Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2014, 10:47   #1
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Haar Produkten internationaal kopen BTW, importbelasting

Als je internationaal koopt waar rekening mee moet houden.

Binnen de EU heb je geen invoerrechten of BTW. Buiten de EU wel.
Ik heb veel ervaring met kopen in het buitenland USA, Duitsland, Polen, UK, Zuid Korea, Hong Kong, Australië, India . Betaal altijd met paypal erg makkelijk en betrouwbaar.

Tip van de dag: als je buiten de EU iets wil kopen via Ebay of gewoon Online kun vragen of ze het pakje willen aanmerken als Sample of Gift, met een waarde onder de 10 dollar dan hoef je geen invoerrechten te betalen.

Bij mijn laatste bestelling was ik het vergeten het te melden.
Our apologies that you were charged unexpected duties/customs fees. The parcel was of course legitimately a Commercial package, and any potential local duties, VAT or other local/regional taxes imposed at delivery are the responsibility of the recipient. Our shipping department can accommodate such requests however if you'd like the parcel characterized differently, but we would only do that at the customer's request and I see that we did not receive such instruction.

Again, our apologies for the unexpected duties charges. The enforcement of such charges is quite random for E.U. countries, but perhaps your local jurisdiction is extra vigilant.

For any subsequent orders we would recommend you place a note in the "Order Notes" box at checkout and ask that the parcel be designated as a "Gift of $x.xx" with whatever value you'd like placed on the Customs Form. Our shipping department can add a gift receipt vs. the usual invoice.
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2014, 12:10   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik koop zelf ook vaak iets via Ebay en betaal via Paypal. Maar ik heb geen problemen met importbelasting. Als ik het eigenlijk moet betalen en ik doe het niet door bovengenoemde dingen dan is het oplichting of eigenlijk belastingontduiking. Als ze er bij de douane achterkomen dan hang je. Stel dat ze er een aankoopbewijs van Ebay bij doen en het is als gift opgegeven... Vaak doen Chinese bedrijven het al wel automatisch heb ik gemerkt. Koop je iets van boven de 200 Euro en dan geven ze het op als synthetisch en onder de 20$

Wil je niet betalen dan kun je beter iets van binnen de EU aanschaffen. Maar goed dat is mijn idee maar hoor.

Het is wel veiliger om via Paypal te betalen. Ontvang je iets niet of niet in goede conditie, dan kun je je geld terugclaimen.

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 15 november 2014 om 11:23
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2014, 08:55   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik hoop dat je in je vrije tijd niet klaagt over belastingverhogingen en werkeloosheidcijfers.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2014, 11:24   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik hoop dat je in je vrije tijd niet klaagt over belastingverhogingen en werkeloosheidcijfers.
Oh.. jawel!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 13:31   #5
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik had het tegen de topic opener, jij mag legitiem klagen
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 17:28   #6
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 263
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik hoop dat je in je vrije tijd niet klaagt over belastingverhogingen en werkeloosheidcijfers.
Heb je even ...


Den Haag regelt alle belastingen en heffingen, wat via belastingdienst ons opgelegd wordt, en aan regels gebonden is.

Daarna komt de gemeente met meerdere belastingen waardoor het werkverschaffend is en er steeds meer ambtenaren komen die wij ook betalen moeten
Ook de provincie gaat heffingen en regels opleggen en om het eenvoudig te houden ook nog Waterschappen die heffingen opleggen. Dan gaat men de overheid bedrijven en ziekenfonds privatiseren en ook daar worden de lasten opgeschroefd.en over alle andere zaken gaat men nu ook al milieuheffingen opleggen. Samengevat wij leven in een cultuur van aanslagen en heffingen die onoverzichtelijk geworden is.
Effectieve kosten beheersing is voor de burger onmogelijk gemaakt door de onoverzichtelijke chaotische wijze van besturen. Tunnelvisie, en politici maken niet waar wat ze voor de verkiezing beloven. Ze verschuilen zich achter dat alles in democratie moet worden geregeld, en als ze hun toezeggingen aan de burger niet kunnen nakomen is het argument dat de meerderheid van de regering dit niet ondersteund. Wel een gemakkelijk argument.

Onze financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van de Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziektewet enz. enz. die op een weerloos publiek wordt losgelaten. Men heeft ons genoodzaakt te betalen ; Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasing, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting , Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, BTW , verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting, en verder voor Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, BPM, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht waterschappen, en wat er nog meer aan rechten zijn. Wij zijn verplicht bij te dragen aan: WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; alsook aan Ziektegeldverzekering, Ziekenfondverzekering en Autoverzekering..

Wij betalen, Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld, Kijkgeld en Luistergeld. Wij worden verzocht of verplicht bij te dragen voor: Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz.

Er wordt druk op ons uitgeoefend om als steun te dienen voor: het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis en een regenboog van andere Kruizen. De regering en anderen die in onze naam regeren, hebben het zo geregeld dat wij niet meer weten wiens eigendom wij zijn..

Wij zijn , verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan,gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Wij hebben tot nu toe ons leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Wij hebben reeds honderden malen verklaard, dat we geboren zijn en ja, waar en wanneer.
Maar men schijnt ons niet te geloven, omdat men ons voor allerlei folteringen nodig heeft.
Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen zijn wij een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Wij zijn verplicht een Energie Keurmerk aan te schaffen voor als wij ons huis willen verkopen.
Etcetera.
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 19:41   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Wauw, tegenstanderd van formaat.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 20:48   #8
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Zou het soms de schuld van het kapitaal zijn? Kan het toch niet aan mij liggen.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 22:24   #9
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Tis wel een heel goede reden om mijn geld in Zwitserland te parkeren.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 20:55   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Haagse onderdrukking. Prima post!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 08:36   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ha,ha,ha, ik wist dat jij dit geweldig zou vinden, groot verdiener
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 09:19   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Hoor wie het zegt. Huisjesmelker!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 22:00   #13
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Cascomelker in mijn geval
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2014, 06:45   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
De fiscus is blij met jou!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2014, 20:50   #15
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Ik bestel vaker buiten EU en ik heb er nooit problemen mee gehad. Zeker niet met belasting.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.