Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juli 2013, 13:56   #1
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
vaccineren

Het is toch erg ook het simplistische gedoe over vaccineren. De meeste mensen zullen meer tijd besteden aan het uitzoeken van hun vakatie bestemming dan over het spuitje waar ze hun kint me laten inspuiten.......wat ja dat weten ze geen eens. En nog erger ze weten geen eens waar de letters voor staan. De meeste van ons hebben gewoon rode hond of zo gehad en we gingen er niet dood aan......
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 19:28   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Inderdaad, mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid. En zo heel veel kinderen gaan er nou ook weer niet aan dood. Een paar maar.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 20:00   #3
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Het is allemaal zo opgeblazen dat vaccinatie programma te erg voor woorden!
En idd de mensen besteden meer tijd aan het uitzoeken van een vakantie dan aan de vacinaties.

Wat ik ook zeer raar vind is als ik bij de AH een paracetamol koop krijg ik een elle lange bijsluiter, en bij een vaccinatie nog niet een regeltje uitleg.

En ja er gaan kinderen dood aan kinderziektes maar ook aan vaccinaties!
Wat een troep er in die vaccinaties zit dat wil je niet weten, oke dat is mijn mening maar toch.

Mijn kinderen zijn dus ook niet gevaccineerd....
En hoop dat iedereen die wel vaccineert zich bewust word van de werking, nadelen en voordelen!
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 20:38   #4
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Inderdaad, mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid. En zo heel veel kinderen gaan er nou ook weer niet aan dood. Een paar maar.
Prachtig onderkoelde post en het zal je kind maar wezen.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 21:14   #5
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Prachtig onderkoelde post en het zal je kind maar wezen.
Ik zou zeggen realistisch. Hoeveel kinderen gaan er dood 12 weken na de vaccinatie?

Maar ik heb een andere vraag waarom moeten kinderen tegen hepatites B gevaccineerd worden....??????
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 22:45   #6
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Dat is leuk dat je dat voor je eigen kind beslist maar je brengt andermans kinderen daarmee in gevaar. Ik vind het zeldzaam asociaal, als moslims om die redenen zich niet zouden laten vaccineren en voor een epidemie zorgen worden ze verkettert maar bij christenen werkt het weer blijkbaar anders.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 22:52   #7
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Waarom maak jij je druk als vaccinaties zo goed werken volgens jou?
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 22:54   #8
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Hier speelt geloof geen rol, maar wel onze studie naar de zin en onzin van vaccins
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2013, 23:00   #9
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Heb B werd rond 2006 alleen gegeven aan baby's waarvan beide of 1 ouder meer risico liep doordat ze vb uit het buitenland komen. Waarom nu aan iedereen vind ik erg raar want het word overgedragen doir bloed. Heb B vind ik dus bespreekbaar als je meer risico loopt om met bloed in aanraking tekomen, denk aan artsen verpleegkunde poltie etc
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 06:54   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Doordat een bepaalde groep(ering) zich niet laat vaccineren gaan andere onschuldige volwassen/kinderen dood. Een vind ik al te veel, tenzij het er een of meerdere uit hun eigen groep is dan maakt het me niet uit; dat is dan eigen schuld.
Ja, ik ben een harde ....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 08:52   #11
Kruimeltje1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 32
Maar hoe kan sat dan als de vaccins zo goed werken?
Je kunt nooit 100% vaccineren er zullen altijd mutaties zijn, waarvoor je niet bent gevacineerd! Daarbij hebben jullie allemaal rond je 25ste opnieuw het programma doorlopen? Want rond je 25ste zijn ze zowat uitgewerkt! Tetanus mag je elke 10jaar gaan halen, ook al zo'n kolder na een risico wond is dat tijd zat!
Kruimeltje1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 08:59   #12
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Dat is dan weer onzin. Vaccins tegen rode hond en mazelen zijn ontwikkeld omdat er wel degelijk mensen aan sterven en die groep is groter dan als er gevaccineert wordt. Deze ziektes muteren niet i.t.t. griep. Ik bijna geen mensen die tetanus elke 10 jaar halen tenzij ze veel in het buitenland reizen en hep b kan als je dat wil maar is geen besmettelijke ziekte.

Het niet inenten is net zo'n gevaar voor de volksgezondheid als het niet afmaken van antibioticakuren niet afmaken of voor alles slikken. Heel jammer dat mensen vanuit een overtuiging het leven van een ander op het spel zetten en dan met name kinderen. Ik zie geen enkel argument om dit goed te praten.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 09:21   #13
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Dat is dan weer onzin. Vaccins tegen rode hond en mazelen zijn ontwikkeld omdat er wel degelijk mensen aan sterven en die groep is groter dan als er gevaccineert wordt. Deze ziektes muteren niet i.t.t. griep. Ik bijna geen mensen die tetanus elke 10 jaar halen tenzij ze veel in het buitenland reizen en hep b kan als je dat wil maar is geen besmettelijke ziekte.

Het niet inenten is net zo'n gevaar voor de volksgezondheid als het niet afmaken van antibioticakuren niet afmaken of voor alles slikken. Heel jammer dat mensen vanuit een overtuiging het leven van een ander op het spel zetten en dan met name kinderen. Ik zie geen enkel argument om dit goed te praten.
Als jouw kinderen zijn gevaccineerd lopen ze dus geen risico. Laat andere mensen gewoon met rust. De vergelijking met anti biotica gaan mank want door niet vaccineren zal er geen resistentie op treden dus het een heeft niets met het ander te maken.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 09:23   #14
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Dat is leuk dat je dat voor je eigen kind beslist maar je brengt andermans kinderen daarmee in gevaar. Ik vind het zeldzaam asociaal, als moslims om die redenen zich niet zouden laten vaccineren en voor een epidemie zorgen worden ze verkettert maar bij christenen werkt het weer blijkbaar anders.
Wie breng je in gevaar en hoe. De groep die gevaccineerd is wordt toch niet ziek........of is de groep die gevaccineerd is juist het gevaar want zij zijn drager van het virus en kunnen dus de groep die niet gevaccineerd is besmetten....had je dat al bedacht?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2013, 10:53   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.413
Geslacht:
Wat doen deze gereformeerden als ze tandpijn hebben? Gaan ze dan naar de tandarts toe of is dat Gods wil?
En wat als ze een been breken? Kanker krijgen? Kortom, is men consequent?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.