Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2005, 00:15   #61
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
....in doodangst voor de zee..."Het is heel winderig vandaag", zegt Mr. Bhaskar tegen zijn vrouw Vimala. Ze knikt. Het is zes dagen sinds de Tsunami toesloegen vandaag wandelen de twee naar Cuddalore's Devanampattinam Silver Beach. Ooit een uitnodigend strand, gaat het nu gebukt onder een verleden waarin het getij zich als een kwaad zeemonster tegen honderden had gekeerd. "Ik moest naar de zee komen kijken. Het was de roep van mijn hart", zegt Mr. Bhaskar een bankier.
Gedurende de laatste zes jaar begon Mr. Bhaskar elke dag met een wandeling op het strand. Op die fatale zondagochtend, had hij zij routine overgeslagen om een begrafenis bij te wonen. Ironisch genoeg zou deze dag ook de laatste zijn voor vele niets vermoedende vissers en bewoners.
"Ik vraag me af of het ooit nog veilig zal zijn?", vraagt hij zich af. Een vrouw die een kind draagt wijst naar de kustlijn. "Vroeger moesten we er een heel stuk naartoe stappen," zegt ze. "Nu is het vlakbij." En amudha weent.., "Ennakku Onnumey Purialle (ik begrijp er niks van)", snikt ze. "Ik zag mijn kind voor mijn ogen verdrinken. Als ik het nog kan zal ik nog kinderen krijgen, maar mijn lichaam is verzwakt..." In een ander opvangkamp wacht Kema in een rij voor een emmer en voedselpaketten die verdeeld worden. Haar zevenjarige zoon is dood teruggevonden, verpletterd tegen een boom door de eerste golf. Vandaag is Kema blij dat ze tenminste nog haar twee zonen nog bij haar heeft. Vroeger verkocht ze vis. Wat verwacht ze nu? " Ik verwacht voedsel, onderdak en kookgerei," zegt ze......................article.intal.

Een Tsunami-golf~~klik hier~~
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tsunami.jpg‎ (68,4 KB, 27x gelezen)
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2005, 23:36   #62
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Zeebeving treft Sumatra maar maakt geen slachtoffers

14-05-05 Een zeebeving met een kracht van 6,9 op de schaal van Richter heeft het Indonesische eiland Sumatra even dooreen geschud, zonder schade aan te richten of slachtoffers te maken. Dat hebben de plaatselijke meteorologische diensten zaterdag gemeld. De beving veroorzaakte paniek op het eiland Nias, waar op 28 maart ongeveer 900 mensen het leven lieten in een krachtige zeebeving. Het epicentrum van de beving lag in de Indische Oceaan, op ongeveer 50 km van Padang..tot zover. (dwm) HLN
__________________________________

Twee aardbevingen treffen Japan

19-05-05 Twee aardbevingen met een kracht van 5,1 en 5,4 op de schaal van Richter hebben vanochtend Japan getroffen. De eerste beving was in de Stille Oceaan en de tweede was te voelen in de streek van Chiba, ten oosten van Tokio.
Er zijn geen gewonden en er is geen materiële schade volgens de eerste berichten. Er was ook geen gevaar voor een tsunami. De seismologische aktiviteit ligt de laatste maanden erg hoog in Japan..tot zover. (belga) HLN

Bron: Belga, Dwm, HLN= Het Laatste Nieuws .

__________________________________
Noot: De zeebeving op Tweede Kerstdag 2004 met de verwoestende tsunami als gevolg, heeft voor een groot gedeelte van de aardkorst van onze aardbol gevolgen gehad. Een groot gedeelte was namelijk uitgezet m.a.w. onze aarde was er een klein beetje groter op geworden zo bleek uit metingen vanuit de ruimte. Gelukkig is nu de aardkorst met één millimeter per dag terug de oorspronkelijke vorm aan het aannemen. Dit zou ook een verklaring zijn voor het nog steeds regelmatig beven van onze aarde. Er worden nog meerdere aardbevingen verwacht..aldus het TV nieuws op ÉÉN enkele dagen geleden.
Tot zover .
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 19:58   #63
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Beste Haarwebbers,

Even stiltaan bij het feit dat het net vandaag een half jaar geleden is dat er één van de grootste natuurrampen gebeurde uit onze geschiedenis, mn de grote zeebeving in de Indische Oceaan met de 'Tsunami' tot gevolg. Ook nog even stilstaan bij het feit dat er nog steeds zéér veel mensen ginder in erbarmelijke omstandigheden leven..mensen die bv nog in tenten moeten overleven met twee gezinnen bij elkaar in een temperatuur van meer dan 50..ja, meer dan vijftig graden!! En ook geen fatsoenlijk voedsel en drinken hebben. Nog steeds zijn er mensen die sterven door de gevolgen van de 'Tsunami' of die er zwaar onder lijden; vreselijk is dit met geen pen te beschrijven.. Voor sommigen in deze vakantietijden (vakantietijd>grOOt gelijk) al ver van mijn bed..zonder te vervallen in gezeur: 'der toch nog eens ff bij stilstaan'. GRTJZ -Lu-
__________________________________

Zeebeving van 26 december 2004 krachtiger dan gedacht

De zeebeving van 26 december vorig jaar in de Indische Oceaan die de verwoestende en moordende vloedgolven voor gevolg had, was krachtiger dan aanvankelijk gedacht. Dat stellen studies die deze week (21-06-2005) werden gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift 'Science'. De magnitude van de zeebeving is naar boven herzien tot 9,15 op de schaal van Richter.
De berekening gebeurde op basis van gegevens van de GPS-stations rond de Stille en Indische Oceaan. Met daarbij statistieken uit Indië die totnogtoe onbeschikbaar waren. Aanvankelik was de kracht van de zeebeving in de buurt van Sumatra en Andaman geschat op 9 op de schaal van Richter. De vloedgolven kosten het leven aan bijna 300.000 mensen . De zeebeving was de vierde krachtigste sinds 1900..tot zover. HLN

Bron: HLN=Het Laatste Nieuws Belga ,,
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 20:14   #64
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dank je, 4roluca, voor je periodieke aardbevingen, tsunami's, zeebevingen en vloedgolven updates.

Wanneer staan wij eens stil voor die hongerige Afrikaanse kinderen, waar al jaar in jaar uit niets aan gedaan wordt?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 11:22   #65
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dank je, 4roluca, voor je periodieke aardbevingen, tsunami's, zeebevingen en vloedgolven updates.

Wanneer staan wij eens stil voor die hongerige Afrikaanse kinderen, waar al jaar in jaar uit niets aan gedaan wordt?
Inderdaad haarman!
Al het leed van de wereld word inmiddels in deze tread geplaatst geloof ik.
Maar er zijn nog veel meer schreinende gevallen waar we niets mee doen.
Helaas kunnen we zelf de wereld niet redden anders had ik het wel geweten..........................
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 01:05   #66
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dank je, 4roluca, voor je periodieke aardbevingen, tsunami's, zeebevingen en vloedgolven updates.

Wanneer staan wij eens stil voor die hongerige Afrikaanse kinderen, waar al jaar in jaar uit niets aan gedaan wordt?
Graag gedaan voor 'Haarweb'.
Tuurlijk heb je overschot van gelijk Haarmannetje, voor het continent Afrika wordt op menselijk vlak zoO°°°Oo weinig menselijks gepresteerd, dat de beteren hier in het rijke Westen moesten beschaamd zijn. Ik ben beschaamd in hun plaats (en jij ook dat meen ik te weten)! Maar ook de kleine mensch (oude spelling), mens dus zou een duit in het zakje kunnen doen. Iedereen bv die een Zomerfestival gaat bezoeken zou één consumatie, 1,5 € moeten afstaan voor de Afrkaanse bevolking.
Dit zou al een bom geld zijn om die mensen daar eindelijk eens deftig eten te geven inplaats van gedroogde melkpoeder naar ginds te sturen waar ze geen water hadden..maar nee ze stelen daar bijna de rijkdommen en het Westen kijkt toe. Onmenselijk vreselijk!
-Grtn, Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 02:05   #67
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Inderdaad haarman!
Al het leed van de wereld word inmiddels in deze tread geplaatst geloof ik.
Maar er zijn nog veel meer schreinende gevallen waar we niets mee doen.
Helaas kunnen we zelf de wereld niet redden anders had ik het wel geweten..........................
Ook waar Lies86, dat is het nu net, we kunnen de wereld niet redden. Al het leed van de wereld zou ik niet kunnen neerschrijven al schreef ik de ganse dag dan zou ik nog tijd te kort komen. Nogmaals, je hebt overschot van gelijk.
Maar stel dat het nu aan onze Noordzee gebeurd was en dat er hier zo'n 300.000 doden waren. Ze gaan ervan uit dat het hier niet kan, toch is de natuur onvoorspelbaar, dat is nu juist het enge.
Maar geloof me onderschat niet de omvang van de Tsunami op 26/12/04.
>9.15 op de schaal van Richter is een ongelooflijke krachtige beving! En dan is er ook de klimaatverandering. Het doet soms eens raar op ons bolleke.
-Groetjes, Lu-


__________________________________

Kinderen Atjeh lijden onder traumas

Twintig tot 25 procent van de kinderen van Atjeh die de Tsunami hebben meegemaakt, lijden onder ernstige emotionele problemen en gedragsstoornissen. Die kinderen hebben volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dringend nood aan professionele hulp.
Het enige psychiatrische ziekenhuis op Atjeh kan deze hulp niet bieden. De regering overweegd dan ook om op Atjeh, als eerste Indonesische provincie, plaatselijke diensten op te zetten voor de geestelijke gezondheidszorg. Op Atjeh leeft nog altijd een half millioen mensen in kampen, in omstandigheden die hun trauma kunnen verergeren..tot zover. HLN
Bron: Belga HLN= Het Laatste nieuws, foto 34842.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg large_34842.jpg‎ (7,6 KB, 27x gelezen)
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2005, 10:53   #68
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mensen, laten we niet vergeten dat wij maar nietige wezentjes zijn op deze planeet en we stellen al helemaal niets meer voor in verhouding tot het enorme universum waar ons planeetje deel van uitmaakt. Ik verwonder mij overigens wel zeer over het feit dat wij als nietige mensjes in dat complexe heelal zoveel al weten over het universum. Dat we het tot een bepaalde hoogte kunnen bevatten zeg maar. Ik vind dat zo bizar he maar ook heel mooi.

Maar goed, wat ik wil zeggen: de mens (en alle andere levende wezens) leeft bij de gratie van de juiste condities op deze planeet. We maken ons zorgen over onze overleving en we voelen ons bedroefd bij de beelden van grote natuurrampen, zoals de tsunami welke het onderwerp van deze topic vormt. Wij zijn emotionele wezens en voor emotionele wezens zijn de gure en harde omstandigheden van onze materialistische werkelijkheid een blok aan ons been. Het liefste zouden wij wonen en een paradijs, waar iedereen gelukkig kan zijn, waar niemand honger hoeft te leiden en waar de warmte van het Licht ons allen bereikt. Maar helaas, de werkelijkheid is anders.

Het is niet geheel ontdenkbaar dat er veranderingen in de natuur optreden, die de mensheid (en het leven in het algemeen) zullen teisteren. Ook gevaren vanuit het heelal liggen op de loer (inslag en ook niet geheel ondenkbaar: vijandig buitenaards leven). Kortom: de mens is ook maar een soort en soorten kunnen uitsterven. Dat is het proces van ontstaan, ontwikkeling en vergaan. Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd blijven gaan. Zoals ik al zei: in deze materialistische werkelijkheid zijn emoties een blok aan het been.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2005, 23:31   #69
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Wat heb je dat allemaal mooi verwoord Haarmannetje.
Hopelijk mag onze soort zich nog nog lang verder ontwikkelen, zowel op technisch als op menselijk vlak. En dat is het hem nu juist het onevenwicht dat eerder vergroot. Hoe slimmer we worden op technisch vlak des te dommer lijken we te worden op gevoelsgebied. Onze soort is er nog altijd niet in geslaagd bepaalde taboe's te doorprikken. Hihi, op dit forum moeten we echt niet ver zoeken. Bedroddelweters (BRW's), dom en kwetsend aangekeken worden met teveel of te weinig haren, be(ver)oordeeld worden voor een wat ander uiterlijk, (dat niet beantwoord aan een mediastandaard) door een ziekte, ouderdom, ongeval, cultuur, afwijking..noem maar op. Zonder dat we onze bovenvermelde gebreken kunnen doorgronden en bebrijpen (begrijpen is aanvaarden) kan volgens mij het menselijke ras niet naar een hogere beschaving. En wat als onze natuur (waar we ook al niet zoveel van houden) er eens een stokje voor steekt of inderdaad een bedreiging vanuit het heelal.. grtn -Lu-
__________________________________

Kort tsunami-alarm langs de Californische kust

15/06/05 Het tsunami-alarm dat dinsdagavond werd afgekondigd langs de kusten van Mexico tot Canada, nadat zich een hevige aardbeving had voorgedaan, is opnieuw opgeheven. Dat heeft het Amerikaanse waarschuwingscentrum laten weten.
Het tsunami-alarm was eerder afgekondigd vanaf de Amerikaanse grens met Mexico tot Vancouver in Canada. Dat gebeurde na een hevige aardbeving, met een kracht van 7,4 op de schaal van Richter. De aardschok deed zich iets voor 8 uur lokale tijd voor.Het epicentrum bevond zich op 140 km van Eureka en op 480 km ten noord-westen van San Francisco. Er vielen blijkbaar geen slachtoffers..tot zover. (kva)
__________________________________

Slachtoffers tsunami kregen borstimplantaten van Australië

09/06/05 Australië heeft masaal borstimplantatan gestuurd naar de slachtoffers van de tsunami van 26 december 2004 in Indonesië.
Medewerkster Jan Rice van de Monash University in Melbourne, vertelde op de Australische radiozender ABC dat ze drie maanden na de ramp samen met een delegatie van de humanitaire organisatie AusAID naar de getroffen gebieden afreisde. Tijdens dat bezoek stoote ze op een opslagplaats van borstimplantaten, verouderde en zelfs vervallen geneesmiddelen en ander onnutig materieel..tot zover. HLN
Bron: Belga, HLN=Het Laatste Nieuws, KVA.
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2005, 23:39   #70
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
één Jaar Na De Tsunami...

Beste Haarwebbers

Er even bij stil staan dat het vandaag precies een jaar geleden is dat de grote Tsunami dood en vernieling zaaide, een vreselijke tragedie...
__________________________________
Wereld herdenkt Tsunami in Zuid oost-Azië

Het is nu precies een jaar geleden dat de tsunami dood en venieling aanrichte in Zuidoost-Azië. De 225.000 slachtoffers worden dezer dagen massaal herdacht.

Indonesië
In het zwaarst getroffen Banda Adjeh in Indonesië, verzamelden zondag volgens lokale media al meer dan 3500 mensen. Ze gebruikten samen een rituele maaltijd, baden samen en bezochten de massabegraafplaats in het dorp Langarut. In het gebied vielen volgens officiële bron 129.774 doden, 36.786 blijven vermist.

225.000 slachtoffers
Ook voor vandaag maandag staan nog heel wat herdenkingsplechtigheden op het programma. Wegens het tijdsverschil is het dan nog nacht in Europa. De tsunami kosste in totaal het leven aan minstens 225.000 mensen. De vloedgolven richtten ook voor miljarden euro schade aan.

Indonesië
Vandaag heeft de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyno een bezoek gebracht aan verschillende plaatsen waar nu nog steeds de verwoestingen te zien zijn en mensen noodgedwongen een nieuw onderkomen moesten zoeken.

Thailand
In Thailand woonden heel wat nabestaanden van buitenlandse toeristen die bij de tsunami het leven lieten, de plechtigheden bij. Het gaat omZweden, Duitsers, Australiërs, Britten en Fransen. De helft van de naar schatting 5395 doden in Thailand waren buitenlandse toeristen.

Sri Lanka
In Sri Lanka vond de nationale herdenking plaats in Pereliya, in het zuiden van het schiereiland. Het was daar dat het water van de tsunami een drukbezette trein overspoelde. Daarbij vielen in één klap1.200 dodelijke slachtoffers. President Mahinda Rajapakse heeft vanuit Pereliya een toespraak gehouden, die op de nationale televisie werd uitgezonden. Ook in verschillende kustplaatsjes kwamen er verschillende herdenkingspechtigheden. Het aantal doden in Sri Lanka ligt officieel op 31.229, nog eens 4093 mensen blijven vermist.

India
Op het Indiase vasteland en op de eilanden Andaman en Nikobar werden vandaag maandag de slachtoffers van de tsunami herdacht. Hier vielen volgens officiele bron 12. 405 doden, van wie drie vierde vrouwen en kinderen. 5.640 mensen zijn nog altijd vermist.

Malediven
Op de Malediven vielen 82 doden en 26 vermisten, en in het Afrikaanse Somalië verdronken 142 mensen in de vloedgolf.

__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 00:05   #71
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Zwaarste periode na de Tsunami komt nog


De moeilijkste periode na de verwoestende tsunami van nu precies een jaar geleden moet nu misschien nog komen. Deze waarschuwing uitte de topman van de Verenigde Naties, Annan, in een videoboodschap die vandaag werd uigezonden tijdens de herdenkingsplechtigheid in het Indinesische Banda Atjeh voor de slachtoffers van de vloedgolf.

Annan prees de resultaten die al zijn bereikt. Maar op sommige tereinen zijn de grootste problemen nog niet opgelost, benadrukte de secretaris-generaal. Hij wees op de noodzaak van banen zodat kostwinnaars weer geld kunnen verdienen. Ook wachten honderdduizenden families op permanente huisvesting.

Op de herdenkingsbijeenkomstin het zwaar getroffen Banda Adjeh was ook een videoboodschap van de Amerikaanse president Bush te zien. Hij sprak over tekenen van hoop en nieuw leven in de regio..tot zover.HLN

Bron in deze en vorige thread, HLN Het laatste nieuws.
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2005, 00:54   #72
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Vloedgolven brengen op Sri Lanka landmijnen
aan de oppervlakte

Den haag - De vloedgolven die ontstonden na de aardbeving van 26 december, hebben op Sri Lanka landmijnen naar de oppervlakte gebracht.
De mijnen bedreigden de levens van overlevenden en hulpverleners, meld Unicef. Op Sri Lanka zijn meer dan 15000 mensen door de vloedgolven om het leven gekomen. Hopelijk vallen er niet nog meer slachtoffers door deze landmijnen..tot zover. Unicef.
__________________________________

Eerste tsunami-alarmoefening in Indonesië

Op de eerste verjaardag van de catastrofale vloedgolf, heeft maandag in Indonesië een eerste tsunami-alarmoefening plaatsgevonden.

Ongeveer tweeduized inwonersvan de stad Padang (in het westen van Sumatra) stormden naar een nabijgelegen berg, toen zij de sirenes hoorden loeien bij een simulatie van een onderzeese beving met een kracht van 8,2 op de schaal van Richter.

Alarm binnen vijf minuten
"Wij hopen tegen 2009 een systeem te hebben dat het mogelijk maakt de door tsunami's bedreigde zones binnen de eerste vijf minuten na een belangrijke beving te alarmeren", aldus Edi Prithantoro, een verantwoordelijke van het Ministerie van Wetenschap en Technologie. Als het voltooid is, zal het systeem bestaan uit meer dan honderd seismograven en vijftien boeien die abnormaal grote waterbewegingen registreren.

De tsunami van 26 december 2004, was veroorzaakt door een beving van meer dan 9 op de schaal van Richter, voor de kust van Sumatra..tot zover. Ful - HLN

Bron, Unicef, Ful HLN Het laatste nieuws.
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2005, 01:38   #73
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Zelfs Nederland en België ging op 26 december 2004
ten minste 5 millimeter op en neer!

Zelfs Nederland ging op 26 december 2004 minstens 5 millimeter op en neer. De aardbeving in de Indische oceaan was dan ook bijzonder krachtig. Eigenlijk hadden daarvoor maar weinig mensen gehoord van een Tsunami en de meesten kennen het begrip Tsunami pas (ook ik) na die bewuste tweede Kerstdag. Ook bestond er aan de Thaise kust geen enkele ervaring met tsunami's. Aan de vele videobeelden die nu zijn opgedoken, kun je ook duidelijk zien dat totaal niets vermoedende mensen deze moordede golf zelfs tegemoet gingen! De meesten op het strand waren zelfs niet bewust van het gevaar. Dit komt omdat zo een golf als ze nog ver verwijderd is lijkt op een gewone hoge golf. Doch een tsunami-golf ontstaat door een aardbeving met opwaartse druk. En juist door die opwaatse druk zal deze naarmate ze de kust naderd in kracht toenemen. Eénmaal aan land wint deze golf dan nog aan kracht juist omdat ze alles met zich meesleurt wat zich op haar weg bevind. Gebouwen van gewapend beton en een trein werden werden als speelgoed weggeblazen. Een onvoorstelbare kracht van moeder aarde. Toch is het verschijnsel niet nieuw want in een eeuw zijn er ruim duizend tsunami's..tot zover.

Bron: Reformatorisch Dagblad
__________________________________

Ook is er Pakistan en Afrika en zovele andere plaatsen van de wereld een onvoorstelbare ellende!! Laten we hier ook even bij stil staan..
Dit kan één mens in 100 jaar nog niet bij elkaar schrijven. Zelf beperk ik me tot enkele grillen van moeder aarde waaronder Tsunami's.
Grtn -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !

Laatst gewijzigd door 4roluca; 30 december 2005 om 01:41
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2005, 10:33   #74
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
4roluca, ik wil je bij deze bedanken voor je periodieke updates. Ik verwacht eens in de komende 5 à 10 jaar toch wel een boek van jou om eerlijk te zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2005, 14:06   #75
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
HEey 4roluca!
Lang niet gezien zeg!
Je zou bij de krant moeten werken!
Al dat nieuws!!
Alles goed verder?

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil rijk worden aan een haarwerkzaak? the searcher Haarwerken 2 28 december 2003 17:30
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.