Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2013, 22:35   #1
Vaif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2013
Berichten: 2
Bijwerkingen finasteride of iets anders?

De laatste dagen weet ik het even niet meer. Er is iets mis of ik denk dat er iets mis is.

Ik gebruik finasteride nu al aardig lang. Ik denk een maand of 7 en heb nog nooit bijwerkingen gehad en het werkt echt perfect. Echter sinds zondag voelde ik iets raars rechts in mijn onderbuik (tussen de bekken) en op één of andere manier heb ik meteen gedacht dat het door de finasteride zou kunnen komen. Maandag getest en nu lukt het me bijna niet meer om een erectie te krijgen. De laatste dagen ook erg moeilijk, maar ik zette mezelf natuurlijk onder druk. Uiteindelijk lukt alles, maar niet met enthousiasme.

Maar het vreemde gevoel in mijn buik kan makkelijk iets anders zijn. Ik zit de laatste tijd onder spanning (prive situatie + in de liefde + nu dit) waardoor ik niet echt goed in me vel zit en alles een cirkel vormt, en de gedachten elkaar versterken.

Natuurlijk zit je er dan over in of het de fina is en ga je symptomen opzoeken en voel je dit ineens ook. Af en toe prikkel in balzak of kleine steek bij borst (heel soms en nooit iets met de tepel). Maar begin op zoveel plaatsen wat te voelen, dat ik denk dat ik mezelf overgevoelig maak (ook buik, rug...).

Iemand met zo'n zelfde situatie gezeten?

Ik denk eraan om nu gewoon paar dagen door te zetten, om te kijken of mijn gedachten tot rust komen en alles weer werkt. Natuurlijk hoeft niet altijd finasteride de oorzaak te zijn en ga natuurlijk liever door als het niet de oorzaak is. Maar stoppen als het gevaarlijk wordt.

Na die paar dagen kijken of ik mijn dosis kan halveren? Van 1mg naar 0,5mg?

Maar ik vraag me af. Is er wel eens iemand geweest die echt in 1 dag ineens last kreeg van de finasteride en zo erg als ik? Ik hoop dat het gewoon in mijn kop zit
Vaif is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 22:51   #2
Fudge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2012
Berichten: 12
Er zijn mensen die al op de eerste dag bijwerkingen krijgen. Ik heb nog niet veel gelezen over dat rare gevoel in je onderbuik, maar het blijft natuurlijk iets wat je hormonen beinvloed en dat kan veel verschillende gevolgen hebben.

Toch denk ik dat de kans groter is dat het van iets anders vandaan komt, het is een beetje gehaast om het gelijk met finasteride te linken en dat gevoel in je buik kan van zoveel dingen vandaan komen. Stres is ook een oorzaak van deze klachten of een mindere voeding (valt vaak samen). Verder is het paniek/stres raken door je klachten niet echt stimulerend om tot een erectie te komen.

je kan denken om naar een halve dosis te gaan, er zijn verschillende odnerzoeken waaruit blijkt dat een halve dosis ook effectief genoeg is, al weet ik niet hoe dat bij een langdurige 1mg inname daarna ook het geval is. Zelf neem ik ook een 0.5 mg dosis en voor mij was het innemen van een lagere dosis ook een manier om minder in de stres te raken van al de bijkomende risico's
Fudge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2013, 23:00   #3
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Finasteride staat bekend om mogelijke bijwerkingen, die overeenkomen met wat jij beschrijft. Ik kon zelf ook moeilijk(er) omgaan met stress en was er gevoelig voor. Ook kreeg ik libidoproblemen, maar pas na een jaar of 2,5 - 3. Zelf denk ik dat het te maken heeft met een te lage concentratie DHT en misschien in combinatie met teveel oestrogeen. Daarom zijn er mensen die hun DHT met een minimale hoeveelheid verlagen om toch haaruitval te voorkomen en een oestrogeen remmer nemen. Teveel oestrogeen kan weer een scala aan negatieve effecten veroorzaken.
Heb een bron gevonden die claimt dat 0.05mg fina per dag genoeg zou zijn om DHT genoeg te verlagen. Ik weet niet hoe valide dit is maar ik weet wel dat je je DHT zo weinig mogelijk wilt verlagen. Zie hier en succes.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 18:24   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Zie hier en succes.
Dat is inderdaad een interessant stuk. Er word dus gesproken over testosteron en spiergroei wat ik mezelf dus afvroeg en lang naar gezocht had. Op veel forums word aangegeven dat mensen niks merken met fitness/krachtsport en finasteride. Sommige geven aan dat het juist beter is voor spierontwikkeling.

Echter spreekt de artikel schrijver zich wel een beetje tegen. Boven aan zegt hij "Difficultly gain lean muscle mass" en op het einde je hebt meer testosteron wat in je spieren zit wat je goed kunt gebruiken.

Ik ben zelf zeer fanatiek krachtsporter en ik ga huilen als mijn spiermassa kapot gaat aan finasteride. Wat ik hier uit opmaak, vooral het laatste, is dat het voordeel heeft...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:08   #5
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ik doe al zo'n 7 jaar krachtsport en kan je vertellen dat fina niet tegenwerkt. Juist mee, door je verhoogde testosteronspiegel vanwege het niet omzetten in DHT. Je moet alleen oppassen dat je niet te weinig DHT krijgt. Dit kan wel negatieve effecten hebben, omdat het wel iets van anabole werking heeft. Verder moet je oppassen voor teveel oestrogeen, zoals gezegd. Een oestrogeenremmer als Arimidex kan hierbij helpen. Pas wel op met dit spul en sowieso met hormoonbeïnvloeding.
Ik ben uiteidelijk gestopt vanwege een scala aan klachten, maar ben van mening dat als je het goed in de gaten houdt deze best kan verminderen. Moet ook wel zeggen dat ik iets slapper geworden ben na het stoppen met fina, maar dat kan ook zijn dat ik wat minder fanatiek ben gaan trainen

Laatst gewijzigd door KaleDonder; 18 januari 2013 om 19:10
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:19   #6
krulhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 117
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Ik doe al zo'n 7 jaar krachtsport en kan je vertellen dat fina niet tegenwerkt. Juist mee, door je verhoogde testosteronspiegel vanwege het niet omzetten in DHT. Je moet alleen oppassen dat je niet te weinig DHT krijgt. Dit kan wel negatieve effecten hebben, omdat het wel iets van anabole werking heeft. Verder moet je oppassen voor teveel oestrogeen, zoals gezegd. Een oestrogeenremmer als Arimidex kan hierbij helpen. Pas wel op met dit spul en sowieso met hormoonbeïnvloeding.
Ik ben uiteidelijk gestopt vanwege een scala aan klachten, maar ben van mening dat als je het goed in de gaten houdt deze best kan verminderen. Moet ook wel zeggen dat ik iets slapper geworden ben na het stoppen met fina, maar dat kan ook zijn dat ik wat minder fanatiek ben gaan trainen

waarom ben je gestopt als ik vragen mag?
krulhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:20   #7
haarske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2012
Berichten: 47
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Ik doe al zo'n 7 jaar krachtsport en kan je vertellen dat fina niet tegenwerkt. Juist mee, door je verhoogde testosteronspiegel vanwege het niet omzetten in DHT. Je moet alleen oppassen dat je niet te weinig DHT krijgt. Dit kan wel negatieve effecten hebben, omdat het wel iets van anabole werking heeft. Verder moet je oppassen voor teveel oestrogeen, zoals gezegd. Een oestrogeenremmer als Arimidex kan hierbij helpen. Pas wel op met dit spul en sowieso met hormoonbeïnvloeding.
Ik ben uiteidelijk gestopt vanwege een scala aan klachten, maar ben van mening dat als je het goed in de gaten houdt deze best kan verminderen. Moet ook wel zeggen dat ik iets slapper geworden ben na het stoppen met fina, maar dat kan ook zijn dat ik wat minder fanatiek ben gaan trainen



hoe weet je of je te veel oestrogeen in je lichaam hebt ?'
haarske is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:28   #8
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Voor de mensen die struggle met de dosering van finasteride.

Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 19:52   #9
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Hmm dat lijkt aardig overeen te komen met



Waarschijnlijk gemaakt van dezelfde data?

Hoewel, bij nader inzien... Lijken 0.05 en 0.2 omgedraaid?
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 20:39   #10
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
I don't know maar het lijkt erop dat 0,25mg voldoende is.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 22:20   #11
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Jep, maar dan zit je weer aan de 70%, wat aan de hoge kant is.
Benieuwd of dat serum of scalp DHT is...
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 22:21   #12
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krulhaar Bekijk bericht
waarom ben je gestopt als ik vragen mag?
Bijwerkingen. Noemde ik al.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 22:24   #13
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarske Bekijk bericht
hoe weet je of je te veel oestrogeen in je lichaam hebt ?'
Laag libido, erectieproblemen, borstvorming etc. kunnen symptomen zijn.
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2013, 22:43   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dus normaliter kun je met krachtsport (ik doe dat ook al 7 jaar) er voordeel uit halen i.v.b met een hogere concentratie testosteron in je bloed. Maar wanneer je té veel oestrogenen in je lichaam krijgt kan het tegen gaan werken als we het hebben over de "ontwikkeling en spiergroei"

Heb ik het zo goed?

Tot op heden nog geen last van bijwerkingen die "mannelijke" symtomen verminderen als libido, erectie, borstvorming.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2013, 03:11   #15
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarske Bekijk bericht
hoe weet je of je te veel oestrogeen in je lichaam hebt ?'
Ik weet niet hoe je het precies kan meten, maar bij de man wordt oestrogeen door je vetcellen gemaakt. Dus als je je vetpercentage gaat meten en je ziet dat het aan de hoge kant is, weet zelf niet wat de waarde is, maar dan maak je ook meer oestrogeen. Dus hoe minder vet = des te minder oestrogeen! Sporten dus!
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.