Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2015, 15:35   #16
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Mensen hebben het hier over een haartransplantatie door Prohair laten doen in Nederland. Maar is het niet zo dat Prohair alleen een kliniek heeft in België? Of heb ik iets verkeerd begrepen?
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 16:25   #17
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
België inderdaad!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 19:31   #18
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Zo zie je maar dat het advies per kliniek toch erg verschillend kan zijn...

Jullie wisten al dat Prohair mij liever nog niet zou behandelen, dr. Eberson het perfect mogelijk acht en een ruwe schatting maakt van 2.000 grafts. Nu heb ik ook eens de mening gehoord van Aesthetic Beauty Clinics en volgens hun schatting zou het slechts gaan om 1.000 tot 1.200 grafts.

Dat zijn toch wel al serieuze verschillen
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 19:40   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben geneigd om schattingen van ABC en Prohair te vertrouwen, omdat ik die klinieken het beste ken. Dat Prohair je liever niet zou behandelen, betekent in de regel dat je (a) erg jong bent en/of (b) nog geen grote behandeling nodig hebt. Oftewel, dat stemt overeen met de lage schatting van ABC.

Heb je het bij alledrie op eenzelfde manier over de gewenste eindsituatie / haarlijn gehad? En gaven ze daar ook een advies bij?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 20:16   #20
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Grsuy,

Je moet gewoon op consult gaan bij een van deze klinieken.

2000 grafts kan wel degelijk kloppen en heeft met name van dichtheden te maken. Wij kennen jouw situatie niet en weten niet wat jouw verwachtingen zijn.

Bezoek eens deze link http://www.hairrestorationnetwork.co...ctureid=356283

Deze komt een beetje overeen met jouw situatie.

AntonieH: Ken je het begrip> "onbekend maakt onbemind"? Niet elke kliniek en dat zijn er heel wat tegenwoordig zijn slecht.

Bovendien denk ik je een beetje bevooroordeeld bent want beiden zijn hier PH & ABC zijn hier sponsoren toch? En jij bent ook bij PH behandelt toch?

Grsuy,

lees je goed in en ga op bezoek bij hun!
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017


Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 21:50   #21
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Toon is altijd neutraal. Hij zal nimmer een kliniek bevoordelen. Neem dat maar van mij aan.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 22:05   #22
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Dat kan ik ook beamen, ze blijven neutraal ondanks sponsoring.
Zou ook niet echt slim zijn want denk niet dat de leden het op prijs zouden stellen en snel andere oorden zouden opzoeken.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 23:12   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Aan achterdocht kan ik niets veranderen, dat is een brede maatschappelijke kwaal. 'Authoriteiten' horen per definitie gewantrouwd te worden

Maar ik vroeg niet voor niets of hij het bij ieder consult over eenzelfde haarlijn heeft gehad. Dat kan namelijk fors invloed hebben op de uitkomst van het consult.

Overigens ben ik door die opmerking even op bladzijde 1 van de discussie gaan kijken. Om te zien of Grsuy het ook ergens over zijn verwachtingen had. Ik krijg daarbij de indruk dat er geen sprake is van echte face-to-face consults (digitaal advies is minder zeker). En ik zag ook de foto. En heel eerlijk, ik deel op basis daarvan toch eerder de mening van Dr. Eberson. Op mij komt het over als een (krappe) NW2. Er van uitgaande dat de inhammen een stuk moeten worden verondiept en de haarlijn verstevigd, zodat de situatie weer voor jaren veilig is, is 1500 tot 2000 grafts niet ondenkbaar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2015, 23:54   #24
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Het is eigenlijk heel simpel om zelf een rekensommetje te maken mbt de hoeveelheid grafts. Teken een reële haarlijn, bereken de aantal cm en dat x de hoeveelheid grafts per cm. Dat zal in jouw geval ....x 50 grafts zijn per cm2
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2015, 01:37   #25
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc82 Bekijk bericht
Het is eigenlijk heel simpel om zelf een rekensommetje te maken mbt de hoeveelheid grafts. Teken een reële haarlijn, bereken de aantal cm en dat x de hoeveelheid grafts per cm. Dat zal in jouw geval ....x 50 grafts zijn per cm2
Aan de ene kant heb je gelijk. Aan de andere kant:
* Veel klinieken zullen niet alleen kaal gebied willen behandelen maar ook bestaande gebieden verdikken
* 50 grafts/cm2 is inderdaad het 'droom' resultaat wat je eigenlijk wil. Maar 30-40 grafts kan aantrekkelijker zijn als je grafts over wilt houden voor later, voor als je haarverlies doorgaat. Niemand wil met een dikke haarlijn eindigen als het gebied daarachter een paar jaar later kaal is geworden.
* De ene kliniek heeft misschien een ietwat lagere haarlijn in gedachten dan de andere.

Ik denk dat de verschillen in opvattingen over het aantal grafts door deze punten komen. Ik zou in ieder geval hier even op doorvragen bij elke kliniek, hoe ze dat zien.

Laatst gewijzigd door Arashi; 4 juni 2015 om 01:45
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2015, 12:01   #26
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Het is inderdaad zo dat ik nog niet echt heb gesproken over dichtheid.

Ik besef zeker en vast dat het beter is om op consultatie te gaan, maar eigenlijk was het mijn bedoeling om eerst even via mail/telefoon contact op te nemen en eens te kijken hoe dat eerste contact verloopt en eens te horen wat de eerste inschattingen zouden zijn op basis van foto's. Een soort van pre-selectie laat ons zeggen .

Gisteren ook een eerste inschatting gekregen van Dr. Feriduni. Hij spreekt over 1.200 tot 1.800 grafts. Hij vermeldt er wel duidelijk bij dat dit resultaat kan afhangen van de gewenste dichtheid.

Ik heb ook al even contact opgenomen met Dr. Bisanga, en aangezien deze in Brussel zijn praktijk heeft zou ik daar meteen langs gaan. Via mail werd ik ook al gevraagd om foto's door te sturen en een uitleg te geven over het gewenste resultaat.

Ik heb nu dus al in contact gestaan met Prohair, dr. Eberson, ABC, dr. Feriduni en dr. Bisanga. Ik moet zeggen dat al deze praktijken nog steeds in aanmerking komen mocht ik uiteindelijk overgaan tot een haartransplantatie. Ik ben sowieso van plan om deze zomer (als ik wat meer tijd heb) overal eens langs te gaan op consultatie. Bij dr. Feriduni vrees ik wel dat dit niet deze zomer zal zijn, aangezien de wachttijden enorm zijn.

Mijn eigenlijke doel was om op basis van een eerste contact al een idee te krijgen van welke klinieken ik al mag uitsluiten om op consultatie te gaan (bv. te commercieel, onvriendelijk, exorbitante prijzen, vele slechte ervaringen, ...), maar momenteel heb ik overal toch een goede tot zeer goede indruk gehad. Zoveel te beter zou ik zeggen.
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2015, 12:46   #27
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Die Qual der Wahl!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 14:21   #28
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
Even een korte update... Vandaag even langsgeweest bij Dr. Bisanga te Brussel. De indruk die ik had was zeer goed. De Dr. en zijn team zijn erg professioneel en vriendelijk. Tijdens de consultatie was de dokter uiteraard aanwezig, een stagiaire geneeskunde en mijn 'vaste' assistente waarmee ik al contact had via mail en telefoon.

Na enkele minuten 'verkennende fase' (waarom overweeg je HT, welke resultaten wens je, haarverlies in de familie, etc.), ging hij over tot het meten van mijn haardichtheid in de donorzone. Misschien kunnen jullie met de nodige achtergrondkennis de volgende beschrijving wel volgen, maar als ik het goed verstaan heb sprak hij over een waarde die toch best boven de 70 zou liggen om als goede kandidaat aanvaard te worden. Ook sprak hij over 'miniaturisation' in het donorgebied, wat idealiter onder de 10% ligt en vanaf meer dan 20% wordt dit al als problematisch aanzien voor een HT. Die 'miniaturisation' werd bekeken met een microscoop in het donorgebied na enkele haartjes af te knippen daar en slaat op de vorming van heel fijne haartjes tussen de dikkere door (hoe hij dan aan die percentages komt weet ik ook niet :-D). Ik veronderstel dat dit gaat om intrinsiek dikke haren die verfijnd zijn doorheen de tijd.

Qua dikte zat ik rond een waarde van 90, wat dus goed is, en bij de 'miniaturisation' zat ik aan percentages rond de 10-15%. Dit kon dus beter, maar is nog geen probleem.

De dokter tekende daarna een haarlijn uit die niet té recht was zoals ik gevraagd had, maar er nog steeds heel natuurlijk uitzag en kwam uit op een schatting van 2.000 grafts.

Momenteel neem ik reeds Minoxidil (5%) twee maal per dag, en af en toe Revita shampoo. De dokter raadde mij aan om ook te beginnen met vitaminen 'Cystaphine', die voornamelijk B6 en zink bevatten. De bedoeling hiervan is voornamelijk om die 'miniaturisation' in de donorzone tegen te gaan.

Ik vertelde de dokter ook dat ik eveneens contact gehad had met Dr. Eberson en Ferudini, waarop hij meteen zei dat dat hele goede dokters zijn. Dit gaf mij eigenlijk nog meer vertrouwen in hem, aangezien het duidelijk aantoont dat hij wellicht een zodanig breed (internationaal) cliënteel opgebouwd heeft dat hij echt niet wakker ligt van een patiënt meer of minder.

Heeft iemand van jullie ervaring met die vitamine Cystaphine? Het zal wellicht iets doen, maar ik ga ervan uit dat je daar geen zichtbare resultaten van mag verwachten. Het is uiteindelijk 'maar' een vitamine denk ik dan.

Groeten
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2015, 21:54   #29
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Een helder en goed onderbouwd advies, zoals je van iemand als Dr. Bisanga mag verwachten! Dank voor het delen van je ervaring.

B6 (in de vorm pyridoxal-5-fosfaat) en zink worden gezien als bevorderlijk voor het haar. Voor de kwaliteit. Resultaten in de zin van hergroei of langer behoud mag je er niet van verwachten. Wel haar van een betere kwaliteit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2015, 11:44   #30
Hairforlife
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2010
Locatie: Holland
Berichten: 370
Geslacht:
Ha grsuy,

Zo zie je maar weer eens dat een echt consult altijd beter is dan alleen per mail of mobiel. Goede ervaren artsen kijken verder dan alleen een plaatje en kijken naar je toekomstige haaruitval. Goede keus om alvast bij Bisanga op bezoek te zijn geweest. Je moet dr. Eberson wel al credits geven zijn inschatting op afstand was meteen recht voor zijn raap en accuraat!

Succes met je volgende consulten.
__________________
Haarverlies Regime:
Finasteride 1-1,2mg dagelijks (2000 tot 2009).
Minoxidil 5% lotion dagelijks (2009-2011).
Diverse Vitmamines als Biotine en omega3 complexen (2012-heden).

HT Behandeling:
1e HT FUT, 2002 - dr. Feriduni: haarlijn en inhammen.
2e HT FUE, 2017 - dr. Eberson/Eberson Hair Clinic: Verdichting.
Litteken correctie, 2017



Laatst gewijzigd door Hairforlife; 18 juni 2015 om 12:02
Hairforlife is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.