Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2013, 13:46   #1
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Lightbulb Vrijheid en spionage

Als het één leven kan redden, dan is het OK
De argumenten van de geheime diensten om onze privacy met voeten te treden is omdat ze zeggen er levens mee te redden. Als we er ook maar één leven mee kunnen redden, dan is het toch de moeite waard om zoiets ongrijpbaars als uw privacy op te offeren?
Dus dat ene leven is 'alles' waard?
In dat geval moeten we per direct autoverkeer verbieden. Alleen al in Nederland en België scheelt dat minstens vijf levens PER DAG!
Als een leven zo belangrijk is dat alles er voor moet wijken, dan is dat een logisch gevolg.
Suiker is ook zoiets. Als het nu uitgevonden zou worden, dan zou het verboden worden. Het is verslavend, slecht voor de tanden, je wordt er dik van, en het voegt in de meeste gevallen slechts wat smaak toe. Belachelijk dat suiker nog vrij op de markt te krijgen is...
En alcohol dan! Over levens redden gesproken. Vandaag nog verbieden. De doodstraf voor iedereen die het nog wil gebruiken... Oh nee, dat kan niet, want we wilden levens redden.
Het argument van de geheime diensten is BS.
Wat ze willen is gemak. Als je alles en iedereen kan afluisteren en bespioneren, dan is het vervolgen een stuk makkelijker. Ze willen boven de wet staan om dezelfde wet te kunnen handhaven. Als we dat niet fundamenteel verkeerd vinden, dan gaat er iets vreselijk verkeerd.
Helaas zijn de geheime diensten nu ontspoord. Ze zijn te lang vrij in hun handelen geweest en hebben zich vrijheden veroorloofd die veel te ver gaan. De Amerikaanse geheime diensten voorop.
Een serie als NCIS geeft wat dat betreft een heel aardig beeld. Daar zien we hoe ze bij vrijwel iedere zaak de wet overtreden door te hacken of op andere wijze de bestaande wetten en regels met voeten te treden. Het is vermaak, de zaak wordt opgelost en we raken er aan gewend dat dit zo moet. Niet voor niets dat de echte NCIS er graag volledig aan meewerkt. Het is pure reclame en hun onwettige manier van werken krijgt zo een heel aardig gezicht. Slim gedaan ook.
Het argument dat als het ook maar één leven kan redden het OK is, is echter BS. Als u die onzin dus hoort uitkramen, dan hoop ik dat u hier wat munitie heeft om die idioot terug in zijn kooi te krijgen.

stukje van Tom Lassing ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 19:46   #2
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik maak me schuldig aan alle punten. Overmatig drank, tabak en suikergebruiker en laatst heb ik stiekum over de heg van mijn buren gekeken om te zien wat er op de BBQ lag
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 20:12   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Vanaf heden zijn antistralingshoedjes te koop. Zullen we eerst het eerst even over het inenten hebben of gaat het nu over spionage en duistere samenzweringen.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 20:24   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik werd laatst gevolg, ik was doodsbang dus ik ging steeds harder rijden. Ik weet zeker dat het een spionagedienst was want ze hebben me gewoon weer gevonden. Ik moet nu een afkoopsom betalen anders laten ze me niet met rust, het was getekend door een geheime organisatie die CJIB heet Ik weet niet wat ik moet doen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 21:32   #5
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Blijf kalm maar bedenk wel dat deze organisatie erg machtig is. Ik zou het op een akkoordje gooien. (Indien je tegenspartelt heb je zo een dodelijke injectie te pakken).
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 22:37   #6
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik ben druk bezig nu om al de foto's van mijn hond te blurren op facebook. Mijn opblaasbare luchtbed heb ik omgedoopt tot van ventielvoorzienbedmetdrijfkrachtdoormiddelvanuitad eming. Je moet zo uitkijken tegenwoordig.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 00:58   #7
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik maak me schuldig aan alle punten. Overmatig drank, tabak en suikergebruiker en laatst heb ik stiekum over de heg van mijn buren gekeken om te zien wat er op de BBQ lag

Je bent dus een echt mens
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.