Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 januari 2012, 15:52   #1
Michael99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 2
Correctie van strip litteken dmv transplantatie

Hallo,

Even kort wat achtergrond info, voor mijn vraag:

Een jaar of 7 geleden heb ik een haartransplantatie laten doen.
Hier heb ik achteraf zeer veel spijt van gekregen.

Ik gebruikte Finisteride, en het was inmiddels duidelijk dat dit verder haarverlies voorkwam.
Het was de bedoeling dat er een subtiele opvulling zou komen van de achterste stukken van mijn inhammen. Dat ik iets minder hoefde te camoufleren door mijn haar over mijn inhammen te doen zeg maar. Maar ik wilde zeker niet dat het duidelijk zichtbaar was dat ik een HT had ondergaan (door of het grote verschil in voor en na, of door dat het er onnatuurlijk uit zag).
Uiteindelijk zag het er wel onnatuurlijk uit..
Moeilijk te omschrijven, maar de haarlijn was niet mooi, maar het zag er vooral erg nep uit. Een beetje als de haren van een barbie pop. Erg dikke plukjes geconcentreerde haren in een dichte rechte lijn i.p.v in een geleidelijk verloop.

Spijt, spijt, spijt...
In de jaren er na heb ik veel laserklinieken bezocht om de haren weer weg te laten laseren. Sommige (zeer pijnlijke) lasers sloegen niet aan. Het was een lang proces van veel tijd, veel geld en veel kilometers.
Nu is het grootste gedeelte weer weg (niet alles, want ik wilde niet mijn oorspronkelijke haar ook beschadigen), en ziet het er redelijk natuurlijk uit.

Nu jaren later twijfel ik of ik wel door wil met de Finasteride.
Het helpt goed tegen de uitval, en ik zou erg graag mijn haren willen houden, maar ik geloof dat ik last van bijwerkingen heb.
Aan zin in seks geen gebrek, maar ik heb vaak moeite met het vasthouden van de erectie, en ik geloof (na een ingelaste pauze in het gebruik) dat Finasteride door de oorzaak van is. Inmiddels gebruik ik het weer, en zijn de klachten er ook weer. Ik wil dit nogmaals een periode uitproberen om hier zeker van te zijn.
Ook ben ik bang dat de Finasteride gevolgen heeft voor mijn geestelijk welzijn (depressie klachten/vermoeidheid).

Over een maandje ga ik het weer een paar weken zonder proberen.
Als blijkt dat ik dan beduidend minder klachten heb, dan overweeg ik toch te stoppen.

Echter..
Ik zit nog steeds met een enorm litteken op mijn achterhoofd van de haartransplantatie. Ik schat 8 cm breed en 4 mm hoog.
Zelf kan ik het natuurlijk moeilijk zien, maar volgens mij is de huid gewoon netjes wit, maar kaal.
Aangezien ik niet met mijn haartransplantatie te koop wil lopen, word ik min of meer gegijzeld door de Finasteride.
Als ik stop met gebruiken, dan word ik op een gegeven moment kaal.
Ik zou dan mijn haar willen kort scheren (omdat ik dat de enige manier vind om er nog enig zins stoer uit te zien), maar dan ziet ieder dus dat enorme litteken.

Mijn vragen:
Is er iemand die ervaring heeft met het corrigeren van zo'n litteken ('strip')?
Ik heb een paar jaar geleden als een littekencorrectie laten doen.
Het is daardoor wat dunner/fijner, en misschien iets smaller geworden, maar nog steeds een kale baan.

Als ik met de klinieken bel, dan zeggen ze natuurlijk dat (fue) transplantatie van haren in dit gebied geen probleem is.
Maar inmiddels ben ik zeer voorzichtig met adviezen van de verdienende partij, en vraag ik liever naar ervaringen.

Heeft iemand een HT in dit litteken weefsel ondergaan?
Vielen hier veel haren van uit (vanwege het minder doorbloedde littekenweefsel)?
Belangrijkste vraag: Hoe is het eindresultaat?
Valt het nog op, of is het optisch mooi dicht als je het haar zou millimeteren?
Waren er één of meerdere sessies nodig?
Wat heeft het je gekost, en heb je nog tips qua adressen?

Is er ook iemand met ervaring met tatoeëren van dit witte gebiedje?
Wellicht als aanvulling na de HT?

Bedankt..

Laatst gewijzigd door Michael99; 6 januari 2012 om 15:54
Michael99 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 02:49   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
enorm litteken valt vergeleken met andere "lotgenoten"nog wel mee.
4 mm breed is mooi.

Het litteken kwijtraken zul je nooit. Maar er zijn eigenlijk maar 2 opties;

fue in het litteken en hopen dat de meeste aan zullen slaan.
Of medische pigmentatie.

Of littekencorrectie dmv trichoclosure (bepaalde techniek waarbij haren door het litteken heen groeien). Maar bij een litteken van 4 mm zou ik niet meer in gaan snijden.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 13:59   #3
turelure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 91
Alleen fue in t litteken is een optie, die pigmentatie is niet ideaal. En idd, 4mm is mooi..... Erg hè!!??
turelure is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 14:48   #4
Michael99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door turelure Bekijk bericht
Alleen fue in t litteken is een optie, die pigmentatie is niet ideaal. En idd, 4mm is mooi..... Erg hè!!??
Beetje jammer dat nu de indruk word gegeven dat ik me aanstel omdat er mensen zijn, die net als ik ook nog een ht volgens deze oude "butcher" methode (waar ik dus spijt van heb) hebben gehad, een nog breder litteken hebben. Ik heb het dan ook niet voor niks laten corrigeren. Het heeft me al met al aardig wat gekost (gedoe, zorgen, stress, onzekerheid, en geld). Daar kun je niet over oordelen.
En ja, ik vind het erg dat ik nog steeds met de gevolgen zit (zie mijn omschreven dilemma van gebruik van fina of stoppen, beiden met onprettige gevolgen..).

Ten eerste is het een schatting. Het kan ook zo 6 of 7 mm hoog zijn. Ik kan er zelf moeilijk bij.
Ten tweede.. het is relatief onbelangrijk hoe breed dit litteken precies is. Het gaat mij er vooral om dat iedereen aan deze i.i.g. brede kale strook net zo duidelijk kan zien "kijk ik heb een haartransplantatie gehad!!!"
En dat is bij zowel een paar mm hoger als bij een iets minder hoog litteken het geval.
Ook al is een groter litteken natuurlijk altijd nog minder esthetisch. Maar daar gaat het dus niet om, dat is vrij logisch toch?

Praktische vraag: wat is er tegen pigmentatie (i.c.m. zo dicht mogelijk krijgen door fue)?

Laatst gewijzigd door Michael99; 7 januari 2012 om 15:07
Michael99 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 15:21   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael99 Bekijk bericht
Beetje jammer dat nu de indruk word gegeven dat ik me aanstel omdat er mensen zijn, die net als ik ook nog een ht volgens deze oude "butcher" methode (waar ik dus spijt van heb) hebben gehad, een nog breder litteken hebben. Ik heb het dan ook niet voor niks laten corrigeren. Het heeft me al met al aardig wat gekost (gedoe, zorgen, stress, onzekerheid, en geld). Daar kun je niet over oordelen.
En ja, ik vind het erg dat ik nog steeds met de gevolgen zit (zie mijn omschreven dilemma van gebruik van fina of stoppen, beiden met onprettige gevolgen..).

Ten eerste is het een schatting. Het kan ook zo 6 of 7 mm hoog zijn. Ik kan er zelf moeilijk bij.
Ten tweede.. het is relatief onbelangrijk hoe breed dit litteken precies is. Het gaat mij er vooral om dat iedereen aan deze i.i.g. brede kale strook net zo duidelijk kan zien "kijk ik heb een haartransplantatie gehad!!!"
En dat is bij zowel een paar mm hoger als bij een iets minder hoog litteken het geval.
Ook al is een groter litteken natuurlijk altijd nog minder esthetisch. Maar daar gaat het dus niet om, dat is vrij logisch toch?

Praktische vraag: wat is er tegen pigmentatie (i.c.m. zo dicht mogelijk krijgen door fue)?
Michael, ik heb niet de indruk dat anderen vinden dat je je aanstelt. Maar dat ze je duidelijk willen maken dat je weinig kans hebt om er een smaller litteken van te maken. En dat die gedachte niet leuk voor je zal zijn.

Als je het zelf al moeilijk kan inschatten, dan is het voor ons nog lastiger. Wij gaan ook af op wat je ons vertelt. Zie je een mogelijkheid om er een foto van te maken. Ik weet dat het lastig is, maar het is mijzelf wel gelukt (na een aantal pogingen) om een foto van mijn litteken te maken.

Een trycho geeft soms een verbetering, maar die garantie krijg je er niet bij.
Je zou contact met een kliniek kunnen opnemen naar hun mening. Ik weet dat Feriduni behoorlijk wat ervaring heeft met trycho's. Maar hij zal vast niet de enige zijn in Nederland/België die trycho's uitvoert.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 00:42   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ervaring met trycho of niet. Geen enkele chrurg kan jou iets garanderen.
En elke chirurg heeft brede littekens.

@michael, je hebt als ik het goed begrijp bijna al je verplaatste haren weg laten halen. Dan kan het leven met een litteken idd lastig worden.

Misschien een idee om andersom te denken, en dus wel voor een goede ht gaan met wel een natuurlijke haarlijn? (jaja, dat kan tegenwoordig)
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 21:30   #7
Haarohier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Locatie: Per deelbehandeling bij Beauty Care Noordwijk maak ik een verslag en een aantal foto's die ik hier post.
Berichten: 19
Ik heb een 1000-tal haartjes in mijn littekens laten transplanteren bij HSI van Coen Gho in Amsterdam. Toen ik mijn haar nog niet afscheerde gaf dat een matig resultaat op de littekens op mijn achterhoofd.

Sinds ik mijn hoofd millimeter moet ik zeggen dat deze transplantaatjes optisch weinig zoden aan de dijk zetten. Dat komt vooral omdat het witte littekenweefsel, dat afsteekt tegen de rest van mijn hoofdhuid, de aandacht naar zich toetrekt.

Vandaar dat ik enkele maanden geleden begonnen ben aan mht (micro hair tattoo). Zie voor een uitgebreid verslag mijn profiel.
Haarohier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 11:56   #8
Haarohier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Locatie: Per deelbehandeling bij Beauty Care Noordwijk maak ik een verslag en een aantal foto's die ik hier post.
Berichten: 19
In januari 2012 een nieuwe deelbehandeling ondergaan. Zie verder mijn profiel.
Haarohier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2012, 23:14   #9
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Ik heb 2 littekencorrecties gedaan. De eerste heeft niks geholpen, de tweede een beetje. Het enige dat waarschijnlijk helpt, is in het litteken FUE's transplanteren
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2012, 22:52   #10
turelure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 91
Eind maart ga ik het mijne laten repareren.... Hopelijk een goed resultaat, zodat ik van alle ellende af ben.
turelure is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2012, 10:57   #11
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door turelure Bekijk bericht
Eind maart ga ik het mijne laten repareren.... Hopelijk een goed resultaat, zodat ik van alle ellende af ben.
Operatief er uit snijden of FUE?
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 22:23   #12
Rejo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2011
Berichten: 8
Hallo Michael,
Ook ik heb vreselijke spijt van mijn fut ingreep ca. 13 jaar geleden. Nu heb ik een vraagje mbt het laseren. Waar heb je dit laten doen? En ben je echt tevreden over het resultaat? Ik wil namelijk ook van mijn getransplanteerde haren af in mijn inhammen. Nu trek ik ze regelmatig met een pincet eruit maar dat is iedere keer onbegonnen werk. Ook wil ik vragen of de huid waar de getransplanteerde haren zitten er ook mooier van word. Nu ziet het er van dichtbij "bobbelig" uit. Hoor graag van je.
Rejo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2012, 23:06   #13
turelure
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2007
Berichten: 91
Vandaag laten corrigeren door fue, pijn valt goed mee... Hopelijk is het allemaal vlug achter de rug.... Wel fel jeuk ...
turelure is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2012, 20:30   #14
kleinepeter1980
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2010
Berichten: 31
Geslacht:
Hoop dat alles goed komt turelure .Ben benieuwd
kleinepeter1980 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.