegenheid stellen om een evt. probleem op te lossen, wijst in mijn optiek van A) onvoldoende research door de cliënt voorafgaand aan de kliniekkeuze over de werkwijze bij de behandeling+nazorg of B) een disfunctionele opstelling als cliënt bij het oplossen van het probleem.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2022, 23:03   #30
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Het valt me op dat mensen vaak een kliniek lijken uit te kiezen voor de behandeling, maar onvoldoende aandacht hebben voor de inhoud van het volledige behandelplan. Het oplossen van een evt. probleem maakt in mijn optiek deel uit van het behandelplan waarvoor je hebt gekozen en dus moet je bij complicaties of problemen nog steeds vertrouwen in je kliniek houden dat het opgelost wordt en hen dus in de gelegenheid stellen om het te herstellen. Direct een hoge toon aanslaan en de kliniek verlaten, als de toon die je terugkrijgt je niet bevalt, is niet constructief. Het blijft een medische behandeling, het risico is niet 0, maar dat betekent niet dat complicaties altijd zijn te wijten aan de kliniek. De kliniek niet in de gelegenheid stellen om een evt. probleem op te lossen, wijst in mijn optiek van A) onvoldoende research door de cliënt voorafgaand aan de kliniekkeuze over de werkwijze bij de behandeling+nazorg of B) een disfunctionele opstelling als cliënt bij het oplossen van het probleem.
Ik ben het zeker met je eens dat je altijd eerst moet proberen te kijken naar een constructieve oplossing. Maar als een arts je vervolgens afscheept, nalatig is en je negeert dan wordt het wel een ander verhaal. Zoals Futmrs al benoemt zijn daar ook voorbeelden van.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bhr, bisanga, eberson, eberson hair clinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.