Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 13 mei 2013, 20:03   #16
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hebben ze daar ook gemiddeld meer succes dan? Of vallen ze toch ook keer op keer terug op de vertrouwde basis?

Ik ben erg sceptisch van nature. Dat meer mensen een middel proberen betekent alleen maar dat meer mensen een middel proberen. Dat geldt ook voor dit middel. Wanneer 100 mensen het proberen wordt het niet op magische wijze werkzamer of zo

Er wordt overigens al sinds april 2002 over RU gesproken op Haarweb. Als het echt zo werkzaam is, dan zou dat in de afgelopen 10 jaar toch wel duidelijker naar voren zijn gekomen? Of denk ik te simpel?
Ik ben ook een van de meest skeptische personen als het om middelen gaat. Toch zie je dat als het om anti-androgenen gaat de focus zich zeker aan het verplaatsen is naar RU, ipv fina of duta in de community, met valide redenen. Het zal me niks verbazen als jullie in die tijd gewoon fake RU hebben gekregen. Pas tot voor kort (1-2 jaar geleden) is het te betalen en is het toegankelijk om 98%> RU te krijgen. 2 jaar geleden betaalde je nog $500 voor RU.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 20:56   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
Ik ben ook een van de meest skeptische personen als het om middelen gaat. Toch zie je dat als het om anti-androgenen gaat de focus zich zeker aan het verplaatsen is naar RU, ipv fina of duta in de community, met valide redenen. Het zal me niks verbazen als jullie in die tijd gewoon fake RU hebben gekregen. Pas tot voor kort (1-2 jaar geleden) is het te betalen en is het toegankelijk om 98%> RU te krijgen. 2 jaar geleden betaalde je nog $500 voor RU.
Een deel van de community is behoorlijk wanhopig en klampt zich vast aan strohalmen. Maar ik volg de ontwikkelingen met oprechte belangstelling en ik hoop dat we nu snel zullen weten of dit strohalm nummer zoveel is of serieus middel nummer 5. En als het echt serieus wordt, dan ben ik waarschijnlijk een van de eerste nieuwe instappers
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 21:04   #18
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een deel van de community is behoorlijk wanhopig en klampt zich vast aan strohalmen. Maar ik volg de ontwikkelingen met oprechte belangstelling en ik hoop dat we nu snel zullen weten of dit strohalm nummer zoveel is of serieus middel nummer 5. En als het echt serieus wordt, dan ben ik waarschijnlijk een van de eerste nieuwe instappers
Daar ben ik het wel met je eens. Al kan ik met zekerheid zeggen dat RU geen snake-oil is en het echt wel werkt en zeer potent is. Eentje die al order heeft gedaan gaat ook log bijhouden op dit forum, hopelijk doen meer mensen dat (met foto's) .
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 21:44   #19
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Ik moet inderdaad zeggen dat Wesley gelijk heeft dat dit een mooie thread is. Echter kan ik me niet helemaal vinden in de kritiek op de innovatie van gebruikers hier. Uiteraard is een grote minderheid van de gebruikers bereid om (nog) niet goedgekeurde medicijnen uit te proberen, vooral als deze niet of amper getest zijn op mensen. Op dit forum zijn veel minder leden dan op de Engelstalige fora waarop zoveel geëxperimenteerd wordt. Dus dat het absolute aantal van de experimenterende minderheid veel kleiner is hier dan op de andere fora is logisch.

On topic:
Ik kan me erin vinden dat het lastig is om gebruiksklare RU-oplossingen op grote schaal te produceren gezien de houdbaarheid. Het doet echter wel denken dat er zo weinig onderzoek naar gedaan is een tijdsperiode van 10 jaar. Verder heb ik gelezen dat er volgens een topic op baldtruthtalk al een Clinical Phase II Trial naar RU gedaan is die blijkbaar in 2011 voor het laatst bewerkt is, terwijl die in 2005 al was aangevraagd en toegewezen (http://www.controlled-trials.com/ISRCTN71083772/). Ik ben echter niet heel goed thuis in het systeem van de trials en weet dus niet heel goed wat ik hiervan moet denken.

Weet iemand welke bijwerkingen er zijn gemeld door mensen die ermee geëxperimenteerd hebben? Voor de volledigheid zou het misschien mooi zijn om die ook te noemen in de mooie eerste post van dit topic. Ik had al gezien dat er één iemand was die melding maakte van seksuele bijwerkingen. Verder meen ik me te herinneren dat een aantal mensen bij de experimenten hier op haarweb melding maakte van opgezwollen ogen, maar het zou kunnen dat ik experimenten door elkaar haal.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 21:47   #20
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
Eentje die al order heeft gedaan gaat ook log bijhouden op dit forum, hopelijk doen meer mensen dat (met foto's) .
Leuk dat mensen bereid zijn dit te doen! Ik heb daar waardering voor. Trouwens, ik zag dat mensen op baldtruthtalk bij gebruik van RU zeer hevige sheddingen moeten doorstaan. Misschien is dat handig om te weten voor mensen die het gaan proberen zodat ze niet wanhopig worden tijdens het gebruik.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 21:58   #21
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
ik begrijp dat vragen van ''noobs'' (waar ik mezelf ook bij hoor) storend zijn.
maar ik probeer wel alles door te lezen, ook op andere sites, voor ik een vraag stel.
net zoals reinier heb ik ook gelezen over de shedding, en las ik dat RU maar een bepaalde tijd werkzaam is?
hoe zien jullie dit?

Volleboshaar, gebruik jij nog andere middelen langs RU?
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 22:08   #22
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 21reinier Bekijk bericht
Leuk dat mensen bereid zijn dit te doen! Ik heb daar waardering voor. Trouwens, ik zag dat mensen op baldtruthtalk bij gebruik van RU zeer hevige sheddingen moeten doorstaan. Misschien is dat handig om te weten voor mensen die het gaan proberen zodat ze niet wanhopig worden tijdens het gebruik.
Ik ben het eens met wat je zegt en zal dit dan ook in de firstpost adden (shedding). Ook heb ik een klein stukje geschreven over bijwerkingen. Over bijwerkingen moet ik verder kwijt dat mensen met RU deze echt weinig hebben of helemaal niet. Tenzij je echt een hoge dosis gaat gebruiken bijvoorbeeld.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 13 mei 2013 om 22:17
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 22:21   #23
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomb10 Bekijk bericht
ik begrijp dat vragen van ''noobs'' (waar ik mezelf ook bij hoor) storend zijn.
maar ik probeer wel alles door te lezen, ook op andere sites, voor ik een vraag stel.
net zoals reinier heb ik ook gelezen over de shedding, en las ik dat RU maar een bepaalde tijd werkzaam is?
hoe zien jullie dit?

Volleboshaar, gebruik jij nog andere middelen langs RU?
Dat vind ik niet storend hoor . Shedding kan altijd voorkomen op anti-androgenen, sommige hebben ze niet, sommige wel. Dat is even een kwestie van doorzetten. Over dat RU een bepaalde tijd werkzaam is... Het kan wel zo zijn dat anti-androgenen op een gegeven moment na een paar jaar hun werking wat verliezen inderdaad, waardoor haarverlies toch kan optreden. Hier spreken we wel over een lange tijd (jaren). Waarom vraag je je af? Dit omdat je niet alles 100% blokt, je vertraagt de boel heel erg dus.

Ik gebruik zelf alleen minoxidil op dit moment ernaast.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.

Laatst gewijzigd door Volleboshaar; 13 mei 2013 om 22:40
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2013, 00:45   #24
fstluxe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2010
Berichten: 334
http://www.baldtruthtalk.com/showthread.php?t=12391

Deze man heeft een zeer elegante User guide gemaakt
fstluxe is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 00:00   #25
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Is het niet mogelijk om gewoon één flesje minox voor te bereiden met RU, ipv iedere dag met gripzakjes te werken?
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 00:20   #26
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thewongandonly Bekijk bericht
Is het niet mogelijk om gewoon één flesje minox voor te bereiden met RU, ipv iedere dag met gripzakjes te werken?
Nee je kan het beste maximaal zo een 5/6 dagen vooruit plannen. RU heeft wel de neiging om minder effectief te worden na een tijd wanneer het is gemixt met minoxidil of pg/ethanol. Wat je dus wel kan doen is bijvoorbeeld i.p.v. een gripzakje te gebruiken een klein flesje kopen a 10-20ml en het daar alvast voor 5/6 dagen voor in te mixxen!
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 17:22   #27
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Net als bij minox en fina zullen de eventuele stabilisatie/hergroei verkregen door RU weer teniet worden gedaan wanneer je ermee stopt?

Is er daarnaast iets bekend van de veiligheid voor vrouwen en kinderen. Ik zal mijn vraag uitleggen
Bij fina is het bijv. zo dat het afgeraden wordt voor zwangere vrouwen om fina in contact te laten komen met de huid. Met een kleine rondlopen en de planning voor een 2e is het natuurlijk wel van belang om te weten. Je smeert het op je hoofd en gaat bijv. slapen. Hoe gevaarlijk is het bijv. dat een zwangere vrouw of kleine op jouw kussen gaat liggen?
Daarnaast moet je regelmatig/dagelijks nieuwe batches maken. Waardoor de kans dat het spul verspreidt wordt groter is dan bijv. bij fina welke je gewoon slikt.
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 18:02   #28
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thewongandonly Bekijk bericht
Net als bij minox en fina zullen de eventuele stabilisatie/hergroei verkregen door RU weer teniet worden gedaan wanneer je ermee stopt?

Is er daarnaast iets bekend van de veiligheid voor vrouwen en kinderen. Ik zal mijn vraag uitleggen
Bij fina is het bijv. zo dat het afgeraden wordt voor zwangere vrouwen om fina in contact te laten komen met de huid. Met een kleine rondlopen en de planning voor een 2e is het natuurlijk wel van belang om te weten. Je smeert het op je hoofd en gaat bijv. slapen. Hoe gevaarlijk is het bijv. dat een zwangere vrouw of kleine op jouw kussen gaat liggen?
Daarnaast moet je regelmatig/dagelijks nieuwe batches maken. Waardoor de kans dat het spul verspreidt wordt groter is dan bijv. bij fina welke je gewoon slikt.
Ja dit is altijd met het gebruik van anti-androgenen, je moet constant vechten tegen de constante supply van androgenen (DHT) die je haren aantasten. Ook als je stopt met RU zal zullen de verkregen resultaten weer teniet worden gedaan.

In dit geval zou ik zeker geen RU gebruiken (zwangerschap), je kan beter geen risico lopen dan wel! Dit geld trouwens voor elke anti-androgeen ook Finasteride in het geval wat je beschrijft (ook minox btw)! Dit is mijn mening in ieder geval.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 18:44   #29
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht
Nee je kan het beste maximaal zo een 5/6 dagen vooruit plannen. RU heeft wel de neiging om minder effectief te worden na een tijd wanneer het is gemixt met minoxidil of pg/ethanol. Wat je dus wel kan doen is bijvoorbeeld i.p.v. een gripzakje te gebruiken een klein flesje kopen a 10-20ml en het daar alvast voor 5/6 dagen voor in te mixxen!
O.

Ik deed ru wel bewaren in de vriezer.
Maar RU klaarmaken 1x per maand.
Dat is dus echt te weinig lees ik? Of neemt de kwaliteit niet zo snel af?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 18:48   #30
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikzelf Bekijk bericht
O.

Ik deed ru wel bewaren in de vriezer.
Maar RU klaarmaken 1x per maand.
Dat is dus echt te weinig lees ik? Of neemt de kwaliteit niet zo snel af?
Hoeveel het zijn effectiviteit verlies in een solution weet niemand eigenlijk (minox of pg/everclear). Maar ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat dit wel zo is (uit ervaringen). Daarom is het het beste om voor zekerheid te kiezen en maximaal voor een paar dagen van te voren aan te maken.
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.