Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2014, 23:44   #1
luctor e emergo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2012
Berichten: 13
Finasteride en ontwikkeling baard en borsthaar

Hallo,


Op mijn 18 kwam ik erachter dat mijn haarlijn zich aan het terugtrekken was. Met een volledig kale vader zag ik de bui toen natuurlijk al flink hangen, en besloot ik al vrij snel om finasteride te gaan gebruiken (1 Mg per dag, later 1,25 Mg per dag. Dit heb ik vanaf toen tot nu (ben nu 20) gedaan, na de eerste maand zonder bijwerkingen).

So far so good zou je zeggen, ( heb nu 1 inham, maar verder heeft mijn haar goed standgehouden) maar in die periode hebben ik geen enkele verdere ontwikkeling in mijn baard en borsthaar gehad. Dit terwijl dit bij mij in de familie wel veel voorkomt (vader en opa hadden/hebben borsthaar en een volle baardgroei).

Mijn vraag is nu, zijn er mannen hier die net als ik op jonge leeftijd begonnen zijn met fina/duta en ook geen verdere ontwikkeling in hun baardgroei gehad hebben?

Zelf heb ik besloten om te stoppen met fina in de hoop dat mijn baard zich toch nog gaat ontwikkelen. Ik heb kaalheid inmiddels leren zien als mannelijk, iets dat nu eenmaal bij de mannen van mijn familie hoort, en niets om je voor te schamen (ook al 'gebeurd' het mij dan op zeer jonge leeftijd).

Ook als er niemand hier in dezelfde situatie zit als ik wil ik dit bericht als een heads up gebruiken voor jonge jongens die in paniek op dit forum komen (zoals ik 2 jaar geleden), en snel aan iets ingrijpends als het gebruik van finasteride gaan. Als ik nu ondanks mijn stoppen met fina geen fatsoenlijke baard meer ontwikkel omdat het gebruik mijn ontwikkeling heeft gestopt, dan kan ik oprecht zeggen dat ik spijt heb dat ik destijds deze beslissing nam. Kaalheid lijkt als je op internet en zeker dit forum leest misschien wel het einde vd wereld, maar geloof me, je kan er over 2 jaar zo anders over denken.

Hoor graag reacties als iemand iets bij te dragen heeft over het onderwerp,

Hartelijk dank!
luctor e emergo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 00:13   #2
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Ik gebruik fina nu ongeveer 4 maanden en ik merk wel een vermindering van mijn borstharen Ik had op mijn 17e al een flinke baard en heb sinds het gebruik van finasteride geen verandering gezien. Wel vallen mijn borstharen en in mindere mate buikharen uit.
Volgens mij had ik ergens een artikel gelezen waarin stond dat een vermindering van dht voor vermindering van lichaamshaar zorgde. DUS het kan heel goed kloppen dat je baargroei negatief wordt beïnvloedt door het gebruik van fina
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 00:15   #3
Maussie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 7
Ik kan je helaas niet helpen m.b.t. het uitleggen of het effect heeft op borsthaar. Ik zou haast denken van niet aangezien je baard- en borsthaar zich op een andere manier ontwikkelen. Wat Fina doet is DHT tegengaan, je baard en borstharen ontwikkelen zich niet op die manier. Maar goed, mijn vraag aan jou is: Ik ben zelf 21 en heb ook een terugtrekkende haargrens. Ik heb een aantal keren gelezen dat Fina je haargrens zodoende nog erger kan verzieken i.p.v. beter maken. Weet jij, of überhaupt iemand die deze topic leest hier meer over?

Groet en succes met je vraag!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luctor e emergo Bekijk bericht
Hallo,


Op mijn 18 kwam ik erachter dat mijn haarlijn zich aan het terugtrekken was. Met een volledig kale vader zag ik de bui toen natuurlijk al flink hangen, en besloot ik al vrij snel om finasteride te gaan gebruiken (1 Mg per dag, later 1,25 Mg per dag. Dit heb ik vanaf toen tot nu (ben nu 20) gedaan, na de eerste maand zonder bijwerkingen).

So far so good zou je zeggen, ( heb nu 1 inham, maar verder heeft mijn haar goed standgehouden) maar in die periode hebben ik geen enkele verdere ontwikkeling in mijn baard en borsthaar gehad. Dit terwijl dit bij mij in de familie wel veel voorkomt (vader en opa hadden/hebben borsthaar en een volle baardgroei).

Mijn vraag is nu, zijn er mannen hier die net als ik op jonge leeftijd begonnen zijn met fina/duta en ook geen verdere ontwikkeling in hun baardgroei gehad hebben?

Zelf heb ik besloten om te stoppen met fina in de hoop dat mijn baard zich toch nog gaat ontwikkelen. Ik heb kaalheid inmiddels leren zien als mannelijk, iets dat nu eenmaal bij de mannen van mijn familie hoort, en niets om je voor te schamen (ook al 'gebeurd' het mij dan op zeer jonge leeftijd).

Ook als er niemand hier in dezelfde situatie zit als ik wil ik dit bericht als een heads up gebruiken voor jonge jongens die in paniek op dit forum komen (zoals ik 2 jaar geleden), en snel aan iets ingrijpends als het gebruik van finasteride gaan. Als ik nu ondanks mijn stoppen met fina geen fatsoenlijke baard meer ontwikkel omdat het gebruik mijn ontwikkeling heeft gestopt, dan kan ik oprecht zeggen dat ik spijt heb dat ik destijds deze beslissing nam. Kaalheid lijkt als je op internet en zeker dit forum leest misschien wel het einde vd wereld, maar geloof me, je kan er over 2 jaar zo anders over denken.

Hoor graag reacties als iemand iets bij te dragen heeft over het onderwerp,

Hartelijk dank!
Maussie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 00:22   #4
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Ik weet niet zeker of het de haarlijn kan verzieken, maar sinds het gebruik van finasteride zijn mijn inhammen 100% groter geworden. De haarlijn is opgeschoven... Voor het gebruik van fina had ik geen last van een terugtrekkende haarlijn.
Nu kan je zeggen dat dit puur toeval is, maar ik denk het toch echt niet...
Ook kun je op internet zoeken naar: dutasteride hairline of Finasteride Hairline en dan zie je heel veel mensen die beweren dat het averechts heeft gewerkt.
Dit zou komen door een stijging van de testo. Bij mij was de haarlijn wel wat uitgedund voor het gebruik van fina, maar ik weet 100% zeker dat het nog niet was opgeschoven...

Achja, als het alleen de haarlijm negatief beinvloedt en de rest positief beinvloedt dan ben ik al blij. Voor de haarlijn onderga je anders gewoon een ht van 2000 grafts.
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 01:54   #5
Maussie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 7
Het is haast niet te bepalen of het wel of niet zo is. De ene persoon zegt dat ze verschrikkelijke shedding hebben gehad, 6 maanden achter elkaar sommige zelfs een jaar. Haarlijn drastisch verslechterd. De ander zegt dat het niet kan komen door fina. Ik weet eeeecht niet wat ik moet doen. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat fina de beste optie is, het andere moment ben ik doodsbang om eraan te beginnen omdat ik niet wil dat mijn haarlijn straks helemaal weg is. Man wat een drama. Geld voor een ht heb ik simpelweg niet, dus ik zou echt niet weten wat ik nu moet doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janni Bekijk bericht
Ik weet niet zeker of het de haarlijn kan verzieken, maar sinds het gebruik van finasteride zijn mijn inhammen 100% groter geworden. De haarlijn is opgeschoven... Voor het gebruik van fina had ik geen last van een terugtrekkende haarlijn.
Nu kan je zeggen dat dit puur toeval is, maar ik denk het toch echt niet...
Ook kun je op internet zoeken naar: dutasteride hairline of Finasteride Hairline en dan zie je heel veel mensen die beweren dat het averechts heeft gewerkt.
Dit zou komen door een stijging van de testo. Bij mij was de haarlijn wel wat uitgedund voor het gebruik van fina, maar ik weet 100% zeker dat het nog niet was opgeschoven...

Achja, als het alleen de haarlijm negatief beinvloedt en de rest positief beinvloedt dan ben ik al blij. Voor de haarlijn onderga je anders gewoon een ht van 2000 grafts.
Maussie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 02:11   #6
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Klopt.. Het kan ook zo zijn dat de haarlijn zou terugtrekken begin Januari toen ik met Fina begon.. Zou het toeval zijn?
Fina is wel je enige optie. Je hebt simpelweg geen andere optie dus je zou wel met fina moeten beginnen. Met alleen minox red je het niet. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt enthousiast ben over fina. Het kan zo zijn dat ik nog in een shedding zit (maand 4). We zullen het zien.. Als het over 8 maanden nog steeds niet werkt dan stap ik over op dutasteride (wat volgens sommige echt een haarlijn-killer is) icm oral spiro om de
Testostijging tegen te gaan.

Als ik jou was zou ik wel aan de fina gaan.. Als je het niet gebruikt gaat de haaruitval vrolijk verder, maar als je het wel gebruikt is de kans erg groot dat je de boel kan stabiliseren. Alleen wanneer je echt bijwerkingen als: super hoge libido, veel acne, super veel talgaanmaak krijgt is het slim om te stoppen. Dat zei mijn dermatoloog ook.. Dit duidt op een averechtse werking, maar gelukkig overkomt dit maar een hele kleine groep
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 02:26   #7
Maussie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 7
Ik weet niet of het toeval is. Sommige mensen zweren erbij, andere vinden het de verschrikkelijkste keuze die ze ooit gemaakt hebben. Ik ben überhaupt al bang voor een shedding. Ik heb nu nog redelijk de kans om mijn inhammen nog een soort van te bedekken, al lukt dat de laatste tijd ook steeds minder.

Stel je voor dat ik na drie maanden fina ineens geen enkele haar meer aan de voorkant heb? Dan word ik gek. Ik denk echt dat ik de deur niet meer uitga. Maar als ik het niet probeer dan is het over een paar maanden misschien ook wel zover...

Ik heb eigenlijk overal nog een goede dikte van het haar, nergens zie je mijn schedel behalve bij de inhammen. Misschien moet ik gewoon een paar maanden wachten, zorgen dat ik een baan vind naast mijn studie en dan een HT ondergaan. Zou wel het beste zijn, maar 3500 eurootjes is niet niks voor een student van 21.

Ik heb inderdaad iets gelezen over hyper (nog iets). Die gasten zeiden dat bij die mensen het spul averechts werkt. Wat ik ook las was dat de haarlijn beïnvloedt wordt door testosteron en de kruin en het midden van het hoofd door DHT. Snap er geen reet meer van hoe meer ik lees hoe verwarder ik word haha.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janni Bekijk bericht
Klopt.. Het kan ook zo zijn dat de haarlijn zou terugtrekken begin Januari toen ik met Fina begon.. Zou het toeval zijn?
Fina is wel je enige optie. Je hebt simpelweg geen andere optie dus je zou wel met fina moeten beginnen. Met alleen minox red je het niet. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt enthousiast ben over fina. Het kan zo zijn dat ik nog in een shedding zit (maand 4). We zullen het zien.. Als het over 8 maanden nog steeds niet werkt dan stap ik over op dutasteride (wat volgens sommige echt een haarlijn-killer is) icm oral spiro om de
Testostijging tegen te gaan.

Als ik jou was zou ik wel aan de fina gaan.. Als je het niet gebruikt gaat de haaruitval vrolijk verder, maar als je het wel gebruikt is de kans erg groot dat je de boel kan stabiliseren. Alleen wanneer je echt bijwerkingen als: super hoge libido, veel acne, super veel talgaanmaak krijgt is het slim om te stoppen. Dat zei mijn dermatoloog ook.. Dit duidt op een averechtse werking, maar gelukkig overkomt dit maar een hele kleine groep
Maussie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2014, 11:12   #8
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Dat de haarlijn door test wordt beinvloedt heb ik ook gelezen.
Volgens mij is er daar geen bewijs voor, maar er zijn wel mensen die dat beweren.
Opzich kan het wel kloppen. Waarom klagen er anders zoveel mensen dat de haarlijn is verslechterd? Fina verhoogt je testo en duta verhoogt het zelfs nog meer.
Je kan ook een schoollening krijgen van in totaal 800 euro (incl stufi) per maand.
Ik hoop dat de haaruitval niet heel snel gaat in die paar maanden.

P.s. Je moet wel beseffen dat fina je enige optie (waarschijnlijk). Ookal verslechterd het de boel, als je niets gebruikt ben je alsnog de lul. Het verslechteren kan ook betekenen dat het een shedding is (waar veel mensen last van hebben). Dus je zou sowieso niet meteen moeten stoppen wanneer er een "shedding" optreedt, tenzij je refhyperandro symptomen hebt

Laatst gewijzigd door Janni; 8 mei 2014 om 11:17
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2014, 16:22   #9
alexde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2012
Berichten: 34
Met 20 jaar heb je vaak toch ook niet al een volgroeide baard.
Het ligt natuurlijk per persoon, de een krijgt nooit een baard.
Of komen met 16 jaar pas in de pubertijd.
Volgens mij is 30-35 het eindstadium zo'n beetje.
Daarna heb ik het idee, verminderen die hormonen weer.
Vervolgens heb je rughaar een kaal hoofd en 70% meer kans op een hartinfarct.
Voorkomen is beter dan genezen.

Is een hoofdhaar naar baard geen optie overig?
Stuk goedkoper dan een haartransplantatie...
Hoofdharen heb je er tussen de 100.000 - 150.000.
Baardharen 7000-15.000
Bron: google.
Tellen duurt mij wat te lang
alexde is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2014, 16:57   #10
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
DHT zorgt voor de ontwikkeling van borst en baardhaar, dus het kan goed zijn, dat finasteride de reden is dat je baard niet verder ontwikkelt is. Echter je bent nog maar 20 jaar en er zijn wel meerdere mensen die dit pas later ontwikkelen. Ook kan de ontwikkeling zich gewoon nog verder zetten nu je met fina gestopt bent.

Wat betreft dat finasteride niet zou werken op de haarlijn:

http://www.youtube.com/watch?v=J7kAT5cXLV4

Het is toch onlogisch dat fina wel zou werken op de kruin en de haarlijn kapot maken. Daar kan echt geen enkele goede reden voor verzonnen worden..
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2014, 17:39   #11
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Het is moeilijk te constateren of het de haarlijn kapot maakt. Het kan ook zo zijn dat het daar 0% heeft geholpen. Het is 1 van die 2.
Ik moet je wel eerlijk zeggen dat mijn haarlijn niet was opgeschoven, maar wel wat uitgedund (voor fina). Januari ben ik met fina begonnen en vanaf dat moment begon mijn haarlijn terug te trekken. Het kan toeval zijn..

P.s. Op de kruin gaat het verder wel goed. Daar werkt de fina dus toch wel
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2014, 20:05   #12
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Dat de situatie bij de haarlijn niet meer te redden is door fina wil ik goed geloven. Maar dat het een averechtse werking heeft vind ik uiterst onlogisch. Zeker als het dan wel werkt op de kruin.

Hoe ver is bij jou dan de haarlijn opgeschoven? Een halve cm, een cm,...?

Ik heb op verschillende fora ook al wel eens gelezen over dat fina een haarlijn verpest, maar tot op heden nog geen enkel foto materiaal gezien.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2014, 20:19   #13
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
0,5 cm op dit moment. Als het zo blijft, zou ik er mee kunnen leven...
Helaas is mijn haarlijn op dit moment wel erg dun... Ik ben bang dat het zich gaat voortzetten, maar als fina alleen op deze plek niet werkt of averechts werkt, zou ik het niet eens zo erg vinden. HT van 2500 grafts is al meer dan genoeg voor de haarlijn. Njah, we zullen het met de tijd zien..
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2014, 17:52   #14
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luctor e emergo Bekijk bericht
Hallo,


Op mijn 18 kwam ik erachter dat mijn haarlijn zich aan het terugtrekken was. Met een volledig kale vader zag ik de bui toen natuurlijk al flink hangen, en besloot ik al vrij snel om finasteride te gaan gebruiken (1 Mg per dag, later 1,25 Mg per dag. Dit heb ik vanaf toen tot nu (ben nu 20) gedaan, na de eerste maand zonder bijwerkingen).

So far so good zou je zeggen, ( heb nu 1 inham, maar verder heeft mijn haar goed standgehouden) maar in die periode hebben ik geen enkele verdere ontwikkeling in mijn baard en borsthaar gehad. Dit terwijl dit bij mij in de familie wel veel voorkomt (vader en opa hadden/hebben borsthaar en een volle baardgroei).

Mijn vraag is nu, zijn er mannen hier die net als ik op jonge leeftijd begonnen zijn met fina/duta en ook geen verdere ontwikkeling in hun baardgroei gehad hebben?

Zelf heb ik besloten om te stoppen met fina in de hoop dat mijn baard zich toch nog gaat ontwikkelen. Ik heb kaalheid inmiddels leren zien als mannelijk, iets dat nu eenmaal bij de mannen van mijn familie hoort, en niets om je voor te schamen (ook al 'gebeurd' het mij dan op zeer jonge leeftijd).

Ook als er niemand hier in dezelfde situatie zit als ik wil ik dit bericht als een heads up gebruiken voor jonge jongens die in paniek op dit forum komen (zoals ik 2 jaar geleden), en snel aan iets ingrijpends als het gebruik van finasteride gaan. Als ik nu ondanks mijn stoppen met fina geen fatsoenlijke baard meer ontwikkel omdat het gebruik mijn ontwikkeling heeft gestopt, dan kan ik oprecht zeggen dat ik spijt heb dat ik destijds deze beslissing nam. Kaalheid lijkt als je op internet en zeker dit forum leest misschien wel het einde vd wereld, maar geloof me, je kan er over 2 jaar zo anders over denken.

Hoor graag reacties als iemand iets bij te dragen heeft over het onderwerp,

Hartelijk dank!
Gast geen grap ff serieus..

Als je een tekort hebt aan lichaamsbeharing en je wil er wat aan doen.
Testoseron nemen met bijvoorbeeld mast (zijn anabolen steroiden) en je lichaamsbeharing zal toenemen. Neemt het niet toe? dan had je ook nooit zonder je fina een baard gehad. Echter zal je kaalheid hiervan versnellen.
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2014, 15:24   #15
maan1234
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 12
Ik ben op m'n 24ste begonnen met Finasteride, dus mijn lichaam was toch al volwassen. M'n borsthaar en baargroei zijn er niet meer of minder op geworden. Tegenwoordig laat ik m'n baard staan en dat gaat prima. Ik denk dat het meer genetisch is, een deel van m'n vrienden heeft gewoon weinig baardgroei. Niet scheren, maar trimmen is mijn advies. Langzaam de haarlengte laten oplopen, zodat ook de minder hard groeiende plekken kunnen meekomen.
maan1234 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.